Jump to content
meci

kontrolka poziomu oleju

Recommended Posts

Powiem szczerze, że czytając wątek też zacząłem sprawdzać olej "częściej" w XV - ale tu zaskoczenie - na 13kkm od ostatniego przeglądu dolałem "tylko" 0.3 litra oleju (tylko dlatego, że mojej żonie zachciało się po autobanie zasuwać 170 km/h). A od tamtej pory zupełnie nic - auto do 45 kkm dojeżdża.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamat zużycia oleju ciągle odżywa ze względu na wg. mnie zbyt pobłażliwe traktuwanie tego problemu przez dealera. W moim przypadku trzyletni XV 1.6 dalej wykazuje apetyt na olej. Nie są to duże ilości (0,7l na 5 tys. km), ale to bardzo irytuje.Trudo pogodzić mi się jest z tym, że przy spokojnej njeździe po mieście przy przebiegach 12tys. rocznie muszę między przeglądami gwarancyjnymi uzupełniać olej. Dotychczas posiadałem skody, różne modele i zero zużycia oleju.O podobnych problemach czytam na forach, jednak nie mogę przyjąć do wiadomości faktu, że te modele tak mają. Kupując mojego XV, sprzedawca jak i dane techniczne nie wskazywały na to co sugeruje instrkcja użytkowania jakoby dopuszczalnym jest zużycie 1l na 2tys.km. W dzisiejszym świecie motoryzacji to archaizm i rzecz godna ubolewania za którą producent powinien się wstydzić.Bardzo proszę o poradę co powinienem zrobić z opisaną przeze mnie przypadłością mojego XV. Polubiłem jazdę subaru, planuję wybrać się w dalszą trasę , ale nie jestem przekonany czy XV da radę. Aktualnie jeżdżę na Motulu 0W20, poprzednio też Motul, ale 5W30. Dotychczas zrobiłem 27tys. km .

Edited by kigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytaj forum - jest watek w którym uzytkownicy w USA złożyli zbiorowy pozew przecikow Subaru USA bo ich auta z silnikami benzynowymi FB złopały oliwe.. Po tym fakcie  FHI zmieniła cos z pierscieniami i problem ustapil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem już po rozmowie telefonicznej z serwisem w Krakowie. Efekt rozmowy mozna było przeiwidzieć,czyli puste frazesy typu : że to normalne , trzyma się normy. Serwis ma również wiedzę co do rostrzygnięcia kwestii w USA, natomiast nie widzi możliwości naprawienia tej usterki w Polsce. Sytuacja co njmniej dwuznaczna, bo auto jest na gwarancji, a jescze raz podkreślam, że w specyfikacji technicznej pojazdu nie ma wzmianki o możliwym zużyuciu oleju silnikowego. Klient przy zakupie nie jest o tym fakcie informowany, dowieduje się o tym z instrukcji obsługi dopiero po zakupie. Daje to prawo do stwierdzenia , że zakupiony produkt nie odpowiada specyfikacji technicznej.przez co kwalifikuje się do wymiany na zgodny z danymi fabrycznym, tym samym wolny od wad. Nie zdecydowł bym się na jego zkup wiedząć jak wysokie mogą być koszty jego eksploatcji. Do każych przejechanych 2tys.km należało by doliczać koszty 1 litra oleju. W rozumieniu Subaru Polska taki stan rzeczy należy uznać za prawidłowy. W tej sprawie bardzo się różnimy.

Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo polubiłem ten samochód, jego walory użytkowe oraz społeczność Subaru.

Edited by kigen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zawsze mozesz  zalac valvoline maxlife 5w40 albo mobilem 1 5w50 - pobor oleju powinien sie zmniejszyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, że zalanie gęstszego oleju zmniejszyłoby jego zużycie. Nie rozumiem dlaczego SIP, stara się bagatelizować zużycie oleju w nowych silnikach, nie robiąc przy tm nic aby taki anachronizm technologiczny zlikwidować. Nieuzasadnione jest zatem wprowadzanie nowych konstrukcji silników, wprowadzanie nowych, niskopopiołowych olejów o super parametrach. Podważa się przy tym  zacne technologie Subaru, które w wielu aspektach wpłynęły na rozwój motoryzacji.

