Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Hawk HP+ to jakaś tańsza wersja HPS ? Bo znalazłem takie ceny, że chyba wezmę na handel. :mrgreen:

 

 

HP+ są droższe od HPS i jedne nie są wersją drugich to inny produkt , choć oba na bazie tego samego składu mieszanki ferro-carbon. HP+ sa w zależności od modelu droższe od 10-25% od HPS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie - pacjent Impreza GT MY99 - czterotloczki z przodu, typowo weekendowy fun car, ale jakos przesadnie eksploatowany nie bedzie, sporadyczne track daye (max 2-3 / sezon - ale pewnikiem skonczy sie na jednym lub wcale :) ).

Klocki jakie wybralem to Hawk Performance HPS.

Czy gladkie tarcze Brembo 09.9077.10 nie beda sie przesadnie giac? Moze gladkie zimmermanny 530 2458 00?

Jaka ewentualnie alternatywna w ludzkich pieniadzach? Wiercone zimmermanny (ZIMMERMANN SPORT 530 2458 50) zbieraja zdaje sie duzo gorsze recenzje wiec odpuscilem. Slusznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

Więc Pytanie:

 

jakie klocki i tarcze do legacy IV do latania głównie po ekspresówkach? Wymagania to dobra praca drogowa, brak pisków, pylenia, długi bezproblemowy okres eksplatacji.

 

Ewentualnie odrobina szaleństwa na dynamiczne miasto.

 

Jeśli OEM to jaki jest jego koszt? Zakładam że duży więc inne propozycje mile widziane.

 

Dzięki za podpowiedzi.

 

Ponawiam pytanie ....

 

 

Obecnie mam RoadHouse (2.5 NA, tarcze 277mm) , ale strasznie pylą i słabo hamują, po 16 tyś km skończyły się.. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - pacjent Impreza GT MY99 - czterotloczki z przodu, typowo weekendowy fun car, ale jakos przesadnie eksploatowany nie bedzie, sporadyczne track daye (max 2-3 / sezon - ale pewnikiem skonczy sie na jednym lub wcale :) ).

Klocki jakie wybralem to Hawk Performance HPS.

Czy gladkie tarcze Brembo 09.9077.10 nie beda sie przesadnie giac? Moze gladkie zimmermanny 530 2458 00?

Jaka ewentualnie alternatywna w ludzkich pieniadzach? Wiercone zimmermanny (ZIMMERMANN SPORT 530 2458 50) zbieraja zdaje sie duzo gorsze recenzje wiec odpuscilem. Slusznie?

 

Też miałem zagwozdkę jakie tarcze wybrać i stanęło na tym że do WRX`a włożyłem Brembo gładkie + EBC Red Stuff i jestem z tego zestawu bardzo zadowolony. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą płynu hamulcowego i wężyków na oplot stalowy, ale to w przyszłości ;-)

 

Także i u Ciebie powinny one podołać. No chyba że będziesz ostro katował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio założyłem gładkie zimermanny + ds2500, jak na razie zrobiłem 200 km i zero problemów, wczoraj zaczęły lekko popiskiwać przy V ok 5-10km/h. Zobaczymy jak się zachowają przy ostrzejszej jeździe już po dotarciu. Tarcze kupiłem od kolegi Ferodo - Polecam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam Hela kupionego na allegro z metką pizzacośtam i działają prawidłowo. Nie wiem czy między producentami przewodów w oplocie jest duża różnica. Z tego co czytałem, to nie można brać teflonowych z tych z końcówkami z aluminium lub zwykłej (nie nierdzewki) stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też ostatnio założyłem gładkie zimermanny + ds2500, jak na razie zrobiłem 200 km i zero problemów, wczoraj zaczęły lekko popiskiwać przy V ok 5-10km/h. Zobaczymy jak się zachowają przy ostrzejszej jeździe już po dotarciu. Tarcze kupiłem od kolegi Ferodo - Polecam:)

 

 

Miałem to samo w moim Negro - minus lekki, że trzeba lekko "podgrzać" DS2500 żeby skutecznie hamowało :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS2500 nie trzeba podgrzewać. W zawodach to klocek do używania "na mokro" więc musi działać od zera.

 

Piszczą, znaczy przypalone. Wierzchnia część zeszklona.

 

trzeba podgrzewać :)

 

ale np RC5+ Carbone Lorraine nie trzeba podgrzewać, działaja w całej skali temperatur tak samo. Z resztą RC6 tez nie trzeba podgrzewać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andremil: no nie mogę się z Tobą zgodzić :) Kiedyś bawiłem się (zawodowo) w takie rzeczy. DS2500 na zimno ma współczynnik tarcia 0,446. Uśredniony opisujący całą mieszankę 0,423. Wniosek z tego taki, że na zimno pracują przez chwile lepiej niż jak się rozgrzeją. Dopiero przy 3 serii hamowania (czyli przy przegrzaniu, ale nie spaleniu) współczynnik spada do 0,392 i jest to najniższy osiągnięty współczynnik tarcia jaki może zaoferować DS2500.

 

DS2500 nie trzeba podgrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...