Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

jakieś zabezpieczenie termiczne w fotelu musi być więc może faktycznie to to jeśli wcześniej np. Webasto zagrzało auto     którymi nawiewami Webasto grzało ? 

 

Dołem i na desce. Z tym, że nie było w samochodzie jakoś bardzo ciepło. Moim zdaniem po pół godzinie jazdy i zatankowaniu było cieplej.

 

 

 

jak się okazało oryginalny alarm w momencie pracy fabrycznego Webasto nie ma tego problemu

 

Fabryczny montaż jest fajnie zintegrowany - pewnie wyłączał z automatu czujniki - albo inaczej uaktywniał opcję "zwierzę w aucie", którą można też odpalić "z ręki' w fabrycznym alarmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fabryczny montaż jest fajnie zintegrowany - pewnie wyłączał z automatu czujniki - albo inaczej uaktywniał opcję "zwierzę w aucie", którą można też odpalić "z ręki' w fabrycznym alarmie.
 

 

dokładnie  ;)

 

największa zaleta rozwiązań fabrycznych - integracja 

 

 

może jakiś "kabelek" się poluzował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod chmurką - od niedawna mam webasto. Zastanawiałem się, czy nie ma na to wpływu temperatura wnętrza. Instrukcja nie warunkuje działania podgrzewania siedzeń od żadnych czynników. W dwóch poprzednich SBD miałem webasto i siedzenia działały zawsze.

Napisz coś więcej o webasto. Jakie, gdzie montowane, jaka cena? No i czy jesteś zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś montował ledowe hologeny / światła do jazdy dziennej? ostatnio zauważyłem że mam pękniętą szybkę w jednym i pewnie zaraz zacznie parować. Oferta jaką dostałem w jednym z salonów to 2500 pln brutto + ewentualny montaż

Tak - wyglądają ( moi zdaniem ) b.dobrze.

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/26261-co-dzisiaj-zrobiłemam-przy-swoim-subaraczku/?p=2360250 

 

Pozdrowienia

 

 

rozumiem, że można akcję zakupu i montażu takich świateł przeprowadzić w każdym ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

rozumiem, że można akcję zakupu i montażu takich świateł przeprowadzić w każdym ASO?
jeżeli światła są już ujęte w spisie akcesoriów (nie tym na stronie, ale wewnętrznym SIP'u) to pewnie tak, w końcu nie po to Dyrekcja się nimi pochwaliła, żeby pozostały tylko ciekawostką niedostępną właścicielom Subaraków ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

rozumiem, że można akcję zakupu i montażu takich świateł przeprowadzić w każdym ASO?
jeżeli światła są już ujęte w spisie akcesoriów (nie tym na stronie, ale wewnętrznym SIP'u) to pewnie tak, w końcu nie po to Dyrekcja się nimi pochwaliła, żeby pozostały tylko ciekawostką niedostępną właścicielom Subaraków ;)

 

 

tak sobie właśnie pomyślałem  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej o webasto. Jakie, gdzie montowane, jaka cena? No i czy jesteś zadowolony.

 

Montowałem w ASO. Cenę negocjowałem wraz z samochodem - nie pamiętam dokładnie - zależy od systemu sterowania (zegar, pilot, telefon) - w okolicach 8 000 zł. System oparty jest na piecu serii EVO 5.

 

Jestem bardzo zadowolony, w sumie to już moje trzecie auto z Webasto - świetny wynalazek - polecam.

 

Wybrałem wersję ze sterowaniem przez komórkę. W legacy miałem podstawową wersję sterowaną zegarem albo odpalaną z ręki - upierdliwe - nie polecam. W poprzednim OBK z podstawowym pilotem. Zdecydowanie lepiej - mogłem odpalać w domu z łóżka lub z biura. Ograniczeniem jest zasięg - realnie od kilkudziesięciu metrów do kilometra w otwartym terenie. Im bardziej zurbanizowany tym gorzej. Generalnie dawało radę, ale były dwie sytuacja, gdy się nie sprawdzało. Czasami wracam z trasy w nocy innym samochodem do biura, tam zamieniałem samochody, żeby pojechać do domu. No i w tej sytuacji startowałem zimnym samochodem, bo mi się spieszyło do łóżka  ;). Druga, to parking pod pracą mojej żony - w centrum miasta - tam zakłócenia są tak duże, że trzeba podejść na około 100 metrów do samochodu, żeby pilot zadziałał. Aże do parkingu było jakieś 400 m, w tym dwa ruchliwe skrzyżowania ze światłami i jeszcze po drodze podróż windą, to operacja wyjścia wcześniejszego odpalenia byłą praktycznie niemożliwa. Teraz mogę odpalać zawsze - o ile tylko ja i samochód jesteśmy w zasięgu telefonii komórkowej.