Trzymam się tezy, że samochód powinien być zalany olejem który jest mu dedykowany, czyli 0W20 i w oparciu o ten olej są opracowywane parametry techniczne pojazdu.

Nie tworzyłbym problemów gdybym posiadał samochód z dużym przebiegiem i zawansowany wiekiem. Mam nadzieję, że znajdę pomoc pośrod szerokiego grona znawców tematu w zakresie możliwości wyeliminowania zaistniałej usterki w moim ulubionym XV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Aktualnie jeżdżę na Motulu 0W20, poprzednio też Motul, ale 5W30.

 

przy okazji przeglądu proponuje zmienić marke oleju np. na Mobil 5w30.lub inny..(Motul jak pamiętam zawsze znikał szybciej szczególnie > 5 tys km)

 

 

 

(0,7l na 5 tys. km), ale to bardzo irytuje

 

to śladowe zużycie....zmiana marki oleju pomoże... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za informacje. Postaram się do nich dostosować. Niemniej jednak trudno się pogodzić z faktem, że nowy samochód zużywa olej w ilościach nie pozwalających na bezproblemowe go użytkowanie pomiędzy przeglądami technicznymi.Mam również rozumieć, że opisany przeze mnie problem nie jest początkiem problemów z silnikiem a tylko jego specyficzną przypadłością

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłem wrócić do tematu oleju z kilkoma spostrzeżeniami.

przy 60kkm zmieniłem olej na Midland crypto3 5W30(wcześniej był Lotos) z normą C3. Zużycie oleju drastycznie spadło (wcześniej musiałem dolewać co 2.5 tyś olej) teraz zużycie spadło do 1,2l na 15 tyś. co jest dużym sukcesem przy miesięcznym przebiegu 5kkm)

Aktualnie autem zrobiłem 84 tyś ( z czego 24kkm na midlandzie)

 

Kilka spostrzeżeń:

- kontrolka oleju zapala się już w połowie bagnetu

- od minimum do max na bagnecie to 0,7 litra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę, że idziemy w dobrym kierunku, aby dopasować jak najlepszy olej do naszych 1.6 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłem dokładniej przyglądać się poziomowi oleju . Dolałem oleju na maxa przejechałem 2.376 tys kilometrów dolałem około 250 ml oleju . Wychodzi około 105 ml na 1000 km . Czy to dużo proszę o wypowiedzi innych bardziej doświadczonych użytkowników subaru . Zauważam że między odbiorem samochodu  a pierwszym  przeglądem przy moich przebiegach rocznych 8 tys. km w ogóle nie zapaliła się  kontrolka Sprawdź poziom oleju silnikowego .   Potem zapaliła się ta kontrolka przed drugim przeglądem po około 7 tys . km . W lipcu mam trzeci przegląd również będę miał jakieś 8 tys km między przeglądami . Zobaczymy ?

Jeśli chodzi o kontrolkę Sprawdź poziom oleju silnikowego to uważam obecnie że jest to dobre rozwiązanie bo jak wynika z badań w UK połowa samochodów jeździ z nieprawidłowym poziomem oleju . Jest to sygnał że nie zacierasz już silnik tylko sprawdz  po prostu olej i dolej . U mnie pokazuje kiedy jest 1/4 do minimum . Silnik bokser jest smarowany poziomo i powinniśmy mieć większą świadomość dbania o poziom oleju . Inną sprawą jest informowanie o tym dodatkowym zabezpieczeniu  użytkowników subaru przez importera . Kiedy pierwszy raz zapaliła się ta kontrolka to byłem zaskoczony i zdezorientowany i było by mniej chaotycznych reakcji użytkowników Subaru . Łatwo zasugerować się że to  stan zawałowy silnika a nie  tylko informacja eksploatacyjna i informacje o rzeczywistym zużyciu oleju był by bardziej wiarygodne i bliskie rzeczywistości podawane przez użytkowników bo większość przyjmuje że oznacza to min . W serwisie dowiedziałem się że często z tego powodu użytkownicy przelewają olej ponad max .  Poziom oleju na bagnecie jest różny w zależności na którą stronę bagnetu się patrzy więc to również ma wpływ na ocenę zużycia oleju jeśli się porównuje różne strony i ocenia czy to jest max czy min . Czy te silniki biorą więcej oleju niż powinny ? Dla mnie ta sprawa jest nadal otwarta . Szkoda że wcześniej nie przyglądałem się temu problemowi bo miałbym bardziej wiarygodne zdanie na ten temat i wiedział bym bardziej precyzyjniej jakie jest zużycie oleju przyjmując jednoznaczne kryteria . Jakie są konsekwencje przejścia na bardziej gęstszy olej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

