Skocz do zawartości

Subaru Outback MY15


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

 

Toć prze napisałem że mi pali 10

 

absolutnie tego nie podważam

 

 

odniosłem się tylko do tego spalania, że uzyskanie 10 l/100km w obecnych SBD to żaden problem a osiągnięcie niższych wartości mało realne

Nie popadajmy w skrajności. Na "zwykłych" drogach jadąc mniej więcej przepisowo spokojnie można zejść poniżej 7,5 litra/100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie popadajmy w skrajności. Na "zwykłych" drogach jadąc mniej więcej przepisowo spokojnie można zejść poniżej 7,5 litra/100.
 

 

odnoszę się tylko i wyłączne do poniższych warunków 

 

 

 

No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów. Bak w OBK jest stanowczo za mały.
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów.

Bak w OBK jest stanowczo za mały.

 

Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l.

No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? 

 

dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów.

Bak w OBK jest stanowczo za mały.

Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l.

No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę?

dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie.

Nowy przy 120-130 pali około 8 (patrz moje post wyżej). Nie wiem czy inni użytkownicy podzielą moją opinię, ale niemałe znaczenie ma czy jedziesz w trybie "I" czy "S". Poza tym należy obserwować econo-wskaźnik. Czasem łapię się, że położenie pedału gazu jest takie, że auto nie przyspiesza a wskaźnik jest na zero lub na minusie. Wystarczy lekko odpuścić gaz - auto dalej jedzie tak samo, a ekono-wskaznik jest zielony. Dlatego najoszczędniej jeździ na "I" + tempomat.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów.

Bak w OBK jest stanowczo za mały.

Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l.

No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę?

dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie.

Nowy przy 120-130 pali około 8 (patrz moje post wyżej). Nie wiem czy inni użytkownicy podzielą moją opinię, ale niemałe znaczenie ma czy jedziesz w trybie "I" czy "S". Poza tym należy obserwować econo-wskaźnik. Czasem łapię się, że położenie pedału gazu jest takie, że auto nie przyspiesza a wskaźnik jest na zero lub na minusie. Wystarczy lekko odpuścić gaz - auto dalej jedzie tak samo, a ekono-wskaznik jest zielony. Dlatego najoszczędniej jeździ na "I" + tempomat.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

W H6 też jest różnica I i S, ja I ostatnio znów zaczełem używac w mieście, jak i tak są korki, spalanie spadło pon 14l lpg, co jest dobrym wynikiem jak na dojazdy do pracy w Warszawie :). Na trasie nie daje rady z I, muli bardziej niż 2.5i - takie mam wrażenie :).

8l to normalne spalanie, jaki ma bak ten Obk, 60l ? Jak tak to te 650km da się przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wskazania komputera chwilowego zuzycia sa absolutnie niemiarodajne.

Wystarczy, ze jest odrobine z gorki (czego z pozycji za kierownica sie nie zauwazy) i komputer wskazuje nisko. Za moment przy tej samej predkosci pokazuje 1,5 litra wiecej.

Nachylenie terenu ma kardynalne znaczenie i zmienia wynik na komputerze diametralnie - kto nie wierzy niech sie na rowerze przejedzie po prawie plaskim ;)

 

Do tego dochodzi wiatr, rodzaj paliwa i poziom testosteronu ;)

 

Mysle, ze jedynym w miare rozsadnym wskazaniem rzeczywistego poziomu spalania jest test dlugodystansowy z duzej liczby tankowan. Wtedy uzyskamy usrednona wartosc, ktora bedzie najblizsza prawdzie.

 

Tak czy owak - dla mnie, 2.5 tankuje zauwazalnie czesciej niz diesla, jednak nie jest to uciazliwe. Poza tym jak sie rozsadnie po Warszawie jezdzi, to ponizej 10 da sie zejsc spokojnie a na autostradzie 600-700km tez jest do bez wiekszej napinki, na zwyklej drodze (90-100km/h) nawet wiecej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktoś może czy będzie update softu do systemu multimedialnego z obsługą CarPlay? W internetach cisza w temacie, jedynie na forum US pojawiła się petycja do Subaru. Podobno ma być w MY 2017.

 

Poniżej lista Marek i modeli z dostępnym Carplayem:

http://www.apple.com/ios/carplay/available-models/

 

Wychodzi na to, że większość producentów już to ma.

