Jump to content
meci

kontrolka poziomu oleju

Recommended Posts

Toimi a jaki olej zalales 0w czy 5w???

Ja dam znac jak u mnie  wyglada sytuacja za 2 tyg po powrocie z dlugiej trasy z Chorwacji. Jak narazie mam przejechane okolo 4000km , seryjnego oleju nie ubyło wcale docierany w sposob nastepujacy ( pierwszy tysiac nie przekraczalem 3tys obr, drugi nie przekraczalem 4 tys obr, 3 nie przekraczalem 5 tys , teraz to juz sie z nim nie "pieszcze" ) Zalecanej wymiany ( zgodnie z ksiazka serwisowa po 5k km tylko dla silników h6) robil nie bede - w zadnym naszym aucie takiej wymiany nie robiłem ( a wszystkie były japonskie ) i nic sie z autami nie stało jezdza do dzis, oleju nie biorą - zreszta pytalem sie w ASO nie jest to wymagane aby utrzymac gwarancje. Jezeli seryjnego oleju nie bedzie ubywac to przy przegladzie przy 15k km mam zamiar zalac lotosa quazara s 0w20 , natomiast jak zacznie znikac to 5w30

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimi, a ogólnie jak wrażenia z jazdy autkiem? Jeżeli są pozytywne to do oleju przywykniesz ;) ja przez rok swoim xv zrobiłem 56tys. Do 45tys dolewalem raz olej po około 12 tys po przegladzie... teraz... jest lepiej 1litr na około 2,5tyś km... ale wg aso dalej to norma ;/ więc lej olej i olej to. Ja zawsze mam 2litry w zapasie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś rano sprawdziłem poziom oleju, nie różnił się on od wieczornego poziomu, "blisko dna".

Zestrachany, zadzwoniłem do serwisu gdzie wymieniano mi olej, z zapytaniem jaki rodzaj użyli.

Żeby poszukać go w okolicy.

Lotos 5w30 Quazar.

Póki co nie dolewałem nic bo po wioskach go nie mogłem znaleźć :)

 

Kontrolka teraz zgasła ale tak czy siak na bagnecie oleju za mało.

 

Nie no ja pewnie jakiś "nowoczesny idiota jestem" ale wybaczcie bo nie przywykłem żeby auto za 130k brało olej!!!

Nawet Fabia którą kupiłem z salonu 11 lat temu nie płakała o olej.

Pumcia, wiesz L200 też mi się fajnie jeździło, a nigdy mi samochód nie zgłaszał zapotrzebowania na olej, mimo, że zrobiłem nim raptem 160k a nie 11,5.

Edited by Toimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimi, oczywiście do słowa przywykniesz podejdź z przymrozeniem oka.. bo ją dalej nie mogę,tez tego zrozumieć. W nowych autach dolewke oleju powinieneś mieć w bagażniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

toimi ale jest na dolnej kropce czy ponizej dolnej kropki- jezeli ponizej kropki to bym nie jezdzil ( pomiedzy dolna a gorna kropka jest litr) Wszystkie 5w30 sa mieszalne takze bym sie nie szczypal i dolal jakiegos 5w30 spelniajacego normy wymagane przez subaru np mobil1 5w30( mozna go dostac chyba na kazdej stacji benzynowej)

 

 

Toimi, a ogólnie jak wrażenia z jazdy autkiem? Jeżeli są pozytywne to do oleju przywykniesz ;) ja przez rok swoim xv zrobiłem 56tys. Do 45tys dolewalem raz olej po około 12 tys po przegladzie... teraz... jest lepiej 1litr na około 2,5tyś km... ale wg aso dalej to norma ;/ więc lej olej i olej to. Ja zawsze mam 2litry w zapasie ;)

 

