Zoetrope Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 1 minutę temu, Adam12 napisał: a masz stalową lub aluminiową płytę ? Stalową + stalową na tylny dyfer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 a to inna sprawa. Lekki teren nie będzie problemem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoetrope Opublikowano 18 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2018 To mnie uspokoiłeś. Myślałem, że przez seryjną rozumiesz właśnie tę od ASO, że to jakiś badziew. Ale i tak nie będę szarżował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Zima, śnieg, była okazja przetestować właściwości napędu OBK. Mam "ciekawy" wyjazd z garażu - po dosyć stromej rampie, na wprost płot także jeszcze na rampie trzeba zacząć skręcać żeby wyrobić się przed płotem. Taki urok wynajmowanych domów A teraz do rzeczy, tj. OBK - spadło około 10-15 cm śniegu, nie chciało mi się odśnieżać podjazdu i rampy - myślę - wyjadę. Faktycznie, auto dało sobie radę, ale na końcu podjazdu, jak zacząłem skręcać, przednie koła zaczęły tracić przyczepność i trochę zaczęło go "ciągnąć" w bok. Tym niemniej próba zaliczona. Za kilka dni taka sama sytuacja - pomyślałem, że skorzystam z X-mode. Tym razem "jak po sznurku" - bez jakichkolwiek uślizgów etc. Powtórzyłem sobie podobny test na głębokim śniegu i faktycznie, sposób w jaki X-mode rozdziela moment na koła jest znakomity. Polubiłem na nowo mojego OBK, pomimo tego, że autem doskonałym nie jest A, i taka ciekawostka - jako ze OBK jeździ ostatnio Żona, i głównie po Warszawie, pomyślałem, że zamienię jej na XV (prześwit nawet większy, ma wszystko to co OBK, a jednak mniejszy ciut to na miasto lepiej). Umówiłem jazdę próbną, pojechaliśmy, Żona obejrzała, zadała Panu pytanie o pamięć ustawień foteli (zamieniamy auta czasem), napęd, skrzynię i audio - i stwierdziła, że "jak ma wszystko to samo co OBK a nie ma pamięci ustawień foteli to bez sensu" i nawet na jazdę nie chciała jechać. Argumenty, że mniejszy to będzie lepiej po mieście jeździć odparła twierdząc, że OBK nie ma problemów więc po co. Teraz knuję, jak ją przekonać, że manual w STI to w sumie wygodniejszy niż automat jest... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 (edytowane) A no wlasnie, nie potrafie zrozumiec takich "oszczednosci"... mam nadzieje, ze w poliftowych XV dojdzie pamiec ustawien fotela kierowcy - tak jak to bylo w przypadku poluftowych Forkow (generalnie w didziejszych czasach el.fotele bez pamieci ustawien to jakas kpina, imho) Edytowane 21 Stycznia 2018 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 7 minut temu, eddie_gt4 napisał: A no wlasnie, nie potrafie zrozumiec takich "oszczednosci"... mam nadzieje, ze w poliftowych XV dojdzie pamiec ustawien fotela kierowcy - tak jak to bylo w przypadku poluftowych Forkow (generalnie w didziejszych czasach el.fotele bez pamieci ustawien to jakas kpina, imho) Dokładnie, jak zamieniasz auta to bardzo przydatna funkcjonalność. Dodam, ze w Lexusie NX jest dopiero w dwóch top wersjach, w niższych nawet nie dokupisz. Co nie zmienia faktu, ze to fajne auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 Szkoda ze pamiec foteli nie jest polaczona z pamiecia lusterek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 21 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2018 No jeszcze kierownica i jest komplet ale to już Mercedes, w Subaru w 2028 będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Koledzy, czy ktoś miał może wymieniany i malowany tylny zderzak po stłuczce albo innej szkodzie? Interesuje mnie jakość malowania na styku kolor i czarny plastik....Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 26 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2018 Miałem wymieniany i malowany w OBK 2010, mogę cyknąć jutro fotki, o ile będzie coś widać w związku z obecną aurą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zoetrope Opublikowano 8 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2018 W dniu 21.01.2018 o 10:40, Tsunetomo napisał: (...) pomyślałem, że zamienię jej na XV (prześwit nawet większy, ma wszystko to co OBK, a jednak mniejszy ciut to na miasto lepiej) (...) Argumenty, że mniejszy to będzie lepiej po mieście jeździć odparła twierdząc, że OBK nie ma problemów więc po co. Outbackiem bardzo dobrze się parkuje. Siedzi się trochę wyżej, więcej widać, ma bardzo duże szyby i lusterka, a wąskie słupki mało zasłaniają. Widoczność świetna. I jest całkiem manewrowy. No i kamera cofania...jak jest czysta A wczoraj jak wyjeżdżałem z miejsca parkingowego w centrum Krakowa, to biedna Skoda, która już się cieszyła, że jej zwolnię miejscówkę jednak po chwili zrezygnowała widząc ten monstrualny krawężnik Outback to jednak samochód miejski jest. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Koledzy, przepraszam za Offtopic ale czy ma ktoś do sprzedania stockowe felgi 18 do OBK MY15? Mam już dość tych 17 i na wiosnę może bym się przezbroił. Jak się ktoś znajdzie to proszę o wiadomość na priv.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Nie musisz ograniczać się do fabrycznych felg. Może spodoba Ci się coś z oferty aftermarketowej - tylko omijaj chińskie wynalazki. Ja kupiłem do OBK Enkei Yamato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 (edytowane) Byłem z moim pierworodnym na nartach. W Rzykach - to w Małopolsce. Podjazd na parking pod górkę, nie jakiś ultra stromy, ale pod górkę. Przed nami najpierw jegomość paskiem został 3 razy pokonany przez wzniesienie, potem mazda 6 się poddała po 2 razie. Nasz OBK pokonał podjazd bez trudu. I to bez X-mode, bo zapomniałem włączyć. Trochę to dziwne, bo naprawdę nie było to specjalnie wymagające wyzwanie. Jadnak do beczki miodu muszę włożyć łyżkę dziegciu - denerwuje mnie uślizg przednich kół przy ruszaniu ze skręconą NIECO kierownicą. W OBD manual tego nie było. Miałem lata temu Octavię Scout z haldexem 2 generacji, który najwyraźniej szybciej spinał osie niż Symmetrical AWD Subaru. Dlaczego mnie to denerwuje? Bo jakbym chciał trykające ESP i ślizgające koła przy ruszaniu na skrzyżowaniu to kupiłbym Skodę FWD. Edytowane 14 Lutego 2018 przez bardzozlymisio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 3 minuty temu, bardzozlymisio napisał: Jadnak do beczki miodu muszę włożyć łyżkę dziegciu - denerwuje mnie uślizg przednich kół przy ruszaniu ze skręconą NIECO kierownicą. W OBD manual tego nie było. A to na mokrym / suchym? Osobiście nie zauważyłem, spróbuje sprowokować takie zachowanie i sprawdzę czy MTTM (moj tez tak ma) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 A to na mokrym / suchym? Osobiście nie zauważyłem, spróbuje sprowokować takie zachowanie i sprawdzę czy MTTM (moj tez tak ma) Na mokrym asfalcie, albo zabłoconym asfalcie czy innej słabo przyczepnej drodze. Np. wyjeżdżasz z podporządkowanej i skręcasz w prawo. Zatrzymujesz auto, skręcasz koła lekko i but. Przednie koła robią 1/5 obrotu, włącza się ESP i auto leniwie rusza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) 11 godzin temu, Tsunetomo napisał: A to na mokrym / suchym? Osobiście nie zauważyłem, spróbuje sprowokować takie zachowanie i sprawdzę czy MTTM (moj tez tak ma) Niczego takiego jak na razie nie doswiadczylem, a mokry asfalt ma na codzien. Ostatnio probowalem