Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Levorg w gorach to juz spalanie grubo powyzej 10. Christoph pozostan przy SBD. Levorg jest oszczedny tam gdzie nie potrzbujemy mocy. Ja bym Levorga w gorach nie kupil. Juz u nas male wzniesienia a mam roznice w spalaniu +-2L/100km

Dzis udalo mi sie po 40 km (max 120 km/h) zejsc do 7,4. Na koncu jedne swiatla i porzdny start 0-100 i spalanie podskoczylo do 7,8.

stara prawda "Turbo läuft Turbo säuft"

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ketivv jakie technologie byly uprzednio stosowane w dieselach, zanim dotarly do benzyn?
 

 

niskie doładowanie, interooler, wtrysk bezpośredni (którego konsekwencja niedługo będę GPF czyli DPF-y dla silnika benzynowego) czasami koła dwumasowe itp. itd.

 

oczywiście turbo jak i intercooler były wcześniej np w STI tylko, że tam "downsizing" był skierowany w stronę maksymalnych osiągów (inna charakterystyka silnika)

 

 

O ile mi wiadomo:

 

- pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI.

- pierwsze seryjne turbo w samochodzie osobowym zastosowało BMW w benzynowym modelu 2002 w roku 1973

- koło zamachowe stosowane było seryjnie najpierw w silnikach wysokoprężnych z racji ich wysokich wartości Nm przy niskich obrotach - racja

- intercooler - ciężkie do zweryfikowania, ale pierwsze seryjne turbo było montowane w samochodach osobowych w benzynach, więc intercooler raczej najpierw tam trafił.

- "itd, itp" to typowe zwroty studenckie na egzaminach, gdy już więcej nic nie wiesz, ale chcesz zabłysnąć przed egzaminatorem wiedzą "oczywistą oczywistością, gdy się wie" :P;)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ketivv jakie technologie byly uprzednio stosowane w dieselach, zanim dotarly do benzyn?

 

niskie doładowanie, interooler, wtrysk bezpośredni (którego konsekwencja niedługo będę GPF czyli DPF-y dla silnika benzynowego) czasami koła dwumasowe itp. itd.

 

oczywiście turbo jak i intercooler były wcześniej np w STI tylko, że tam "downsizing" był skierowany w stronę maksymalnych osiągów (inna charakterystyka silnika)

O ile mi wiadomo:

 

- pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI.

Dotyczy silnika benzynowego. W dieslach wtrysk bezpośredni pojawił się w latach 80tych (fiat croma, o ile dobrze pamiętam, jeszcze przed Audi)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pierwszy seryjny wtrysk bezpośredni zastosowało w latach 90 Mitsubishi w benzynowym silniku GDI.

 

pierwszy benzynowy to się pojawił w latach 50 XX wieku

 

pytanie w jakich pojazdach i kiedy się upowszechnił

- pierwsze seryjne turbo w samochodzie osobowym zastosowało BMW w benzynowym modelu 2002 w roku 1973

 

znowu, po czym na lata BMW odeszło od tych zastosowań a teraz w silnikach benzynowych powraca w bardzo szerokim wachlarzu jednostek, co wcześniej zrobiło w przypadku silników napędzanych olejem napędowym

- koło zamachowe stosowane było seryjnie najpierw w silnikach wysokoprężnych z racji ich wysokich wartości Nm przy niskich obrotach - racja

 

wysokich momentów i drgań na niskich obrotach, im mniej cylindrów tym ich więcej

 

- intercooler - ciężkie do zweryfikowania, ale pierwsze seryjne turbo było montowane w samochodach osobowych w benzynach, więc intercooler raczej najpierw tam trafił.

 

problem znany im wyższa temperatura powietrza tym większa jego objętość, trbo samo jest gorące a do tego sprężanie gazów podnosi ich temperaturę, problem się upowszechnił jak doładowania na dobre trafiły do aut z silnikami Diesla

 

 

 

nie chodzi o nowości, chodzi o upowszechnienie tych zastosowań w normalnych pojazdach, tutaj najpierw były diesle teraz te same rozwiązania trafiają do silników benzynowych

- "itd, itp" to typowe zwroty studenckie na egzaminach, gdy już więcej nic nie wiesz, ale chcesz zabłysnąć przed egzaminatorem wiedzą "oczywistą oczywistością, gdy się wie"

 

obciążenia na korbowodach przy niskich prędkościach obrotowych

 

coraz mniejsza różnica w stopniu sprężania

STI 8,2:1

Levorg 1.6 11,0:1

SBD 15,2:1 (a są silniki diesla o jeszcze niższym)

 

nie wspominając już o pracach nad stworzeniem silnika spalinowego HCCI który wręcz łączy diesla z benzyną

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy seryjny samochód osobowy z turbo dieslem to mercedes 300SD z 1978. Wcześniej było sporo benzynowych turbo. Jednak IC przyszło znacznie później. Wtrysk bezpośredni (benzyny) przyszedł z lotnictwa.