Pumcia litr na 2,5 tys km??? Powaznie mowisz ??? to jest jakas maskara jak stary ZUK chociaz zuki nawet pewnie tyle nie brały. Zderzak tylni to musisz miec niezle okopcony i zostawiac chmure niebieskiego dymu hehe . Jeszcze jestem w stanie zrozumiec litr na 11k km w czasie docierania ( pierscienie sie ukladaja itp itd)  ale litr na 2,5tys km??? Jezeli na gwarancji masz auto pisz pismo do SIP'u  -bo cos jest nie ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, nie, no jasne że olej jest pomiędzy kropkami ale już bliżej dolnej, nie jestem takim technicznym analfabetą :)

Ale ten olej to mnie zdziwił bo od 11 lat kupuje tylko nowe auta i pierwszy raz muszę samodzielnie dolewać olej, a nie podczas standardowego przeglądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toimi to nie masz czym sie przejmowac zgodnie z instrukcja jak olej jest pomiedzy dolna a gorna to wszystko jest ok. Jednakze dziwna jest zachownie kontrolki oleju. -ona nie powinna sie zapalac jak olej jest pomiedzy dolna a gorna.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ale ten olej to mnie zdziwił bo od 11 lat kupuje tylko nowe auta i pierwszy raz muszę samodzielnie dolewać olej, a nie podczas standardowego przeglądu.

 

Kiedyś szczęście musiało się skończyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ale ten olej to mnie zdziwił bo od 11 lat kupuje tylko nowe auta i pierwszy raz muszę samodzielnie dolewać olej, a nie podczas standardowego przeglądu.

Kiedyś szczęście musiało się skończyć.
I kupił subaru ;)

toimi ale jest na dolnej kropce czy ponizej dolnej kropki- jezeli ponizej kropki to bym nie jezdzil ( pomiedzy dolna a gorna kropka jest litr) Wszystkie 5w30 sa mieszalne takze bym sie nie szczypal i dolal jakiegos 5w30 spelniajacego normy wymagane przez subaru np mobil1 5w30( mozna go dostac chyba na kazdej stacji benzynowej)

 

 

Toimi, a ogólnie jak wrażenia z jazdy autkiem? Jeżeli są pozytywne to do oleju przywykniesz ;) ja przez rok swoim xv zrobiłem 56tys. Do 45tys dolewalem raz olej po około 12 tys po przegladzie... teraz... jest lepiej 1litr na około 2,5tyś km... ale wg aso dalej to norma ;/ więc lej olej i olej to. Ja zawsze mam 2litry w zapasie ;)

Pumcia litr na 2,5 tys km??? Powaznie mowisz ??? to jest jakas maskara jak stary ZUK chociaz zuki nawet pewnie tyle nie brały. Zderzak tylni to musisz miec niezle okopcony i zostawiac chmure niebieskiego dymu hehe . Jeszcze jestem w stanie zrozumiec litr na 11k km w czasie docierania ( pierscienie sie ukladaja itp itd) ale litr na 2,5tys km??? Jezeli na gwarancji masz auto pisz pismo do SIP'u -bo cos jest nie ok
Wsumie kogo bym się nie spytał to potwierdza ze nowe silniki biorą olej. ASO stwierdziło że jak to nie jest litr na 500 - 1000km to tylko lać. Dotychczasowe moje auta miały nalatane ponad 260tyś. Hyundai, opel, peugeot, mercedes a olej był wymieniany co 15tys nigdy nie musiałem dolewać... ale cóż... leje i jeżdżę... Edited by Pumcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe no właśnie i kupił takie chwalone, super, chruper Subaru :)

 

Z drugiej strony to może tamte modele nie miały czujnika poziomu oleju a jedynie standardowy czujnik ciśnienia oleju :)

Sam już nie wiem ....

Jutro wracam z wakacji to poczytam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jest lepiej 1litr na około 2,5tyś km

coś wysokie są te normy spalania oleju moim zdaniem. U mnie w maluchu na silniku z przebiegiem ponad 130 tyś. km nie pożera tyle oleju. 