zerwac przyczepnosc przyspieszajac (w granicach rozsadku) na oblodzonej drodze i tez mi sie nie udalo zerwac przyczepnosci. Moze kwestia opon? Edytowane 15 Lutego 2018 przez Gregorius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 (edytowane) 12 godzin temu, bardzozlymisio napisał: Na mokrym asfalcie, albo zabłoconym asfalcie czy innej słabo przyczepnej drodze. Np. wyjeżdżasz z podporządkowanej i skręcasz w prawo. Zatrzymujesz auto, skręcasz koła lekko i but. Przednie koła robią 1/5 obrotu, włącza się ESP i auto leniwie rusza. temat poruszany był z tego co pamiętam przy tescie XV my15 ze skrzynia cvt moment od 4;25 filmu : "moment przekazywany na tylnia os z lagiem czasowym" Edytowane 15 Lutego 2018 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Niestety tak jest, ale tylko ze startu zatrzymanego. Można to sprawdzić na śniegu, sliskim asfalcie, błocie - gdzieś gdzie jest słaba przyczepność. Lekko skręcono koła i dynamiczne ruszanie - przednie koła się obracają się o 1/4-1/5 obrotu (tak myślę, bo nie mierzyłem) , włącza się ESP i dopiero tył się dołącza. W garażu podziemnym mogę zapiszczeć kołami. Nie udało mi się natomiast doświadczyć tego przy jeździe - nawet z minimalną prędkością. Wtedy napęd jest zblokowany i jeśli jest wystarczająco ślisko, np. na śniegu - ślizgają się wszystkie cztery koła i działa ESP, ale auto rusza. Natomiast startując z postoju, przy skręconych nieco kołach zdarza się uślizg przednich kół i sekundowe zawahanie auta. W OBD z manualem startował od zera jak zły, a jeśli było ślisko to grzebał wszystkimi 4 kołami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 3 godziny temu, bardzozlymisio napisał: W OBD z manualem startował od zera jak zły, a jeśli było ślisko to grzebał wszystkimi 4 kołami. Dwoma po przekątnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Godzinę temu, aflinta napisał: Dwoma po przekątnej tys prowda :D ale darł jak zły 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 10 godzin temu, bardzozlymisio napisał: Niestety tak jest, ale tylko ze startu zatrzymanego. Można to sprawdzić na śniegu, sliskim asfalcie, błocie - gdzieś gdzie jest słaba przyczepność. Lekko skręcono koła i dynamiczne ruszanie - przednie koła się obracają się o 1/4-1/5 obrotu (tak myślę, bo nie mierzyłem) , włącza się ESP i dopiero tył się dołącza. W garażu podziemnym mogę zapiszczeć kołami. Nie udało mi się natomiast doświadczyć tego przy jeździe - nawet z minimalną prędkością. Wtedy napęd jest zblokowany i jeśli jest wystarczająco ślisko, np. na śniegu - ślizgają się wszystkie cztery koła i działa ESP, ale auto rusza. Natomiast startując z postoju, przy skręconych nieco kołach zdarza się uślizg przednich kół i sekundowe zawahanie auta. W OBD z manualem startował od zera jak zły, a jeśli było ślisko to grzebał wszystkimi 4 kołami. Probowalem dzisiaj na mokrym asfalcie i nijak nie tracilem przyczepnosci. Silnik byl rozgrzany. Padal mokry snieg i pilowalem go ostro i nic. Jedynie kiedy udalo mi sie zapiszczec oponami to w lecie na rozgrzanym afalcie przy ruszaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Jak będę miał chwilę, to przykleję GoPro do auta i postaram się to nagrać Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predi Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 (edytowane) U mnie w Outback MY 2016 2.5 jest tak samo. W foresterze xt 2014 nie zauważyłem uślizgu. Wcześniej w a4 quatro manual tym bardziej nic takiego nie występowało. Parę razy zastanawiałem się nawet czy mam w Outbacku napędzaną tylną oś. Edytowane 16 Lutego 2018 przez predi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się