przy moich przebiegach rocznych 8 tys. km
 

 

w jakiej formie robisz ten przebieg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

przy moich przebiegach rocznych 8 tys. km
 

 

w jakiej formie robisz ten przebieg ?

 

Trzy wyjazdy na urlop po około 1000 km reszta to miasto 6.1 km do pracy i wyjazdy w weekend na działkę 12.2 km 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poziom oleju na bagnecie jest różny w zależności na którą stronę bagnetu się patrzy więc to również ma wpływ na ocenę zużycia oleju

Ja zawsze patrzę na niższy poziom na bagnecie

W moim przypadku są to codzienne odcinki drogi: 2x40km + w tygodniu dochodzi trasa około 2x250km z czego po mieście raczej sporadycznie.

@jan111 a na jakim oleju jeździsz?, jak odbierasz auto z serwisu to zobacz czy na bagnecie masz maksymalny poziom. Tłumaczenie serwisu, że po wlaniu książkowej ilości oleju nie oznacza, że osiągniesz maksymalny poziom znaczy że ktoś kogoś oszukuje (mechanicy -> serwis / serwis -> ciebie... zostawiam to do własnych przemyśleń)

Edited by Pumcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi zaś doktor z katedry silników mówił ze najlepiej jest mieć 3/4 miarki oleju. Na olej patrzy się tylko ze strony gdzie jest oznaczenie L F i wycięcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi zaś doktor z katedry silników mówił ze najlepiej jest mieć 3/4 miarki oleju. Na olej patrzy się tylko ze strony gdzie jest oznaczenie L F i wycięcie.

......Na olej patrzy się tylko ze strony gdzie jest oznaczenie L F i wycięcie......  Jak się coś pisze to proponuje przeczytać najpierw Instrukcję Obsługi XV strona 11-15 . 

 

Poziom oleju na bagnecie jest różny w zależności na którą stronę bagnetu się patrzy więc to również ma wpływ na ocenę zużycia oleju

Ja zawsze patrzę na niższy poziom na bagnecie

W moim przypadku są to codzienne odcinki drogi: 2x40km + w tygodniu dochodzi trasa około 2x250km z czego po mieście raczej sporadycznie.

@jan111 a na jakim oleju jeździsz?, jak odbierasz auto z serwisu to zobacz czy na bagnecie masz maksymalny poziom. Tłumaczenie serwisu, że po wlaniu książkowej ilości oleju nie oznacza, że osiągniesz maksymalny poziom znaczy że ktoś kogoś oszukuje (mechanicy -> serwis / serwis -> ciebie... zostawiam to do własnych przemyśleń)

 

Chyba od nowości był przelany olej i dlatego nie zapaliła się kontrolka Sprawdź poziom oleju silnikowego przed pierwszym przeglądem . Po drugim olej był chyba niedolany na max . Dlatego napisałem .................i wiedział bym bardziej precyzyjniej jakie jest zużycie oleju przyjmując jednoznaczne kryteria .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam - hmmm..., zanim nabyłem w marcu 2015 r. moje autko (Subaru XV manual comfort benzyna 2.0i MY 2014) nie przeczytałem wątku o "znikającym oleju" - może to i dobrze bo bym się zastanawiał nad tym problemem (a tak im mniej wiem tym lepiej sypiam...)... aczkolwiek dziś po przeczytaniu tego wątku i po przejechaniu co prawda dopiero około 2500 kilometrów (z czego 1/3 w trasie w tym ostatnio krótki test przyśpieszenia 0-202km/h :-) , a 2/3 po ekstremalnie zakorkowanym mieście Łodzi) popatrzyłem na bagnet i... nadal jest wszystko OK, a nawet wg mnie oleju jest ciut za dużo bo prawie 0,3cm ponad górną granicę miarki na tymże bagnecie... (sprawdzałem poziom po około 3 godzinnym postoju auta na prostym podłożu), zatem powodu do zmartwienia na razie nie mam... niemniej jednak niepokojące są Wasze spostrzeżenia (szczególnie dotyczące autek sprzed 2014 r. i głównie z benzynowymi silnikami 1,6)... wydaje mi się że to nie do przyjęcia - ostatnim autem do jakiego dolewałem olej był mój Fiat 126p z 1988 roku... w końcu mamy 21 wiek i mówimy o japońskich samochodach o wartości około 100 tysięcy zł... będę monitorował swój olej - dam znać za jakieś dwa miesiące - po kolejnych 2,5 tysiącach kilometrów... oby nic się nie zmieniło... pozdrawiam!

