lolo.lolo Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 witam, przeglądając ogłoszenia na różnych portalach czy także na tym forum widzę, że za tą samą kwotę można zakupić: 1. Forester 2.5 XT 2. Outback H6 lub 2.5 obydwa rocznikowo koło 2005 i teraz moje pytanie - które z tych subaraczków warto zakupić ? Wiem, że więcej miejsca będę miał w Outbacku, ale interesuje mnie przede wszystkim koszt eksploatacji, przeglądów, itp - który wyjdzie taniej. Jak te silniki znoszą LPG ? (wiem że przy H6 droga regulacja luzów zaworowych - czyli lepiej 2.5 ? A jak LPG znosi 2.5 XT ?) Aha czy warto rozglądać się za wersją z USA czy lepiej odpuścić i szukać europejczyka? i na koniec jeszcze jedno pytanko lepiej skrzynia ręczna czy manual ? (oczywiście H6 tylko automat) pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jak chcesz jeździć długie trasy z przewagą autostrad i wyższych przelotowych to na pewno Outback H6, jeżeli gaz to do H6 odpada. Bez problemu założysz LPG u Jako do 2.5xt ale i tak wysokie spalanie i mały bak lpg nie pozwolą na szybkie podróżowanie po autostradach. W moim przypadku bak lpg starczał czasami tylko na 160-170km jazdy autostradowej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 Jak chcesz jeździć długie trasy z przewagą autostrad i wyższych przelotowych większość w zasadzie po mieście, ze 3 razy w roku jakieś większe przeloty na święta czy wakacje tak to na weekendowe wypady rodzinką 2+2+bagaż oczywiście :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boombastic Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 (edited) ale interesuje mnie przede wszystkim koszt eksploatacji, przeglądów, itp - który wyjdzie taniej. Skoro to ciebie tak interesuje to raczej żaden z powyższych. Chcesz kupić już starszawe auta, które po pierwsze diametralnie się różnią od siebie, a po drugie wchodzą w okres wymiany ważnych części eksploatacyjnych. Jak ci przyjdzie wyremontować zawieszenie czy zmienić układ hamulcowy czy też głupie sprzęgło to się możesz zdziwić ile to kosztuje. Wypady rodziną 2+2 + bagaż Foresterem może być trochę kłopotliwe ze względu na nieco skromną objętość wnętrza na tylnej kanapie, chyba że jesteś wzrostu siedzącego psa to wtedy ktoś usiądzie za tobą. 2+1 nie ma problemu, ale za mną nie usiądzie drugie dziecko w foteliku. A jak chcesz jeszcze wsadzić do Forka LPG to bagaże dla tak dużej rodziny będziesz musiał wozić w trumnie na dachu. A jak wsadzić butlę w koło to będziesz jeździć od stacji LPG do stacji LPG. Edited March 25, 2013 by Boombastic Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitewinger Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 (edited) A jak chcesz jeszcze wsadzić do Forka LPG to bagaże dla tak dużej rodziny będziesz musiał wozić w trumnie na dachu. A jak wsadzić butlę w koło to będziesz jeździć od stacji LPG do stacji LPG. No aż tak nie strasz kolegi Ja przejeździłem ponad 100.000 km z butlą w kole, w trasy zapasówki nie zabierałem więc bagażnik był cały do zagospodarowania pod bagaże i psa. Fakt forek II gen nie grzeszy pojemnością bagażnika ale np. w przypadku posiadania kratki można naprawdę spokojnie się spakować po sam dach. LPG w Forku pozwala na zasięg ok. 230 km w mieście i do 300 w trasie. Nie zauważyłem, że wariant 2+2 - w takiej sytuacji brałbym Outback'a. W III gen 2+2 jest już bardziej realne bo jest zdecydowanie więcej miejsca z tyłu. Edited March 25, 2013 by kitewinger Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszWwa Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 LPG w Forku pozwala na zasięg ok. 230 km w mieście i do 300 w trasie. mi na trasach Raszyn okolice i troche Warszawy robi 300 - 340 km ale delikatnie jeżdże Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 LPG w Forku pozwala na zasięg ok. 230 km w mieście i do 300 w trasie. miałem paska 2.8 V6 i butle w kole i zasięg porównywalny - także byłoby OK A jeżeli chodzi o Outbacka to który lepiej (H6 wiadomo wymiata) - 2.5 automat czy manual ? (bo z tego co tu czytam to autoamt nie bardzo "jedzie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Wypady rodziną 2+2 + bagaż Foresterem może być trochę ... bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie @@lolo.lolo, a który Ci się bardziej podoba ? Forek ma "uniwersalne" zawieszenie, a OBK ma nieco większy bagażnik i jest "ładniejszy w środku" ... gaz jak będziesz chciał, założysz do każdego ;-) A jeżeli chodzi o Outbacka to który lepiej (H6 wiadomo wymiata) - 2.5 automat czy manual ? ja bym wybrał AT, OBK to nie wyścigówka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boombastic Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie Napisałem wyraźnie dlaczego. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 To już chyba trzeci wątek o tym samym . Polecam użyć szukajki Link to comment Share on other sites More sharing options...
