Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

CVT i MT to dwa rozne swiaty. Ja lubie MT bo mam 1:1 przelozenie obroty predkosc. Jak wejdzie OBK MY15 to sie nim przejade i zobaczymy jak jest z materialami, wyciszeniem, CVT i virtualnymi przelozeniami  no i jak jedzie ten nowy 2,5 przy tych cenach to warto dac szanse.

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o i jak jedzie ten nowy 2,5

 

jechałem próbnie obecnie oferowanym i wiem, że będziesz rozczarowany. W porównaniu z SBD to muł. W sumie trudno się dziwić skoro silnik ma te same osiągi od ponad 10 lat a do tego CVT "odebrała" mu kolejne "konie". Jak ktoś szuka spokojnego dupowozu do przemieszczania się ( rynek US ) to jest idealny. Tyle i tylko tyle......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SBD czuje sie moment obrotowy ale to moze byc zludne; max. moment wystepuje przez jakies 1800 obrotow potem nastepuje redukcja. Wolnossaca benzyna, szczegolnie z CVT, bedzie rozwijac moc duzo plynniej - lub jak kto woil, mniej dramatycznie co nie znaczy ze wolniej.

 

Dwa ponizsze filmy dobrze to ilustruja:

 

http://youtu.be/BdDdb3Q-vpA

 

http://youtu.be/sZNHBtVAAMg

 

Ten 2.5 ma duzo mniejszy moment obrotowy ale tez jest sporo lzejszy od SBD. Biorac pod uwage cene, zaczynam sie nim powaznie interesowac. OK, na tle mniejszych silnikow turbo z pezposrednim wtryskiem, ten 4 cylindrowy 2.5 N/A prezentuje sie troche jak dinozaur. Z drugiej jednak strony to sprawdzony silnik, a wieksza pojemnosc i brak turbo moga oznaczac mniej problemow serwisowych po kilku latach eksploatacji.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o i jak jedzie ten nowy 2,5

jechałem próbnie obecnie oferowanym i wiem, że będziesz rozczarowany.

 

A jak z wrażeniami akustycznymi przy 150 km/h? Już SBD jest głośny (nie chodzi mi o silnik lecz o szum powietrza), a jeśli połączymy to z wyciem "benzynki" to komfort jazdy chyba jest wątpliwy. Na jakie obroty CVT wprowadza 2.5i przy stałej prędkości ca. 150 km/h?

Edytowane przez lemur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SBD czuje sie moment obrotowy ale to moze byc zludne; max. moment wystepuje przez jakies 1800 obrotow potem nastepuje redukcja. Wolnossaca benzyna, szczegolnie z CVT, bedzie rozwijac moc duzo plynniej - lub jak kto woil, mniej dramatycznie co nie znaczy ze wolniej.

 

 

W dieslu moment jest wysoki i od niskich obrotów, w wolnosącej benzynie niższy i przy wyższych obrotach i może to wyrównać tylko większa pojemność. Sam jestem ciekaw jak wypadnie nowe 2,5 ale podejrzewam że w pewnych warukach np. przepieszanie pod górę - będzie niestety "zdychał" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na jakie obroty CVT wprowadza 2.5i przy stałej prędkości ca. 150 km/h?

 

Obroty w 2.5 CVT przy takich samych prędkościach autostradowych nie odbiegają od tych  w SBD.

 

Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obroty w 2.5 CVT przy takich samych prędkościach autostradowych nie odbiegają od tych w SBD

Skoro tak, to przymierzam się na poważnie do nowego 2.5 o ile bedzie lepiej wyciszony i nie będzie zbyt mułowaty.


 

 

Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT,

Ale dlaczego prędkościomierz amerykańskiej wersji jest wyskalowany w km/h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów
 

 

spalanie przy 140 km/h niższe jak w XV SBD manual ;-)

 

choć jednak jest różnica w napędach co może na spalanie na gładkiej równej autostradzie mieć wpływ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu jest film robiony w amerykańskiej wersji OBK 2,5 CVT, przez jednego z forumowiczów

 

to jest jeszcze stary silnik EJ i CVT I generacji

 

przy siolniku FB i CVT II moze byc tylko lepiej

 

 

jak tylko bedzie potwierdzone info ze FB lyka gaz rownie bezporblemowo jak EJ to wiem juz jakie bedzie moje kolejne auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolega zmieniał zegary na europejską wersję.

 

A jak to wygląda - plug and play i pokazuje km/h i l/km.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5N/A 5MT przy ok. 160km/h licznikowych ma obroty ok. 4k rpm.  W CVT ( obecnie dostępnym ) przy tej samej prędkości obroty spadają do poziomu trochę ponad 3k rpm i tutaj jest klucz niskiego spalania w trasie oraz wrażenia, że jest ciszej niż w SBD. Jest tylko małe ale.... taki efekt uzyskuje przy w miarę korzystnych warunkach drogowych ( brak bocznego wiatru, płaska autostrada ) i praktycznie bez dotykania gazu.:) Jakiekolwiek próby przyspieszenia wiążą się z wirtualną redukcją, magicznym odgłosem CVT, znacznym wzrostem obrotów oraz "wirem" w baku. W SBD wciskasz lekko pedał i przyspieszasz w miarę do 180km/h potem to już jest turlanie. :)


 

 

np. przepieszanie pod górę - będzie niestety "zdychał"

 

pewnie nie od razu bo CVT wrzuca odpowiednio wysokie obroty równoważąc braki w niskim momencie. 

Wszystko zależny od tego kto co lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega zmieniał zegary na europejską wersję.

 

A jak to wygląda - plug and play i pokazuje km/h i l/km.???

 

Z tego co pamiętam jest jakaś firma, która to ogarnia - nie jest chyba prosto, ale dają radę.

Robił to Kolega AllRad, poszukaj na forum, albo spytaj bezpośrednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzilem juz turbo oraz N/A i zasadniczo wole N/A w sportowym aucie, a turbo w rodzinno-autostradowym. Z trzeciej jednak strony nakrecilem sie na tego OBK 2.5 premium za 37tys...to naprawde niezla cena. W samochodach wolnossacych moze irytowac koniecznosc czestej redukcji biegow na trasie jednak skrzynia CVT powinna rozwiazac ten problem.

 

Trzeba poczekac na jazde probna, poki co jednak przekonuje sam siebie do tego 2.5 ogladajac 'na okraglo' filmiki na youtube :mellow:

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wow fajnie działa CVT na tym filmiku "2014 Subaru Outback 2.0 Diesel Lineartronic acceleration". Po jeździe kilka lat temu 2.5 cvt całkowicie się zraziłem do tych skrzyń a tu widać, że jednak może to działać "normalnie" :)

 

nowe CVT 'w benzynie' ma dzialac podobnie, niestety nie znalazlem niczego na YT.  

Jeszcze jeden filmik z cvt 0-100 km/h.

Miedzy 60-100 calkiem ladnie idzie, co by potwierdzalo opinie ze cvt jest takie sobie przy ruszaniu, po czym nadrabia:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...