ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (doskwiera na ciasnych górskich zakrętach dwójka za dużo, trójka za mało). jest dość duży przeskok miedzy tymi biegami to fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Levorg w gorach to juz spalanie grubo powyzej 10. Christoph pozostan przy SBD. Levorg jest oszczedny tam gdzie nie potrzbujemy mocy. Ja bym Levorga w gorach nie kupil. Juz u nas male wzniesienia a mam roznice w spalaniu +-2L/100km Dzis udalo mi sie po 40 km (max 120 km/h) zejsc do 7,4. Na koncu jedne swiatla i porzdny start 0-100 i spalanie podskoczylo do 7,8. stara prawda "Turbo läuft Turbo säuft" Edytowane 10 Lutego 2016 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 stara prawda "Turbo läuft Turbo säuft" spokojnie ta sama prawda tyczy się diesla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Ketivv jakie technologie byly uprzednio stosowane w dieselach, zanim dotarly do benzyn? niskie doładowanie, interooler, wtrysk bezpośredni (którego konsekwencja niedługo będę GPF czyli DPF-y dla silnika benzynowego) czasami koła dwumasowe itp. itd. oczywiście turbo jak i intercooler były wcześniej np w STI tylko, że tam "downsizing" był skierowany w stronę maksymalnych osiągów (inna charakterystyka silnika) O ile mi wiadomo: - pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI. - pierwsze seryjne turbo w samochodzie osobowym zastosowało BMW w benzynowym modelu 2002 w roku 1973 - koło zamachowe stosowane było seryjnie najpierw w silnikach wysokoprężnych z racji ich wysokich wartości Nm przy niskich obrotach - racja - intercooler - ciężkie do zweryfikowania, ale pierwsze seryjne turbo było montowane w samochodach osobowych w benzynach, więc intercooler raczej najpierw tam trafił. - "itd, itp" to typowe zwroty studenckie na egzaminach, gdy już więcej nic nie wiesz, ale chcesz zabłysnąć przed egzaminatorem wiedzą "oczywistą oczywistością, gdy się wie" Edytowane 10 Lutego 2016 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Ketivv jakie technologie byly uprzednio stosowane w dieselach, zanim dotarly do benzyn? niskie doładowanie, interooler, wtrysk bezpośredni (którego konsekwencja niedługo będę GPF czyli DPF-y dla silnika benzynowego) czasami koła dwumasowe itp. itd. oczywiście turbo jak i intercooler były wcześniej np w STI tylko, że tam "downsizing" był skierowany w stronę maksymalnych osiągów (inna charakterystyka silnika) O ile mi wiadomo: - pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI. Dotyczy silnika benzynowego. W dieslach wtrysk bezpośredni pojawił się w latach 80tych (fiat croma, o ile dobrze pamiętam, jeszcze przed Audi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) - pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI. pierwszy benzynowy to się pojawił w latach 50 XX wieku pytanie w jakich pojazdach i kiedy się upowszechnił - pierwsze seryjne turbo w samochodzie osobowym zastosowało BMW w benzynowym modelu 2002 w roku 1973 znowu, po czym na lata BMW odeszło od tych zastosowań a teraz w silnikach benzynowych powraca w bardzo szerokim wachlarzu jednostek, co wcześniej zrobiło w przypadku silników napędzanych olejem napędowym - koło zamachowe stosowane było seryjnie najpierw w silnikach wysokoprężnych z racji ich wysokich wartości Nm przy niskich obrotach - racja wysokich momentów i drgań na niskich obrotach, im mniej cylindrów tym ich więcej - intercooler - ciężkie do zweryfikowania, ale pierwsze seryjne turbo było montowane w samochodach osobowych w benzynach, więc intercooler raczej najpierw tam trafił. problem znany im wyższa temperatura powietrza tym większa jego objętość, trbo samo jest gorące a do tego sprężanie gazów podnosi ich temperaturę, problem się upowszechnił jak doładowania na dobre trafiły do aut z silnikami Diesla nie chodzi o nowości, chodzi o upowszechnienie tych zastosowań w normalnych pojazdach, tutaj najpierw były diesle teraz te same rozwiązania trafiają do silników benzynowych - "itd, itp" to typowe zwroty studenckie na egzaminach, gdy już więcej nic nie wiesz, ale chcesz zabłysnąć przed egzaminatorem wiedzą "oczywistą oczywistością, gdy się wie" obciążenia na korbowodach przy niskich prędkościach obrotowych coraz mniejsza różnica w stopniu sprężania STI 8,2:1 Levorg 1.6 11,0:1 SBD 15,2:1 (a są silniki diesla o jeszcze niższym) nie wspominając już o pracach nad stworzeniem silnika spalinowego HCCI który wręcz łączy diesla z benzyną Edytowane 10 Lutego 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Pierwszy seryjny samochód osobowy z turbo dieslem to mercedes 300SD z 1978. Wcześniej było sporo benzynowych turbo. Jednak IC przyszło znacznie później. Wtrysk bezpośredni (benzyny) przyszedł z lotnictwa. Z diesla do benzyny przeszły na pewno sprężarki o zmiennej geometrii, ale na razie to tylko w Porsche. