Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Koledzy, jak tam sprawują się wasze OBK? Ja zdałem sobie sprawę, że dzisiaj już minęło pół roku od zakupu hehe.

 

W moim przypadku za miesiąc minie rok. W tym czasie przejechałem około 23 kkm.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z mojego OBK. Pozytywne odczucia psują pierdoły, które jednak w tej klasie samochodu powinny być bardziej dopracowane - mam na myśli między innymi:

 

- system multimedialny w tym mapy nawigacji

- miejsce wyświetlania temperatury zewnętrznej i godziny w połączeniu z mikroskopijną wielkością wyświetlanych cyferek

- panel klimatyzacji, nie wiem dlaczego uparli się na skomplikowaną klawiszologię. Praktycznie nie ma możliwości zmian ustawień bez patrzenia na panel i celowania w małe przyciski. Do tego wyświetlacz klimatyzacji - patrz uwagi z punktu powyżej. W forku jest genialnie, bo prosto i przez to wygodnie - wyświetlacz też w lepszym miejscu i bardziej czytelny.

- klapa bagażnika za nisko się otwiera, do tego czas otwarcia jest za długi (elektryczna).

- brak koła zapasowego.

 

Duży plus za:

 

- doskonałe światła mijania

- stosunkowo niskie zużycie paliwa, działanie bezstopniowej skrzyni biegów i napędu.

- działanie systeu X-mode testowałem w trudnych zimowych warunkach i nie mogę się nadziwić jak jest skuteczny

- EyeSight - to naprawdę działa i podnosi bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania samochodu.

- bardzo przyjemny dźwięk silnika

 

Jeśli chodzi o świerszcze, to nie mogę narzekać - czasami delikatnie odezwie się tapicerka drzwi. Jak to w subaru kombi czasami hałasuje też roleta bagażnika (od ilu to już generacji i modeli?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję jeździć przez około 10 miesięcy i w tym czasie zrobiłem coś około 35 tysięcy.

Podpiszę się pod dwoma "minusami" wskazanymi przez Ciebie:

- wyświetlacz temperatury :) faktycznie mały i ciężko go od razu znaleźć. Jakoś intuicja podpowiada jego umieszczenie gdzie indziej,

- tylna klapa...tylko elektryczna jest małym "koszmarkiem", szczególnie jak jest auto dopakowane na maksa. Rozwiązanie jakie jest w Foresterze jest znacznie lepsze, tzn. możliwość funkcjonowania bez wspomagania.

 

Reszta to same plusy. Tak naprawdę bardzo trudno się do czegoś przyczepić, choć za chwilę znajdą się osoby wynajdujące porównania, bo to, bo tamto. Generalnie bardzo solidne i bardzo uniwersalne auto, do tego niesamowicie wygodne i odporne na niedogodności płynące z dróg niższej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 miesięcy i samo zadowolenie :) Jedyne co mnie denerwowało to wibracja klapki zakrywającej wnękę pod klimatyzacją. Problem został rozwiązany przy pomocy dwóch malych silikonowych podkładek. A tak to same pozytywne wrażenia, auto świetnie się sprawuje. 

OK, jest jeszcze jeden "minus", żonie też się podoba i coraz częściej znajduje powód aby nie wziąć swojego auta :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zakładał hak do OBK? Czy z punktu widzenia gwarancji należy go zamówić wraz z montażem w serwisie autoryzowanym czy może to być robione gdzie indziej? Muszę na wakacje zabrać rowery i pozostaje mi tylko bagażnik nahakowy z tylu, dach już zajęty.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem hak firmy Westfalia dedykowany do naszego modelu OBK - został zamontowany w ASO. Zdecydowałem się na tego producenta, ponieważ z tego co ustaliłem (nie było łatwo) hak dostępny u importera mimo zdjęcia kuli w dalszym ciągu jest widoczny pod zderzakiem. A ja esteta jestem i taki patent mi nie podchodził.

Faktycznie kula w Westfalii wpinana jest wertykalnie i po jej demontażu nie można się zorientować, że w samochodzie jest zainstalowany hak. Gniazdo elektryczne ma specjalny zawias i jak jest nieużywane, to unosi je się do góry i chowa się za zderzakiem a pozostała po wypięciu kuli część haka też jest schowana głęboko za zderzakiem.  Po montażu Panowie w ASO powiedzieli mi, że wiązka była o wiele łatwiejsza w montażu niż ta od haka "fabrycznego". Szczegółów jednak nie znam - jak patrzyłem na wiązkę, to wszystkie kable były zakończone kostkami do wpinania w oryginalną wiązkę samochodu.

 

Jak będziesz zainteresowany, to jutro mogę zrobić Ci fotki.

