Skocz do zawartości

Czy silniki diesla mają przyszłość? Czy zastąpią je hybrydy ?


krako

Rekomendowane odpowiedzi

Poczytaj o oil peak...

Wierzysz we wszystko co przeczytasz?

O tym iż kończy się ropa, mój dziadek w 60 latach czytał w dokumentacji na temat rozwoju Państwa i o problemach z tym związanych.

 

 

Kochani bez urazy, ale macie klapki na oczach, nikt nie napisał o tym że wejdzie nowa technologia która zrewolucjonizuje transport.

Coś takiego może już być dostępne, ale jest skutecznie blokowane przez osoby które mają z tego korzyści?

Nie mam zamiaru wprowadzać teorii spiskowych, jednak zobaczcie jak szybko silniki spalinowe opanowały różne dziedziny...

Osobiście uważam, że przyszłością mogą być jakieś turbiny napędzane wodorem, uzyskanym z hydrolizy...

Edytowane przez huzar105
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Elektrycznymi jest kilka problemów w kwestii ich popularyzacji najważniejsze to: cena, żywotność baterii i rzeczywisty zasięg.

 

A jazda jest ....... że tak powiem ciekawa ;)

bez dźwięku :facepalm:

ale za to cały moment dostępny w ułamku sekundy :mrgreen:

syntezator moze wygenerowac dowolny dzwiek, nawet subarowy nierownoodleglosciowy-turbo-bulgot ;):P:biglol:

 

Ale falowania maski ponad V8 ??

chyba jeszcze nie :(

ale ja się na synezatorach nie znam ;):D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o oil peak...

Wierzysz we wszystko co przeczytasz?

O tym iż kończy się ropa, mój dziadek w 60 latach czytał w dokumentacji na temat rozwoju Państwa i o problemach z tym związanych.

 

 

Kochani bez urazy, ale macie klapki na oczach, nikt nie napisał o tym że wejdzie nowa technologia która zrewolucjonizuje transport.

Coś takiego może już być dostępne, ale jest skutecznie blokowane przez osoby które mają z tego korzyści?

Nie mam zamiaru wprowadzać teorii spiskowych, jednak zobaczcie jak szybko silniki spalinowe opanowały różne dziedziny...

Osobiście uważam, że przyszłością mogą być jakieś turbiny napędzane wodorem, uzyskanym z hydrolizy...

 

Samochody na wodór jeżdżą w jednym ze stanów w USA jako program testowy, kiedyś w Top Gear była taka honda na wodór i auto osiągami i zasięgiem nie odstawał od tych benzynowych + możliwość normalnego tankowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
aflinta powiedział:Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa Dlatego tego nie wprowadzą masowo.

Już wprowadzili. Tylko garaż trzeba mieć duży :P

http://en.wikipedia.org/wiki/Honeywell_AGT1500

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o oil peak...

Wierzysz we wszystko co przeczytasz?

O tym iż kończy się ropa, mój dziadek w 60 latach czytał w dokumentacji na temat rozwoju Państwa i o problemach z tym związanych.

 

Zasoby paliw kopalnych na ziemi generalnie są ograniczone i chyba z tym nikt nie będzie polemizował, kwestią jest tylko możliwość eksploatowania nowych źródeł i koszty z tym związane. Kiedyś starczyło zrobić dziurę w ziemi i leciało, teraz się wierci pod dnem oceanu... A kiedy się ropa skończy, tego nikt nie wie na pewno, ale z pewnością każdy z nas odczuwa na stacji ile w ostatnich latach podrożała i to jest konkretny argument. Im więcej będzie dobrych rozwiązań alternatywnych, tym lepiej i dla spalaczy benzyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj o oil peak...

Wierzysz we wszystko co przeczytasz?

O tym iż kończy się ropa, mój dziadek w 60 latach czytał w dokumentacji na temat rozwoju Państwa i o problemach z tym związanych.

