Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Grzesiek_67, dzięki, to to też było robione :)

może wkręcę się na jakiś przegląd jak będę jechał na Barbórkę - w warunkach niskich temperatur otoczenia może wyjśc trochę inaczej :roll:

 

Widzę, że inni też mają podobny plan :) Też przy okazji Barbórki mam w planach Jako odwiedzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qba25, nie mówię o doładowaniu. to nie ten wątek.

:mrgreen: był, żeby zaznaczyć, że to nie całkiem na poważnie.

Skoro jednak chcesz na poważnie :wink: , proszę:

1. Silniki bez doładowania również lepiej pracują na zimnym powietrzu;

2. Sterowanie LPG bierze dane z kompa benzyny, ergo wprowadza korektę wg oryginalnych danych (fajnie to widać na podłączonym kompie - temperatura powietrza, kat wyprzedzenia zapłonu, cała masa migających cyferek 8) )

3. Największym problemem z LPG w zimie jest trzymanie parametrów przez paliwo, które powinno być podobnie jak dla diesla "zimowe". Problem różnego progu przejścia propanu i butanu w stan lotny był już w wątku poruszany. Jak jest mroźno zdarza się, że samochód przechodzi na zasilanie benzyną mimo sporej ilości LPG, bo instalacja nie jest w stanie zapewnić stabilnego ciśnienia gazu dla wtryskiwaczy. I tu może się przydać podłubanie przy ustawieniach LPG.

 

Życie jest zbyt poważne, żeby je traktować serio :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko do znawców:

 

czy mimo braku jakichkolwiek objawów po przejechaniu kolejnych 40 tys km na LPG wyciągać silnik i sprawdzać/regulować luzy zaworowe czy poczekać do pojawienia się jakichś znaków ze strony auta?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Subaru mam od niedawna. Jest to moje pierwsze subaru wiec nie mam jeszcze dużej wiedzy o tym autku.

Biorąc pod uwagę kwestie ekonomiczne biję się z myślami czy gazować, czy nie.

Trafiłem zadbany egzemplarz i nie chciał bym go na nieświadomce zabić gazem.

Jak się sprawuje gaz w tym aucie?

Jakie jest realne spalanie na gazolinie?

Czy opłaci mi się wkładanie gazu przy założeniu, że robię do 20tyś km rocznie z czego 75% po mieście.

 

Byłbym wdzięczy za jakieś sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Subaru mam od niedawna. Jest to moje pierwsze subaru wiec nie mam jeszcze dużej wiedzy o tym autku.

Biorąc pod uwagę kwestie ekonomiczne biję się z myślami czy gazować, czy nie.

Trafiłem zadbany egzemplarz i nie chciał bym go na nieświadomce zabić gazem.

Jak się sprawuje gaz w tym aucie?

Jakie jest realne spalanie na gazolinie?

Czy opłaci mi się wkładanie gazu przy założeniu, że robię do 20tyś km rocznie z czego 75% po mieście.

 

Byłbym wdzięczy za jakieś sugestie :)

 

Mam takiego forka jak Twój (nawet kolorystycznie podobne :mrgreen: ) zagazowanego u jako. Na gazie przelatane 85 kkm. U mnie auto jeździ od 10 kkm. Jestem zadowolony - osiągi bardzo dobre. Spalanie min. 12,8(strasznie tapczanowa jazda po trasie), max 18l w warszawskich korkach. Przy jeździe po dwupasmówkach z prędkością 130-140 km/h spalanie na poziomie 14l.

Poczytaj ten wątek a będziesz miał jak na talerzu wszystkie za i przeciw. Uwzględnij w kosztach obsługi częstszą konieczność regulacji zaworów, która w przypadku turbo do najtańszych nie należy, a także koszty przeglądu instalacji (u mnie co 15 kkm). Droższy jest także coroczny przegląd techniczny (stempel w dowodzie rejestracyjnym) i kosztuje ok. 160 zł.

 

Edit: nie wiem jak będzie spalanie dla serii bo mój pod maską bardziej wrx przypomina :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Subaru mam od niedawna. Jest to moje pierwsze subaru wiec nie mam jeszcze dużej wiedzy o tym autku.

Biorąc pod uwagę kwestie ekonomiczne biję się z myślami czy gazować, czy nie.

Trafiłem zadbany egzemplarz i nie chciał bym go na nieświadomce zabić gazem.

