Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździłem Obk 15 ( 35 C ) w upalne dni i niestety koszula mokra na plecach

 

Trochę nie rozumiem tej dyskusji polegającej na próbie udowodnienia że "Królowa Tapicerek" zwana potocznie skórą jest gorsza niż materiałowa/welurowa.

W upalne dni mamy klimę, w ciężkiej zimie podgrzewane fotele, a przez cały rok mamy przyjemny dotyk, wygląd, łatwie czyszczenie, brak smrodu, kurzu i roztoczy.

Edytowane przez Kapitalista
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wg mnie to światła mijania to halogeny. Led to postojowe.

Auto ma światła mijania w technologii LED, ksenonów tam nie uświadczysz ;) Dzienne to świeczuszki w halogenach (na szczęście niedługo powinna być opcja zmiany na LED ) a długie to zwykłe światła. Tak czy inaczej - Levorg świeci bardzo dobrze ......

 

 

Temat ten już zgłębiałem przy okazji FXT i wymiany tych świeczuszek w halogenach - na oświetlenie w pełni led....

Jako, że Levorg też ma ten sam typ lamp 2w1 co najnowszy Forester/Outback/WRX - można bez problemu dokonać ich modyfikacji w ASO

więcej szczegółów tutaj http://www.forum.subaru.pl/index.php?/gallery/image/5085-20150804-115821/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to kompletnie nie mam pojęcia jak brzmiał mi ten 1,6DIT.Chyba nijak,albo w ogóle.Dla jednych plus dla innych minus.Dla mnie mógłby mieć jakiś charakter,choćby przez głośniki :P

SBD w moim Legacy przy w.wym jednak "jakoś" brzmi.

Ja podobnie, moża powiedzieć że w sumie to silnika w ogóle nie słychać. Móglby by być nieco głośniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z dostepnych informacji wynika, ze jest standardowe i nie ma opcji upgradu. Czy jest lepsze niz w XV lub Forku?

 

Audio jest takie samo jak w Forku XT MY15. W dwóch wersjach: z navi i bez.

Brzmienie ? Hmmm. z Navi są głośniki H&K i jakoś to brzmi. Standardowe trudno nawet nazwać dźwiękiem. Seryjne głośniki to "imitacje".


 

 

Szczerze to kompletnie nie mam pojęcia jak brzmiał mi ten 1,6DIT.Chyba nijak,albo w ogóle

 

 

dokładnie nijak bo go nie słychać :) Ale taki był chyba zamysł konstruktorów.

W 2.0DIT słychać trochę "zasysanie" ale to powyżej 4k obr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wczoraj dostałem info, że auto troszkę "dotarte" zaczyna coraz fajniej jechać.

To prawda, jakoś takiej lekkości nabiera (nie bardzo umiem to inaczej nazwać...) U mnie trzasnęło 800 km i auto stawia "mniejszy opór" ;) podczas jazdy. Z dnia na dzień coraz bardziej lubię ten samochód.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na drzwiach otwartych w Reiski Bydgoszcz i miałem okazję odbyć jazdę próbną.

Mieli wersje najlepiej wyposażone. Czarny do "obmacania" w salonie (bardzo ładnie Levorgowi w czarnym), biały do jazd próbnych.