 

Zasoby paliw kopalnych na ziemi generalnie są ograniczone i chyba z tym nikt nie będzie polemizował, kwestią jest tylko możliwość eksploatowania nowych źródeł i koszty z tym związane. Kiedyś starczyło zrobić dziurę w ziemi i leciało, teraz się wierci pod dnem oceanu... A kiedy się ropa skończy, tego nikt nie wie na pewno, ale z pewnością każdy z nas odczuwa na stacji ile w ostatnich latach podrożała i to jest konkretny argument. Im więcej będzie dobrych rozwiązań alternatywnych, tym lepiej i dla spalaczy benzyny ;)

Uważasz, że wysoka cena jest spowodowana problemami z wydobyciem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz, że wysoka cena jest spowodowana problemami z wydobyciem?

<p>Wysoka

 

Uważasz, że wysoka cena jest spowodowana problemami z wydobyciem?

 

Wysoka cena jest spowodowana złodziejskimi podatkami, tusk jak by chciał to mógłby podpisać jeden świstek i paliwo by było po 2 zł, a tak reszta czyli 3,60 zł idzie na utrzymanie tych złodziei , ceny mamy jak u niemca, a zarobki wiadomo jakie. Czy nie lepiej by było po 2zł?, poza tym paliwo mamy w większości importowane zza wschodniej granicy, i tam jest tańsze, a u nas cena wiadomo jaka. Dlatego spotkajmy się 14 września na strajku w wa-wie, może w końcu tych złodziei przegonimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, popłakalem się Naprawdę wierzysz, że jeżeli przegonicie ( ) tych złodziei to inni potem obniżą Ci cenę benzyny???? You've made my day!!!
Naprawdę wierzę, że może być taniej. Nie każdy polityk to złodziej, są też uczciwi. Nie tylko tacy co nas ruch....ają, codziennie.
A po co się szczypać, żądajmy żeby było po 20 groszy!
Nie no przesadzasz, tyle to nawet u arabów nie kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta powiedział:Na wszystkim co się pali po rozpyleniu w powietrzu i bez problemów przy niskich temperaturach (jak w tłokowym dieslu) pojedzie również turbina gazowa Dlatego tego nie wprowadzą masowo.

Już wprowadzili. Tylko garaż trzeba mieć duży :P

http://en.wikipedia....neywell_AGT1500

 

Pozdrowienia

Niekoniecznie trzeba mieć duży garaż :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/MTT_Superbike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wina Tuska :angry:

Wina jest rządzących nami po 89 roku, czy tusk, kaczynski, lepper czy wałesa, nie ma to znaczenia, okradają nas codziennie.

 

Tu nie Kanada, ani Japonia, ani Niemcy, ani Irlandia, dla mnie to wszytko to lipa jest.

Edytowane przez seba24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie lepiej by było po 2zł?

 

A po co się szczypać, żądajmy żeby było po 20 groszy! :):biglol:

Eeee tam.Żądajmy dopłat unijnych,w zależności od pojemności silnika i planowanych przebiegów rocznych. ;):biglol:

 

i małoobrokowego konia dla wszystkich! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wina Tuska :angry:

Wina jest rządzących nami po 89 roku, czy tusk, kaczynski, lepper czy wałesa, nie ma to znaczenia, okradają nas codziennie.

 

 

a ja myślałem ,że wszystko to wina Tuska :huh:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

;)

 

I Balcerowicz musi odejść !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę wierzę, że może być taniej. Nie każdy polityk to złodziej, są też uczciwi. Nie tylko tacy co nas ruch....ają, codziennie.

 

Proponuję przenieść to tutaj -> http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/18-zeby-rozluznic-atmosfere-d/ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o

Gospodarki światowe opierają się na ropie więc auta elektryczne muszą jeszcze trochę zaczekać.

 

Hybryda to napęd mieszany, zatem obecne hybrydy potrzebują również paliwa wytwarzanego z ropy :)

Celem hybryd jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla (ekologia -nieunikniona w motoryzacji) i niższe spalanie.