 

Jak to działa w praktyce? Na aplikacji w smartfonie klikasz przycisk włącz i z praktycznego punktu widzenia to właściwie wszystko. Możesz ustawić opcję powiadomienia sms, że system się odpalił. Webasto pracuje od tego momentu przez określony, zaprogramowany wcześniej czas. Jeśli wiesz o której będziesz wychodził z domu lub z biura, możesz też w aplikacji ustawić czas startu webasto. Wtedy odpali się automatycznie o ustalonej godzinie.

Dziś rano było niewiele ponad 0 °C - wsiadłem do samochodu po pół godzinnej pracy webasto. Po zapaleniu silnika obroty od razu  oscylują wokół 1 tyś/min. (nie są mocno podwyższone jak po zapaleniu na zimno). Wskaźnik temperatury płynu jest mniej więcej na 1/4 skali. Temperatura oleju bezpośrednio po zapaleniu 33 stopnie. Po przejechaniu osiedlową uliczką 400 metrów z prędkością 20 km/h temperatura oleju wzrasta do 50 stopni. W środku jest na tyle przyjemnie, że można od samego początku jechać bez kurtki.

 

EDIT

 

Dziś dopiero się dopatrzyłem, że aplikacja ma funkcję zdalnego sprawdzania (za pomocą smsa) podstawowych parametrów - temperatura we wnętrzu samochodu, napięcie akumulatora, czy piec pracuje i ile czasu zostało wyłączenia.

 

jakieś zabezpieczenie termiczne w fotelu musi być więc może faktycznie to to jeśli wcześniej np. Webasto zagrzało auto

 

W drodze do domu z fabryki grzanie fotela się nie odpaliło. Po 20 km zatrzymałem się i ponownie odpaliłem silnik - siedzenie zaczęło grzać.

Nie rozumiem tego, bo tak samo jak rano po przejechaniu iluś tam kilometrów temperatura we wnętrzu była wyższa niż w momencie, kiedy ruszałem.

Edytowane przez spawalniczy
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem, że nie działa podgrzewanie fotela kierowcy - kontrolki na włączniku się świecą. Odpaliłem fotel pasażera - to samo.

Wieczorem sprawdziłem bezpiecznik - był ok. Dziś rano spróbowałem jeszcze raz włączyć - bez efektu. Rano przejechałem około 30 km i zatrzymałem się na stacji, żeby zatankować. Ruszyłem i po kilku kilku minutach poczułem, że siedzenie grzeje. Gdzie szukać przyczyny?

Nie wiem czy ma to zwiazek z Twoja sprawa ,ale zauważyłem że w cieplejsze dni ogrzewanie fotela kierowcy pomimo ustawienia "na full" nie grzeje tak mocno jak w zimne dni.Nie jest to raczej moje subiektywne wrażenie bo siedzaca obok żona twierdzi to samo.

nie mam pojęcia czym to jest spowodowane,w instrukcji obsługi nie znalazłem żadnego wytłumaczenia

Koledzy posiadacze OBK 2.5i, czy wymienialiście olej przy 5000km, teoretycznie jest to zalecane dla silnika H6 wg tego co usłyszałem przy odbiorze.

Wysłane za pomocą Tapatalk

pierwsza wymianę oleju zrobiłem po ok 3000 mil ,po pół roku od zakupu

U nas wymiana jest wymagana co 6k mil lub po 6 miesiacach ,zależy co nastapi wcześniej

przeglady i wymiana nie musi być robiona u dilera,ważne aby mieć rachunki jeżeli dojdzie do skorzystania z gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dołem i na desce. Z tym, że nie było w samochodzie jakoś bardzo ciepło. Moim zdaniem po pół godzinie jazdy i zatankowaniu było cieplej.
 

 

 

 

W drodze do domu z fabryki grzanie fotela się nie odpaliło. Po 20 km zatrzymałem się i ponownie odpaliłem silnik - siedzenie zaczęło grzać. Nie rozumiem tego, bo tak samo jak rano po przejechaniu iluś tam kilometrów temperatura we wnętrzu była wyższa niż w momencie, kiedy ruszałem.