Jak się sprawuje gaz w tym aucie?

Jakie jest realne spalanie na gazolinie?

Czy opłaci mi się wkładanie gazu przy założeniu, że robię do 20tyś km rocznie z czego 75% po mieście.

 

Byłbym wdzięczy za jakieś sugestie :)

 

U mnie też nie ma żadnych problemu Gazowane w Bielsku-Bialej AutoDiag

Realne spalania od 13l do 3000obr wszystko powyżej kończy się na około 16litrach

Jazda do 120km/h trasa tj. okolo 3000obr jechałem do Chorwacji i auto spaliło 10,3/100km

przy 20tyś rocznie to zwrot masz po około 4miesiącach przy koszcie instalacji 2600zł tu masz kalkulator http://www.kalkulatorlpg.pl/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Subaru mam od niedawna. Jest to moje pierwsze subaru wiec nie mam jeszcze dużej wiedzy o tym autku.

Biorąc pod uwagę kwestie ekonomiczne biję się z myślami czy gazować, czy nie.

Trafiłem zadbany egzemplarz i nie chciał bym go na nieświadomce zabić gazem.

Jak się sprawuje gaz w tym aucie?

Jakie jest realne spalanie na gazolinie?

Czy opłaci mi się wkładanie gazu przy założeniu, że robię do 20tyś km rocznie z czego 75% po mieście.

 

Byłbym wdzięczy za jakieś sugestie :)

 

Mam takiego forka jak Twój (nawet kolorystycznie podobne :mrgreen: ) zagazowanego u jako. Na gazie przelatane 85 kkm. U mnie auto jeździ od 10 kkm. Jestem zadowolony - osiągi bardzo dobre. Spalanie min. 12,8(strasznie tapczanowa jazda po trasie), max 18l w warszawskich korkach. Przy jeździe po dwupasmówkach z prędkością 130-140 km/h spalanie na poziomie 14l.

Poczytaj ten wątek a będziesz miał jak na talerzu wszystkie za i przeciw. Uwzględnij w kosztach obsługi częstszą konieczność regulacji zaworów, która w przypadku turbo do najtańszych nie należy, a także koszty przeglądu instalacji (u mnie co 15 kkm). Droższy jest także coroczny przegląd techniczny (stempel w dowodzie rejestracyjnym) i kosztuje ok. 160 zł.

 

Edit: nie wiem jak będzie spalanie dla serii bo mój pod maską bardziej wrx przypomina :wink:

 

Tak jak kolega napisał 14 litrów w trasie przy około 140.

Tak się zastanawiam, że jeżdżę dosyć dynamicznie i szybko i raczej miałbym podobnie 14l/100km.

Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l=okolo 40pln/100km; benzyna 5.3pln x(na trasie mam 8,5l)=45pln

wychodzi mi 5pln/100km oszczędności. Jak pytałem o instalacje to 3200pln najtaniej mi powiedzieli w Lublinie.

I jak na razie dla 5pln raczej jestem bardziej na nie :| chyba że popełniłem gdzieś błąd :? Sam już nie wiem.

Biorę jeszcze pod uwagę to, że do pracy mam 6km i zanim mi się autko nagrzeje i włączy gaz to pokonam połowę trasy na benzynie.

Totalnie już nie wiem i mam zamęt w głowie :)

Dziękuję wszystkim za opinie, przydadzą mi się do podjęcia decyzji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zrobił podsumowanie tego wątku o LPG? Bo czytać 80 stron to trochę...

 

1.Ile pala na gazie dane silniki, ile ze skrzynią automatyczną.

2.Jakie silniki w Subaru najkorzystniej gazować.

3.Jakich producentów instalacje polecacie, a jakie nie.

4.Jakie firmy zakładające Polsce polecacie.

5.Jak znoszą silniki eksploatacje na LPG

6.Szacunkowe koszty instalacji i późniejszych przeglądów.

