Skocz do zawartości

Subaru Outback [BS] (MY15=>MY20)


atom75

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel

 

 

Oczywiscie ze jest. U mnie, na zwyklej benzynie, obecnie maks. ~460Nm przy 2.5-2.8K RPM (srednio 400Nm pomiedzy 3-5K RPM) i ~217-221kWprzy 5.2-5.5K RPM

Najwidoczniej w Belize funkcjonuje nieco inna fizyka, niż w pozostałych częściach świata.

Jak wiadomo pomiędzy momentem obrotowym a mocą istnieje bezpośrednia zależność ( moc = moment obrotowy x obrotyx współczynnik ).

Z tego wnika, że przy momencie 400 Nm przy 5 K rpm otrzymamy moc 241 kW 

Czyli więcej, niż cytowane powyżej. Jak mówiłem - albo inna matematyka, albo fizyka.

Należy też wspomnieć, że 460 Nm ( ! ) z silnika wolnossącego daje nam wynik 127 Nm / litr pojemności silnika.

Ponieważ jest to do tego uzyskane przy zaledwie "2,5 - 2.8 K RPM" mamy ewidentnie do czynienia z rekordem świata .

 

Możliwe wnioski :

1. Zgłosić do Guinessa ........... lub

2. Zacząc patrzeć realistycznie na "pomiary" hamowni.

 

Silnik H6 3,6 jest bardzo dobrą jednostką. Ale cudów nie powinniśmy oczekiwać - to jest po prostu dobry silnik.

Twierdzenie, że uzyskamy przyrost momentu obrotowego na poziomie 31% ( !!!! ) w silniku wolnossący, do tego przy niższych obrotach i bez ingerencji w układ korbowo tłokowy lub przynajmniej głowice/blok ( zwiększenie stopnia sprężania ) jest technicznym nonsensem. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Możecie gadać co chcecie ale jest sporo ładniejszy od Czeszki !

 

Zdecydowanie. Ja widzę nawiązanie do OBK III, którego uważam za najładniejszego z dotychczasowych :)

 

 

Biały rządzi!!!

 

Ja bym jeszcze zrobił grill na czarno (łącznie z tą chromowaną ramką), tak jak w tym Legacy:

 

http://www.subaruoutback.org/forums/2137858-post6.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrowienia dla szanownej Dyrekcji.

 

Nie wydaje mi sie zeby cos uleglo zmianie od czasow kiedy 15 lat temu konczylem Mgr Inz. na AGHu (IMiR) lub kiedy pierwsze WRX mozna bylo kupic u stup Forum.

 

Wydawalo mi sie ze dosc jasno podkreslilem 'srednia' wartosc momentu obrotowego w zakresie pewnych obrotow.

 

Przy 5K jak i 5252 RPM, dokaldny moment ~379-386Nm wiec chyba blizej 198-202kW.

 

A jezeli chodzi o wartosci przy niskich obrotach, jest to po czesci blad hamowni (zawyzony moment przy skrzyniach AT/CVT) a po czesci funkcja poslizgu TC.

 

Najwidoczniej w Belize funkcjonuje nieco inna fizyka, niż w pozostałych częściach świata.

Jak wiadomo pomiędzy momentem obrotowym a mocą istnieje bezpośrednia zależność ( moc = moment obrotowy x obrotyx współczynnik ).

Z tego wnika, że przy momencie 400 Nm przy 5 K rpm otrzymamy moc 241 kW

Czyli więcej, niż cytowane powyżej. Jak mówiłem - albo inna matematyka, albo fizyka.

Należy też wspomnieć, że 460 Nm ( ! ) z silnika wolnossącego daje nam wynik 127 Nm / litr pojemności silnika.

Ponieważ jest to do tego uzyskane przy zaledwie "2,5 - 2.8 K RPM" mamy ewidentnie do czynienia z rekordem świata .

 

Możliwe wnioski :

1. Zgłosić do Guinessa ........... lub

2. Zacząc patrzeć realistycznie na "pomiary" hamowni.

 

Silnik H6 3,6 jest bardzo dobrą jednostką. Ale cudów nie powinniśmy oczekiwać - to jest po prostu dobry silnik.

Twierdzenie, że uzyskamy przyrost momentu obrotowego na poziomie 31% ( !!!! ) w silniku wolnossący, do tego przy niższych obrotach i bez ingerencji w układ korbowo tłokowy lub przynajmniej głowice/blok ( zwiększenie stopnia sprężania ) jest technicznym nonsensem. 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Przy 5K jak i 5252 RPM, dokaldny moment ~379-386Nm wiec chyba blizej 198-202kW

Noo, raczej nie.

379 ~ 386 Nm ( nota bene jak to nazwać "dokładnym" ? ) przy 5252 RPM ( to jest rzeczywiście b. dokładne !) moc powinna wynieść 208 ~ 212 kW.

 

Jeżeli mówi Pan o 

 

 

blad hamowni
 

to jaki cel ma cytowanie błędnych wyników ?

 

Przyczynkiem do tego tematu było stwierdzenie jednego z p.t. Forumowiczów, że 400 Nm z 3.6 w OBK nie da się osiągnąć ( w domyśle : w nowym OBK taki moment może osiągnąć tylko 2.0 DiT ). To stwierdzenie pozostaje w mocy i jest zgodne ze stanem faktycznym.

 

Generalnie tuning silników wolnossących jest znacznie trudniejszy, niż doładowanych.

Forum czyta wiele osób - sugerowanie, że da się przy de facto minimalnych przeróbkach osiągnąć cytowane przez Pana rezultaty jednoznacznie wprowadza więc w błąd - stąd moje sprostowanie.

 

Jest to dla mnie EOT - na dyskusje o tuningu ( gdy przekracza dozowlone przez homologację + 5%   :biglol: ) jest na tym Forum odpowiednie miejsce.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykański TFLCar, przetestował nowego Outbacka w terenie. Wyznacznikiem kompetencji terenowych był dla nich Ford Raptor więc najpierw podjeżdżają pod górę Fordem a potem Outbackiem. Prezenterów TFLC dobrze się ogląda, polecam:

 

 

 

Niektóre komentarze słusznie zwracają uwagę na fakt że Outback wjeżdżał z włączoną kontrolą trakcji...

Edytowane przez sewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umm, 15 lat temu, czyli w 1999 roku sprzedawaliśmy u stóp Forum Imprezy GT. WRX nieco później :)

 

Pozdrowienia

Nie zapomnę pierwszej w życiu przejażdżki nowym Sti z Kuzajem, właśnie pod Forum. Wtedy zaczęła się miłość do marki B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór :) 

 

szukam szczegółowych informacji na temat silnika 2.5i który jest montowany w Outbacku. Rozumiem, że to seria FB? W sieci znalazłem następującą informację:

 

"We were surprised that the FB doesn’t have direct injection, but Subaru tells us it will add the technology soon."

 

Mam więc pytanie, czy ten silnik ma wtrysk bezpośredni czy też nie? Patrzę na to trochę z punktu widzenia długookresowych kosztów eksploatacji. Podejrzewam że wymiana takiego wtrysku jest droga jak czort. Wymiana wtrysku common rail (SBD), po gwarancji,  kosztuje w belgijskim ASO prawie 5 tys. Euro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik FB25 czyli 2.5i ma sekwencyjny wielopunktowy wtrysk benzyny

aluminiowa głowica i blok

2 wałki rozrzadu w głowicy

elektroniczne sterowanie pedałem przyspieszenia

łańcuch rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...