 

próba nie strzelba może nie zabije ;-)

 

następnym razem grzejąc auto ustaw tylko nawiewy centralne bez grzania dołu, tak z ciekawości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W drodze do domu z fabryki grzanie fotela się nie odpaliło. Po 20 km zatrzymałem się i ponownie odpaliłem silnik - siedzenie zaczęło grzać. Nie rozumiem tego, bo tak samo jak rano po przejechaniu iluś tam kilometrów temperatura we wnętrzu była wyższa niż w momencie, kiedy ruszałem.

Oba fotele zachowywały się tak samo?

Może zawiesiło przekaźnik włączający grzanie fotela? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyb najlepiej wpiąć zwykły miernik do kostki pod fotelem i sprawdzić czy jest napięcie po włączeniu i zapaleniu się kontrolki.

Bo może to subiektywne odczucie, że nie grzeje.

W sumie nowe auto, żeby się już przekaźnik wieszał, ale wszystko teraz jest możliwe.

I jeszcze jedno przychodzi mi do głowy - może jest za niskie napięcie akumulatora i wtedy nie włączają się maty grzewcze ?

Akumulator może być sprawny, tylko "computerek" nie zezwala na włączenie mat.

Tym bardziej, że wcześniej z akumulatora korzysta webasto.

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bo może to subiektywne odczucie, że nie grzeje.

 

Taką opcję wykluczam - jak siedzenie grzeje na największej mocy, to ja nie mogę wysiedzieć dłużej niż 10 minut i muszę zmniejszyć lub wyłączyć. Jadąc przez pół godziny z włączonym ogrzewaniem na pewno bym wyczuł, że działa. 

 

 

 

I jeszcze jedno przychodzi mi do głowy - może jest za niskie napięcie akumulatora i wtedy nie włączają się maty grzewcze ?
 

 

Też mi to przeszło przez głowę, ale wczoraj naładowałem akumulator. Dziś rano pracowało webasto - potem przejechałem 40 km, zgasiłem silnik i po 5 minutach odpaliłem ponownie - przejechałem kolejne 30 km i siedzenie nie dało się uruchomić. Nie sądzę aby napięcie akumulatora było za niskie po takiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Planuję niebawem zakup nowego OBK 2,5 jako pierwszy prywatny samochód od kilkunastu lat. Jazda samochodem służbowym zrobiła ze mnie osobę niemal niepełnosprawną. Nie musiałem się martwić o zmianę opon, przeglądy, naprawy, ubezpieczenie, itp. Jedynym zmartwieniem było aby nie pomylić ropy z benzyną przy dystrybutorze.

I stąd mam kilka pytań do Was bo nie chciałbym popełnić błędu przy zakupie.
 

1. drugi komplet felg – wydumałem sobie, że sam sobie będę zmieniał kółeczka kiedy tylko najdzie mnie ochota. I tu pojawiła się zagwozdka, nazywa się – TPMS. Byłbym gotowy dokupić nawet drugi komplet czujników ale podobno nadal będę miał problem bo przy każdej zmianie trzeba będzie je zakodować w ASO. Czy macie jakiś patent w tym temacie ? Co to są klony czujników ?

2. koło zapasowe – OBK ma zestaw naprawczy, z którym nie mam żadnego doświadczenia. Zdania uczonych w tym temacie są mocno podzielone a ponieważ ja mieszkam „daleko od szosy” a czasami chciałbym pojechać na koniec Europy więc wydumałem, że kółko zapasowe warto mieć. Jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia ? Czy jest miejsce na dnie bagażnika na zapas (pełny czy dojazdówkę) ?

3. lusterka boczne – jeżeli dobrze widzę, to OBK nie ma automatycznego składania lusterek po zamknięciu samochodu. To duże autko i lusterka na pewno do tanich nie należą więc mam pytanie czy jest jakiś półautomatyczny sposób ? Właśnie wróciłem z kraju gdzie ze względu na bardzo wąskie uliczki, zaparkowane samochody miały lusterka w dwóch wersjach: złożone lub złamane. Ponadto jestem pewny, że moja połowica nie będzie pamiętała o ich składaniu, stąd martwi mnie brak automatu.

