krako Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jedyny region na świecie gdzie diesel jest popularny to europa, z czego to wynika? technologia tych silników? raczej nie , po prostu ekonomia ... z drugiej strony ekologia niszczy diesla, duży i mocny diesel przestaje też być ekonomiczny, skraca się żywotność Czytając na forum o XV napotkałem się z krytyką dla wersji hybrid jaka jest wprowadzona już np. w Japonii, cieszy się niezłym powodzeniem http://www.samar.pl/__/3/3.a/73846/Mocny-start-Subaru-XV-Hybrid.html?locale=pl_PL Zacząłem się zastanawiać czy dalszy rozwój tej technologi wyprze diesla z sprzedaży, Patrząc na rynek motoryzacyjny w Europie jeszcze kilka lat temu hybrydy były krytykowane, dziś każda marka przedstawia nowe projekty z napędem hybrydowym Co sądzicie, Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 ale hybrydy też są z dieslem Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Jak dla mnie to diesel wlazł w ślepą uliczkę, oczywiście chodzi mi o ekologię. Podejrzewam że bez DPF i innych zielonych dobrodziejstwo to by jakoś jeszcze hulało. Ja uważam że chyba zwykła benzyna jest przyszłością silników tradycyjnych, chociaż wydaje mi się że te wodorowe to jest przyszłość całej motoryzacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hefty Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Wydaje mi się, że jeśli chodzi o XV Hybrid to bardziej efekt badania rynku, współpracy z Toyotą. Taki nieśmiały krok naprzód, żeby nie obudzić się z przysłowiową "ręką w nocniku" jak Saab swojego czasu. Starego dobrego diesla nie zastąpi nic, zwłaszcza w momencie jakiegoś konfliktu zbrojnego. Pojedzie na "wszystkim". Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Pojedzie na "wszystkim". Czasy MB W124 200D dawno minęły pobudka Teraz to dziadostwo bardziej wrażliwe od benzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
krako Posted August 27, 2013 Author Share Posted August 27, 2013 zgadam się, benzyna ma przyszłość i ta technologia winna być rozwijana mnie zastanawia jednak coraz więcej projektów i modeli produkcyjnych z napędem hybrydowym, choćby zapowiadane BMW i8 z jednej strony hybryda to ekonomiczne auto bez emocji typu PRIUS z drugiej coraz więcej modeli o sportowym charakterze, BMW, Porsche Nawet Subaru robi nieśmiały krok patrząc nawet na F1, system kers - sposób odzyskiwania energii zaczerpnięty z silników hybrydowych W przypadku diesla, nie powstają super samochody, żaden producent nie realizuje dużych inwestycji w tym zakresie, znacznie większe inwestycje są w przypadku hybryd "Starego dobrego diesla nie zastąpi nic", Pojedzie na "wszystkim"." tu również się zgadzam "starego dobrego diesla" ale te diesle odchodzą już do historii, obecne, nowoczesne są znacznie mniej wytrzymałe i znacznie droższe w serwisowaniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 w tej chwili chyba żaden producent nie pracuje nad nowymi projektami dieslowymi Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 MB W124 200d miał robić 1 mln km do pierwszego większego przeglądu a potem długo jeździć Dziś diesle mają jeździć 4-5 lat a potem do kosza jak stare radio czy tv I to jest najważniejsza ròżnica Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 piszę o osobowych. . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 w tej chwili chyba żaden producent nie pracuje nad nowymi projektami dieslowymi Pracują i to o zgrozo nad 3 cylindrowymi ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Starego dobrego diesla nie zastąpi nic, zwłaszcza w momencie jakiegoś konfliktu zbrojnego. Pojedzie na "wszystkim". Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa - mała, relatywnie lekka, prosta konstrukcyjnie (choć wymagająca dobrej technologii) - w połączeniu z generatorem, baterią akumulatorów i silnikami elektrycznymi mogła by tworzyć ciekawą hybrydę. Pamiętać też należy, że w wyniku rafinacji ropy naftowej powstają różne frakcje i by ich nie marnować to trzeba je gdzieś spalić - np. w takiej właśnie turbinie Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa Dlatego tego nie wprowadzą masowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie Gospodarki światowe opierają się na ropie więc auta elektryczne muszą jeszcze trochę zaczekać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Moim zdaniem większą perspektywę ma przed sobą silnik z zapłonem iskrowym (benzyna) choćby w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Czytałem, że WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) chce przeforsować obłożenie ON drakońskim podatkiem, ze względu na toksyczność spalin silników wysokoprężnych. WHO chce również doprowadzić do oficjalnego uznania spalin z silników wysokopreżnych za w znacznym stopniu odpowiedzialne za zachorowania na choroby nowotworowe. Taki scenariusz doprowadziłby do sytuacji w której produkcja silnika spałniajacego nowe rygory emisji spalin byłaby ekonomicznie nieopłacalna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebn5 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Raczej jest już zmierzch samochodów na ropę i benzynę, może elektryczne, my może nie doczekamy tego co na filmie, ale to ma tak wyglądać, wielu naukowców, pisarzy science fiction, idzie w tę stronę. Edited August 28, 2013 by seba24 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie Gospodarki światowe opierają się na ropie więc auta elektryczne muszą jeszcze trochę zaczekać. Tylko że ropa się kończy powoli a aut przybywa. Zresztą po dopracowaniu technologii auta elektryczne będę po prostu lepsze od spalinowych, więc je zastąpią. Jak już pisałem - przeczytałem w Motorze test Tesli S i możliwości tego auta robią spore wrażenie, pierwsze naprawdę udane auto elektryczne, do tego zasięg w mocnej wersji 500-600 kilometrów itd. - a to przecież nadal produkcja w manufakturze a nie na masową skalę http://www.teslamotors.com/models Link to comment Share on other sites More sharing options...
