Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Ja oczywiscie tez nie popieram zagazowywania wszystkiego co popadnie ale jezeli juz sie to stało to prosze powiedzcie mi czy z punktu widzenia technicznego taka subarynka pojezdzi jeszcze kupe latek :smile:

JAKO jesli morzesz to prosze wytlumacz mi pokrotce jak to naprawde jest z tym LPG w STI :?:

NIUMEN dziekuje ze mi powiedziales, juz ide sie przywitac ja jeszcze zielony owoc jestem i niewiedzialem.

 

P.S. A za to "EJ" to jesli kogos urazilem to najmocniej przeprasza zwlaszcza ciebie NIUMEN!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subaru w wersji STI
Czy trzeba sie tych autek bac?

 

Nie trzeba się ich bać. Wystarczy mieć respekt przed ich możliwościami, nawet na gazie. I to nie tym podwójnym :twisted:

 

Bez stresu, Jako ogarnia temat i niejedna doladowana subarynka śmiga po Polsce "powered by Jako". Warto się wybrać na wycieczkę do Stolycy, a przy okazji zostawić auto do zagazowania.

N/A można się pokusić o zagazowanie gdzie indziej...

Ale nie w byle warsztacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niumen napisał/a:

N/A można się pokusić o zagazowanie gdzie indziej...

 

Ale nie w byle warsztacie...

 

To nie ulega dyskusji. :cool:

 

NIUMEN dziekuje ze mi powiedziales, juz ide sie przywitac ja jeszcze zielony owoc jestem i niewiedzialem.

 

P.S. A za to "EJ" to jesli kogos urazilem to najmocniej przeprasza zwlaszcza ciebie NIUMEN!

 

Pełen luz. :cool: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z koncepcji gazu po historii z ww. Meśkiem i prawie rocznym gmeraniem przy "mapie" przez Polgas z Księcia Bolesława 1/3 już się wyleczyłem..

Wyleczyłeś się z Polgasu. :razz:

 

 

Myślę, że w tym wątku trochę więcej, niż kilka osób. Negatywne opinie o LPG biorą się przede wszystkim od tych, którzy przesadzali z oszczędzaniem, a tych wśród używających nawet drogich samochodów niestety nie brakuje. Zubożenie mieszanki jest równie szkodliwe dla silnika na benzynie, jak i na gazie...

Nic dodać, nic ująć.

Ja mam tak auto na LPG podlane, że EGT jest mniejsze niż na PB.

 

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 10:40 pm ]

JAKO jesli morzesz to prosze wytlumacz mi pokrotce jak to naprawde jest z tym LPG w STI :?:

Tak samo jak w WRX, GT, S-turbo czy XT :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzał ktos z kolegów, po jakim przebiegu taka instalacja w Sturbo się zwraca ? Bo to nie tylko inicjalne 4,5 tys. (chyba że teraz jest drożej) ale dodatkowy koszt na przegladzie, dodatkowe przeglądy gazu, zużycie benzyny, które często się pomija ale dość istotna rzecz, zwłaszcza jak ktoś jeździ krótkie odcinki (oczywiście przy samych krótkich odcinkach instalacja lpg jest bezsensowna), no i częstsza regulacja zaworów - przynajmniej o tym się mówi (koszt ok 1 tys. zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz,

 

stara kalkulacja ale chyba całkiem jara. Różnica in plus jest o tyle większa o ile noPB98 podrożała w przedmiotowym okresie (różnica między 3,78 a 4,75 PLN), cena LPG stoi w miejscu ;-)

 

29.01.2009r. - no Pb98 - 3,78 PLN (stacja Lukoil - najtaniej)

LPG - 1,83 PLN (również Lukoil - najtaniej).

 

Średnie spalanie noPb98 17l/100 km - miesięcznie przejeżdzasz 2500 km (tyle ja przejeżdzam) - 25*17*3,78 PLN = 1. 606,50 PLN per miech.

 

Średnie spalanie LPG 20l/100 km - miesięcznie przejeżdzasz 2500 km (tyle ja przejeżdzam) - 25*20*1,83 PLN = 915 PLN per miech.

 

Różnica per miech - 1.606.50 - 915 = 691,50 PLN

Różnica per rok - 691.50 * 12 = 8.298 PLN.

 

Dobra, załóżmy, że jeszcze LPG trzeba zasilić noPB98 (moment zapalenia i nagrzania reduktora) - powiedzmy na waszkę (przepraszam Grześ ;-) jeszcze 200 PLN per miech, czyli w skali roku 2.400 PLN.

 

Na czysto, po roku - 5.898 PLN. Tyle zostaje w kieszeni na częstsze zmiany świec, filtrów, regulację zaworów.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szałan,

BIGAS.

 

KME ma generalnie słabe reduktory i elektronikę (wiem, bo mam - redyktor GOLD, KME AKME :mrgreen: ). Nie słyszałem aby ktokolwiek z Forum używał Landi stąd moja opinia o firmie jest żadna.

