Skocz do zawartości

PiotrGS

Użytkownik
  • Zawartość

    80
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O PiotrGS

  • Tytuł
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    był WRX jest XC70
  1. Zmiana kół na większe a moc auta

    O ile nowe koła będą miały większą średnicę. A to możesz sprawdzić tu; http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,-,dobor,rozmiaru,opon,204.html Kiedyś kupiłem sobie Volvo XC70 na pięknych kołach 245/45R18 jednak coś było nie tak z parametrami felg i opon, że jazda tym po drogach gdzie były koleiny była masakrą (ciężko było utrzymać auto na "czarnym"). Po zakupie kół o właściwym rozmiarze (215/65R16) jazda tym autem stała się przy przyjemnością. Na 100% poprawisz wygląd ale czy poprawisz przyjemność z jazdy to już zależy czy dobierzesz odpowiednie felgi, czy zbyt bardzo nie zmienisz geometrii auta.
  2. Subarowicze na "2 kółkach"

    Porównywałem Afrykę do GSA tylko dla tego iż jeździłem GSA. Przy poszukiwaniu innego/nowego motocykla brałem pod uwagę inne motocykle i inne marki. Jednakże jeśli mam "wywalić" porównywalny worek pieniędzy na Afrykę lub GSa (bo po doposażeniu Afryki w to co ma GS to różnice są małe) to wolę juz w tym całym szaleństwie wydać odrobinę więcej a jednak mieć motocykl o klasę lepszy (lepszy dla mnie i do moich zastosowań ). Afryka dużo lepiej się prowadzi po szutrach niż GS i to jest bez dyskusyjne. To na prawdę jest dobry motocykl i dość fajnie wykonany. Jednak ja bym musiał go odpowiednio "ubrać" a to już zaczyna go zbliżać cenowo do BMW (tak mi przynajmniej wyszło)
  3. Subarowicze na "2 kółkach"

    +/- rok temu odbyłem jazdę testową Afryką. Nie wiele bo +/- ze 100km zrobiłem i miałem takie odczucia/porównanie do jeszcze wtedy posiadanego ADV 1200 - dużo słabsza ochrona przed wiatrem - elastyczność/przyspieszenia do 90km/h poprawne i wystarczające. pow 90 już jest słabo ale dramatu nie ma. - bardzo miło się prowadzi - dużo lepsze niż w ADV prowadzenie po szutrach (opony szosowe) - dość dobrze wykończone detale (nie widać "taniochy" jak w przypadku Suzuki DL czy jak on się teraz nazywa) - jeśli bym go z jakiegoś powodu chciał jednak kupić to raczej w wersji "podstawowej" a dodatki bym dokupił w Touratech (nie drożej a dużo lepiej wykonane) Wersja podstawowa Afryki chyba nawet nie ma podstawki centralnej - zatem ta kusząca cena wyjściowa jest mało realna finalnie. Kupił bym go gdybym robił mniejsze przebiegi. Przy długich przelotach raczej może ten motocykl zmęczyć kierownika. Po "ubraniu" go w dodatki zbiera się spora kwota która już zbliża go do ceny BMW a mimo to i tak nie będzie miał wielu rzeczy które ma lub może mieć GS lub GSA. jeśli jeździmy bardziej OFF to Afryka będzie dawała więcej przyjemności, jeśli bardziej po czarnym to GS lub GSA bo lepsza ochrona, lepsza dynamika i komfort. Do Czarnogóry na kołach Afryką bym nie chciał jechać (ja sobie pomyślę o tej autostradzie przez Serbię ) ale gdybym ją tam zawiózł na przyczepie to bardzo chętnie. Zatem fajny motocykl ale na 400km dziennego przebiegu.
  4. Subarowicze na "2 kółkach"

    Oooo no to ciekawa propozycja - juro sprawdzę. Dziękuję.
  5. Subarowicze na "2 kółkach"

    Panowie czy znacie jakąś sensowną wypożyczalnię motocykli w okolicy Warszawy? Chcę wypożyczyć na 8-9 dni jakiś motocykl turystyczny (chętnie BMW GS 1200 lub GSA) Jak na razie znalazłem pierwszą sensowną http://motoridenow.com - mają nowe GS 1200 z max wyposażeniem. Nie mam doświadczenia i nie wiem czy te ceny są "rynkowe" ale chyba dramatu nie ma bo coś ok 299pln/doba i 400km/doba
  6. Subarowicze na "2 kółkach"

    W "dekatlonie" na dziale jeździeckim znajdziesz takie maty żelowe pod siodło (ok200pln) kolega sobie chwali a raczej jego d...:)
  7. Subarowicze na "2 kółkach"

    No tak - zasadniczo masz 100% racji jednakże należy dodać iż opisujesz odczucia i zachowanie się konstrukcji BMW z lat 80 1100GS. Oczywiście w 1150GS nie wiele pewnie się zmieniło. Jednakże już era nowożytna wraz z wejściem w 2004r GSa 1200 już było lepiej z wałem ale faktycznie przy dodaniu gazu jeszcze się "bujał" odrobinę. Chyba w roku 2008 już to zmieniono i bujania nie było. Wszelakie spostrzeżenia/odczucia jak u Ciebie co do reakcji wału napędowego na zmianę obciążeń już raczej nie występowały. Oczywiście GS 1100 nie jeździłem ale 1150 już odrobinę tak (z naciskiem na odrobinę) ale GSA 1200 to już sporo bo miałem go przez 9 lat i zrobiłem 90tys km Innych konstrukcji napędzania wałem (prócz BMW) nie znam. Fakt posiadania takiego napędu to oczywiście mega wygoda bo prócz wymiany oleju w przekładni (zwykle co 10tys km) nic nie robiłem. Jednakże wybierając motocykl nie sugerował bym się tylko sposobem przekazania napędu na koło - i...dlatego jesienią znów w moim garażu zawita R1200GSA "wodniak" tym razem.
  8. Regeneracja reflektorów subaru outback