limeryk Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Jak chcesz jeździć długie trasy z przewagą autostrad i wyższych przelotowych to na pewno Outback H6, jeżeli gaz to do H6 odpada. Bez problemu założysz LPG u Jako do 2.5xt ale i tak wysokie spalanie i mały bak lpg nie pozwolą na szybkie podróżowanie po autostradach. W moim przypadku bak lpg starczał czasami tylko na 160-170km jazdy autostradowej. Najlepiej pooglądać podobne filmiki Przykleić czujniki EKG i zobaczyć na widok którego serce bije mocniej i tego kupić. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingolstad Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Wypady rodziną 2+2 + bagaż Foresterem może być trochę ... bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie Forek to za mało nawet na 2+1 jeśli dziecko jest małe i wymaga np. składanego łóżeczka. Do tego wózek (niech nawet będzie spacerówka) i właściwie po bagażniku. Jasne, można walnąć kratkę i zapakować po dach i do tego bagażnik na górę no ale chyba jest to mimo wszystko bardziej upierdliwe bo to co w tak małym w kombi A4 zajmuje mi niewiele ponad połowę bagażnika do Forka po prostu jakoś nie wchodzi! Mniejsza głębokość, nie ta szerokość itd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Pierwszy z brzegu wątek o tym: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59736-outback-vs-forester-glownie-do-miasta/#entry1721599 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boombastic Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Forek to za mało nawet na 2+1 jeśli dziecko jest małe i wymaga np. składanego łóżeczka. Do tego wózek (niech nawet będzie spacerówka) i właściwie po bagażniku. Nie przeginajmy w drugą stronę. A składany dom też zabierasz do tego składanego łóżeczka? Jak córka miała pół roku to byłem na Słowacji w cztery osoby, z bagażami i z wielkim wózkiem gondolowym i sie zmieściliśmy. Ładujesz po dach jak w prawdziwym kombi i jazda. Spacerówka parasolka to w ogóle nie ma problemu. Problem jest gdy jest dwójka dzieci w fotelikach - dla mnie nie do pomieszczenia. Jak jedno jeździ na poduszce pod pupą lub bez a drugie w foteliku to się jeszcze da zmieścić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo76 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 miałem outbacka z 2004 roku 2,5 lpg a/t teraz mam forka 2006 2,0 lpg a/t i jeżeli chodzi o porównanie tych aut to żałuję że outbackiem już nie jeżdże, komfort jazdy o niebo większy w outbacku, był cichszy a jeżeli chodzi o wygląd samochodu w środku to przepaść, wydaje mi się że bez sensu jest oba modele zestawiać bo każdy ma inne zastosowanie. wybór należy do Ciebie polecam przed zakupem przejechać się jedbym i drugim. powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 No i wyszła straszliwa prawda, Forek to tak naprawdę 2 osobowe Coupe, tylko trochę podwyższone. Ale ja tym Coupe zabrałem się w 4 (dorosłe) osoby na 2 tygodnie w góry, bez bagażnika dachowego i jeszcze gitara nam by się zmieściła (nikt w to nie wierzył, dlatego nikt nie zabrał), więc warto zaryzykować i spróbować zainstalować z tyłu fotelik. Myślę że dziecko przeżyje w tej ciasnocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 chyba jednak wybiorę Outbacka tylko nie wiem czy rozsądkowo 2.5 czy iść na całość i H6 (w perspektywie mam LPG) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Do każdy na codzień 2,5 wystarczy. Będzie tez pewnie nieco tańszy w zakupie. H6 jest super, ale raczej na dłuższe każdy. Miałem OBK 2,5 H6 mam w Tribeca więc porównanie silników mam. Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sk4000 Posted March 25, 2013 Share Posted March 25, 2013 Też byłem przed tym dylematem. Miałem już upatrzonego forka 2,5xt z 2004 ale rodzina mnie zmotywowała: chłopie masz małe dziecko, zabijesz sie w tym, dołożymy ci do nowszego wolnegossaka i tak skończyłem z zagazowanym 2006 ale za to w przepięknej wersji. Rozważany był też outback ale na te tereny i trasy co ja potrzebuje był za duży a gwoździem do decyzji był metr - nie zmieści sie w garażu z drugim samochodem. Może kiedyś... chociaż żona powiedziała że forka nie odda :/ wysłane z HOX Link to comment Share on other sites More sharing options...