4. czujniki parkowania przód/tył – jakie są Wasze doświadczenia z kamerą cofania – czy spokojnie można się obyć bez czujników tylnych ? Czy montowaliście czujniki przednie i czy ASO ma jakieś logiczne rozwiązanie ?

5. nawigacja – gdzieś natknąłem się na informację, że w nowym OBK montowana jest wersja z 2014 roku. Wbrew temu co głoszą niektóre partie polityczne jednak w Polsce sporo dróg i ulic się buduje. Jak oceniacie fabryczną nawigację i czy jest jakiś sposób na jej aktualizację ?

6. pakiet dealerski ubezpieczeniowy – jako użytkownik aut służbowych mam 0% zniżek na wszystko. Czy warto brać ten pakiet czy jednak szukać po firmach czegoś innego ?

 

Na dziś nie mam więcej pytań ale bardzo liczę na Wasze doświadczenie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję niebawem zakup nowego OBK 2,5 jako pierwszy prywatny samochód od kilkunastu lat. Jazda samochodem służbowym zrobiła ze mnie osobę niemal niepełnosprawną. Nie musiałem się martwić o zmianę opon, przeglądy, naprawy, ubezpieczenie, itp. Jedynym zmartwieniem było aby nie pomylić ropy z benzyną przy dystrybutorze.

I stąd mam kilka pytań do Was bo nie chciałbym popełnić błędu przy zakupie.

 

1. drugi komplet felg – wydumałem sobie, że sam sobie będę zmieniał kółeczka kiedy tylko najdzie mnie ochota. I tu pojawiła się zagwozdka, nazywa się – TPMS. Byłbym gotowy dokupić nawet drugi komplet czujników ale podobno nadal będę miał problem bo przy każdej zmianie trzeba będzie je zakodować w ASO. Czy macie jakiś patent w tym temacie ? Co to są klony czujników ?

2. koło zapasowe – OBK ma zestaw naprawczy, z którym nie mam żadnego doświadczenia. Zdania uczonych w tym temacie są mocno podzielone a ponieważ ja mieszkam „daleko od szosy” a czasami chciałbym pojechać na koniec Europy więc wydumałem, że kółko zapasowe warto mieć. Jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia ? Czy jest miejsce na dnie bagażnika na zapas (pełny czy dojazdówkę) ?

3. lusterka boczne – jeżeli dobrze widzę, to OBK nie ma automatycznego składania lusterek po zamknięciu samochodu. To duże autko i lusterka na pewno do tanich nie należą więc mam pytanie czy jest jakiś półautomatyczny sposób ? Właśnie wróciłem z kraju gdzie ze względu na bardzo wąskie uliczki, zaparkowane samochody miały lusterka w dwóch wersjach: złożone lub złamane. Ponadto jestem pewny, że moja połowica nie będzie pamiętała o ich składaniu, stąd martwi mnie brak automatu.

4. czujniki parkowania przód/tył – jakie są Wasze doświadczenia z kamerą cofania – czy spokojnie można się obyć bez czujników tylnych ? Czy montowaliście czujniki przednie i czy ASO ma jakieś logiczne rozwiązanie ?

5. nawigacja – gdzieś natknąłem się na informację, że w nowym OBK montowana jest wersja z 2014 roku. Wbrew temu co głoszą niektóre partie polityczne jednak w Polsce sporo dróg i ulic się buduje. Jak oceniacie fabryczną nawigację i czy jest jakiś sposób na jej aktualizację ?

6. pakiet dealerski ubezpieczeniowy – jako użytkownik aut służbowych mam 0% zniżek na wszystko. Czy warto brać ten pakiet czy jednak szukać po firmach czegoś innego ?

 

Na dziś nie mam więcej pytań ale bardzo liczę na Wasze doświadczenie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Mam forka, ale coś podpowiem.

1. też mam drugi komplet i sam zmieniam, ale jeszcze nie udało mi się znaleźć wygodnego rozwiązania na czujniki - zimą jeżdżę bez - lampka nie razi. Jest szansa, że można znaleźć czujniki, które dają się zaprogramować jako idealne klony fabrycznych i wtedy zmiany są bez komputera. Ale ja mam stalowe zimówki i d..