    Byłem w Multiglas ze swoim XC70 i za demontaż + odbłyśniki + polerowanie chcieli 700-800pln/szt chyba że ich żle zrozumiałem:( Jak dla mnie cena wtedy była nie do przyjęcia. Być może jednak żle to zrozumiałem, sam już nie wiem:(.
  9. Akumulatory w subaru

    Wiem, że pytanie niemal w stylu jaka oliwa? Niemniej może ktoś akurat siedzi w temacie. Przynajmniej będę miał jakieś kierunki. Mój mechanik np. twierdzi, że bosch mocno się .... stracił na jakości, centra także ... Poszukam co to za cudo ... Polecam http://www.yuasa.co.uk
  10. Subarowicze na "2 kółkach"

    hmm Christoph zaskakujące są dla mnie Twoje odczucia w porównaniu tych 3 motocykli. Może miałeś źle ustawione zawieszenie w GSa ? Hamulce w GS raczej również we wszytkich rankingach stawiają ten motocykl w czołówce (konkretów nie podam bo nie pamiętam w którym niemieckim i bezstronnym rankingu to było i czy było tam również Varadero ) Brak "nurkowania" przy dohamowaniu też jest na plus dla precyzji i stabilności = bezpieczeństwa. Ok Varadero nie jechałem ale DL 1000 już tak i jedynie bym brał go pod uwagę jeśli budżet na zakup motocykla był ograniczony do kwoty X która nie wystarczy na rozsądny stan GSa. To tak jak bym się dziś przesiadł do "Daci Duster" i mówił iż jest to całkiem fajne auto - fajne jest ale w zależności do czego porównasz. Sposób i szybkość pokonywania zakrętów/serpentyn na GS może wielokrotnie zawstydzić nie jednego "sporta" Cena BMW faktycznie jest wysoka a nawet bardzo wysoka i sam się zastanawiałem i ciągle zastanawiam czy warto za to co one oferują. Ostatnio nawet myślałem o nowej Afryce, nawet się tym przejechałem i nawet jest bardzo fajna ale po skonfigurowaniu Hondy do standardu BMW (pomijając iż Honda nawet za dopłatą nie ma możliwości mieć np ESA) to różnica wychodzi już mała. Jeśli więcej bym jeździł OFF to może by miała swe atuty ale na ON to GS ma więcej zalet za podobną a wręcz identyczną cenę. A tak na marginesie to w kraju w którym mieszkasz jakich motocykli jest najwięcej? Ja tam być może błędnie bo przez pryzmat własnego motocykla wszędzie widziałem BMW a zwłaszcza GS jak nie 1200 to choć 1150 ja i piękne zabytki 1100.
  11. Subarowicze na "2 kółkach"

    Wiadro to kawał kloca. Nie jeździłem takim ale siedziałem i raczej bym poszedł w inną stronę. Jeśli by to miała być wersja budżetowa to raczej bym poszukał Suzuki DL 1000 - silnik chyba bliźniaczy ale poza tym jakiś taki "lżejszy" - tym kilka kilometrów (ok 500) zrobiłem jak zamieniłem się z kolegą na jakimś dłuższym wyjeździe. Osobiście bym namawiał na BMW 1200GS a nawet w szczególności Adventure - takim jeżdziłem przez 8 lat i 70k km (rocznik 2008) Również jest wielkim "klocem" ale za to mega wygodnym i wszytko mającym. Komfort nieporównywalny do Wiadra jak i do DL. i znów zależy od budżetu ale ... raczej rocznik 2008 to już jest ok - raczej bym unikał roczników 2004-2007 - w 2008 było sporo zmian i poprawiono silnik, ABS i zapewne kilka innych rzeczy Ostatnio pojeździłem ADV z 2010r i ten ma jeszcze lepszy (poprawiony) silnik - odczuwalnie mocniejszy (a niby +5KM) lepsza kultura pracy chyba odrobinę mniej pali. GS i GSA (Adventure) mają te same silniki a jedynie różnią się wielkością zbiornika paliwa (33l w ADV) większym skokiem zawieszenia, inną szybą (to tak w skrócie) Jedno jest pewne - BMW będzie palić mniej niż Wiadro bo nawet na niemieckiej autostradzie przy 160km/h i 3 kufrach nie pali więcej jak 7,5l A po drogach lokalnych zamkniesz się w 5-5,5l W cenie Wiadra możesz mieć również GS 1150 - stara, prosta i mega niezawodna konstrukcja - tym również przejechałem z 1tys km i naprawdę dobre moto. Ja zbieram na nowego GSA ehhh
  12. Subarowicze na "2 kółkach"

    Co kupiłeś po GS'ie ? Wcześniej był GS Adventure a jeszcze nie kupiłem ale będzie również ADV aktualny model Ale muszę jeszcze odrobinę poczekać bo ...$$$
  13. Subarowicze na "2 kółkach"

    Dla odmiany zakupy powoli robię bo moto sprzedałem kask również Ale w tym tygodniu kupiłem kask i już nie mogę się doczekać pierwszej jazdy;
  14. Subaru Levorg

    otan to nie "kalorie"
  15. Subaru Levorg

    oktany nie informują o tym iż benzyna jest lepsza lub gorsza tylko czy właśnie inna. Więcej oktanów zwykle przynosi odwrotny skutek niż oczekiwany jeśli silnik nie jest do niej "dostrojony". Jeszcze wiele osób głosi tę dziwną legendę o "lepszym" paliwie np 98okt Oktany to informacja na oporność na samozapłon a nie "kaloryczność"= np.więcej KM
×