Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

dedek Jeśli gaz założony jest na lepszych wtryskach oraz cała instalacja jest zamontowana prawidłowo, a silnik jest dobrze wyregulowany, to turbinie nic się nie stanie.

 

Jeśli tak słyszałeś to pewnie jednej osobie padła turbina, bo nie potrafiła jej odpowiednio użytkować. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł o lpg w forku turbo – oryginalnie po grecku, poniżej tłumaczenie googla. Da się czytać.

http://goo.gl/w2MJa

 

Szczególnie podoba mi się stwierdzenie : "rura przechodzi wzdłuż stacji metra." :mrgreen:

 

 

Buahahahaha :D Uwielbiam translator Wujka Góógle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że gdy zagazuje się Forestera S turbo(2000 2001r), to turbina szybko wysiada? Usłyszałem taką opinię ale coś nie bardzo chce mi się wierzyć :D

 

I słusznie, że nie chce Ci się wierzyć. Turbina nie ma nic wspólnego z zasilaniem LPG. Kolejny domorosły myśliciel :roll: :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Ale już głowice a raczej ich stan i sprawność jak najbardziej ;-) Dobra instalacja, właściwy montaż i poprawne zestrojenie pozwalają się jednak cieszyć tańszym zasilaniem LPG w doładowanych Subarynkach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bardziej obawiałbym się o głowicę. Chodzi tu o temp. spalania. Zazwyczaj instalacje są dobrane za słabo do silnika albo źle wyregulowane. Auto pracuje cały czas na ubogiej mieszance paliwowo powietrznej (mało paliwa w stosunku do powietrza i wtedy wydziela się duuża temperatura) i niszczy głowice bądź uszczelki pod głowicami, itp itd. Załóż gaz u dobrego gazownika, na dobrych komponentach to Twój Forek nie poczuje czy jedzie na LPG czy na PB :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do znawców - mam jedną odpowiedź, ale chciałbym skonfrontować. Ostatnio okazało się, że jeden przewód (szary) po zamontowaniu LPG BRC Sequent jest luźny i nie podpięty nigdzie (ładnie zaizolowany itp.). Gdy spytałem telefonicznie w zakładzie montującym, co to i dlaczego, otrzymałem odpowiedź, że jest to przewód odpowiedzialny za czytanie obrotów silnika przez instalację LPG. Nie wnikam, dlaczego nie został podłączony, podejrzewam, że mogli zapomnieć, nie wiedzieć gdzie podłączyć, ale powiedziano mi, że nie jest to problem jeśli nic złego się nie dzieje i spalanie jest właściwe. Jeśli działyby się złe rzeczy lub było zawyżone spalanie to mam przyjechać i gdzieś tam podłączą (właśnie - gdzie się go powinno wpiąć), ale jeśli nie to nie ma potrzeby. Podobno z pracy wtrysków BRC też potrafi odczytać obroty.

 

Pytanie - czy to prawda i na ile jest to istotne? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw waszych opinii, reakcji na taką notatkę w ogłoszeniu o sprzedaży subaru:

Subaru z Instalacją gazową Firmy AG montowaną przez salon Subaru w Niemczech

 

No i co to za firma i czy warta zainteresowania?

Kompletnie się na tym nie znam więc zdaję się na fachowców.

Dzięki za każdą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przenoszę swój wątek tutaj, więc skleję to co już pisałem:

 

"Hej,

 

Ojciec przymierza się do zakupu Forestera 2.0 X 158KM (2005-2008).

 

Czy do tego silnika są jakieś przeciwwskazania co do montażu instalacji gazowej? Poprzednie silniki wolnossące (125KM) są ponoć ok, a czy z tymi jest jakiś problem?

 

Mam na myśli głównie regulacje luzów zaworowych.

Czy przy tej wersji trzeba wyciągać silnik tak jak przy turbo?

Regulacja przy instalacji powinna być wykonywana co 50k km?

 

Na forum wyczytałem, że w tej wersji jest z tym spory problem. Wklejam posty, które znalazłem, proszę żeby ktoś się do tego odniósł.