Edited by Krzysztof0430

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

jest lepiej 1litr na około 2,5tyś km

coś wysokie są te normy spalania oleju moim zdaniem. U mnie w maluchu na silniku z przebiegiem ponad 130 tyś. km nie pożera tyle oleju.
Kop dalej leżącego...

Hehehe no właśnie i kupił takie chwalone, super, chruper Subaru :)

 

Z drugiej strony to może tamte modele nie miały czujnika poziomu oleju a jedynie standardowy czujnik ciśnienia oleju :)

Sam już nie wiem ....

Jutro wracam z wakacji to poczytam :)

To nie jest kwestia braku czujniki, to przecież nie czujnik go wypija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumcia ale w twoim przypadku jest to naprawde bardzo duze zuzycie tego oleju w nowym aucie-prawie 0,5l na 1000 km, Jak napewno wiesz a moze nie w usa ludzie mieli podobny problem z silnikami serii fb -winne były wadliwe pierscienie olejowe i serwis wymieniał je w ramach gwarancjii -tu masz temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/73412-czy-subaru-z-silnikami-fb-w-eu-te%C5%BC-tak-pij%C4%85-olej/

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciąg dalszy. Odpaiłem samochód dziś, tzn wczoraj, rano i kontrolka się nie świeciła.

Wróciłem do Torunia, w trasie zapaliła się na chwilę więc na spokojnie sobie doleję oleju.

 

Pumcia, czujnik oleju nie wypija ale na ogół w samochodach był tylko czujnik ciśnienia oleju, który o tym że oleju nie masz mówił, w momencie gdy silnik był już na szmelc.


Jednak nie tak spokojnie sobie dolałem bo oleju takiego jak mi wlali w ASO nie ma na stacji, ani w markecie ani w hurtowni motoryzacyjnej gdzie od lat kupuję części do aut firmowych.

Sprzedawca zaś poinformował mnie że te Quazary to wycofali, 5w40 są w ofercie ale z 5w30 to nie pomoże.

No dżizus .... ja ........ teraz to mnie już to wnerwia.

Na alledrogo mam "se" kupować olej? Bo tam na szybko znalazłem dwie oferty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wycofali -są dostepne  tylko trzeba zamawiac i na nie czekac - mało kto chce zalewac lotosa  pomimo, że jest dedykowany. Zawsze mozesz podjechac do ASO i powiedziec zeby dolali Ci z litra i za niego zapłacic. Dlatego ja wole przyjsc do ASO ze swoim olejem ( podobno mozna tak zrobic)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6 benzyna . Sprawdź poziom oleju silnikowego . Wykryto niski poziom oleju silnikowego . Taki komunikat pojawił mi się już cztery razy . Pierwszy raz w Wejcherowie kilka kilometrów po wizycie w szpitalu gdzie jest trochę podjazdów . Dolałem około 400 ml oleju bo komunikat jest jasny Wykryto niski poziom oleju silnikowego . Następnego dnia na zimnym silniku sprawdziłem stan ( w bokserze dłużej spływa olej i tylko wtedy w/g producenta powinno sprawdzać się stan ) .... przelałem jakieś 2 mm ponad max na bagnecie . Miałem w takim razie jakieś połowę stanu po przejechaniu 8 tys. kilometrów po pierwszym przeglądzie czyli spaliłem  0.5 l oleju na tym dystansie (miasto i wakacyjny wyjazd )  . Ostatni raz za Radomskiem . Na parkingu Krywań sprawdziłem poziom oleju  , połowa stanu na gorącym silniku po jakieś 5 min . Mimo palącej się kontrolki jechałem dalej i bardzo długo nie chciała mi zgasnąć  , dopiero  blisko Łodzi ( na ciepłym oleju dłużej nie chce zgasnąć według moich obserwacji ) . Na parkingu kilkakrotnie przed ruszeniem włączałem i wyłączałem stacyjkę i za każdym razem zapalała się kontrolka mimo że na na bagnecie stan był w połowie . Popsuty czujnik ?????? Po moich doświadczeniach , mój temat forum techniczne XV Vehicle Dynamics Control system needs to be checked sprawa zakończyła się po wymianie wyświetlacza z nowym oprogramowaniem . Wszystko wskazuje że znowu błąd w oprogramowaniu ??? Od tego incydentu zacząłem sprawdzać ile bierz silnik oleju bo jest to drugi problem ( według mnie teraz po 17 tys. więcej  ) . Na trasie ( rozdzielam miasto od szybkich przejazdów bo na autostradzie przy 140 km/h pali więcej ) 2 tys. kilometrów ubyło mi 1/3 stanu na bagnecie czyli 300 ml więc wychodzi 150 ml na tysiąc kilometrów ( proszę zweryfikować jeśli popełniam błąd w wyliczeniu ) . Jeśli mamy wyciągać prawidłowe wnioski i porównywać , proszę aby pomiary wykonywać na zimnym silniku , rozdzielać miasto od szybkich przejazdów i sprawdzać czy jest to fałszywy alarm i niepotrzebnie nie dolewać oleju i liczyć zużycie oleju na rzeczywistym stanie a nie odnosić do" fałszywego minimum" . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumcia ale w twoim przypadku jest to naprawde bardzo duze zuzycie tego oleju w nowym aucie-prawie 0,5l na 1000 km, Jak napewno wiesz a moze nie w usa ludzie mieli podobny problem z silnikami serii fb -winne były wadliwe pierscienie olejowe i serwis wymieniał je w ramach gwarancjii -tu masz temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/73412-czy-subaru-z-silnikami-fb-w-eu-te%C5%BC-tak-pij%C4%85-olej/