2. to jest kwestia prawdopodobieństwa. Jak mała dziurka w bieżniku - zestaw pomoże. Jak się założy dojazdówkę to auto i tak będzie niepełnosprawne, ale przymajmniej pojedzi eprzy rozwalonym boku opony lub feldze. A jak ma się zapas... zawsze można złapać dwie gumy na raz (ja już tak miałem, na szczęście jedna wolno puszczała a miałem kompresor).

3. nie wiem

4. kamera daje super precyzję parkowania, jak czysta. Nie jest osłonięta i często nic nie widzę. Dodałem czujniki. Poza tym wolę się patrzeć dookoła a nie tylko na ekranik. Kamera wygrywa w parkowaniu na milimetry.

5. nie wiem.

6. Miałem kiedyś podobną sytuację - agent doradził mi zaświadczenie z firmy, że jeździłem służbowym x lat bez szkód i coś mi tam policzyli - ale potrzeba kumatego agenta, któremu zależy. Zwykle jednak pakiet na nowy wóz trudno przebić jak się nie ma max zniżek, więc tak czy tak wygrywasz.

Edytowane przez Alfik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

4. kamera daje super precyzję parkowania, jak czysta. Nie jest osłonięta i często nic nie widzę. Dodałem czujniki. Poza tym wolę się patrzeć dookoła a nie tylko na ekranik. Kamera wygrywa w parkowaniu na milimetry.

 

dodałeś tył czy też przód ?

robiłeś to przez ASO ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. drugi komplet felg – wydumałem sobie, że sam sobie będę zmieniał kółeczka kiedy tylko najdzie mnie ochota. I tu pojawiła się zagwozdka, nazywa się – TPMS. Byłbym gotowy dokupić nawet drugi komplet czujników ale podobno nadal będę miał problem bo przy każdej zmianie trzeba będzie je zakodować w ASO. Czy macie jakiś patent w tym temacie ? Co to są klony czujników ?
 

 

Mam drugi komplet kół i dokupiłem czujniki, które się klonuje (czyli kopiuje unikalny numer oryginalnego czujnika - system w samochodzie myśli, że są cały czas założone oryginalne koła). W praktyce patent działa w większości marek. U mnie po sklonowanych czujników nie chciał współpracować. Najpierw system samochodu kodował tylko 3 z czterech czujników, czwartego nie chciał - niezależnie od tego od którego czujnika zaczynało się procedurę. Potem system przestał działać całkowicie. Teraz czekam na wymianę licznika - podobno ma to przywrócić sprawność systemu.

 

 

 

2. koło zapasowe – OBK ma zestaw naprawczy, z którym nie mam żadnego doświadczenia. Zdania uczonych w tym temacie są mocno podzielone a ponieważ ja mieszkam „daleko od szosy” a czasami chciałbym pojechać na koniec Europy więc wydumałem, że kółko zapasowe warto mieć. Jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia ? Czy jest miejsce na dnie bagażnika na zapas (pełny czy dojazdówkę) ?

 

Po wyrzuceniu styropianów wypełniających wnękę, wchodzi pełnowymiarowe koło.

 

 

 

3. lusterka boczne – jeżeli dobrze widzę, to OBK nie ma automatycznego składania lusterek po zamknięciu samochodu. To duże autko i lusterka na pewno do tanich nie należą więc mam pytanie czy jest jakiś półautomatyczny sposób ? Właśnie wróciłem z kraju gdzie ze względu na bardzo wąskie uliczki, zaparkowane samochody miały lusterka w dwóch wersjach: złożone lub złamane. Ponadto jestem pewny, że moja połowica nie będzie pamiętała o ich składaniu, stąd martwi mnie brak automatu.

 

Ano nie ma - jakoś mi to nie przeszkadza. Przejechałem tym i poprzednim OBK 100 000 km i składałem je może w sumie z 5 razy. Nigdy nikt mi ich nie uszkodził.

 

 

 

4. czujniki parkowania przód/tył – jakie są Wasze doświadczenia z kamerą cofania – czy spokojnie można się obyć bez czujników tylnych ? Czy montowaliście czujniki przednie i czy ASO ma jakieś logiczne rozwiązanie ?

 

W tym i poprzednim OBK polegam tylko na kamerze - nie czuję potrzeby posiadania czujników. Gabaryty OBK dosyć łatwo jest wyczuć z miejsca kierowcy.

 

 

 

5. nawigacja – gdzieś natknąłem się na informację, że w nowym OBK montowana jest wersja z 2014 roku. Wbrew temu co głoszą niektóre partie polityczne jednak w Polsce sporo dróg i ulic się buduje. Jak oceniacie fabryczną nawigację i czy jest jakiś sposób na jej aktualizację ?

