Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Cena niczego sobie. 

 

Chciałbym poznać opinię Dyrekcji (wiem, że testował Pan Levorga w Japonii) odnośnie wyciszenia i poziomu głośności wewnątrz. Najlepiej w porównaniu do XV.

 

Z jednej strony to ta sama konstrukcja, z drugiej jest to nowa "marka" i w zamierzeniu producenta chyba bardziej komfortowa i idąca w kierunku Legacy. Może do wyciszenia wnętrza lepiej się przyłożyli niż w XV.

 

Nie chce ubiegać Dyrekcji ale wrażenia z obecnego outbacka każą spodziewać się "klasycznego wyciszenia". Tzn. jeśli szum wiatru i hałas kół klientowi przeszkadzają, to niech wyciszy sobie sam. Co wg mnie wcale nie jest takie złe. Wyciszenie montowane na taśmie produkcyjnej nie ma szans być tak wydajne (w stosunku do masy) jak to dołożone aftermarketowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A w czym jest problem z tym ręcznym elektrycznym w rodzinnym toczydle?
 

 

jak dla mnie głównie w zimie tak dla zabawy

 

to nie Cinquecento czy stary Escort RS turbo (ośka) żeby wariować na asfalcie a i człowiek z wiekiem "łagodnieje"  ;)

 

jednakże dla mnie to rodzaj "must have"


 

 

Wyciszenie montowane na taśmie produkcyjnej nie ma szans być tak wydajne (w stosunku do masy) jak to dołożone aftermarketowo.
 

 

ma szanse ale niestety się tego nie robi, byłoby i tańsze i miałby szanse być lżejsze, problem to podejście do budowy auta Japonia nie przywiązuje do tego zbyt dużej wagi szczególnie w autach ze średniej półki cenowej

 

z drugiej Subaru technicznie jest wykonane więcej jak poprawnie więc drobne "dopasowania" można wykonać we własnym zakresie


 

 

Forkiem XT czy OBK 3,6 to Golf R jest szczytem hałasu 
 

 

Golf 7 R jest zwykłym autem "na co dzień" nie sądzę, żeby był głośniejszy od Forka XT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma szanse ale niestety się tego nie robi, byłoby i tańsze i miałby szanse być lżejsze, problem to podejście do budowy auta Japonia nie przywiązuje do tego zbyt dużej wagi szczególnie w autach ze średniej półki cenowej

Co do podejścia Japończyków to zgoda. JDM ma inne oczekiwania w tym względzie i jeśli auto nie ma być sprzedawane hurtem w Europie, nikt nie bawi się w tzw. lokalizację.

 

A co do możliwości lepszego wygłuszenia na taśmie produkcyjnej: jakieś konkrety (np. materiały)?

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do możliwości lepszego wygłuszenia na taśmie produkcyjnej: jakieś konkrety (np. materiały)?
 

 

proszę bardzo np. Quiet Steel® Delivers a Low-Mass, Low-Cost, High-Performance NVH Solution

 

QuietSteel%202.jpg

http://www.matsci.com/acoustic-materials/quiet-steel/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę bardzo np. Quiet Steel® Delivers a Low-Mass, Low-Cost, High-Performance NVH Solution

Tylko, że to nie jest materiał wygłuszający lecz materiał konstrukcyjny o właściwościach wygłuszających.

No ale koniec offtopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do możliwości lepszego wygłuszenia na taśmie produkcyjnej: jakieś konkrety (np. materiały)?

Tylko, że to nie jest materiał wygłuszający lecz materiał konstrukcyjny o właściwościach wygłuszających.

dlatego można go stosować na etapie produkcji auta ;)

dokładnie o to pytałeś

 

 

tego typu rozwiązania stosuje się od 2001 roku na skale przemysłową

 

MSC-Quiet-Steel.jpg

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc widocznie albo musi być "odczuwalnie" droższa dla producenta, albo nie ma takich właściwości jak solid steel ​skoro nie jest wykorzystywana w produkcji samochodów. Coś musi być na rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to tak:

cena zaskakująca na plus

wyposażenie całkowicie na plus - niczego nie brakuje i w drugiej wersji jeszcze bardziej nie brakuje

kolory - wszystkie - tzn. biały, szary, ciemno szary, czarny, wystawowy, granatowy i czerwoniutki 

no i więcej adrenaliny w nadchodzącym czekaniu, niż w OBK 2,5i  :P

jedyny minus dla mnie to za mały limit dzienny na karcie, żeby dzisiaj zakończyć, ale powybrzydzam sobie w kolorach do nadchodzącego tygodnia.

I proszę mi tutaj nie "kwękać", bo będę bronił, jak niepodległości :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny jest.Wygłuszy się,oświetli bagażnik,zrobi SWAP na mocny motor,zamontuje sprzęt grający i będzie git.Chyba ma nawet ledy,to już nie trzeba będzie montować :D

Nie ,tak poważnie mnie się podoba,tylko 2.0dit i 4.5 do paki i biorę

Lightning red nie będzie zbyt ekstrawagancki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A w czym jest problem z tym ręcznym elektrycznym w rodzinnym toczydle?
 