Dokładnie. Radzę sobie przeczytać tez to: http://www.thecarconnection.com/news/1092813_some-2011-2014-subarus-to-get-new-piston-rings.

Wydaje mi się, ze te nadmierne zużycie oleju spowodowane jest właśnie wadliwymi pierścieniami olejowymi. W Polsce jako rozwiazanie podaje się przejście na bardziej lepki olej. W US za taki błąd konstrukcyjny laduje się w sadzie. Oby się z tego nie zrobiła historia jak z SBD - ze sprzeglami i wałami korbowymi. Problem jest ale oficjalnie go nie ma.

Radziłbym rejestrować pomiary oleju i problem zgłosić aso.

Pozdro

Edited by walus_legacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jak narazie zrobione 7500 km i oleju nie ubylo ani troche -caly czas max na bagnecie.- Zeby nie bylo auto widzialo  wielokrotnie czerwone pole na obrotomierzu. olej fabryczny czyli 0w20 -nie robilem serwisu olejowego po 5 k km bo nie jest obowiazkowy. Jak widac musieli cos poprawic w 2.0i  w modelu 2014.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście uważam, ze oleje 0w20 niestety nie maja na celu ochrony silnika. Zostały stworzone po to by oszczędzać paliwo i przyczynić sie do redukcji CO2 nowych aut. Radziłbym nie przekraczać interwalow wymiany co 10 tys km. Wiem, wiem producent rekomenduje 15 tys. ale w moim przekonaniu te oleje maja bardzo wąski margines ochrony silnika.

Edited by walus_legacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Oleje 0w20 to prawdziwe syntetyki a nie HC jak w przypadku o 5wXX czyli teoretycznie swoje parametry powinny trzmac dluzej niz oleje HC. Nowe silniki sa konstruowane pod wodniste oleje - ciasne spasowanie, cieniutkie kanaly olejowe itp. Ja ostatnio cisnac odcinek 10km autostrada na 4 biegu caly czas na 6,5k obr ( predkosc cos okolo 200km/h - oczywiscie w niemczech:) ) majac ustawiona temp oleju na komputerku pokladowym zgrzalem olej do 109 stopni i wiekszej temp nie chcial osiagnac pomimo pedalu gazu w podlodze. Kazdy do swojego auta wlewa to co uwaza za sluszne/najlepsze ( tak jak ja uwazam auta marki x za lepsze od aut marki Y) dlatego nie rozpoczynajmy w tym temacie kolejnego watku olejowego bo to temat rzeka i zaraz go nam zamkna:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Karas, co rozumiesz pod pojęciem "prawdziwy syntetyk" i czy możesz przytoczyć jakieś karty olejów, które to potwierdzają?

