ketivv Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Toć prze napisałem że mi pali 10 absolutnie tego nie podważam odniosłem się tylko do tego spalania, że uzyskanie 10 l/100km w obecnych SBD to żaden problem a osiągnięcie niższych wartości mało realne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kdebski Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Toć prze napisałem że mi pali 10 absolutnie tego nie podważam odniosłem się tylko do tego spalania, że uzyskanie 10 l/100km w obecnych SBD to żaden problem a osiągnięcie niższych wartości mało realne Nie popadajmy w skrajności. Na "zwykłych" drogach jadąc mniej więcej przepisowo spokojnie można zejść poniżej 7,5 litra/100. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Nie popadajmy w skrajności. Na "zwykłych" drogach jadąc mniej więcej przepisowo spokojnie można zejść poniżej 7,5 litra/100. odnoszę się tylko i wyłączne do poniższych warunków No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów. Bak w OBK jest stanowczo za mały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Czasem tłumacz nie ma dojścia do kontekstu (cięcie kosztów), ale wtopa zabawna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów. Bak w OBK jest stanowczo za mały. Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l. No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów. Bak w OBK jest stanowczo za mały. Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l. No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie. Nowy przy 120-130 pali około 8 (patrz moje post wyżej). Nie wiem czy inni użytkownicy podzielą moją opinię, ale niemałe znaczenie ma czy jedziesz w trybie "I" czy "S". Poza tym należy obserwować econo-wskaźnik. Czasem łapię się, że położenie pedału gazu jest takie, że auto nie przyspiesza a wskaźnik jest na zero lub na minusie. Wystarczy lekko odpuścić gaz - auto dalej jedzie tak samo, a ekono-wskaznik jest zielony. Dlatego najoszczędniej jeździ na "I" + tempomat. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 No wiesz. Jak jedziesz autostradą 150-160 to spalanie u mnie wynosi około 10l/100km, rezerwa zapala się po przejechaniu lekko powyżej 500 km. Jeśli noPb pali 2-2,5 litra na 100km to, jak ktoś nie lubi jeździć na styk musi tankowac po przejechaniu około 400 kilometrów. Bak w OBK jest stanowczo za mały. Jeżeli tak to pali znacznie więcej niż 2.5i 165KM. Tam nigdy takiego spalania nie osiągnąłem a zasięg był znacznie większy. inna sprawa, że nie jechałem non top 160km/h. Przy zwykłej DK i 130km/h, spalanie miałem 7-9l. No w 2.5 trzeba nalewać co 450-500km chyba, że się pałuje - to cześciej. Szczerze się przyznam, że rezerwa w tym aucie jest dla mnie elementem nieodgadnionym to teraz. Czasem zapala się przy 90km zasięgu czasem przy 60 lub gdzieś pomiędzy. Nie znalazłem też jakiejś oczywistej zależności pomiędzy położeniem wskazówki a momentem zapalenia się rezerwy. Jedyne co mi się bardzo podoba to, że w momencie zapalenia się rezerwy Navi pyta czy wyszukać najbliższe stacje. To miła i fajna funkcja. Oczywiście jest beczka miodu, znajdzie się i łyżka dziegciu - navi pyta - czy wyszukać najbliższe stacje GAZOWE (SiC!). Naprawdę ten kto robił tłumaczenie tego systemu powinien się sam po pysku wystrzelać - ja rozumiem, że nie znał kontekstu itp, ale gazowe?... Naprawdę? dobrze, że pyta w starczym ma to w nosie. Nowy przy 120-130 pali około 8 (patrz moje post wyżej). Nie wiem czy inni użytkownicy podzielą moją opinię, ale niemałe znaczenie ma czy jedziesz w trybie "I" czy "S". Poza tym należy obserwować econo-wskaźnik. Czasem łapię się, że położenie pedału gazu jest takie, że auto nie przyspiesza a wskaźnik jest na zero lub na minusie. Wystarczy lekko odpuścić gaz - auto dalej jedzie tak samo, a ekono-wskaznik jest zielony. Dlatego najoszczędniej jeździ na "I" + tempomat. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W H6 też jest różnica I i S, ja I ostatnio znów zaczełem używac w mieście, jak i tak są korki, spalanie spadło pon 14l lpg, co jest dobrym wynikiem jak na dojazdy do pracy w Warszawie . Na trasie nie daje rady z I, muli bardziej niż 2.5i - takie mam wrażenie . 8l to normalne spalanie, jaki ma bak ten Obk, 60l ? Jak tak to te 650km da się przejechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 te 10L to pewnie przy STAŁEJ predkosci 160km/h jadac DO 160 nie powinien wiecej spalic niz 8-9L poza tym zobacz na ten test (poporzeni model ze starym EJ pod maska) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 16 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2016 Te wskazania komputera chwilowego zuzycia sa absolutnie niemiarodajne. Wystarczy, ze jest odrobine z gorki (czego z pozycji za kierownica sie nie zauwazy) i komputer wskazuje nisko. Za moment przy tej samej predkosci pokazuje 1,5 litra wiecej. Nachylenie terenu ma kardynalne znaczenie i zmienia wynik na komputerze diametralnie - kto nie wierzy niech sie na rowerze przejedzie po prawie plaskim Do tego dochodzi wiatr, rodzaj paliwa i poziom testosteronu Mysle, ze jedynym w miare rozsadnym wskazaniem rzeczywistego poziomu spalania jest test dlugodystansowy z duzej liczby tankowan. Wtedy uzyskamy usrednona wartosc, ktora bedzie najblizsza prawdzie. Tak czy owak - dla mnie, 2.5 tankuje zauwazalnie czesciej niz diesla, jednak nie jest to uciazliwe. Poza tym jak sie rozsadnie po Warszawie jezdzi, to ponizej 10 da sie zejsc spokojnie a na autostradzie 600-700km tez jest