Biorąc pod uwagę niski moment w tych jednostkach + niskie spalanie nasuwa mi się pytanie w czy diesel mógłby być lepszy?

Diesel cieszy się zainteresowaniem tylko w europie, na pozostałych światowych rynkach nie istnieje.

Wejście Subaru z modelem XV uważam za dobry kierunek, każda marka wprowadza do swej gamy tę jednostkę.

Owszem hybryda jest pozbawiona dźwięku ale można go stworzyć sztucznie, wiele sportowych samochodów ma w ten sposób uszlachetniany dźwięk.

Abyście nie odbierali mnie jako fana ekologii i hybryd - kibicuje dużym benzynom o rasowym charakterze.

Jeżeli jednak pokonuje się duże przebiegi potrzebna jest ekonomia.

Aktualnie użytkuje 2 samochody : Diesla i Imprezę WRX, zastanawiam się czy w przyszłości diesla zamienić na hybrydę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale hybrydy też są z dieslem :P

Zalezy gdzie.....

 

Jak dla mnie to diesel wlazł w ślepą uliczkę, oczywiście chodzi mi o ekologię. Podejrzewam że bez DPF i innych zielonych dobrodziejstwo to by jakoś jeszcze hulało. Ja uważam że chyba zwykła benzyna jest przyszłością silników tradycyjnych, chociaż wydaje mi się że te wodorowe to jest przyszłość całej motoryzacji.

 

Jak to mowia nie mow hop.

Kiedy poszedlem do olejarzy (dowiadywalem sie u specjalistow jak to jest z kosztami produkcji) powiedzieli mi o ciekawej dosc nowej technologi.

Okazuje sie ze mozna dosc latwo i tanio produkowac ON, bardzo czysty ON z gazu ziemnego.

 

Hybrydy to tylko etap przejściowy do aut elektrycznych, które docelowo wyprą silniki spalinowe, jak tylko zostaną ulepszone baterie i wprowadzona infrastruktura do ich ładowania. Co do aut elektrycznych byłem raczej sceptyczny dopóki ostatnio nie przyczytałem o Tesli S - robi wrażenie :o

A ja tylko zle rzeczy czytam.

 

Ile czasu trwa tankowanie samochodu, no tak przecietnie? 5 minut?

Jak sie benzyna skonczy bo kierowiec ofiara, to policjant z baniaczka doleje i do stacji sie dojedzie...

Opisz jak to wyglada w przypadku Tesli.

 

Owszem, silnik elektryczny jest najbardziej sprawna znana mozliwosc konwersji energii pierwotnej i najważniejszym krokiem jest ulepszenie baterii ale nie zapominajmy ze ta energia elektryczna musi zostac najpierw wyprodukowana.

Sprawnosc samochodu elektrycznego jest znacznie gorsza od benzynowego.

Sam napisales dlaczego.

 

 

 

Samochody na wodór jeżdżą w jednym ze stanów w USA jako program testowy, kiedyś w Top Gear była taka honda na wodór i auto osiągami i zasięgiem nie odstawał od tych benzynowych + możliwość normalnego tankowania.

H2 to bardzo fajne paliwo, tylko ze ludzie sie boja i przekonac ich nie mozna ze slynny sterowiec nawet jak by byl helem wypelniony tez by sie spalil.

 

i nie tylko w jednym :)

http://www.fuelcells.org/uploads/h2fuelingstations-US4.pdf

i nie tylko w USA.

