sewa Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Amatorzy...kazdy dobry tuner wie, ze kilka magnetyzerow zrobi robote - dobrze ustawione jeden obok drugiego - 130, 140 Nm z litra bez wiekszych przeszkód. a potem kierowca wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Hahahaaha tata?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Strach pomyśleć co ma w d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Fuel doctor?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Fortis - dlaczego pomyslales o zawartosci jego d....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Ładne fotki: http://en.responsejp.com/article/img/2014/10/28/236036/626359.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Możecie gadać co chcecie ale jest sporo ładniejszy od Czeszki ! Fortis - dlaczego pomyslales o zawartosci jego d....? Przez te łyżki jakoś tak mnie naszło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Możecie gadać co chcecie ale jest sporo ładniejszy od Czeszki ! Zdecydowanie. Ja widzę nawiązanie do OBK III, którego uważam za najładniejszego z dotychczasowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Oczywiscie ze jest. U mnie, na zwyklej benzynie, obecnie maks. ~460Nm przy 2.5-2.8K RPM (srednio 400Nm pomiedzy 3-5K RPM) i ~217-221kWprzy 5.2-5.5K RPM Najwidoczniej w Belize funkcjonuje nieco inna fizyka, niż w pozostałych częściach świata. Jak wiadomo pomiędzy momentem obrotowym a mocą istnieje bezpośrednia zależność ( moc = moment obrotowy x obrotyx współczynnik ). Z tego wnika, że przy momencie 400 Nm przy 5 K rpm otrzymamy moc 241 kW Czyli więcej, niż cytowane powyżej. Jak mówiłem - albo inna matematyka, albo fizyka. Należy też wspomnieć, że 460 Nm ( ! ) z silnika wolnossącego daje nam wynik 127 Nm / litr pojemności silnika. Ponieważ jest to do tego uzyskane przy zaledwie "2,5 - 2.8 K RPM" mamy ewidentnie do czynienia z rekordem świata . Możliwe wnioski : 1. Zgłosić do Guinessa ........... lub 2. Zacząc patrzeć realistycznie na "pomiary" hamowni. Silnik H6 3,6 jest bardzo dobrą jednostką. Ale cudów nie powinniśmy oczekiwać - to jest po prostu dobry silnik. Twierdzenie, że uzyskamy przyrost momentu obrotowego na poziomie 31% ( !!!! ) w silniku wolnossący, do tego przy niższych obrotach i bez ingerencji w układ korbowo tłokowy lub przynajmniej głowice/blok ( zwiększenie stopnia sprężania ) jest technicznym nonsensem. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Możecie gadać co chcecie ale jest sporo ładniejszy od Czeszki ! Zdecydowanie. Ja widzę nawiązanie do OBK III, którego uważam za najładniejszego z dotychczasowych Biały rządzi!!! Ja bym jeszcze zrobił grill na czarno (łącznie z tą chromowaną ramką), tak jak w tym Legacy: http://www.subaruoutback.org/forums/2137858-post6.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Ładne fotki: http://en.responsejp.com/article/img/2014/10/28/236036/626359.html coraz bardziej mi sie podoba; bialy lub 'wilderness green' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Perscitus Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Pozdrowienia dla szanownej Dyrekcji. Nie wydaje mi sie zeby cos uleglo zmianie od czasow kiedy 15 lat temu konczylem Mgr Inz. na AGHu (IMiR) lub kiedy pierwsze WRX mozna bylo kupic u stup Forum. Wydawalo mi sie ze dosc jasno podkreslilem 'srednia' wartosc momentu obrotowego w zakresie pewnych obrotow. Przy 5K jak i 5252 RPM, dokaldny moment ~379-386Nm wiec chyba blizej 198-202kW. A jezeli chodzi o wartosci przy niskich obrotach, jest to po czesci blad hamowni (zawyzony moment przy skrzyniach AT/CVT) a po czesci funkcja poslizgu TC. Najwidoczniej w Belize funkcjonuje nieco inna fizyka, niż w pozostałych częściach świata. Jak wiadomo pomiędzy momentem obrotowym a mocą istnieje bezpośrednia zależność ( moc = moment obrotowy x obrotyx współczynnik ). Z tego wnika, że przy momencie 400 Nm przy 5 K rpm otrzymamy moc 241 kW Czyli więcej, niż cytowane powyżej. Jak mówiłem - albo inna matematyka, albo fizyka. Należy też wspomnieć, że 460 Nm ( ! ) z silnika wolnossącego daje nam wynik 127 Nm / litr pojemności silnika. Ponieważ jest to do tego uzyskane przy zaledwie "2,5 - 2.8 K RPM" mamy ewidentnie do czynienia z rekordem świata . Możliwe wnioski : 1. Zgłosić do Guinessa ........... lub 2. Zacząc patrzeć realistycznie na "pomiary" hamowni. Silnik H6 3,6 jest bardzo dobrą jednostką. Ale cudów nie powinniśmy oczekiwać - to jest po prostu dobry silnik. Twierdzenie, że uzyskamy przyrost momentu obrotowego na poziomie 31% ( !!!! ) w silniku wolnossący, do tego przy niższych obrotach i bez ingerencji w układ korbowo tłokowy lub przynajmniej głowice/blok ( zwiększenie stopnia sprężania ) jest technicznym nonsensem. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Przy 5K jak i 5252 RPM, dokaldny moment ~379-386Nm wiec chyba blizej 198-202kW Noo, raczej nie. 379 ~ 386 Nm ( nota bene jak to nazwać "dokładnym" ? ) przy 5252 RPM ( to jest rzeczywiście b. dokładne !) moc powinna wynieść 208 ~ 212 kW. Jeżeli mówi Pan o blad hamowni to jaki cel ma cytowanie błędnych wyników ? Przyczynkiem do tego tematu było stwierdzenie jednego z p.t. Forumowiczów, że 400 Nm z 3.6 w OBK nie da się osiągnąć ( w domyśle : w nowym OBK taki moment może osiągnąć tylko 2.0 DiT ). To stwierdzenie pozostaje w mocy i jest zgodne ze stanem faktycznym. Generalnie tuning silników wolnossących jest znacznie trudniejszy, niż doładowanych. Forum czyta wiele osób - sugerowanie, że da się przy de facto minimalnych przeróbkach osiągnąć cytowane przez Pana rezultaty jednoznacznie wprowadza więc w błąd - stąd moje sprostowanie. Jest to dla mnie EOT - na dyskusje o tuningu ( gdy przekracza dozowlone przez homologację + 5% ) jest na tym Forum odpowiednie miejsce. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krist Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 przepraszam za niewiedzę, ale jakie będą silniki w OBK '15 na Europę, tylko 2.0d i 2.5i? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Nie ma za co przepraszać Tak, 2,5 i 2.0 diesel. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 kiedy pierwsze WRX mozna bylo kupic u stup Forum. Gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) W Krakowie pod hotelem Forum (stara siedziba SIP) Edytowane 27 Listopada 2014 przez GREGG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 27 Listopada 2014 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Umm, 15 lat temu, czyli w 1999 roku sprzedawaliśmy u stóp Forum Imprezy GT. WRX nieco później Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Umm, 15 lat temu, czyli w 1999 roku sprzedawaliśmy u stóp Forum Imprezy GT. WRX nieco później Pozdrowienia Teraz rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 (edytowane) Amerykański TFLCar, przetestował nowego Outbacka w terenie. Wyznacznikiem kompetencji terenowych był dla nich Ford Raptor więc najpierw podjeżdżają pod górę Fordem a potem Outbackiem. Prezenterów TFLC dobrze się ogląda, polecam: Niektóre komentarze słusznie zwracają uwagę na fakt że Outback wjeżdżał z włączoną kontrolą trakcji... Edytowane 27 Listopada 2014 przez sewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 27 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2014 Takie opony też pewnie mu nie pomagały... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 ...no i ten pien na zdjeciu, outback nie jest w koncu przeznaczony na poligon. Na drugim filmie jest fajna scena: wjezdzaja do gorskiego miasteczka (ubita droga) i licza miejscowe samochody. Prawie wylacznie sa to stare Subaru lub Jeep-y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 28 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2014 Umm, 15 lat temu, czyli w 1999 roku sprzedawaliśmy u stóp Forum Imprezy GT. WRX nieco później Pozdrowienia Nie zapomnę pierwszej w życiu przejażdżki nowym Sti z Kuzajem, właśnie pod Forum. Wtedy zaczęła się miłość do marki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sewa Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Dobry wieczór szukam szczegółowych informacji na temat silnika 2.5i który jest montowany w Outbacku. Rozumiem, że to seria FB? W sieci znalazłem następującą informację: "We were surprised that the FB doesn’t have direct injection, but Subaru tells us it will add the technology soon." Mam więc pytanie, czy ten silnik ma wtrysk bezpośredni czy też nie? Patrzę na to trochę z punktu widzenia długookresowych kosztów eksploatacji. Podejrzewam że wymiana takiego wtrysku jest droga jak czort. Wymiana wtrysku common rail (SBD), po gwarancji, kosztuje w belgijskim ASO prawie 5 tys. Euro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piosar Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 silnik FB25 czyli 2.5i ma sekwencyjny wielopunktowy wtrysk benzyny aluminiowa głowica i blok 2 wałki rozrzadu w głowicy elektroniczne sterowanie pedałem przyspieszenia łańcuch rozrzadu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się