lolo.lolo Posted March 25, 2013 Author Share Posted March 25, 2013 mam jeszcze pytanko: - jaki jest koszt regulacji zaworów w H6 - i co się stanie jak tego nie przeprowadzę ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingolstad Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 Nie przeginajmy w drugą stronę. A składany dom też zabierasz do tego składanego łóżeczka? Jak córka miała pół roku to byłem na Słowacji w cztery osoby, z bagażami i z wielkim wózkiem gondolowym i sie zmieściliśmy. No heja, co w tym dziwnego że zabieram składane łóżeczko dla małego bobasa? Przecież nie będzie spać na budzie dla psa? Wózek z gondolą + łóżeczko to już połowa tej mega przestrzeni bagażowej w Forku. No chyba że albo ja mam jakiegoś miniaturowego forka. Poza tym Twoje doświadczenia mnie nie interesują, bo jakby pytać dalej to na pewno się znajdą osoby, któe w latach 70 maluchem były w zakopcu w 4 osoby i też się zmieściły. Ale raczej mnie to nie przekona, że maluch jest fajnym autem 2+2. No i wyszła straszliwa prawda, Forek to tak naprawdę 2 osobowe Coupe, tylko trochę podwyższone. Ale ja tym Coupe zabrałem się w 4 (dorosłe) osoby na 2 tygodnie w góry, bez bagażnika dachowego i jeszcze gitara nam by się zmieściła. Kolego zdradź mi swój tok myślenia na jakiej podstawie moją tezę (chyba prawdziwą) że Forek jest mniej ładowny niż pierwsze lepsze "kombi w dizlu" sprowadziłeś do tego, że wg mnie Forek to coupe? Cieszę się, że zabrałeś się na 2 tygodnie w góry w 4 osoby ale znów: zapewne znajdą się osoby, które w latach 70 wybrały się w 4 osoby maluchem i stwerdzą, że było ok. Ja też mam znajomych co do Indii na miesiąc wybrali się tylko z małym plecaczkiem ale naprawdę, naprawdę nie zmienia to faktu, że po wrzuceniu do Forka wspomnianych fantów jak: wózek, łóżeczko, basenik, pół kilo zabawek i innego szpeju dla dziecka, walizki z ciuchami i kilku innych "jakże potrzebnych na wakacjach" pierdół robi się ciężko i warto to brać pod uwagę zwłaszcza jeśli się porównuje OBK z Forkiem i do tego jeszcze mysli się o potencjalnym zagazowaniu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przymar Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 mam jeszcze pytanko: - jaki jest koszt regulacji zaworów w H6 - i co się stanie jak tego nie przeprowadzę ??? Kolego, jak masz takie dylematy to przy całym szacunku poszukaj innego auta. Skoda albo VW, które każdy kowal w Polsce zna, a nie Subaru które nie znosi druciarstwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarek Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) Wypady rodziną 2+2 + bagaż Foresterem może być trochę ... bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie Forek to za mało nawet na 2+1 jeśli dziecko jest małe i wymaga np. składanego łóżeczka. Do tego wózek (niech nawet będzie spacerówka) i właściwie po bagażniku. Jasne, można walnąć kratkę i zapakować po dach i do tego bagażnik na górę no ale chyba jest to mimo wszystko bardziej upierdliwe bo to co w tak małym w kombi A4 zajmuje mi niewiele ponad połowę bagażnika do Forka po prostu jakoś nie wchodzi! Mniejsza głębokość, nie ta szerokość itd. Forek ma nisko linię okien, bagażnik jest płytki i bez kratki wymienione graty ciężko zmieścić. Natomiast z kratką nie ma żadnego problemu, wcale nie trzeba się pakować po dach mi zazwyczaj w takich sytuacjach wystarcza te dodatkowe 10-20cm głębokości. Widoczność do tyłu jest w takiej sytuacji nadal b. dobra / lepsza niż w większości kombi. A przy ładowaniu po dach to już naprawdę kupę gratów można zabrać. Smiem twierdzić, że do tych wózków (nawet gondoli) i łóżeczek mogę jeszcze dorzucić rower górski. Edited March 26, 2013 by maarek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boombastic Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 (edited) Poza tym Twoje doświadczenia mnie nie interesują, Skoro nie interesują cię doświadczenia osoby