 

Był bym wdzięczny za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na w/w pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l=okolo 40pln/100km; benzyna 5.3pln x(na trasie mam 8,5l)=45pln

wychodzi mi 5pln/100km oszczędności...

te 8,5l na trasie to chyba założyłeś że:

1. jest bezwietrznie

2. z radia sączy się muzyka relaksacyjna

2. pozwalamy się wyprzedzać TIRom i ciągnikom

:mrgreen:

mój najlepszy wynik na trasie 10,6ltr. Pb :shock:

...tyle że ja nie potrafie ecodrivingu w Subaru uprawiać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jezdzie, gdzie na gazie spalanie jest na poziomie 14l/100km LPG, na bezynie bedzie ok 11,5. U mnie (Forester 2,5 bez turbiny) w trasie palil min 9l Pb, a teraz potrafi ponizej 11 LPG. Wynika to z roznicy energetycznej (ok. 20%) pomiedzy paliwami (porownanie gdzies juz bylo w tym watku)

Generalnie przy instalacji zakladanej u "Jako" samochodzik chodzi jak zyletka - gdyby nie dodatkowy wskaznik do LPG i piszczyk dajacy znac o przelaczeniu, nie byloby czuc, ze sie ma muchozolek.

Na razie przejechalem ok 4kkm i jestem zadowolony :D

I oczywiscie potwierdzam, ze przelaczanie nastepuje po ok 1 km (obecnie po wyjezdzie z garazu - ok 10 stopni +). W lecie troche wczesniej, w zimie troche pozniej. Dlatego oszczedza sie raczej na dluzszych przelotach. Szczegolnie jesli wozisz pagaznik dachowy, ciagniesz przyczepe, itd. Wtedy spalanie idzie w gore a wiec oszczednosci tez.

Z moich sacunkow wynika, ze po ok 20 kkm powinna sie instalacja zwrocic. Dlatego zalozylem i jezdze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na trasie mam 8,5l
Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l

 

jeśli na trasie Twoje S-Turbo Ci pali 8,5 Litra na 100 km, to gazu pewnie by spalił 10-11, a nie 14.

 

moje S-turbo pali tyle... ile napisano w stopce.

Generalnie w trasie 13, w mieście 15. Tak mniej więcej. + benzynka na rozruchy.

Ale mój Forester też do seryjnych nie należy, bliżej mu do dłubniętego WRX :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś zrobił podsumowanie tego wątku o LPG? Bo czytać 80 stron to trochę...

 

1.Ile pala na gazie dane silniki, ile ze skrzynią automatyczną.

2.Jakie silniki w Subaru najkorzystniej gazować.

3.Jakich producentów instalacje polecacie, a jakie nie.

4.Jakie firmy zakładające Polsce polecacie.

5.Jak znoszą silniki eksploatacje na LPG

6.Szacunkowe koszty instalacji i późniejszych przeglądów.

 

Był bym wdzięczny za pomoc w znalezieniu odpowiedzi na w/w pytania.

 

ad 1 ) moj silnik sti 2,5 trasa min 12 max 40

miasto ok 18

 

ad2 ) tylko nie 6 cylindrowy boxer

ad3) bigas lub bigos jak ktos woli

ad4 ) firma Jako warsszawa

ad5) moj na gazie przelatal juz 60 tysi i nic mu nie dolega

ad6) koszt to okolo 5500 i przeglady za pare stowek + regulacja zaworkow co 50 tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l=okolo 40pln/100km; benzyna 5.3pln x(na trasie mam 8,5l)=45pln

wychodzi mi 5pln/100km oszczędności...

te 8,5l na trasie to chyba założyłeś że:

1. jest bezwietrznie

2. z radia sączy się muzyka relaksacyjna

2. pozwalamy się wyprzedzać TIRom i ciągnikom

:mrgreen:

mój najlepszy wynik na trasie 10,6ltr. Pb :shock:

...tyle że ja nie potrafie ecodrivingu w Subaru uprawiać :roll:

 

i jedziemy z górki bez gazu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l=okolo 40pln/100km; benzyna 5.3pln x(na trasie mam 8,5l)=45pln

wychodzi mi 5pln/100km oszczędności...

te 8,5l na trasie to chyba założyłeś że:

1. jest bezwietrznie

2. z radia sączy się muzyka relaksacyjna

2. pozwalamy się wyprzedzać TIRom i ciągnikom

:mrgreen:

mój najlepszy wynik na trasie 10,6ltr. Pb :shock:

...tyle że ja nie potrafie ecodrivingu w Subaru uprawiać :roll:

 

i jedziemy z górki bez gazu :mrgreen:

 

No właśnie NIE!!! :D

Sam jestem w szoku ale ze 100pln tankuje jakieś 19l

Trasa Lublin--->Radom--->Lublin w sobotę od około 14:00 do chyba 19:00 jak dobrze pamietam