 

A tu do poczytania:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/35390-montaż-nieorginalnego-haka-holowniczego/?hl=westfalia#entry2271357

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem hak firmy Westfalia dedykowany do naszego modelu OBK - został zamontowany w ASO. Zdecydowałem się na tego producenta, ponieważ z tego co ustaliłem (nie było łatwo) hak dostępny u importera mimo zdjęcia kuli w dalszym ciągu jest widoczny pod zderzakiem. A ja esteta jestem i taki patent mi nie podchodził.

Faktycznie kula w Westfalii wpinana jest wertykalnie i po jej demontażu nie można się zorientować, że w samochodzie jest zainstalowany hak. Gniazdo elektryczne ma specjalny zawias i jak jest nieużywane, to unosi je się do góry i chowa się za zderzakiem a pozostała po wypięciu kuli część haka też jest schowana głęboko za zderzakiem.  Po montażu Panowie w ASO powiedzieli mi, że wiązka była o wiele łatwiejsza w montażu niż ta od haka "fabrycznego". Szczegółów jednak nie znam - jak patrzyłem na wiązkę, to wszystkie kable były zakończone kostkami do wpinania w oryginalną wiązkę samochodu.

 

Jak będziesz zainteresowany, to jutro mogę zrobić Ci fotki.

 

A tu do poczytania:

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/35390-montaż-nieorginalnego-haka-holowniczego/?hl=westfalia#entry2271357

 

Zrobiłem podobnie, jest taniej i estetyczniej niż z fabrycznym hakiem. Jedyny minus to konieczność wycięcia otworu od spodu w zderzaku ale to zauważyłem dopiero gdy auto było na podnośniku podczas zmiany opon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwór faktycznie trzeba wyciąć w zderzaku. Tak jak napisał arkadias jest on niewidoczny, bo wykonany praktycznie w poziomej płaszczyźnie zderzaka.

Ciąć trzeba niezależnie od rodzaju haka czasami bardziej, czasami mniej, bo zderzak jest na dole zabudowany w stronę przodu samochodu (dalej niż płaszczyzna mocowania głównej belki haka). Wielkość otworu zależy od konkretnej konstrukcji haka.

 

post-4051-1461485924,3935_thumb.jpgpost-4051-1461486009,4415_thumb.jpgpost-4051-1461486026,0541_thumb.jpgpost-4051-1461486047,3888_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo idzie lato. Po drugie primo możesz założyć każdą szerokość, pod warunkiem że znajdziesz odpowiednią felge, teraz modny sie zrobił naciag, czyli zakladasz za wąskie opony do felgi i rant wystaje. Na tej zasadzie powinieneś spokojnie 205 na serie założyć. Pytanie po co, lepsza trakcja bedzie na sniegu, i odrobinę na błocie posniegowym. Na asfalcie czyli 95% jazdy w zimie bedziesz mail gorszą trakcję, dłuższą drogę hamowania i tak dalej. Standardowy rozmiar jest optymalny wg mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś tez przytrafia się, że radio kasuje wszelkie ustawione stacje? Już parokrotnie musiałem wszystko od nowa ustawiać :/ 

Oczywiście akumulator nie był wyciągany a samo auto działa jak nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką przypadłość w Levorgu ale podobno wyszła najnowsza aktualizacja do stacji(nie wiem czy w ASO już są) co ma ten błąd naprawić.

 

Dzięki za info :) Szkoda, ze auta się nie aktualizują jak cala reszta elektroniki.. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie, i w moim przypadku podczas jej wgrywania postęp zatrzymał się na 5% i zawiesił, to już było trzecie podejście

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

^^

Tak jeszcze tylko dodam, że dopóki upgrade softu nie będzie zawierał Carplaya to nadal będzie dla mnie bezużyteczny. Nie wiem czemu użytkownicy ajfonów są marginalizowani.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Forku hak Westfalia i również polecam. Był chyba też nieco tańszy niż "oryginalny". Montowany w ASO.

Jak wybierałem hak to ASO twierdzilo, że nie ma czegoś takiego jak oryginalny hak. Standardowo montowali właśnie Westfalie.

Być może prawdy nie mówili....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Outbacka można zamontować dwa rodzaje haków: hak wypinany automatycznie i odkręcany. Ten pierwszy jest znacznie łatwiejszy przy podlączaniu (nie trzeba stosować śrub mocujących), ale też odpowiednio droższy. Hak odkręcany przytwierdza się do belki przy pomocy dwóch śrub. W przypadku oferty Westfalii (jednego z najbardziej znanych producentów haków), koszt haka odkręcanego wynosi w granicach 700 zł. Hak wypinany automatycznie to już wydatek o kilkaset złotych większy. Do zestawu oczywiście niezbędna jest jeszcze wiązka elektryczna 7 albo 13 PIN (w zależności od potrzeb). W przypadku pytań - służę pomocą :)

Edytowane przez KapitanHak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...