BMW od dawna ma w ofercie pojazd na H2, malo tego jak nie ma pod reka H2 to na benzyne jedzie

 

Mazda

http://www.gizmag.com/go/5213/

BMW

http://www.gizmag.com/go/6530/

http://www.gizmag.com/go/1942/

 

Stawiamy elektrownie jadrowe na _no weapon grade_ paliwo i problemy z glowy :)

 

 

Niektorzy spece przewiduja ze do roku 2018 co czwarty SUV sprzedany w US bedzie z silnikiem diesla. - jak sie uruchomi produkcje ON z gazu ziemnego...... to czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sprawie aut elektrycznych - tutaj BMW i3, który ma przecież "tylko" 170KM :)

 

I nie doszedłeś BRZ'em? :o

:lol:

 

Napęd elektryczny w porównaniu z napędem spalinowym ma same plusy i jeden minus. Problem w tym, że ten minus nie jest nawet przysłowiową łyżką dziegciu w beczce miodu, tylko przekreśla wszystko... póki co. A chodzi o mobilność oczywiście. Jedynym autem, które jak na razie skutecznie łączy obie cechy, to Tesla, ale Tesla jest ciągle potwornie droga, a poza tym też ma swoje wady. Np. przy mocniejszym wciśnięciu "gazu" tak ze DWA razy system obcina moc, bo baterie grzeją się niemiłosiernie i nie może dopuścić do ich stopienia.

IMHO etap przejściowy między spaliną a prądem, to range extendery czyli silnik spalinowy (benza czy diesel) zasilający tylko i wyłącznie generator. Do czasu opracowania nowego typu baterii i być może rozbudowy systemu sieci ładowania, to jedyne w miarę rozsądne rozwiązanie.

W Stanach już trwają prace nad takimi bateriami (czytałem ze trzy miechy temu artykuł o tym) i możliwe, że stosunkowo niedługo świat zobaczy coś zupełnie nowego.

Pozostaje jeszcze napęd wodorem, choć to oczywiście dalej napęd spalinowy. Niemniej jednak wszyscy wiemy, że wodór jest cholernie ciężko magazynować więc pozostaje rozwiązanie, które np. z wody będzie wytwarzać wodór dopiero wtedy, kiedy będzie to potrzebne, czyli tuż przed cylindrem. Jest możliwe, ale przyznam, że nie mam pojęcia na jakim etapie są prace.

Ostatnia kwestia to problem społeczny czy wręcz ogólnoświatowej gospodarki. Dzisiaj świat nie jest gotowy na odejście od ropy. Gdyby tak się stało "z dnia na dzień" to wszystko leży i kwiczy, ogólnoświatowy chaos, zamieszki, wojny, upadki rządów, ogólnie światowy armagedon. To musi ewolucja, a nie rewolucja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel to fajna rzecz. Np. Rosjanie maja technologię, która pozwala im spalać w diesla pył węglowy albo drzewny. Oczywiście w średnich i dużych silnikach. Co to aut osobowych to kwestia gustu. Nie jestem zwolennikiem diesli albo ekonomia z nimi związana jest zachęcająca.

 

Nie wiem czy wiecie ale pierwszy, komercyjny, diesel turbodoładowany stworzyła firma Maybach i był wykorzystany m .in. w pociągu SVT137, który kursował z Gliwic do Berlina w czasie około 4 godzin. I był to rok 1936. Silniki te trafiły potem do U-Bootów ze względu na to, że nie dymiły, w przeciwieństwie do silników Mercedesa. A dlaczego: bo posiadały system dzisiaj zwany common rail i inną budowę wtrysków. W każdym bądź razie w połączeniu z przekładnią automatyczną nadawały się idealnie do zastosowań w kolejnictwie albo wszędzie tam gdzie potrzeba dużego momentu do rozruchu ciężkich urządzeń i pracy ciągłej. I to tego diesle nadają się idealnie: Start&Go ;)

 

Hybryda ma szansę ale dopiero wtedy gdy wymyślą naprawdę efektywny sposób magazynowania energii elektrycznej albo efektywniejszy sposób jej przetwarzania albo wytwarzania. Ale przy dzisiejszym parciu na zysk - minimalizację kosztów - nie jest to możliwe, no chyba, że wybuchnie III wojna światowa.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...