Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli miałoby to nas dotknąć, to najwcześniej w 2015, i pewnie podwyżka byłaby częściowa (połowiczna). Pełna podwyżka, jeśli da radę to przepchnąć przez całą UE, byłaby pewnie dopiero od 2018.

 

Całkowita podwyżka wyniosła by ok 1 zł

=375*4*0,55*1,22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien problem w Legacy 2006 z instalacją Elpigaz: falują mi obroty silnika, gdy pracuje on na LPG. Gdy nie dotykam gazu (z włączoną klimą) obroty spadają do ok. 500, następnie dość szybko podnoszą się do 1000 rpm, a następnie nieco wolniej opadają znowu do 500. Po wyłączeniu klimy silnik prawie się dusi, obroty spadają poniżej 500 i szybko podchodzą do ok. 1500, po czym znowu spadają poniżej 500. Gdy na luzie naciskam gaz i przytrzymam przy powiedzmy 2000 rpm, falowanie się zmniejsza, ale dalej występuje (2000-2200). Podczas jazdy na niskim biegu, przy niskich obrotach mam wrażenie, że także zdarza mu się poszarpywać w takt tego falowania. Na benzynie objaw znika (od razu po przełączeniu). Czy macie pomysł w czym może tkwić problem? Dodam, że przegląd i wymianę filtrów LPG robiłem 6000 km i 2 miesiące temu (u jako).

 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

 

Edit: Dodam jeszcze, że ostatnio dość długo muszę kręcić rozrusznikiem, żeby samochód zapalił na zimnym silniku. Parę razy nawet zdarzyło mu się zgasnąć tuż po odpaleniu i dopiero następny rozruch "zadziałał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit: Dodam jeszcze, że ostatnio dość długo muszę kręcić rozrusznikiem, żeby samochód zapalił na zimnym silniku. Parę razy nawet zdarzyło mu się zgasnąć tuż po odpaleniu i dopiero następny rozruch "zadziałał".

Luzy zaworowe robiłeś kiedykolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, pierwszy raz pisze na tym forum.

Ostatnie podwyżki cen paliwa zwalają mnie z nóg. Jeżdżę Foresterem 2.5 XT z 2007 roku i mam problem z utrzymaniem jego apetytu na paliwo a niestety sporo jeżdżę.

Mam złe doświadczenie z gazem, założyłem taki do Subaru Legacy z 2005 roku silnik 2.0 R (wolnossący 165KM). Najpierw spalał sporo paliwa podczas jazdy "w trybie gaz", itd. itp., a po sprzedaży (ok. 2 lata od założenia instalacji) otrzymałem telefon od nabywcy, że tłok się przepalił z powodu źle wyregulowanej instalacji. Gaz zakładałem w alltop, gdzie widziałem o wiele droższe samochody więc nie miałem obaw. Obecnie stoję nad przepaścią, bo albo założę gaz do Forestera albo będę musiał go sprzedać. Widziałem, że piszecie sporo o JAKO, ale nie znalazłem jego kontaktu. Jeżeli macie inne sugestie to dajcie znać, interesują mnie wszystkie informacje i doświadczenia.

Chciałbym zatrzymać Subaraka, ale jeżeli nie będzie tańszy w utrzymaniu to ..... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zatrzymać Subaraka, ale jeżeli nie będzie tańszy w utrzymaniu to ..... :(

Dzwoń do jako :!:

Ja od miesiąca jeżdżę na LPG by jako i jestem baaardzo zadowolony (średnia z ok 2tyś. km to ok. 14l lpg/100km - czyli ok. 35zł/100km) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przez miesiąc też działała instalacja, a po 2 latkach okazało się, że silnik do remontu. Chcę ominąć taką sytuację, więc jeżeli jest więcej osób z dłuższym LPG stażem proszę o info, czy gaz w Subaru w ogóle może działać poprawnie przez dłuższy czas.