 

Niestety mapy nie są najaktualniejsze. Mnie kilka razy próbowała wywieźć w pole. Jeszcze niedawno nie było aktualizacji - nie wiem, jak wygląda to teraz.

Tu pisałem o moich przygodach z nawigacją http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/83781-niedokładność-map-w-my-2015/?p=2331782

 

 

 

6. pakiet dealerski ubezpieczeniowy – jako użytkownik aut służbowych mam 0% zniżek na wszystko. Czy warto brać ten pakiet czy jednak szukać po firmach czegoś innego ?
 

 

Ja mam przykre doświadczenia. Po pierwsze pakiet szyba nie pokrywa realnego kosztu naprawy w ASO, po drugie podejście Warty do obsługi klienta to jest jakaś kpina. Temat na laborat - nie polecam. Tu opisywałem moje przygody z Wartą, ale to jeszcze nie wszystko - w międzyczasie dali jeszcze popis swojej ignorancji.

Na szczęście Dyrekcja czuwa i mam nadzieję, że coś się zmieni.

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/84895-ubezpieczenie-dealerski-pakiet-ochrona-zniżek-szyba-a-realne-koszty-wymiany/?p=2362359

 

A tak w ogóle gratuluję wyboru - OBK 2,5l - to super fura!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wyrzuceniu styropianów wypełniających wnękę, wchodzi pełnowymiarowe koło

 

można to zrobić samemu ?

czy koło masz jakoś przymocowane ? 

 

 

 

Mam drugi komplet kół i dokupiłem czujniki, które się klonuje (czyli kopiuje unikalny numer oryginalnego czujnika - system w samochodzie myśli, że są cały czas założone oryginalne koła). W praktyce patent działa w większości marek. U mnie po sklonowanych czujników nie chciał współpracować. Najpierw system samochodu kodował tylko 3 z czterech czujników, czwartego nie chciał - niezależnie od tego od którego czujnika zaczynało się procedurę. Potem system przestał działać całkowicie. Teraz czekam na wymianę licznika - podobno ma to przywrócić sprawność systemu.
 

 

czy problemy o których piszesz to przypadek jednostkowy związany z Twoim konkretnie samochodem czy też to jakiś problem z tą konkretnie marką aut lub czujników ? 

gdzie kupowałeś czujniki i klonowałeś - bo chyba nie w ASO ?

 

 

 

Ja mam przykre doświadczenia.

czytałem o Twoim problemie z szybą ale czy jest mimo wszystko jakaś alternatywa dla pakietu Warty przy braku zniżek jak u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję niebawem zakup nowego OBK 2,5 jako pierwszy prywatny samochód od kilkunastu lat. Jazda samochodem służbowym zrobiła ze mnie osobę niemal niepełnosprawną. Nie musiałem się martwić o zmianę opon, przeglądy, naprawy, ubezpieczenie, itp. Jedynym zmartwieniem było aby nie pomylić ropy z benzyną przy dystrybutorze.

I stąd mam kilka pytań do Was bo nie chciałbym popełnić błędu przy zakupie.

 

1. drugi komplet felg – wydumałem sobie, że sam sobie będę zmieniał kółeczka kiedy tylko najdzie mnie ochota. I tu pojawiła się zagwozdka, nazywa się – TPMS. Byłbym gotowy dokupić nawet drugi komplet czujników ale podobno nadal będę miał problem bo przy każdej zmianie trzeba będzie je zakodować w ASO. Czy macie jakiś patent w tym temacie ? Co to są klony czujników ?

2. koło zapasowe – OBK ma zestaw naprawczy, z którym nie mam żadnego doświadczenia. Zdania uczonych w tym temacie są mocno podzielone a ponieważ ja mieszkam „daleko od szosy” a czasami chciałbym pojechać na koniec Europy więc wydumałem, że kółko zapasowe warto mieć. Jakie są Wasze doświadczenia i przemyślenia ? Czy jest miejsce na dnie bagażnika na zapas (pełny czy dojazdówkę) ?

