Jump to content

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?


krako
 Share

Recommended Posts

Jedyny region na świecie gdzie diesel jest popularny to europa,

z czego to wynika?

technologia tych silników? raczej nie , po prostu ekonomia ...

z drugiej strony ekologia niszczy diesla, duży i mocny diesel przestaje też być ekonomiczny, skraca się żywotność

 

Czytając na forum o XV napotkałem się z krytyką dla wersji hybrid jaka jest wprowadzona już np. w Japonii, cieszy się niezłym powodzeniem

 

http://www.samar.pl/__/3/3.a/73846/Mocny-start-Subaru-XV-Hybrid.html?locale=pl_PL

 

Zacząłem się zastanawiać czy dalszy rozwój tej technologi wyprze diesla z sprzedaży,

Patrząc na rynek motoryzacyjny w Europie jeszcze kilka lat temu hybrydy były krytykowane, dziś każda marka przedstawia nowe projekty z napędem hybrydowym

 

Co sądzicie,

 

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to diesel wlazł w ślepą uliczkę, oczywiście chodzi mi o ekologię. Podejrzewam że bez DPF i innych zielonych dobrodziejstwo to by jakoś jeszcze hulało. Ja uważam że chyba zwykła benzyna jest przyszłością silników tradycyjnych, chociaż wydaje mi się że te wodorowe to jest przyszłość całej motoryzacji.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że jeśli chodzi o XV Hybrid to bardziej efekt badania rynku, współpracy z Toyotą. Taki nieśmiały krok naprzód, żeby nie obudzić się z przysłowiową "ręką w nocniku" jak Saab swojego czasu. Starego dobrego diesla nie zastąpi nic, zwłaszcza w momencie jakiegoś konfliktu zbrojnego. Pojedzie na "wszystkim".

Link to comment
Share on other sites

zgadam się, benzyna ma przyszłość i ta technologia winna być rozwijana :D

 

mnie zastanawia jednak coraz więcej projektów i modeli produkcyjnych z napędem hybrydowym, choćby zapowiadane BMW i8

z jednej strony hybryda to ekonomiczne auto bez emocji typu PRIUS

z drugiej coraz więcej modeli o sportowym charakterze, BMW, Porsche

Nawet Subaru robi nieśmiały krok :huh:

 

patrząc nawet na F1, system kers - sposób odzyskiwania energii zaczerpnięty z silników hybrydowych

 

W przypadku diesla, nie powstają super samochody, żaden producent nie realizuje dużych inwestycji w tym zakresie, znacznie większe inwestycje są w przypadku hybryd

 

"Starego dobrego diesla nie zastąpi nic", Pojedzie na "wszystkim"."

 

tu również się zgadzam "starego dobrego diesla" ale te diesle odchodzą już do historii, obecne, nowoczesne są znacznie mniej wytrzymałe i znacznie droższe w serwisowaniu

Link to comment
Share on other sites

MB W124 200d miał robić 1 mln km do pierwszego większego przeglądu :) a potem długo jeździć

Dziś diesle mają jeździć 4-5 lat a potem do kosza jak stare radio czy tv

I to jest najważniejsza ròżnica

 

Link to comment
Share on other sites

Starego dobrego diesla nie zastąpi nic, zwłaszcza w momencie jakiegoś konfliktu zbrojnego. Pojedzie na "wszystkim".

Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa - mała, relatywnie lekka, prosta konstrukcyjnie (choć wymagająca dobrej technologii) - w połączeniu z generatorem, baterią akumulatorów i silnikami elektrycznymi mogła by tworzyć ciekawą hybrydę.

Pamiętać też należy, że w wyniku rafinacji ropy naftowej powstają różne frakcje i by ich nie marnować to trzeba je gdzieś spalić - np. w takiej właśnie turbinie ;)

Link to comment
Share on other sites

Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa

 

Dlatego tego nie wprowadzą masowo.

Link to comment
Share on other sites

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o

Link to comment
Share on other sites

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o

Gospodarki światowe opierają się na ropie więc auta elektryczne muszą jeszcze trochę zaczekać.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem większą perspektywę ma przed sobą silnik z zapłonem iskrowym (benzyna) choćby w połączeniu z silnikiem elektrycznym. Czytałem, że WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) chce przeforsować obłożenie ON drakońskim podatkiem, ze względu na toksyczność spalin silników wysokoprężnych. WHO chce również doprowadzić do oficjalnego uznania spalin z silników wysokopreżnych za w znacznym stopniu odpowiedzialne za zachorowania na choroby nowotworowe. Taki scenariusz doprowadziłby do sytuacji w której produkcja silnika spałniajacego nowe rygory emisji spalin byłaby ekonomicznie nieopłacalna.