do bez wiekszej napinki, na zwyklej drodze (90-100km/h) nawet wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 (edytowane) Orientuje sie ktoś może czy będzie update softu do systemu multimedialnego z obsługą CarPlay? W internetach cisza w temacie, jedynie na forum US pojawiła się petycja do Subaru. Podobno ma być w MY 2017. Poniżej lista Marek i modeli z dostępnym Carplayem: http://www.apple.com/ios/carplay/available-models/ Wychodzi na to, że większość producentów już to ma. Wysłane za pomocą Tapatalk Edytowane 17 Lutego 2016 przez Nitrograd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Nie wiem czy było ale całkiem udany test Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadias Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Wracam do tematu podgrzewania siedzeń. Wiem, że niektórzy mieli problem podobny do mojego. Czy udało się ustalić/wyeliminować przyczynę braku załączania ogrzewania?. W moim przypadku rano, po pierwszym odpaleniu auta i włączeniu grzania siedzenia pozostają zimne. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, gdy samochód był już nagrzany, ogrzewanie siedzeń zaczyna działać (wtedy zazwyczaj jest już zbędne). W ASO byłem raz z tym problemem, zaraz po odebraniu auta pod koniec listopada, niby coś robili ale efektu nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Ciekaw jestem, czy do 2.5 dałoby radę założyć jakiś kompresor w celu podniesienia mocy? Tak do 250 kucy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 np raptor supercharger robi kity do silnikow serii fb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2016 Skrzynię CVT też wzmacniają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Wracam do tematu podgrzewania siedzeń. Wiem, że niektórzy mieli problem podobny do mojego. Czy udało się ustalić/wyeliminować przyczynę braku załączania ogrzewania?. W moim przypadku rano, po pierwszym odpaleniu auta i włączeniu grzania siedzenia pozostają zimne. Dopiero po ponownym uruchomieniu silnika, gdy samochód był już nagrzany, ogrzewanie siedzeń zaczyna działać (wtedy zazwyczaj jest już zbędne). W ASO byłem raz z tym problemem, zaraz po odebraniu auta pod koniec listopada, niby coś robili ale efektu nie ma. Ja tak mam - niestety jeszcze nie dotarłem z tym do serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarula Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Mam do Was pytanie o wymianę oleju po 2000 km. Kupując OBK otrzymałem informację od dealera że wskazana jest wymiana oleju po okresie dotarcia. Ani w instrukcji obsługi ani w książce serwisowej nie ma nic na ten temat. Czy to nie jest naciąganie na kilkuset złotowy wydatek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Ja podobnie jak pewnie wielu tutaj zmieniłem olej po 3.000 km. Na pewno to nie zaszkodzi. Przełknąłem kilkuset złotowy wydatek dla spokojnego snu. Poza tym usunęli z silnika 0w20 i zalali 5w30. Myślę, że nikt nie udzieli tutaj jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy to konieczne i czy w czymś pomoże. Tak samo jak nikt nie powie jednoznacznie, że to zbędny wydatek i na pewno w niczym nie pomoże. Musisz zdecydować sam. Jedna rada - jak już zdecydujesz się na wymianę oleju a także przy kolejnych podczas przeglądów zwróć uwagę, żeby ci nie przelali oleju. W niektórych ASO mają przemiły zwyczaj wlać nawet centymetr ponad max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Skrzynię CVT też wzmacniają? No właśnie, CVT nie lubi mocy i obciążenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Mam do Was pytanie o wymianę oleju po 2000 km. Kupując OBK otrzymałem informację od dealera że wskazana jest wymiana oleju po okresie dotarcia Rownież po kupnie xv stalem przed podobnym "problemem" dotyczacym wymiany oleju po dotarciu. Ale wzialem manuala do reki dokladnie go przestudiowałem i dowiedzialem sie ze nie ma czegoś takiego jak wymiana oleju po dotarciu - jedynie w silniakch h6, 1 wymiane nalezy wykonac po 5k km. I tak na wodnistym 0w20 przejechałem 15k km. Silnik "nie wzial" ani grama 0w20, nie wybuch ani nie zatarl sie- chodzi jak zyleta a quazara 5w30 rowniez nie chce lykac. Uwazam ze po cos producent do auta dolaczyl "instrukcje" i warto jej przestrzegac. Bo wszystkie plyny w aucie mozna wymieniac nawet co 50km tylko po co? Skrzynię CVT też wzmacniają? tego nie wiem ale kolega pytal o kit wzmacniajacy z kompresorem to z uprzejmosci napisalem ze cos takiego istnieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Skrzynię CVT też wzmacniają? ...a może można przełożyć high torque z H6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TP_S Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 Skrzynię CVT też wzmacniają? ...a może można przełożyć high torque z H6 Eye, jak mam kombinować z kompresorem i HT to lepiej import z USA poczynić. Z drugiej strony jaka jest skrzynia w 2.0 DIT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 18 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2016 np raptor supercharger robi kity do silnikow serii fb Kurde - to jest myśl ale nic na ich stronie takiego nie ma (?) Muszę poszukać szerzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Skrzynię CVT też wzmacniają? ...a może można przełożyć high torque z H6 Eye, jak mam kombinować z kompresorem i HT to lepiej import z USA poczynić. Z drugiej strony jaka jest skrzynia w 2.0 DIT? no wlasnie high torque do 400 Nm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się