Z diesla do benzyny przeszły na pewno sprężarki o zmiennej geometrii, ale na razie to tylko w Porsche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz jeszcze to nawet nie chodzi o to co się okazjonalne pierwsze pojawiło ale co i jak stało się rozwiązaniem powszechnym

dzisiaj "małolitrażowy" diesel z bezpośrednim wielofazowym wtryskiem, turbina o zmiennej geometrii, intercoolerem osiągający z 2.0 pojemności 350 NM i 150 KM jest normą, rozwiązaniem tak powszechnym, że niedoładowanych dieslac nikt już nawet nie myśli

to właśnie dlatego zyskały sobie popularność bo nowa technologia w dieslu konkurowała ze starą technologia w benzynach od pewnego czasu poziom różnic technologicznych się wyrównuje, gdyż silniki benzynowe przechodzą ta sama zmianę jaką diesle już dawno mają za sobą

w ramach oferty Subaru dobrym porównaniem jest Forester gdzie przy tej samej cenie zakupu ma my w ofercie
2.0 DIT CVT oraz 2.0 Diesel CVT, nikt nie ma chyba wątpliwości, że DIT ma całkowicie inne osiągi jak Diesel, oczywiście diesel będzie oszczędniejszy

tak jak "za starych" lat porównując atmosferycznego diesla do atmosferycznej benzyny

przemekka, o 10 Feb 2016 - 10:30, powiedział:

Jaka ciekawa dyskusja ... o Levorgu. ;)


po części tak bo Levorg to pierwszy w ofercie "cywilny" samochód Subaru gdzie nie ma już silnika NA, jakby nowa technologia wyparła starą

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po raz periwszy macałem Levorga - autko fajne  - wielkościowo skrojone pode mnie. Nie za duże nie za małe - coś jak mój Legac IV. Niestety nie mieli demówki zarejestrowanej więc przejechałem sie po raz pierwszy CVT + 2.0 DTI  w Forku. Całkiem miłe połączenie. Można to doświadczenie przełożyć na jazdę - 1.6DIT? Czy założenie że tryb Inteligent w Forku odpowiade trybowi Sharp w Levorgu jest bardzo błędnę? ;) 

Fajna cena roczników 2015 + zimówki - kuszą.

Ale i Forek i Legac jeżdżą bezproblemowo - do tego Legac niesprzedawalny :biglol: i dom buduję - jak żyć......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb S w Levorgu jest idealny. W trybie I jezdze bo jest oszczednie. No i ten tryb strasznie czlowieka uspokaja za to auto muli w tym trybie niemilosiernie az boje sie wyprzedzac. W trybie S obroty sa o 300-500 U/min wyzsze i auto sie zbiera jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryb S w Levorgu jest idealny. W trybie I jezdze bo jest oszczednie. No i ten tryb strasznie czlowieka uspokaja za to auto muli w tym trybie niemilosiernie az boje sie wyprzedzac. W trybie S obroty sa o 300-500 U/min wyzsze i auto sie zbiera jak powinno.

 

Duża różnica jest w spalaniu miedzy trybem a ? U mnie w OBK nie widzę różnic - jedyna różnica to "zamulanie". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też na codzień jeżdżę na I. S włączam przed "bardziej wymagającym" wyprzedzaniem albo jak jadę bocznymi drogami. Na autostradzie nie ma on sensu bo, jak już ktoś napisał, skrzynia trzyma wyższe obroty.

 

W związku z tym o różnicach w spalaniu się nie wypowiem, ale nie powinny być duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozniza w spalaniu jest. Wystarczy ustawic  na wyswietlaczu opcje sredniego spalania od startu. Majac np. 7,8 przejechane na I nastepnie wlaczymy tryp S i srednia zaczyna zaraz rosnac pomimo ze jedziemy bardzo podobnie. Oczywiscie ciezko to zmierzyc.

Mozliwe ze jakby Levorg mial 300 koni to tez bym sie bal jezdzic w trybie S :biglol:

 

P.S.

 

dzis po pracy pojade w trybie S i zobaczymy ile pokaze BC przed garazem. Wczoraj bylo 8,8 w trybie I

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche nowych info po aktualizacji mirrorlinka w levorgu

siostra sprawdzila ze dziala spotify, kojot, email, glosowy sms

nie uruchomila tomtoma, here maps, google maps

dziala navi sygic ale tylko wersja pod mirrorlinka

jest taka trzeba czytac opissy

testowala dwa telefony sony z5 i galaxys6

 

Tapniete z xperii

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

 

Czy któryś z Szanownych użytkowników Levorga nie byłby zainteresowany zawieszeniem (amortyzatory + sprężyny) od WRX STI MY15?

Zainteresowanych proszę o PW.

 

Przepraszam za wtrącenie w wątek i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...