Paulus Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Panowie, Mam problem z reflektorami. mianowicie bardzo intensywnie parują. Kondensacja jest do tego stopnia intensywna, że po jeździe (zwłaszcza przy obecnej aurze) skroplona para zalewa przetwornice ksenonowe i oczywiście światła gasną. Czy miał ktoś taki problem? Jak sobie poradziliście? Czy jest jakiś inny sposób, poza wymianą reflektorów, aby pozbyć się tego irytującego zjawiska? Samochód to Forester 2.5T z 2008 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Zobacz z tyłu reflektora czy nie za zaślepionych otworów wentylacyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simpson Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Hej. Najwyraźniej masz rozszczelnione lampy. Najczęściej te mini szparki występują po obwodzie gdzie łączy się przednia część reflektora z tylną. Kiedyś kiedyś, jak miałem jeszcze Hondę to pamiętam, jak na tamtejszym forum chłopaki opisywali kucharski sposób radzenia z tym problemem Mianowicie włożenie reflektora do piekarnika na określony czas w określonej temperaturze w celu rozłożenia, później dokładne nałożenie silikonu i scalenie. Niby działało, chociaż ja bym się nie odważył hehe U mnie się okazało, że nie mam gumowej uszczelki (tej za żarówką) i tamtędy dostawała się wilgoć. Jeżeli masz zenony dokładane, to może właśnie tam kryje się nieszczelność... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paulus Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 @Pan Dziedzic Ok, jutro sprawdzę. Dziękuję @Simpson Ksenony mam oryginalne, więc problem może leżeć gdzie indziej. Sprawdzę jutro obudowę reflektora, może faktycznie jest nieszczelna. Aha, uszczelki wszystkie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 Piekarnik bym ryzykował przy wymianie szkieł, ale tu wymontuj lampy , odtłuść benzyną, osłoń taśma klejącą jak przy malowaniu, i uszczelnij silikonem, na około, albo lepiej klejem do szyb tylko on czarny jest- trzeba estetycznie to zrobić. Np. wycisnąć do małej strzykawki i z nie jechać. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 8 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 a jeszcze lepiej płynną gumą http://allegro.pl/guma-w-tubie-masa-uszczelniajaca-klejaca-spawy-i3790333938.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eex2 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Jeśli to nowy forek 2009+ to lampy są podatne na pękanie (u mnie pękły po akcji wypychania auta do tyłu). Fabryka/serwis nalepia na górze taką samoprzylepną gumkę piankową co niby pomaga (im przetrwać okres gwarancyjny). W Twoim przypadku już tylko regeneracja - można wygooglać np. pvlpolska. Nowe reflektory drogo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Na lekko parujące lampy pomaga wrzucenie do środka torebki albo dwóch silikagel. Mocno parujące będą wymagały "przejścia" przez piekarnik i nowego uszczelniacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr mdx Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Masakra Drodzy, już drugi reflektor pękłbył. Tak z niczego. Pierwszy kleiłem u ziutków co spawają plastik - nie pomogło. Reflektor przestaje świecić bo w przetwornicy jest woda. Wymyśliłem więc Januszowy workaround... Zalałałem styk łączący przetwornicę z halogoenem - przezroczystym silikonem sanitarnym. - wilgoś w reflektorze została, ale światło działa. http://imgur.com/a/FPV6C http://imgur.com/uTR3fWk http://imgur.com/SbCcutj http://imgur.com/GqUw6fZ http://imgur.com/gSD6PXI http://imgur.com/SKQ3BRh http://imgur.com/N5JfCwj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigwaldi Opublikowano 7 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2020 (edytowane) Mam problem z parującą lampa. Dałem ja do uszczelnienia, szpec ją rozkleił wypolerował jeszcze raz ładnie skleił, wentylacje przeczyscił terotycznie powinno być ok. Z drugą lampa zrobił to samo, ta co parowała paruje dalej i mam zabitego gwoździa. Oczywiście zadzwonię do szpeca i mu powiem ale moze ltos ma pomysl co jeszcze może być powodem? (Forester II 2006 bez ksenonow) dodam ze lampa zaczęła parować nagle, wczesniej nie miala problemu Edytowane 7 Marca 2020 przez bigwaldi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 (edytowane) U mnie też od niedawna paruje, to chyba jakaś epidemia jak z tym koronawirusem Edytowane 10 Marca 2020 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigwaldi Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 23 minuty temu, yaroz napisał: U mnie też od niedawna paruje, to chyba jakaś epidemia jak z tym koronawirusem Czyli na złotych min. 1.5m dostępu xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harek Opublikowano 12 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2020 W dniu 6.02.2014 o 19:56, Paulus napisał: Panowie, Mam problem z reflektorami. mianowicie bardzo intensywnie parują. Kondensacja jest do tego stopnia intensywna, że po jeździe (zwłaszcza przy obecnej aurze) skroplona para zalewa przetwornice ksenonowe i oczywiście światła gasną. Czy miał ktoś taki problem? Jak sobie poradziliście? Czy jest jakiś inny sposób, poza wymianą reflektorów, aby pozbyć się tego irytującego zjawiska? Samochód to Forester 2.5T z 2008 roku To samo stało się z moim reflektorem po stronie prawej-pojawiło się parowanie, no i zgasł. Próbowałem umówić się na naprawę, ale a to fachowcy chcieli abym przywiózł im sam reflektor, a to terminy były odległe, albo mówili, że spróbują „coś” zrobić, ale nie dają gwarancji. Skończyło się na wymianie na nowy – mam nadzieję, że wytrzyma następne kilkanaście lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 14 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2020 Ja rozklejałem reflektor po wygrzaniu w piekarniku. Do ponownego sklejenia użyłem Sikalastomer -710 . Robiłem to dwukrotnie bo za pierwszym razem dałem za mało kleju. Teraz trzyma szczelnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BazaN Opublikowano 16 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2020 @Mont W jakiej temperaturze wygrzewaleś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 19 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2020 Cos ok 150'C z tego co pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
halinka Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 (edytowane) Podłączam się pod temat Niedawno kupiłem SG, sprzedawca zrobił taki trik, że zdemontował tylne dekielki obu lamp, lampy nie parują. Zaślepki wrzucił do schowka. Zamontowałem te zaślepki i w środku skrapla się i to całkiem nieźle. Zdemontowałem uszczelki z tych zaślepek, ale to nie pomogło. Czy w tej sytuacji pozostaje tylko rozklejenie klosza (np. przez podgrzanie) i ponowne złożenie np. na kleju do szyb ? Czy przyczyny należy szukać w innych detalach tych lamp? Sprawa dotyczy obu lamp P+L, zwykłe żarówki H1 Pozdrawiam Edytowane 30 Marca 2020 przez halinka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 W subaru lampy są hermetyczne czy jest jakieś odpowietrzenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 3 godziny temu, olej napisał: W subaru lampy są hermetyczne czy jest jakieś odpowietrzenie? W Forku SG (przedlift) nie są, z uwagi na gumową zaślepkę żarówki H4 której piny wystają na zewnątrz lampy, Trudno takie rozwiązanie nazwać hermetycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 W sumie to lampa nie powinna być hermetyczna, zwłaszcza halogen. Nie pamiętam jak to w forku wyglądało ale w obk z tyłu są dwa plastikowe grzybki, w środku jest gumowa tulejka z prostą membraną, coś jak mały filtr. Zawalone miałem to pyłem. Wyczyściłem, zobaczę czy pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwulas71 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 On 3/16/2020 at 10:28 AM, BazaN said: @Mont W jakiej temperaturze wygrzewaleś? ja wygrzewałem w 100C wystarczy 8 min. do klejenia uzywałem tego co w fabryce orginalnie biutyl specjalna guma do uszczelniania jest na ebuy . zdjecie błotnika 15 min lampy maja 4 śruby bardzo szybka akcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwulas71 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) BC9720FB-FA86-416A-A4DA-D151F751C23E.heic134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic 7057580A-7BDE-44AE-9EF2-B03BE6A9725D.heic 134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic 134AED34-A695-4FA5-8007-B9E9408FFA81.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic C4A9E44F-B33E-457E-88E1-261FBF8B2815.heic Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez siwulas71 image foult Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) 44 minuty temu, siwulas71 napisał: zdjecie błotnika Błotnik odkręcasz do wyciągnięcia lampy? Chyba nadkole https://allegro.pl/oferta/sikalastomer-710-uszczelniacz-butylowy-czarny-6829216831?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2020 U mnie po robocie. Sprawdziłem szczelność lampy dmuchając przez weżyk założony w miejsce odpowietrznika i albo na słuch albo na pianę (dużo babrania). Miałem prawie niewidoczne pękniecie obudowy przy jednym mocowaniu. Lutownica załatwiła temat. Lampa szczelna na tyle ile odpowietrzenie pozwala i już nie paruje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się