 

10 km z noga w podłodze to raczej kiepski wyznacznik jakości oleju. Do emeryckiej jazdy i na max 10 tys to i może taki olej wystarczy. Niczego więcej bym nie ryzykował na takim oleju.

Edited by walus_legacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

NIe robmy z tego watku kolejnego watku olejowego. Karty charakterystyki interesujacego Cie oleju mozesz znalezc w necie. Chociaz patrzac po security data sheet olejow 0w20 wychodzi na to ze to mieszanki olejow 3 i 4 grup bazowych :)

 

 

10 km z noga w podłodze to raczej kiepski wyznacznik jakości oleju

To zaden wyznacznik jakosci oleju.  Po prostu zdziwilo mnie to  ze olej nawet przy jedzie z noga w podlodze nie nagrzewa sie jakos specjalnie -109 to nie jest duzo i zapewne wynika to z konstrukcji silnika pod wodniste oleje

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awaryjność Boxer Diesel

Subaru Import Polska

Dyrekcja SIP

"Usterka" układu ostrzegającego o zbyt niskim poziomie paliwa ... to nonsens. Wystarczy zostawić samochód na noc mocniej przechylony i taki objaw może wystąpić ( opisane w instrukcji obsługi !). Po uruchomieniu silnika po pewnym czasie kontrolka sama zgaśnie, gdy poziom jest O.K.

Widocznie czytanie instrukcji obsługi było poniżej godności dziennikarza ...

 

 

Od 16.06.14 do dziś ten komunikat pojawił mi się dziesięć razy . Za każdym razem na płaskich terenach centralnej Polski przy stanie oleju na połowie . Przed tym terminem w tych samych warunkach jeździłem ponad rok i nigdy nie pojawił się ten  komunikat włącznie z podjazdami w okolicach Zakopanego , Łysej Polany . Tak się zastanawiam w Szwajcarii to ten komunikat chyba nigdy nie gaśnie według zacytowanej informacji Dyrekcji . W VW poziom oleju jest określany w/g skomplikowanego algorytmu na podstawie szybkości przyrostu temperatury oleju . Jeśli ta kontrolka zapala się mimo prawidłowego stanu za często to przetarty jest przewód albo błąd oprogramowania . Komputer potwierdza wykonanie sprawdzenia przez zatrzymanie silnika , otwarcie drzwi i maski .  Jak jest w Subaru oczekuje odpowiedzi Dyrekcji . Proszę o wystąpienie do producenta  o podpowiedzi dla serwisu jaka jest przyczyna , wg mnie oprogramowanie ale może być popsuty czujnik. Po teście Auto Bild przypuszczam że Subaru przyjrzało się temu problemowi wnikliwie bo Niemiecki rynek jest bardzo ważny dla Subaru.  Czy mam to pytanie skierować do Dyrekcji bo może potraktowane to będzie jako powtarzanie problemu na forum ?


cd.   Dopiero teraz zauważyłem ,  chyba błąd Dyrekcji poziomu oleju  .

Awaryjność Boxer Diesel

Subaru Import Polska

Dyrekcja SIP

"Usterka" układu ostrzegającego o zbyt niskim poziomie paliwa ... to nonsens.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

@Karas, gdzie znajduje sie czujnik temperatury?

szczerze to nie mam zielonego pojecia gdzie go umiescili .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...