 

"Witam

Zuluska ja też ci współczuje. Co do regulacji zaworów to mnie w ASO poinformowali że roczn ik 2006 posiada zawory hydrauliczne i ich regulacja może kosztować ok 3000 pln. Może ktoś z forumowiczów odpowie o co chodzi :D"

 

"Temat regulacji zaworów mnie też dotyczyć może :). Chciałem to zrobić przy okazji rozrządu u kocara w poznaniu . Niestety koszty są przerażające. Mam forka 2.0 158km. Serwis poinformował że w tym silniku nie ma regulacji tylko wymienia się popychacze. Sam koszt wyjęcia i rozebrania motoru to 2500PLN plus części do wymiany. Za popychaczami ponoć trzeba trochę poczekać bo jest kilka ich grubości. Zmartwiłem się tym kosztem bo od 30kkm jeżdżę na lpg i te regulacje mogąbyć częstsze. Zasięgam opini doświadczonych forumowiczów czy to wszystko (cena i sposób regulacji) jest narmalne. :cry:

 

A mnie poinformowali u kocara że mój silnik ma popychacze hydrauliczne nie do regulacji. Ciekawe na jak długo starczą, zwłaszcza na lpg?

"

 

"Byłem dzisiaj w ASO zapytac o koszt sprawdzenia i ew. regulacji zaworów , a tam miły pan informuje mnie że będę musiał poczekać , bo do mojego silnika muszą zamówić szklanki :?: .To w końcu jak jest z tymi zaworami w NA , poczytując forum wydawało mi się że regulacja jest na śrubki , forek 2.0 z 2007 roku 158KM ."

 

"SOHC 2.0 i 2.5 ma na srubki

DOHC 2.0 2.0T i 2.5T ma szklanki - trzaba silnik wyciagac"

 

 

 

Czyli 2.0 158KM to silnik DOHC i regulacja luzów zaworowych jest jeszcze droższa niż przy wersji turbo. Trzeba wymieniać popychacze hydrauliczne. Pogubiłem się w tym wszystkim!"

 

 

Odpowiedź kolegi ppmarian:

 

"2.0 N/A DOHC ma szklani ktore sie wyminia

 

aby to zrobic trzeba wyciagac silnik

 

zalecana kontrona po 50kkm

 

 

UWAGA do kontroli luzow nie trzeba wyciagac silnika !!!!"

 

==================================================

 

Czyli luzy zaworowe skontrolować trzeba co 50tyś km a jeśli będzie trzeba regulować to ile to będzie kosztować? Trzeba wyciągnąć silnik i wymienić popychacze hydrauliczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyciągnąć silnik i wymienić popychacze hydrauliczne?

 

Hydraulicznych się nie reguluje. Wymienia się uszkodzone.

 

 

Pogubiłem się. Czyli co przy takim silniku (2.0 X 158KM (2005-2008)) trzeba zrobić żeby wyregulować luzy zaworowe, ewentualnie co wymieniać? Jakie są to koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem ciekaw waszych opinii, reakcji na taką notatkę w ogłoszeniu o sprzedaży subaru:

Subaru z Instalacją gazową Firmy AG montowaną przez salon Subaru w Niemczech

 

No i co to za firma i czy warta zainteresowania?

Kompletnie się na tym nie znam więc zdaję się na fachowców.

Dzięki za każdą pomoc.

 

Ja posiadam instalację montowaną w subaru w Niemczech przez salony subaru. jest to Teleflex GSI bodajże. Instalacja ogólnie ok na razie 15000 i nic się nie dzieje a auto ma już na niej najechane 185tkm. Z informacji od "autogazholandia" wynika, że są to bardzo dobre instalacje. w Niemczech podobno pierwszy przegląd robi się im po 250tkm. U nas założenie takowej to 6000PLN a w Niemczech podobno 3000euro. Tu masz info http://www.autogazholandia.pl/viewItem,gsi.html. Jedyny ból to drogie części jak już coś się zepsuje no i brak interfejsu, żeby samemu coś posprawdzać i ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...