 

 

Wysłane za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Nitrograd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu podgrzewania siedzeń. Wiem, że niektórzy mieli problem podobny do mojego.  Czy udało się ustalić/wyeliminować przyczynę braku załączania ogrzewania?. W moim przypadku rano, po pierwszym odpaleniu auta i włączeniu grzania siedzenia pozostają zimne. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, gdy samochód był już nagrzany, ogrzewanie siedzeń zaczyna działać (wtedy zazwyczaj jest już zbędne). 

W ASO byłem raz z tym problemem, zaraz po odebraniu auta pod koniec listopada, niby coś robili ale efektu nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu podgrzewania siedzeń. Wiem, że niektórzy mieli problem podobny do mojego. Czy udało się ustalić/wyeliminować przyczynę braku załączania ogrzewania?. W moim przypadku rano, po pierwszym odpaleniu auta i włączeniu grzania siedzenia pozostają zimne. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, gdy samochód był już nagrzany, ogrzewanie siedzeń zaczyna działać (wtedy zazwyczaj jest już zbędne).

W ASO byłem raz z tym problemem, zaraz po odebraniu auta pod koniec listopada, niby coś robili ale efektu nie ma.

Ja tak mam - niestety jeszcze nie dotarłem z tym do serwisu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie o wymianę oleju po 2000 km. Kupując OBK otrzymałem informację od dealera że wskazana jest wymiana oleju po okresie dotarcia. Ani w instrukcji obsługi ani w książce serwisowej nie ma nic na ten temat. Czy to nie jest naciąganie na kilkuset złotowy wydatek ?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak pewnie wielu tutaj zmieniłem olej po 3.000 km. Na pewno to nie zaszkodzi. Przełknąłem kilkuset złotowy wydatek dla spokojnego snu. Poza tym usunęli z silnika 0w20 i zalali 5w30. Myślę, że nikt nie udzieli tutaj jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy to konieczne i czy w czymś pomoże. Tak samo jak nikt nie powie jednoznacznie, że to zbędny wydatek i na pewno w niczym nie pomoże. Musisz zdecydować sam. Jedna rada - jak już zdecydujesz się na wymianę oleju a także przy kolejnych podczas przeglądów zwróć uwagę, żeby ci nie przelali oleju. W niektórych ASO mają przemiły zwyczaj wlać nawet centymetr ponad max. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam do Was pytanie o wymianę oleju po 2000 km. Kupując OBK otrzymałem informację od dealera że wskazana jest wymiana oleju po okresie dotarcia

Rownież po kupnie xv stalem przed podobnym "problemem" dotyczacym wymiany oleju po dotarciu. Ale wzialem manuala do reki dokladnie go przestudiowałem i dowiedzialem sie ze nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju po dotarciu - jedynie w silniakch h6, 1 wymiane nalezy wykonac po 5k km. I tak na wodnistym 0w20 przejechałem 15k km. Silnik "nie wzial" ani grama 0w20, nie wybuch ani nie zatarl sie- chodzi jak zyleta a quazara 5w30 rowniez nie chce lykac.  Uwazam ze po cos producent do auta dolaczyl "instrukcje" i warto jej przestrzegac. Bo wszystkie plyny w aucie mozna wymieniac nawet co 50km tylko po co?


 

 

Skrzynię CVT też wzmacniają?

tego nie wiem ale kolega pytal o kit wzmacniajacy z kompresorem to z uprzejmosci napisalem ze cos takiego istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię CVT też wzmacniają?

...a może można przełożyć high torque z H6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Skrzynię CVT też wzmacniają?

...a może można przełożyć high torque z H6 ;)

Eye, jak mam kombinować z kompresorem i HT to lepiej import z USA poczynić. Z drugiej strony jaka jest skrzynia w 2.0 DIT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np raptor supercharger robi kity do silnikow serii fb :)

Kurde - to jest myśl ale nic na ich stronie takiego nie ma (?)

Muszę poszukać szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Skrzynię CVT też wzmacniają?

...a może można przełożyć high torque z H6 ;)

Eye, jak mam kombinować z kompresorem i HT to lepiej import z USA poczynić. Z drugiej strony jaka jest skrzynia w 2.0 DIT?

 

no wlasnie high torque do 400 Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...