Link to comment
Share on other sites

Raczej jest już zmierzch samochodów na ropę i benzynę, może elektryczne, my może nie doczekamy tego co na filmie, ale to ma tak wyglądać, wielu naukowców, pisarzy science fiction, idzie w tę stronę.

 

 

Edited by seba24
Link to comment
Share on other sites

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o

Gospodarki światowe opierają się na ropie więc auta elektryczne muszą jeszcze trochę zaczekać.

 

Tylko że ropa się kończy powoli a aut przybywa. Zresztą po dopracowaniu technologii auta elektryczne będę po prostu lepsze od spalinowych, więc je zastąpią. Jak już pisałem - przeczytałem w Motorze test Tesli S i możliwości tego auta robią spore wrażenie, pierwsze naprawdę udane auto elektryczne, do tego zasięg w mocnej wersji 500-600 kilometrów itd. - a to przecież nadal produkcja w manufakturze a nie na masową skalę

 

http://www.teslamotors.com/models

Link to comment
Share on other sites

Kurcze, ja wam mówię że diesel ma przyszłość ;) Przynajmniej do marca 2014 ma przyszłość, bo wtedy muszę swojego sprzedać :P Jak mi taką opinie o dieselach wystawicie to trudno będzie się go pozbyć :D

Link to comment
Share on other sites

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o
Pokaz mi państwo, którego system elektro-energetyczny ma taką nadwyżkę w zainstalowanej mocy żeby pokryć zapotrzebowanie wygenerowane przez pojazdy elektryczne. Owszem, silnik elektryczny jest najbardziej sprawna znana mozliwosc konwersji energii pierwotnej i najważniejszym krokiem jest ulepszenie baterii ale nie zapominajmy ze ta energia elektryczna musi zostac najpierw wyprodukowana. Edited by Kapic
Link to comment
Share on other sites

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o
Pokaz mi państwo, którego system elektro-energetyczny ma taką nadwyżkę w zainstalowanej mocy żeby pokryć zapotrzebowanie wygenerowane przez pojazdy elektryczne. Owszem, jest to najbardziej sprawna konwersja energii pierwotnej i najważniejszym krokiem jest ulepszenie baterii ale nie zapominajmy ze ta energia elektryczna musi zostac najpierw wyprodukowana.

 

Tak, ale prąd można wyprodukować z różnych źródeł, a ropę niekoniecznie. No i prąd możemy zrobić sami, zamiast nabijać kabzę szejkom naftowym czy ruskim. Także napęd elektryczny może okazać się dobrym rozwiązaniem. Dla jasności, nie jestem jakimś apostołem ideologii ekologicznej i też uważam że obecnie przynosi ona często więcej szkód niż pożytku, ale też nie można zamykać oczu i być tylko na "nie" wobec nowych pomysłów, byle były z sensem wprowadzane a nie na siłę :)

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale prąd można wyprodukować z różnych źródeł, a ropę niekoniecznie. No i prąd możemy zrobić sami, zamiast nabijać kabzę szejkom naftowym czy ruskim. Także napęd elektryczny może okazać się dobrym rozwiązaniem. Dla jasności, nie jestem jakimś apostołem ideologii ekologicznej i też uważam że obecnie przynosi ona często więcej szkód niż pożytku, ale też nie można zamykać oczu i być tylko na "nie" wobec nowych pomysłów, byle były z sensem wprowadzane a nie na siłę :)
Też nie mówię nie, jednak warto też zwrócić na to uwagę że zanim zostanie wprowadzony globalnie samochód elektryczny to muszą zostać poczynione olbrzymie inwestycje w energetyce. Z ropą nie ma tego problemu bo infrastruktura już jest. Będzie trudno wprowadzić tę ideę ale warto żeby później nie płakać, że trzeba wszędzie na rowerze jeździć. :P
Link to comment
Share on other sites

Z Elektrycznymi jest kilka problemów w kwestii ich popularyzacji najważniejsze to: cena, żywotność baterii i rzeczywisty zasięg.

 

A jazda jest ....... że tak powiem ciekawa ;)

bez dźwięku :facepalm:

ale za to cały moment dostępny w ułamku sekundy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Z Elektrycznymi jest kilka problemów w kwestii ich popularyzacji najważniejsze to: cena, żywotność baterii i rzeczywisty zasięg.

 

A jazda jest ....... że tak powiem ciekawa ;)

bez dźwięku :facepalm:

ale za to cały moment dostępny w ułamku sekundy :mrgreen:

syntezator moze wygenerowac dowolny dzwiek, nawet subarowy nierownoodleglosciowy-turbo-bulgot ;):P:biglol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...