Wnętrze, ergonomia dla mnie idealna. Bałem się, że może wyświetlacz nawigacji będzie dla mnie nieco za nisko (w Foresterze navi montuję na krawędzi deski rozdzielczej), ale jest OK. Bardzo spodobała mi się praca skrzyni CVT. Mam małe porównanie do DSG z Passata i TCT Alfy i muszę powiedzieć, że Lineatronic jakoś tak jest bardziej przyjazny - jakby lepiej przewidywał co chcę zrobić. Faktycznie, mocy przydałoby się więcej, ale te 170 KM, wydaje się wystarczające, a samochód sprawia wrażenie, że przyspiesza szybciej niż to katalogowe 8,9s. Ja, podczas jazdy kilka razy próbowałem, rozpędzać szybko auto od niecałych 80 do ponad 120 km/h, bo wg mnie to jest najczęściej spotykany zakres podczas wyprzedzania na zwykłych drogach. Oczywiście, mój stary Forester 2,5XT robi to dużo sprawniej, ale wtedy gdy zredukuję do 3 biegu. Przy niecałych 80 mam 3500obr/min , a gdy kończę takie wyprzedzanie, przy ok. 120 silnik ma 5500 obr/min, czyli jest idealny zakres między maksymalnym momentem obrotowym a maksymalną mocą. Ale tak naprawdę, rzadko muszę w ten sposób redukować biegi, najczęściej w tym zakresie (od 80 do 120 km/h) zaczynam wyprzedzać na 4 biegu- silnik ma 2500 i też już wyraźnie się "zbiera". Nie ma "kopnięcia" w plecy ale wyprzedzanie jest wystarczająco szybkie i tak sprawniejsze od większości "popularnych samochodów". No i właśnie mam wrażenie, że ta dynamika jest podobna (może tylko "ciut" lepsza) do tego jak przyspiesza Levorg w tym samym zakresie prędkości. Oczywiście, w trybie "S" i po wciśnięciu "do deski", silnik Levorga wkręca się na ponad 5000, więc pewnie wydatkuje swoją max moc, i nie ma już tego "zapasu mocy", który nas cieszy np w takim SF 2,5XT, ale jednak to wyprzedzanie jest bardzo przyzwoite i wydaje się wystarczająco sprawne.

Myślę, że warto byłoby zmierzyć w jakim czasie Levorg przyspiesza w takim najczęściej używanym na drogach zakresie prędkości (powiedzmy 80 - 120 km/h) i porównać te dane z osiągami innych samochodów (w tym samym zakresie) .

Generalnie jestem zachwycony Levorgiem ;-).

Panu Mateuszowi, bardzo dziękuję za wyczerpującą i profesjonalną prezentację samochodu ;-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie. Generalnie nie rozpływali się nad nim... taka przeciętność.

 

teraz nic tylko czekac na jakis test Levorg vs Octavia 1.8 TSI 4x4 vs ??? ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie. Generalnie nie rozpływali się nad nim... taka przeciętność.

 

teraz nic tylko czekac na jakis test Levorg vs Octavia 1.8 TSI 4x4 vs ??? ;):D

 

 

Niestety 1.6 DIT nie wypadłby zbyt dobrze w tym porównaniu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie. Generalnie nie rozpływali się nad nim... taka przeciętność.

 

teraz nic tylko czekac na jakis test Levorg vs Octavia 1.8 TSI 4x4 vs ??? ;):D

 

I na pewno się doczekamy :D. Jakoś tak, nie potrafię poważnie traktować opinii wygłaszanych na TVN Turbo ....delikatnie to ujmując  ;)

 

Aha, zauważyłem jeden wspólny element z moim SF 2,5XT (zresztą chyba nie tylko z tym modelem) ... otóż : wewnętrzne klamki są takie same :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie. Generalnie nie rozpływali się nad nim... taka przeciętność.

 

teraz nic tylko czekac na jakis test Levorg vs Octavia 1.8 TSI 4x4 vs ??? ;):D

 

 

Niestety 1.6 DIT nie wypadłby zbyt dobrze w tym porównaniu :(

 

No i wreszcie wróciliśmy na nasze forum ;) Jakoś tak obco było z tymi pochwałami dla Subaru... a przecież wszyscy wiemy, że to skoda ma to coś ;)  :mrgreen:  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie

 

Z tym, że po 100 km/h to przesadzili. Gdzieś do 120-130 km/h jest bardzo dobrze i nic nie można zarzucić temu autu. Przy prędkościach powyżej 160 km/h można odczuć, że mamy do czynienia z silnikiem o pojemności 1.6 litra. 

 

Dźwięk, proszę Was, to tylko normalne kombi, a nie STI  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Opinie i fakty - ogólnie wyrażone na temat Levorga opinie są bardzo pozytywne - dziękuję.

Pojawiają się też wątpliwości co do rozmiarów auta, czy tez spalania. 