kordynator Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Kurcze, ja wam mówię że diesel ma przyszłość Przynajmniej do marca 2014 ma przyszłość, bo wtedy muszę swojego sprzedać Jak mi taką opinie o dieselach wystawicie to trudno będzie się go pozbyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
huzar105 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Tylko że ropa się kończy powoli skąd masz takie informacje?Słońce też się powoli wypala, po co robić zapasy Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Tylko że ropa się kończy powoli skąd masz takie informacje?Słońce też się powoli wypala, po co robić zapasy Poczytaj o oil peak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 (edited) Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie Pokaz mi państwo, którego system elektro-energetyczny ma taką nadwyżkę w zainstalowanej mocy żeby pokryć zapotrzebowanie wygenerowane przez pojazdy elektryczne. Owszem, silnik elektryczny jest najbardziej sprawna znana mozliwosc konwersji energii pierwotnej i najważniejszym krokiem jest ulepszenie baterii ale nie zapominajmy ze ta energia elektryczna musi zostac najpierw wyprodukowana. Edited August 28, 2013 by Kapic Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie Pokaz mi państwo, którego system elektro-energetyczny ma taką nadwyżkę w zainstalowanej mocy żeby pokryć zapotrzebowanie wygenerowane przez pojazdy elektryczne. Owszem, jest to najbardziej sprawna konwersja energii pierwotnej i najważniejszym krokiem jest ulepszenie baterii ale nie zapominajmy ze ta energia elektryczna musi zostac najpierw wyprodukowana. Tak, ale prąd można wyprodukować z różnych źródeł, a ropę niekoniecznie. No i prąd możemy zrobić sami, zamiast nabijać kabzę szejkom naftowym czy ruskim. Także napęd elektryczny może okazać się dobrym rozwiązaniem. Dla jasności, nie jestem jakimś apostołem ideologii ekologicznej i też uważam że obecnie przynosi ona często więcej szkód niż pożytku, ale też nie można zamykać oczu i być tylko na "nie" wobec nowych pomysłów, byle były z sensem wprowadzane a nie na siłę Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapic Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Tak, ale prąd można wyprodukować z różnych źródeł, a ropę niekoniecznie. No i prąd możemy zrobić sami, zamiast nabijać kabzę szejkom naftowym czy ruskim. Także napęd elektryczny może okazać się dobrym rozwiązaniem. Dla jasności, nie jestem jakimś apostołem ideologii ekologicznej i też uważam że obecnie przynosi ona często więcej szkód niż pożytku, ale też nie można zamykać oczu i być tylko na "nie" wobec nowych pomysłów, byle były z sensem wprowadzane a nie na siłę Też nie mówię nie, jednak warto też zwrócić na to uwagę że zanim zostanie wprowadzony globalnie samochód elektryczny to muszą zostać poczynione olbrzymie inwestycje w energetyce. Z ropą nie ma tego problemu bo infrastruktura już jest. Będzie trudno wprowadzić tę ideę ale warto żeby później nie płakać, że trzeba wszędzie na rowerze jeździć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TYLKOV8 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Z Elektrycznymi jest kilka problemów w kwestii ich popularyzacji najważniejsze to: cena, żywotność baterii i rzeczywisty zasięg. A jazda jest ....... że tak powiem ciekawa bez dźwięku ale za to cały moment dostępny w ułamku sekundy Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Z Elektrycznymi jest kilka problemów w kwestii ich popularyzacji najważniejsze to: cena, żywotność baterii i rzeczywisty zasięg. A jazda jest ....... że tak powiem ciekawa bez dźwięku ale za to cały moment dostępny w ułamku sekundy syntezator moze wygenerowac dowolny dzwiek, nawet subarowy nierownoodleglosciowy-turbo-bulgot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now