3. lusterka boczne – jeżeli dobrze widzę, to OBK nie ma automatycznego składania lusterek po zamknięciu samochodu. To duże autko i lusterka na pewno do tanich nie należą więc mam pytanie czy jest jakiś półautomatyczny sposób ? Właśnie wróciłem z kraju gdzie ze względu na bardzo wąskie uliczki, zaparkowane samochody miały lusterka w dwóch wersjach: złożone lub złamane. Ponadto jestem pewny, że moja połowica nie będzie pamiętała o ich składaniu, stąd martwi mnie brak automatu.

4. czujniki parkowania przód/tył – jakie są Wasze doświadczenia z kamerą cofania – czy spokojnie można się obyć bez czujników tylnych ? Czy montowaliście czujniki przednie i czy ASO ma jakieś logiczne rozwiązanie ?

5. nawigacja – gdzieś natknąłem się na informację, że w nowym OBK montowana jest wersja z 2014 roku. Wbrew temu co głoszą niektóre partie polityczne jednak w Polsce sporo dróg i ulic się buduje. Jak oceniacie fabryczną nawigację i czy jest jakiś sposób na jej aktualizację ?

6. pakiet dealerski ubezpieczeniowy – jako użytkownik aut służbowych mam 0% zniżek na wszystko. Czy warto brać ten pakiet czy jednak szukać po firmach czegoś innego ?

 

Na dziś nie mam więcej pytań ale bardzo liczę na Wasze doświadczenie i z góry dziękuję za wszelką pomoc.

 

Witaj,

 

gratuluję wyboru, mam nadzieję że będziesz równie zadowolony jak większość z nas.

 

Ad.1

Ponieważ oryginał miałem 18" dokupiłem drugi komplet 17" z czujnikami i zimówkami plus 1x18" jako zapas pełnowymiarowy. Ku mojemu zaskoczeniu dodatkowy komplet 17" miał być inny a jest taki sam wzór jak 18".

 

Ad.2

Jak wspomniałem powyżej dokupiłem pełnowymiarową 18" po wyrzuceniu styropianów wchodzi ale "tak na styk", daje jednak większe poczucie bezpieczeństwa na dłuższe wypady. 

 

Ad. 3

Mnie osobiście to nie przeszkadza jeszcze się nie zdarzyło abym miał z tym problem ale jak się upierasz można spróbować sił w negocjacjach o dodatkowe wyposażenie - jest taki pakiet w akcesoriach SEECAL3000 - Lusterka boczne skłądane automatycznie

 

Ad. 4

Zamontowane dodatkowo i przód i tył. O ile tył zdecydowanie można polegać na kamerce - rewelacja - to przód przydaje się u mnie w szczególności przy parkowaniu w garażu mam garaż o dł 5m oraz przy wyjeżdżaniu z parkingów pod centrami handlowymi (ciasnota).

 

Ad. 5

Potwierdzam zgodnie z poprzednikami "szału nie ma" ale wystarcza w zupełności, uważam jednak że elektroniczne gadżety mają tylko pomagać a nie za nas myśleć. Podobno woisną ma się pojawić aktualizacja niestety odpłatna ok "piset" złotych :P , tu pytanie do Dyrekcji czy coś wiadomo w temacie i czy musi to tyle kosztować ? Zamiast aktualizować nawigację w aucie korzystniej kupić np. TomToma z dożywotnia aktualizacja map.

 

Ad. 6.

Podobnie jak ty 0% ulg - pakiet Warty z max możliwym wypasem wypadł ok 800 PLN taniej od następnego w kolejce Generali, ogólnie rzecz biorąc po podliczeniu składki można usiąść z przytupem z wrażenia. W temacie szyby, nie zdawałem sobie sprawy, że może to być aż taki problem - "Spawalniczy" nie zazdroszczę. Przy przedłużaniu umowy będę sie musiał mocno zastanowić, no chyba że do tego czasu Dyrekcji uda się coś wskórać dla ogółu użytkowników OBK.

 

Powodzenia  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu składanych lusterek

 

nie mieliście nigdy na mrozie problemu z rozłożeniem przymarzniętych w pozycji złożonej lusterek ?

 

ja w zimie, szczególnie po trasie gdy auto zostaje na noc na mrozie nie składam lusterek bo na własne oczy widziałem jak w "nie Subaru' kierowca zmielił sobie zębatki próbując rozłożyć lusterka z rana które zamarzły nocą 

 

dlatego jak dla mnie automatyczne składanie i rozkładanie nie do końca ma sens o ile nie można tej funkcji aktywować "na żądanie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...