 

Poczekaj, jak wpadnie jako to na pewno powie coś bardziej miarodajnego.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szałan,

KME ma generalnie słabe reduktory i elektronikę (wiem, bo mam - redyktor GOLD, KME AKME :mrgreen: ). Nie słyszałem aby ktokolwiek z Forum używał Landi stąd moja opinia o firmie jest żadna.

 

Doprecyzowujac, ta elektonika ma bardzo male mozliwosci regulacji, jedynie krzywa obciazenie - czas wtrysku PB. Mysle, ze z turbo bylby tutaj problem. Ja na swojej zrobilem 40kkm i od jakis 20kkm jestem zadowolny. Na poczatku mialem problemy z wystojeniem tak, zeby nie wywalalo checka. Bylem m.in w serwisie fabrycznym na regulacji, tam sie dowiedzialem, ze bardzo duzo Subaru zagazowali, w kilku % byly problemy z checkiem, choc podobno potem na ogol problem znikal .. i u mnie zniknal :mrgreen:

 

Z reduktorem to prawda, sa dwie wersje silver i gold, ja mam ten silver, niby jest do 200-250KM, ale podobno czesto juz powyzej 100KM jest za slaby. U mnie o dziwo daje rade, cisnienie nie spada zbyt mocno. Ogolnie jedzi i jezdzil caly czas prawidlowo.

KME oczywiscie ma duzy plus, bo jest tania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór!

Panowie pytanko mam. Przy zapalanu dwulitrowej STi z LPG przez ok 5 sek zaraz po zapaleniu z rury która pieknie gada wydobywaja sie kleby gestego bialego dymu. Troche mnie to zdziwilo i zdezorientowalo bo nigdy z takim czym sie nie spotkalem. Czy wie ktos co jest przyczyna takiego dymienia? Aha pogoda byla sloneczna i bylo b.cieplo:-)

Pozdrawiam :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle, ze z turbo bylby tutaj problem.

 

Nie, daje radę. Dobre wtryski potrafią dużo, wydatek KME Gold jest wystarczający (bogato podlane, potwierdzone właściwymi wartościami AFR i EGT). U mnie przy 250-260 KM wyrabia się ale jest to, mam wrażenie, dla tego zestawu wartość graniczna.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

[ Dodano: Wto Wrz 22, 2009 9:49 pm ]

Przy zapalanu dwulitrowej STi z LPG przez ok 5 sek zaraz po zapaleniu z rury która pieknie gada wydobywaja sie kleby gestego bialego dymu.

 

Zaraz, bo nie rozumiem, przecież rozruchu dokonujesz na benzynie, elektrozawór nie puści nie nagrzanego gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OWOC,

nikt Ci miarodajnie nie odpowie. Nie wiadomo, jaka instalacja, kto montował i jak wystrojona. Zresztą na podstawie tego przypadku nie powinieneś budować ostatecznej opinii co do tego czy LPG może być zaimplementowany do STaja. A chyba tak próbujesz.

 

Na forum są przynajmniej dwa STi, które są "zagazowane" przez jako. Jeden z tego co mnie pamięć nie myli, jest wykręcony do 320KM. I jeździ.

 

Jeżeli sądzisz, że LPG można zainstalować w STi u dowolnego gazownika, na dowolnej instalacji to błąd. Tak se ne da. Tzn. da się ale będzie krótko i bez sensu czyli finalnie bardzooo drogooo.

 

Pozdrawia

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek dziekuje za odp.

Z tego co widziałem to owa slicznotka posiada instalke firmy BRC Sequent i byla montowana w firmie czakram. A montowal ja tam poprzedni wlasciciel, a po roku tak jak pisalem ni z tad ni zowad STi znalazla sie w posiadaniu owej firmy. Z tego co wiem to zostala odkupiona z rozwalonym silniczkiem bo dosyc dlugo stala a tera tylko ja widuje jak stoi pod firma lub na prezentacjach firmy czakram. Bardzo zadko widuje ja w tzw. ruchu. A tak to troche dziwne ze takie autko tylko stoi. Ale to tylko takie moje zdanie :smile:

Bo LPG w takim autku to mi nieprzeszkadza pod warunkiem ze Subarynka to zniesie i LPG zamiast spelniac swoje zadanie ( czyli redukowac koszty eksploeatacji) nie zniszczy motorka tego dziela sztuki motoryzacyjnej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znacie jakiś rozsądnych gazowników w 3mieście? Właśnie kupiłem Legacy 2.0 Kombi 2004 i zastanawiam się nad instalacją. Gdybym mieszkał w okolicach Wawy wybrałbym jako ale gdyby coś trzeba byłoby wyregulować itp to nie chciałoby mi się za każdym razem gnać taki kawał.

Jak macie jakieś doświadczenie z Subaru i LPG w moich okolicach to proszę o info.

 

pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...