 

-- Cz sie 25, 2011 11:51 am --

 

Numer mam, "pod latarnią jest najciemniej". Ale jak z waszym doświadczeniem w używaniu LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przez miesiąc też działała instalacja, a po 2 latkach okazało się, że silnik do remontu. Chcę ominąć taką sytuację, więc jeżeli jest więcej osób z dłuższym LPG stażem proszę o info, czy gaz w Subaru w ogóle może działać poprawnie przez dłuższy czas.

To poczekaj ze 2 lata to zdam relację :mrgreen: (zastanawiałem się ok. roku i żałuję tego "straconego czasu" czyt. kasy)

Kilka XT z Forum jeździ na muchozolu, może kierownicy z większym stażem się odezwą :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał człowiek zagazować subaru, wszedł na forum i mocno się zastanawia.. Co prawda nie mam H6, ale i tak się martwię. Jak się spisuje gaz w Legacy 2,5? Może ktoś podpowiedzieć? Jestem jutro umówiony na montaż sekwencji z osobną listwą dla każdego cylindra (koleś w warsztacie LPG - też ma subaraka - powiedział, że powinno być bezproblemowo). Fakt jest jeden - pierwsze co zrobił to zapytał, czy nie H6, bo jeśli tak to on się nie podejmuje montażu i go odradza. Czytając posty powyżej chętnie poznałbym kogoś z N.Sącza, kto użytkuje wolnossące subarki, żeby powiększyć wiedzę o tych samochodzikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa... Pociesza mnie tylko fakt, że gość u którego jestem umówiony na montaż też jeździ legacy 2,5 i widziałem u niego gaz. Kumpel ma 2.0 i 2.2 na zwykłym gazie i zrobił już kilkadziesiąt tyś.km bezawaryjnie. Ale to nie 2,5....:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi przez miesiąc też działała instalacja, a po 2 latkach okazało się, że silnik do remontu. Chcę ominąć taką sytuację, więc jeżeli jest więcej osób z dłuższym LPG stażem proszę o info, czy gaz w Subaru w ogóle może działać poprawnie przez dłuższy czas.

 

-- Cz sie 25, 2011 11:51 am --

 

Numer mam, "pod latarnią jest najciemniej". Ale jak z waszym doświadczeniem w używaniu LPG?

 

Mój forek ma przejechane na gazie by jako ponad 80 kkm. Bezproblemowo. Średnie spalanie 14l/100km.

Moc ok. 230KM po standardowych modach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę ominąć taką sytuację, więc jeżeli jest więcej osób z dłuższym LPG stażem proszę o info, czy gaz w Subaru w ogóle może działać poprawnie przez dłuższy czas.

 

5 lat i 240tkm wystarczy ? Trzeba na lekko-bogato wyregulować, to tłoki przeżyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój S-turbo na muchozolu jakieś 170 tkm i jeszcze dycha :wink:

chociaż montaż nie był u jako (co niestety widać), to od kiedy go mam nikt inny się do instalacji nie dotykał.

 

No, ale powyższe przykłady to wszystko silniki 2.0, a może ktoś z 2.5 się wypowie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0T @ 230KM/320NM, LPG od 80 tys. km (jako).

żyje i się słusznie odpycha, lekko nie ma, dzień bez odcinki to dzień stracony* :)

 

 

* odcinka tylko po bardzo dobrym rozgrzaniu oleju, który wymieniam co ok 7-8 tys.km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Prosiłbym Was o wszelkie sugestie odnośni instalacji gazowej w aucie Subaru Outback 2.5 (benzyna, BEZ turbo) z 2008 roku, tj. marka instalacji, generacja, a także warsztaty na terenie województwa podlaskiego i mazowieckiego, które specjalizują się w zakładaniu instalacji gazowych w Outbackach.

 

Chciałbym również poznać Wasze doświadczenia związane z instalacją LPG ww. aucie.

 

Pozdrawiam :D

 

-- So sie 27, 2011 2:47 pm --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...