Dlatego pozwoliłem sobie zacytować reprezentatywnie jedną z nich:  

 

 

Wg mnie o następcy legacy nie może być mowy - Levorg jest po prostu za mały na pełnowymiarowe auto rodzinne jakim było Legacy.   Osobiście przerażają mnie raporty o spalaniu, bo to porównywalne ilości (a nawet więcej) niż legacy 3.0 5eat i wyraźnie więcej niż OBK 3.6. Podawany w tym wątku wartości to najgorszy wynik w stosunku do osiągów o jakiej kiedykolwiek słyszałem
 

1. Levorg jest istotnie mniejszy od Legacy V generacji. Natomiast jest bardziej przestronny od Legacy IV generacji ( i wcześniejszych ) . Oto wymiary dla porównania ( Legacy IV kombi / Levorg )

Długość      4720 / 4690 ( - 30 )

Szerokość  1730 / 1780 ( + 50 )

Wysokość  1470 / 1490 ( + 20 )

Długość kabiny 1840 / 2005

Szerokość kabiny 1445 / 1490

Wysokość kabiny  1190 /1205

 

Nie mierzyłem mojego prywatnego Legacy ( IV gen.), lecz  subiektywnie w bezpośrednim porównaniu powyższe dane odpowiadają wrażeniom.

 

2. Zużycie paliwa - trzeba pamiętać, że samochody demo nie są jeszcze dotarte. Ponadto podczas jazd próbnych praktycznie zawsze zużycia paliwa wychodzą znacznie wyższe, niż podczas normalnej eksploatacji.  Niezależnie od wyników w cyklu obserwacje z praktyki codziennej ( "mój" Levorg ma nieco ponad 2.000 km ) wykazują, że w warunkach miejskich Levorg spala ok 2 - 3 l mniej, niż Legacy 3.0 A/T przy podobnej jeździe.

Zużycie na trasie też jest niższe, choć przewaga Levorga topnieje z prędkością, aby gdzieś w okolicach 160 km/godz ( z dotychczasowego doświadczenia ok. 10l/100 ) ustąpić palmy pierwszeństwa wolnossącemu silnikowi Legacy. 

 

Pozostaje jeszcze dynamika. Naturalnie nie osiąga przyspieszenia 3.0. Ale, wbrew pozorom i odczuciom "popometru" różnica wcale nie jest tak znaczna. Levorg osiąga 100 w 8,9 s , podczas gdy Legacy IV H6 A/T w wersji kombi potrzebował na tę dyscyplinę sportu o 0,5 s mniej ( 8,4 ).

Dla porównania Legacy 2.0 ( w wersji silnika 165 KM) ze skrzynią manualną osiągał 100 po 9,8 s ( automat 10,9 ).

 

Prześwit jest wprawdzie o 2 cm mniejszy niż w Legacy, lecz zderzak jest nieco wyżej, więc w praktyce wogóle się tego nie odczuwa. Wsiadanie , a szczególnie wysiadanie jest poprzez relatywnie szerokie progi nieco mniej komfortowe niż w Legacy, aczkolwiek ( szczególnie z tyłu ) znacznie szerszy kąt otwarcia drzwi z kolei tę czynność ułatwia ( pomimo szerszej karoserii łatwiej wsiadać / wysiadać w ciasnych lukach parkingowych ).

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Jeśli chodzi o dźwięk, to w Raporcie Turbo troszkę go zjechali.. No i silniki- jego moc, po 100 km/h nie jedzie. Generalnie nie rozpływali się nad nim... taka przeciętność.

 

teraz nic tylko czekac na jakis test Levorg vs Octavia 1.8 TSI 4x4 vs ??? ;):D

 

 

Niestety 1.6 DIT nie wypadłby zbyt dobrze w tym porównaniu :(

 

No i wreszcie wróciliśmy na nasze forum ;) Jakoś tak obco było z tymi pochwałami dla Subaru... a przecież wszyscy wiemy, że to skoda ma to coś ;)  :mrgreen:  :facepalm:

 

 

To "coś" to 7,5 sek. do 100,taki mały nic nie znaczący szczególik ;) (Rzeczona octa.1,8TSI 4x4 w kombiaczku ;) ) i prawie 230 Vmax.

Na tym tle 8,9 do 100 wygląda......wstydliwie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce kupić Skode niech ją kupi i przestanie biadolić.

Ja miałem Subaru mam Subaru i bedę mieć Subaru. Nie interesuje mnie ta 1 sek. czy 1 litr paliwa mniej lub więcej.

To marka z duszą a nie jak ta cała masówka typu VW , Skoda , Opel  ....  itd.

Jak wychodzę z marketu to od razu wiem które autko jest moje i nie muszę go szukać wśród 100 takich samych na parkingu. :P

Edytowane przez karlin
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...