 

jak dla mnie głównie w zimie tak dla zabawy

 

to nie Cinquecento czy stary Escort RS turbo (ośka) żeby wariować na asfalcie a i człowiek z wiekiem "łagodnieje"  ;)

 

jednakże dla mnie to rodzaj "must have"

 

 

Warto się wybrać na SJS, tam uczą fajnych sztuczek bez ręcznego. Wystarczy ogarnąć temat balansowania masą samochodu i/lub lewa noga + AWD i robimy boczury jak trzeba :) Subaru to nie golf że trzeba go podcinać ręcznym pod Tesco ;)

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nawet gdyby było 8 to i tak byłoby mało :biglol:;)

 

 

Byłoby super.Dla mnie;)

Mini CM 1,6T ma zdaje się ok.7.5 do 100.

Nie oszukujmy się, ponad 9 sek. to lipa.CVT robi niestety swoje.

Rozumiem, ze piszesz o Clubmanie, czyli osce o wadze 1200 kg i aucie sklasyfikowanym jako male. Troche takie porownanie kula w plot. Ale jest na co ponarzekac ;) Napewno 2.0 DIT bedzie szybszy ale... znowu wiecej bedzie palic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Warto się wybrać na SJS, tam uczą fajnych sztuczek bez ręcznego.
 

 

dziękuje za radę, każda się przyda szczególnie od bardziej doświadczonych

 

 

 

 

Subaru to nie golf że trzeba go podcinać ręcznym

 

po Tobie Matros1 takiej krytyki tej techniki się nie spodziewałem, są momenty kiedy trzeba jej użyć

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozumiem, ze piszesz o Clubmanie, czyli osce o wadze 1200 kg i aucie sklasyfikowanym jako male.

Raczej pisał o countryman, czyli de facto kompaktowym crossover-ze, który am 4x4 i wazy bliżej 1,5 T ;)

Ale dla uściślenia to ma on 7,8 s do 100 (manual).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ręcznego hamulca - to miałem okazję wypróbować "elektryczny ręczny" w nowym i poprzednim Outbacku. Wolę tradycyjny "hebel". Przede wszystkim dlatego, że w Subaru XV mam go pod ręką i żeby go zaciągnąć i zwolnić nie muszę szukać jakiegoś przycisku na tunelu, tak samo jak się szuka ogrzewania foteli w moim aucie. Poza tym, skoro jest w samochodzie asystent podjazdu, to po co jeszcze elektryczny ręczny, którego trzeba szukać. 

 

Zdarzyło mi się gonić moje auto na podjeździe, kiedy się przesiadłem z automatu na manuala (przyzwyczajenie). Dobrze, że udało się do niego wskoczyć i pociągnąć za hamulec ręczny, dzięki temu ocalone zostały zderzaki :P

 

PS: żeby nie było offtopu, przejrzałem kilka filmików na YT i podoba mi się ten Levorg, więc cierpliwie czekamy, co przyjdzie do AT. Ketivv, podobieństwo do XV też mi się rzuciło w oczy, szczególnie te kanty na zderzaku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nawet gdyby było 8 to i tak byłoby mało :biglol:;)

 

Byłoby super.Dla mnie;)

Mini CM 1,6T ma zdaje się ok.7.5 do 100.

Nie oszukujmy się, ponad 9 sek. to lipa.CVT robi niestety swoje.

Rozumiem, ze piszesz o Clubmanie, czyli osce o wadze 1200 kg i aucie sklasyfikowanym jako male. Troche takie porownanie kula w plot. Ale jest na co ponarzekac ;) Napewno 2.0 DIT bedzie szybszy ale... znowu wiecej bedzie palic :D

Pisalem o mini countryman S 4x4,nie pamietam dokladnie liczb po ptzecinku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Warto się wybrać na SJS, tam uczą fajnych sztuczek bez ręcznego.
 

 

dziękuje za radę, każda się przyda szczególnie od bardziej doświadczonych

 

 

 

 

Subaru to nie golf że trzeba go podcinać ręcznym

 

po Tobie Matros1 takiej krytyki tej techniki się nie spodziewałem, są momenty kiedy trzeba jej użyć

 

 

 

 

Ale nie mów, że chcesz tak jeździć Levorgiem. To tego lepsze będzie STI. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Nawet gdyby było 8 to i tak byłoby mało :biglol:;)

 

Byłoby super.Dla mnie;)

Mini CM 1,6T ma zdaje się ok.7.5 do 100.

Nie oszukujmy się, ponad 9 sek. to lipa.CVT robi niestety swoje.

Rozumiem, ze piszesz o Clubmanie, czyli osce o wadze 1200 kg i aucie sklasyfikowanym jako male. Troche takie porownanie kula w plot. Ale jest na co ponarzekac ;) Napewno 2.0 DIT bedzie szybszy ale... znowu wiecej bedzie palic :D

Pisalem o mini countryman S 4x4,nie pamietam dokladnie liczb po ptzecinku.

A, to co innego. Ogladalismy przed zakupem FXT skuszeni osiagami ale ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...