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Jaka ciekawa dyskusja ... o Levorgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) raz jeszcze to nawet nie chodzi o to co się okazjonalne pierwsze pojawiło ale co i jak stało się rozwiązaniem powszechnymdzisiaj "małolitrażowy" diesel z bezpośrednim wielofazowym wtryskiem, turbina o zmiennej geometrii, intercoolerem osiągający z 2.0 pojemności 350 NM i 150 KM jest normą, rozwiązaniem tak powszechnym, że niedoładowanych dieslac nikt już nawet nie myślito właśnie dlatego zyskały sobie popularność bo nowa technologia w dieslu konkurowała ze starą technologia w benzynach od pewnego czasu poziom różnic technologicznych się wyrównuje, gdyż silniki benzynowe przechodzą ta sama zmianę jaką diesle już dawno mają za sobąw ramach oferty Subaru dobrym porównaniem jest Forester gdzie przy tej samej cenie zakupu ma my w ofercie2.0 DIT CVT oraz 2.0 Diesel CVT, nikt nie ma chyba wątpliwości, że DIT ma całkowicie inne osiągi jak Diesel, oczywiście diesel będzie oszczędniejszytak jak "za starych" lat porównując atmosferycznego diesla do atmosferycznej benzyny przemekka, o 10 Feb 2016 - 10:30, powiedział:Jaka ciekawa dyskusja ... o Levorgu. po części tak bo Levorg to pierwszy w ofercie "cywilny" samochód Subaru gdzie nie ma już silnika NA, jakby nowa technologia wyparła starą Edytowane 10 Lutego 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dzisiaj po raz periwszy macałem Levorga - autko fajne - wielkościowo skrojone pode mnie. Nie za duże nie za małe - coś jak mój Legac IV. Niestety nie mieli demówki zarejestrowanej więc przejechałem sie po raz pierwszy CVT + 2.0 DTI w Forku. Całkiem miłe połączenie. Można to doświadczenie przełożyć na jazdę - 1.6DIT? Czy założenie że tryb Inteligent w Forku odpowiade trybowi Sharp w Levorgu jest bardzo błędnę? Fajna cena roczników 2015 + zimówki - kuszą. Ale i Forek i Legac jeżdżą bezproblemowo - do tego Legac niesprzedawalny i dom buduję - jak żyć...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Jest dość błędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Zraniłeś mnie na wskroś . Nadzieja umiera ostatnia..... Ale jak widać po autach wiesz co piszesz.... To może i dobrze..... dom trza dokończyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Ale jazdę próbną odbyć warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 tryb S w Levorgu jest idealny. W trybie I jezdze bo jest oszczednie. No i ten tryb strasznie czlowieka uspokaja za to auto muli w tym trybie niemilosiernie az boje sie wyprzedzac. W trybie S obroty sa o 300-500 U/min wyzsze i auto sie zbiera jak powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 tryb S w Levorgu jest idealny. W trybie I jezdze bo jest oszczednie. No i ten tryb strasznie czlowieka uspokaja za to auto muli w tym trybie niemilosiernie az boje sie wyprzedzac. W trybie S obroty sa o 300-500 U/min wyzsze i auto sie zbiera jak powinno. Duża różnica jest w spalaniu miedzy trybem a ? U mnie w OBK nie widzę różnic - jedyna różnica to "zamulanie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Duża różnica jest w spalaniu miedzy trybem a ? Prawie żadna. Wręcz nieco mniej na S w mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 W Levorgu trybu [ I ] używam w mieście po to żeby delikatnie ruszać bo na [ S ] od razu szarpie i "wyrywa" ale najlepsze połączenie w tym jest [ S ] + manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Też na codzień jeżdżę na I. S włączam przed "bardziej wymagającym" wyprzedzaniem albo jak jadę bocznymi drogami. Na autostradzie nie ma on sensu bo, jak już ktoś napisał, skrzynia trzyma wyższe obroty. W związku z tym o różnicach w spalaniu się nie wypowiem, ale nie powinny być duże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Rozniza w spalaniu jest. Wystarczy ustawic na wyswietlaczu opcje sredniego spalania od startu. Majac np. 7,8 przejechane na I nastepnie wlaczymy tryp S i srednia zaczyna zaraz rosnac pomimo ze jedziemy bardzo podobnie. Oczywiscie ciezko to zmierzyc. Mozliwe ze jakby Levorg mial 300 koni to tez bym sie bal jezdzic w trybie S P.S. dzis po pracy pojade w trybie S i zobaczymy ile pokaze BC przed garazem. Wczoraj bylo 8,8 w trybie I Edytowane 10 Lutego 2016 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Proponuję autorowi wątku zmienić tytuł na Subaru Levorg - spalanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 To chyba przy wszystkich tematach o modelach Subaru trzeba by było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 spalanie to jak MOC im wyzsza tym lepiej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 troche nowych info po aktualizacji mirrorlinka w levorgu siostra sprawdzila ze dziala spotify, kojot, email, glosowy sms nie uruchomila tomtoma, here maps, google maps dziala navi sygic ale tylko wersja pod mirrorlinka jest taka trzeba czytac opissy testowala dwa telefony sony z5 i galaxys6 Tapniete z xperii 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Dzień dobry. Czy któryś z Szanownych użytkowników Levorga nie byłby zainteresowany zawieszeniem (amortyzatory + sprężyny) od WRX STI MY15? Zainteresowanych proszę o PW. Przepraszam za wtrącenie w wątek i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 A podejdą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się