waro Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 i jak ??? drodzy użytkownicy OBK przestaliśmy już nimi jeździć ??? ja od dzisiaj doceniam wyższość komfortu foteli w/w pojazdu nad "komfortem" drugiego mojego subaraka. przez długi weckend zrobiłem jakieś 1100 km i .......... nie mogłem ustawić tak fotela, aby móc przejechać 40 - 50 km bez przestawiania jego ustawień, po prostu PORAŻKA, forek to nie jest auto dla chłopa 190/100, ale moja pani 160/50 jest zachwycona i niech tak pozostanie / dodam że to jej drugi forek w karierze / ja pozostanę przy swoim ...... OBK to komfort, komfort i ...... jeszcze raz komfort !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Co tu pisać? Poza Twoim stwierdzeniem o komforcie nic się nie dzieje. Auto wspaniale spełnia swoje przeznaczenie. Jest pojemne, komfortowe, dobrze się prowadzi. U mnie w przyszłym tygodniu będzie 30 tysięcy i kolejny przegląd - zobaczymy co powie serwis. Wygląda na to, że pióro wycieraczki się już zużyło i to by było na tyle. Założone zimowe "obuwie" i czeka na śnieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuwi Opublikowano 14 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2013 jeździ się tak fajnie, że człowiek nie ma czasu na pisanie na forum ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 (edytowane) Moglby ktos zamiescic filmik jak to przyspiesza? Co sie dzieje po kickdown? Skrzynia sama przelacza sie w tryb manualny? Jak z napedem 4x4? Jest ciagle 50:50 czy 100:0 i w razie utraty przyczepnosci leci na tyl? Edytowane 15 Listopada 2013 przez najman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajwar Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Ło matko! jest taka opcja że on ma 100:0 a dopiero przy uślizgu załącza się tył do 50:50? nie wydaje mi się żeby zrobili to swoim fanom..... Może ktoś podrzuci fachowe info w temacie czym różni się napęd w tym modelu z MT od CVT, proszę....bo akurat się przymierzam do zakupu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 19 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2013 Nigdzie nie mozna znalesc filmu jak wyglada jazda dieslem z ta skrzynia, chodzi mi o widok z kabiny, na deske rozdzielcza z zegarami, przy jezdzie normalniej i tzw. kickdown co sie dzieje w trybie D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bungy Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 A czy jest tu ktos niezadowolony z automatu i wolalby manual? W forku xt sprawuje sie fajnie. W XT faktycznie radzi sobie nieźle :-) natomiast w temacie piszemy o Obk Sbd z cvt, a tu już różowo nie jest. Nie żebym nie był za automatami, wręcz przeciwnie. Jeździłem, testowałem, starałem się odwzorować różne zachowania na drodze i może to moja subiektywna opinia, ale mnie takie zestawienie nie porwało. Bardziej diesla muli chyba tylko automat w Crv 2.2. Bardzo pasuje mi SBD ale nie z pomocnikiem. Do wymiany auta jeszcze mam chwilę i zaczekam na coś nowego. Wiem tylko, że następne będzie z automatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Sądzę, ze kwestia "mulenia" jest związana z dźwiękiem. Po prostu silnik specyficznie słychać, przy benzynie dźwięk bedzie milszy. Patrząc na warunki drogowe, nie ma problemu z przyspieszaniem, wyprzedzaniem, etc. Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Sądzę, ze kwestia "mulenia" jest związana z dźwiękiem. P lub ze stratami w przeniesieniu momentu. Ło matko! jest taka opcja że on ma 100:0 a dopiero przy uślizgu załącza się tył do 50:50? nie ma takiej opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Możliwe, ze z stratą. Nie da się tego wykluczyć bez pomiarów. W kazdym razie subiektywnie oceniając łatwość wyprzedzania innych aut daleki bym był od stwierdzenia, ze zamula. Ale to tylko subiektywne odczucia. Każdy ma nieco inne wymagania i oczekiwania od auta. Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 obiektywne "odczucia" mają swoje odzwierciedlanie w parametrach przyspieszania nowego Forka XT CVT 60 -100km/h. Z MT jest o ponad 2 sekundy szybszy ( o ile dobrze pamiętam 6,xx to 8.xx ) a to jest przepaść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Forek XT jest dostępny w manualu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Nie. Porównanie było z poprzednim 2.5XT MT. Moc, waga i pozostałe osiągi są bardzo podobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Dobrze powiedziane "...bardzo podobne...", jednak są to inne auta. Myślę, że OBK łatwiej porównać, ponieważ są obie wersje w jednej karoserii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Myślę, że OBK łatwiej porównać, ponieważ są obie wersje w jednej karoserii. jeśli znajdziesz w sieci takie porównanie to chętnie się z nim zapoznamy. Oczywiście, że obie generacje foresterów się różnią ale rozmawiamy o suchych danych/osiągach gdzie główne czynniki to moc, moment, waga i rodzaj skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bungy Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Straty na Cvt są, nie tylko to słychać ale i czuć. Daleki jestem od porównywania dźwięków reakcji silnika benz i diesel na zmiany biegów realizowane przez cvt, to dwa różne światy. Co do zamulania to i tak wzorem dla mnie jest 2.0 b Legacy spięte z cvt :-) robi wrażenie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 (edytowane) Ło matko! jest taka opcja że on ma 100:0 a dopiero przy uślizgu załącza się tył do 50:50? nie ma takiej opcji. Adam, ale nie masz takiej pewności. Subaru nigdy nie "pochwaliło" się od czasów pierwszych automatów z 4x4 jak tak naprawde wygląda mapa sterowania spięciem międzyosiowego sprzegła które zastępuje centralny dyfer i przenosi naped na tył. Może być tam zapisamy tryb, kiedy jezdziesz np. autostrada ze znaczna prędkością na wprost bez żadnych uslizgów i wtedy spiecie może być praktycznie zerowe, a Ty nawet nie masz szans tego odczuć. Edytowane 20 Listopada 2013 przez lukass Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 teoretycznie masz racje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (...) Może być tam zapisamy tryb, kiedy jezdziesz np. autostrada ze znaczna prędkością na wprost bez żadnych uslizgów i wtedy spiecie może być praktycznie zerowe, a Ty nawet nie masz szans tego odczuć. wlasnie tak dzialaly starsze 4EAT (bez VTD), dlatego np. jazda na tempomacie dawala wymierna oszczednosc paliwa (inaczej niz w 5EAT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Do osob posiadajacych cvt i diesla: moze ktos wrzucic jakis filmik normalnej jazdy i z butem na gazie;) z widocznym obrotomierzem i predkosciomierzem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 (edytowane) najman zanim ktoś wrzuci filmik z cvt obk diesel to będziesz miał porównanie do cvt obk benzyna Edytowane 21 Listopada 2013 przez AllRad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Dzieki, czekam teraz na diesla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bungy Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jeszcze chwilka, realizator nad nim pracuje, trzeba ino trochę przyśpieszyć, żeby coś się działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Mam pierwsze obserwacje dotyczące zachowanie napędu w śniegu w porównaniu do automatów, które używałem wcześniej (OBK 2,5 4AT, B9 H6 5AT). W poprzednich autach po dodawaniu gazu na śniegu była w pierwszym momencie odczuwalna nadsterowność, auto zawsze miało tendencje do zarzucania tyłem. W teraźniejszym OBK bliżej mu do aut z manualem. Jedzie równo, nie ma nadsterowności, a raczej podsterowność. Poza tym wszystko działa elegancko, w sensie odpychania się od śniegu i lodu. To takie subiektywne odczucia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Czyli naped od razu jest 4x4? Czy przednie kolka musza chwile zamielic w miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się