Po mieście prawie nie jeździłem wtedy. Prędkości 120-140. Przez chwilę 200km/h (test :twisted: ) oraz przy wyprzedzaniu trochę go kręciłem i jak wróciłem to zrobiłem jeszcze około 10km po Lublinie i licznik mi pokazał, że przejechałem 250km :shock: za 100pln. Spalanie około 8l wyszło. Sam w szoku byłem :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy założeniu ze gaz teraz 2.8plnx14l=okolo 40pln/100km; benzyna 5.3pln x(na trasie mam 8,5l)=45pln

wychodzi mi 5pln/100km oszczędności...

te 8,5l na trasie to chyba założyłeś że:

1. jest bezwietrznie

2. z radia sączy się muzyka relaksacyjna

2. pozwalamy się wyprzedzać TIRom i ciągnikom

:mrgreen:

mój najlepszy wynik na trasie 10,6ltr. Pb :shock:

...tyle że ja nie potrafie ecodrivingu w Subaru uprawiać :roll:

 

i jedziemy z górki bez gazu :mrgreen:

 

No właśnie NIE!!! :D

Sam jestem w szoku ale ze 100pln tankuje jakieś 19l

Trasa Lublin--->Radom--->Lublin w sobotę od około 14:00 do chyba 19:00 jak dobrze pamietam

Po mieście prawie nie jeździłem wtedy. Prędkości 120-140. Przez chwilę 200km/h (test :twisted: ) oraz przy wyprzedzaniu trochę go kręciłem i jak wróciłem to zrobiłem jeszcze około 10km po Lublinie i licznik mi pokazał, że przejechałem 250km :shock: za 100pln. Spalanie około 8l wyszło. Sam w szoku byłem :shock:

ile ?? ale z tych 130 zrobiło się 90 na 5 i 2tyś obrotów ?? jak jadę na tempomacie do 110 na 2,5 tyś obrotów to mi wyjdzie 8 litrów, ale wstyd jak cholera tak jechać jak mi gość matizem mruga i trąbi, a na gazie na 35 litrach robię równe 300 km, trasa kato - warszawa, a a po mieście zrobię jakieś 260 km i z każdych świateł ogień, jak jeżdżę na benzynie po mieście to zawsze 15-20 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to na benzynce.

 

Na noPb też może być za ubogo. 8l/100 to za mało nawet na wolnossącego mułka 125KM. Nawet gdybyś jeździł, jak ostatnia Ciotka-Klotka takiego wyniku na zdrowym aucie nie uzyskasz - no way !

 

Podjedź gdzieś na diagnozę, niech sprawdzą szerokopasmową sondą AFR, w całym zakresie obciążeń. Albo coś (spalanie na 100km) źle przeliczyłeś albo jeździsz na mega ubogiej mieszance. Uboga mieszanka, bez względu na rodzaj zasilania - czy to no Pb, czy to LPG, skutkuje zawsze tym samym - w lekkim wymiarze kary wypalonymi zaworami i gniazdami zaworów, w ciężkim - popłyniętymi tłokami. Serio - to nie są żarty, 8l/100km to jest wynik niemożliwy do uzyskania w 2.0T przy właściwie zbilansowanej mieszance.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to na benzynce.

 

Na noPb też może być za ubogo. 8l/100 to za mało nawet na wolnossącego mułka 125KM. Nawet gdybyś jeździł, jak ostatnia Ciotka-Klotka takiego wyniku na zdrowym aucie nie uzyskasz - no way !

 

Podjedź gdzieś na diagnozę, niech sprawdzą szerokopasmową sondą AFR, w całym zakresie obciążeń. Albo coś (spalanie na 100km) źle przeliczyłeś albo jeździsz na mega ubogiej mieszance. Uboga mieszanka, bez względu na rodzaj zasilania - czy to no Pb, czy to LPG, skutkuje zawsze tym samym - w lekkim wymiarze kary wypalonymi zaworami i gniazdami zaworów, w ciężkim - popłyniętymi tłokami. Serio - to nie są żarty, 8l/100km to jest wynik niemożliwy do uzyskania w 2.0T przy właściwie zbilansowanej mieszance.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Nie znam jeszcze aż tak tego samochodu ale wątpię, żeby tak było, bo towarzyszyły by temu zapewne jakieś niepokojące objawy, albo auto by nie jechało. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...