Edited by reality

Share this post


Link to post
Share on other sites

reality również  u mnie po 15k km ubytkow oleju nie było - olej cały czas na gornej kropce na bagnecie - auto mam z 2014 roku. Takze auta z 2014 r sa chyba pozbawione tej przypadłosci . Jak widac zbiorowy pozew przeciwko Subaru USA dotyczący znikajacego oleju  w silikach serii FB zadziałał na FHI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, u mnie po przejechaniu 5,5 tys. poziom oleju też stoi na max, a nawet jak u Reality - trochę powyżej. Pomiar dokonywany jest na idealnie poziomej powierzchni w garażu, zatem jest raczej wiarygodny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak trzymać! dam znać w tym temacie jak dojade do 5 tysisięcy km! szerokości! :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuuuu dawno tu nic nie napisano. Delikatnie  odświeżę temat.

Olej w Subaru XV jest dla mnie nieco zagadkowy, zwłaszcza czytając to forum, gdy ludzie twierdzą, że spala kosmiczne ilości na 1000km.

U mnie zawsze blisko przeglądu komputer zgłasza zapotrzebowanie na olej. Tylko że do dziś nie wiem czy jest to zgłoszenie, że olej nie jest na optymalnym poziomie czy jest go bardzo mało.

Bagnetowy wskaźnik pokazuje jakieś bzdury, nie wiem, w każdym aucie jakie miałem to jak się bagnet przetarło, poziom oleju był znany a tutaj jakieś rozmazy, wymazy i, i tak nie wiadomo.

No i żadne o olej nie płakało ale może nie miało takich super chruper czujników :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie zawsze blisko przeglądu komputer zgłasza zapotrzebowanie na olej.

u mnie zgłasza "wymien olej i filtr oleju" ale tylko dlatego ze panowie z ASO ustawiają komputer pokładowy zeby po 12 miesiącach o tym przypominał. Równie dobrze sam mogłbys to wykonac wchodząc w menu przyciskami  przy kierownicy.  W XV nie ma żadnych czujników monitorujących parametry oleju jest natomiast czujnik monitorujacy jego stan. Jeżeli chodzi o konsumpcje oleju mojemu egzemplarzowi olej wyjątko nie smakuje i nie bierze ani kropli. XV jest moim autem poza miejskim ,czesto smiga autostradami z obrotami 4k + i nawet wtedy nie chce tej oliwy łykac.  Jeżeli chodzi o motor to jestem z niego bardzo zadowolony.( chociaż mogłby byc mocniejszy) 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

W my16 oszczędzili na czujnikach :) albo ja nie wiem nic o takim. Sprawdzam bo kazali. Na razie nie ubywa chociaż tak jak koledzy piszą trzeba byc laborantem bo badanie jest na podstawie rozmazu. Nigdy w żadnym samochodzie sprawdzanie oleju nie było tak nieoczywiste. A jednocześnie podobno te silniki są wyjątkowo czule na jego brak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zazwyczaj sprawdzam w  po 24 godzinym postoju auta w garażu i wtedy problemów z odczytem czy zamazaniem bagnetu nie ma. Natomiast nie sprawdzam na ciepłym silniku bo wtedy

 

 

badanie jest na podstawie rozmazu

:) 


 

 

W my16 oszczędzili na czujnikach albo ja nie wiem nic o takim

to już wiesz ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak Karas, też sprawdzam bezproblemowo na zimnym silniku, a odczyt prawidłowy jest z tej strony miarki, gdzie poziom jest niższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...