Jump to content
meci

kontrolka poziomu oleju

Recommended Posts

Moja instrukcja nadal twierdzi ze nie mam czujnika. Z tego co wiem zrezygnowali w my16 z czujnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tego nie wiedziałem. Akurat czujnik poziomu oleju to ważna rzecz. W takim razie księgowi w FHI przeginają już z tymi oszczednosciami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzam olej najczęściej po całonocnym postoju XV w garażu. Aktualnie zalany Eneosem 0w20  . Poziom oleju w normie od ostatniego przeglądu przy 60.000 km w czerwcu 2016.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe, ale na fabrycznym 0w-20 (i to eneosie jak przypuszczam) zużycie oleju absolutnie było zerowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie przychodzie z własnymi olejami do serwisu czy może w ASO pojawił się 0w20? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, przynoszę swój olej (cena oleju w serwisie obejmuje chyba olej z dodatkiem płatków złota :D). Cena ponad 80 zł za litr to nie księżyć - to już galaktyka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na 5w30 jak na razie nie obserwuje zużycia. ok. 5000km od zmiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że sprawdzam na zimnym silniku. Olej i tak jest rozmazany po bagnecie. Sprawdzę to z tymi kreskami na krawędziach. Dobrze że w ASO chcą Ci lać twój olej. Znam takie ASO (nie Subaru) co odmawia wlewania fabrycznie zamkniętego oleju bo "oni nie wiedzą co tam jest i nie wezmą odpowiedzialności" utrzymanie gwarancji to tylko na ich oleju :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam temat.

Powoli zbliżam się do przeglądu przy 100.000 km .Olej wymieniam na Eneos 0w20.  Kontrolka poziomu oleju przez cały czas eksploatacji (od nowości)zapaliła mi się tylko 2 razy- (zawsze uzupełniam olej do wymaganego poziomu).  Brak zauważalnego zużycia oleju . Czy na przeglądach w ASO nadal stosują Sustinę 0w20 doXV FB20 ? bo na przeglądy jeżdżę  do bliższego serwisu . Oleje przekładniowe do mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów wymiana przy 120.000 km(?) o ile dobrze pamiętam  (ostatnia wymiana przy 60.000 km ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, meci napisał:

Czy na przeglądach w ASO nadal stosują Sustinę 0w20 doXV FB20 ?

nigdy nie stosowali ponieważ na rynku  EU sustina 0w20 jest nie oferowana. Jest tylko 5w30, 5w40 i 0w50 . Leją (jeżeli mają)eneosa premium ultra 0w20.

 

3 minuty temu, meci napisał:

Oleje przekładniowe do mechanizmu różnicowego i skrzyni biegów wymiana przy 120.000 km(?) o ile dobrze pamiętam  (ostatnia wymiana przy 60.000 km )

tak przy 60k a pozniej przy 120k km . Podobno shell spirax sprawdza sie bezproblemowo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odp. A czy kontrolujesz poziom oleju w skrzyni biegów pomiędzy przeglądami ?W XV manual 2,0 jest tam bagnet do kontroli poziomu oleju w skrzyni (co prawda schowany -ale jest ) i czy jest to konieczne . Jakie parametry ma ten Shell spirax? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, meci napisał:

Dzięki za odp. A czy kontrolujesz poziom oleju w skrzyni biegów pomiędzy przeglądami ?W XV manual 2,0 jest tam bagnet do kontroli poziomu oleju w skrzyni (co prawda schowany -ale jest ) i czy jest to konieczne . Jakie parametry ma ten Shell spirax? 

bagnet jest po to aby móc nalać ( przez otwór bagnetu ) odpowiednią ilość oleju do skrzyni. Według manuala wchodzi 3,4 litra w rzeczywistości do max na skali bagnetu  trochę więcej niż 3 litry. Jeżeli nie masz wycieków ze skrzynie nie ma potrzeby kontrolowania jego stanu ponieważ ten olej nie ma jak  ze skrzyni uciec - tzn w skrzyni nie ma procesów spalania itp. Aby moc wyciągnąć bagnet ( znajduje się po lewej stronie przy skrzyni ) warto zdając dolot i rozpiąć koche (łącze elektryczne) przy silniku - zdecydowanie ułatwia sprawdzenie i nalanie oleju. parametry zgodnie z manualem 75w90 ale nie ma z nim problemu w eksploatacji - skrzynia chodzi jak na fabrycznym nie zgrzyta itp. mam taki zalany. Do tylnego dyfra wchodzi 0,8l może ciut mniej aż zacznie się przelewać przez górna śrubę 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, meci napisał:

Dzięki za odp. A czy kontrolujesz poziom oleju w skrzyni biegów pomiędzy przeglądami ?W XV manual 2,0 jest tam bagnet do kontroli poziomu oleju w skrzyni (co prawda schowany -ale jest ) i czy jest to konieczne . Jakie parametry ma ten Shell spirax? 

O Spiraxie sporo w zakładce "Jazda nielegala". Także na stronie Shella znajdziesz parametry Spiraxow 75w90  rodzaj S5 i S6.  Oba się nadają. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdzie nie znalazłem informacji ile dokładnie wchodzi oleju do silnika 1,6 benzyna z 2012.

Jaka jest pojemność układu smarowania  * napełnianie serwisowe, nie mam możliwości aby samochód stał na równym podłożu więc odczyt z bagnetu jest niemiarodajny.

Dzięki za pomoc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie informacje zawsze są w instrukcji (pod koniec).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...