posiadającej i użytkującej auto o jakie się pyta autor wątku to powiedz mi proszę po co w ogóle czytasz i komentujesz posty na tym forum? Nie zauważyłem byśmy przeskoczyli na forum Onetu z takim poziomem wypowiedzi. Edited March 26, 2013 by Boombastic 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hefty Posted March 26, 2013 Share Posted March 26, 2013 witam, przeglądając ogłoszenia na różnych portalach czy także na tym forum widzę, że za tą samą kwotę można zakupić: 1. Forester 2.5 XT 2. Outback H6 lub 2.5 obydwa rocznikowo koło 2005 i teraz moje pytanie - które z tych subaraczków warto zakupić ? Witaj. Kompromis: Subaru Outback 2.5 XT. Wiem, że więcej miejsca będę miał w Outbacku, ale interesuje mnie przede wszystkim koszt eksploatacji, przeglądów, itp - który wyjdzie taniej. W tym miejscu zastanów się czy na pewno chcesz kupić Subaru. Przeglądy Forester 2.5 XT'05 - od 1418 do 4128 zł. Przeglądy Outback H6'05 - od 1548 do 2629 zł. Spalanie (jazda przepisowa + 10%): Forester 2.5 XT'05 - miasto 15l/100 km, trasa 11l/100 km; Outback H6'05 - miasto 13,5l/100 km, trasa 10l/100 km; Jak te silniki znoszą LPG ? (wiem że przy H6 droga regulacja luzów zaworowych - czyli lepiej 2.5 ? A jak LPG znosi 2.5 XT ?) H6 możesz zagazować na własną odpowiedzialność. Koszt regulacji luzów od 2200 zł w górę. Jeśli myślisz o LPG to zdecydowanie 2.5. Aha czy warto rozglądać się za wersją z USA czy lepiej odpuścić i szukać europejczyka? Moim zdaniem z pewnego źródła tak. Ale skłaniałbym się jednak ku wersji europejskiej. na koniec jeszcze jedno pytanko lepiej skrzynia ręczna czy manual ? (oczywiście H6 tylko automat) Automat. A tak naprawdę to zależy od Ciebie. Ja mam automat. Spokój w korkach, na trasie przełączam na tryb "Power" i wyprzedzanie jest przyjemnością. W terenie włączam tryb "Hold" i mam mnóstwo zabawy. Ale ja mam starszego Outbacka. większość w zasadzie po mieście, ze 3 razy w roku jakieś większe przeloty na święta czy wakacje tak to na weekendowe wypady rodzinką 2+2+bagaż oczywiście :-) Jeśli chcesz się autem bawić to weź Forestera 2.5 XT jeśli bezpiecznie podróżować to Outbacka H6. Jeśli nie możesz się zdecydować, kup Outbacka 2.5 XT. Chcesz kupić już starszawe auta, które po pierwsze diametralnie się różnią od siebie, a po drugie wchodzą w okres wymiany ważnych części eksploatacyjnych. Jak ci przyjdzie wyremontować zawieszenie czy zmienić układ hamulcowy czy też głupie sprzęgło to się możesz zdziwić ile to kosztuje lolo.lolo nie podał konkretnych aut. Dla Ciebie to są "starszawe auta", dla kogoś innego mogą być spełnieniem marzeń. Wydaje mi się, że jest świadomym człowiekiem i wie co robi. Sprzęgło nie jest głupie. Jest ważną częścią auta. A jak chcesz jeszcze wsadzić do Forka LPG to bagaże dla tak dużej rodziny będziesz musiał wozić w trumnie na dachu. A jak wsadzić butlę w koło to będziesz jeździć od stacji LPG do stacji LPG. Kilka razy w roku można pomęczyć się z bagażnikiem dachowym. Forester ma 387 dm3 a Outback 459 dm3. OBK to nie wyścigówka Zimą jak najbardziej . bo jak rodzina 2+2 to już vana kupować trzeba ? ... nie przesadzajcie Napisałem wyraźnie dlaczego. Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem. Pozory mylą a ludzie zawodzą. Forek to za mało nawet na 2+1 jeśli dziecko jest małe i wymaga np. składanego łóżeczka. Do tego wózek (niech nawet będzie spacerówka) i właściwie po bagażniku. Jasne, można walnąć kratkę i zapakować po dach i do tego bagażnik na górę no ale chyba jest to mimo wszystko bardziej upierdliwe bo to co w tak małym w kombi A4 zajmuje mi niewiele ponad połowę bagażnika do Forka po prostu jakoś nie wchodzi! Mniejsza głębokość, nie ta szerokość itd. Widocznie nie masz wyobraźni przestrzennej. Jest na forum osoba która na 2-tygodniowy objazd Skandynawii spakowała się do Imprezy w wersji kombi. Z dwójką dzieci. Poszukaj w wątku o podróżach. Wystarczy chcieć. chyba jednak wybiorę Outbacka tylko nie wiem czy rozsądkowo 2.5 czy iść na całość i H6 (w perspektywie mam LPG) Jeśli myślisz o serwisowaniu w ASO i LPG to 2.5. H6 może się sprawdzić z LPG, ale brakuje na Forum osób, które przetarłyby szlaki. Inglostadt nie spinaj się, bo czytając Twoje posty mam wrażenie, że szukasz sobie kogoś do bicia. Weź tabletkę magnezu i ciesz się samopoczuciem. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now