Skocz do zawartości

Forester czy Outback - który wybrać ?


lolo.lolo

Rekomendowane odpowiedzi

Wózek z gondolą + łóżeczko to już połowa tej mega przestrzeni bagażowej w Forku. No chyba że albo ja mam jakiegoś miniaturowego forka.

A może łóżeczko + wózek są zbyt wielkie?

Polecam coś takiego:

, szczególnie gondola jest miniaturowa po złożeniu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym dokładnie różni się wersja USA od EU jeżeli chodzi o Outbacka ?

 

i czy są jakieś znaczące różnice między wersją 245 z 2005r., a 209 KM z 2003r. (oprócz mocy oczywiście)

Edytowane przez lolo.lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze ma 4-biegowy automat, nowszy 5-biegowy. Starszy lepiej toleruje gaz. W przypadku mojego różnice są takie, że w wersji na EU jest VDC a w US nie ma.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie nie masz wyobraźni przestrzennej. Jest na forum osoba która na 2-tygodniowy objazd Skandynawii spakowała się do Imprezy w wersji kombi. Z dwójką dzieci. Poszukaj w wątku o podróżach. Wystarczy chcieć. Inglostadt nie spinaj się, bo czytając Twoje posty mam wrażenie, że szukasz sobie kogoś do bicia. Weź tabletkę magnezu i ciesz się samopoczuciem.

 

Nie spinam się tylko nie lubię taniego wnioskowania i uogólniania na zasadzie "znam jedną osobę, która zrobiła X więc da się i jest super". Zapewne jest ktoś kto cały świat objechał jednym rowerem i super, ale nie oznacza to, że każdemu to odpowiada i powinno być regułą. Podobnie tani uważam Twój zarzut, że nie mam wyobraźni przestrzennej bo ośmieliłem się stwierdzić, że bagażnik w Forku jest DLA MNIE za mały i być MOŻE KOMUŚ też może to przeszkadzać, zwłaszcza jeśli ten ktoś wybiera między OBK a Forkiem. Racz też zwrócić uwagę, że nikogo w swoim poście nie obraziłem i nie urządzałem (w przeciwieństwie do Ciebie) osobistych wycieczek oni subiektywnej oceny wyobraźni. Więc kto niby się spina? Dobra, dla mnie EOT bo zaraz się okaże, że do Forka spokojnie wchodzi europaleta albo ktoś kiedyś krowę na targ zawiózł bez rozkładania tylnych siedzeń więc o co mi chodzi i może potrzebuję jeszcze więcej magnezu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze ma 4-biegowy automat, nowszy 5-biegowy. Starszy lepiej toleruje gaz

 

a czy w starszej wersji też trzeba wyciągać silnik do regulacji luzów zaworowych czy nie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starsze ma 4-biegowy automat, nowszy 5-biegowy. Starszy lepiej toleruje gaz

 

a czy w starszej wersji też trzeba wyciągać silnik do regulacji luzów zaworowych czy nie ???

 

I tak i nie. Ale nie spotkałem jeszcze mechanika, który by chciał się tego podjąć bez wyciągania silnika. Tak jest po prostu łatwiej i można od razu zdiagnozować inne problemy.

Edytowane przez Dark Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Ale nie spotkałem jeszcze mechanika, który by chciał się tego podjąć bez wyciągania silnika. Tak jest po prostu łatwiej i można od razu zdiagnozować inne problemy.

 

OK. Dzięki za wszystkie odpowiedzi - czas zacząć szukać jakiegoś OBK ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Ale nie spotkałem jeszcze mechanika, który by chciał się tego podjąć bez wyciągania silnika. Tak jest po prostu łatwiej i można od razu zdiagnozować inne problemy.

 

OK. Dzięki za wszystkie odpowiedzi - czas zacząć szukać jakiegoś OBK ;)

 

Najwyższy :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszeniem, OBK ma większy prześwit (taki jak Forek) 20 cm.

Różnią się wizualnie również, ponieważ OBK ma dodatkowe listwy na drzwiach i błotnikach.

Ponadto OBK zazwyczaj jest lepiej wyposażony od Legacy.

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy Forester 2.5 XT'05 - od 1418 do 4128 zł.

 

Zapomniałeś tylko napisać że są dane wzięte z głównej strony SIP i dotyczą zalecanych kosztów przeglądów w ASO. Ja jakoś w ASO płaciłem mniej, bo na poziomie 1050 zł brutto za mały przeglad i ok. 1800 zł brutto za wyjątkowy duży przegląd. I teraz pytanie: czy jest sens serwisować ośmioletnie auto w ASO skoro jest wiele firm ogarniających Subaraki?

 

Spalanie (jazda przepisowa + 10%): Forester 2.5 XT'05 - miasto 15l/100 km, trasa 11l/100 km;

 

Takie spalanie w mieście przy tym założeniu prędkości to bzdura lub kompletny brak umiejętności jazdy samochodem w mieście, czyli pałowanie na ślepo od świateł do świateł, szczególnie jak się wiezie rodzinę. Ale to nie jest forum starych BMW.

 

lolo.lolo nie podał konkretnych aut. Dla Ciebie to są "starszawe auta", dla kogoś innego mogą być spełnieniem marzeń. Wydaje mi się, że jest świadomym człowiekiem i wie co robi. Sprzęgło nie jest głupie. Jest ważną częścią auta.

 

Widać nie zrozumiałeś posta lub udajesz więc tłumaczę: pytający chce kupić auto używane w wieku ok. 8 lat, z przebiegiem rzędu 130-160 kkm w które musi zainwestować spore pieniądze, bo pewne elementy się zużywają i nie da się ich zrobic u kowala lub u innego druciarza. Tak, masz rację, sprzęgło nie jest głupie, widziałem jego świadectwo dojrzałości. Tak, może to być jego wymarzone auto. Mój kolega, któremu inny kolega oczywiście polecił Subaru, własnie sprzedał swoje marzenie, bo nie wyrabiał w jego serwisie. Też się pokusił na zakup starszego Subaru - Imprezy. Cieszył się dwa razy. Mam tłumaczyć kiedy?

Więc jeśli ktoś się pyta o zakup mało oszczędnych i niemłodych samochodów i pierwsze co robi to się pyta ile kosztuje serwisowanie i czy da się zamontować LPG to wniosek jest jeden.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boombastic po co te nerwy ? Jak kupowałem pierwszego OBK pod koniec 2005 roku dostałem w ASO na dłuższą jazdę F XT. Jeździłem w miarę spokojnie ale czasami nie odmówiłem sobie dźwięku wydechu. W sumie była zima więc średnio dynamicznie. Komputer pokazał 17l. Oczywiscie na codzień pewnie dałoby się 14l ale szkoda życia :)

Przy pałowaniu to F XT tak jak i każde inne 2.0T czy 2,5T wciągnie tyle ile mu wlejesz.

F XT to jedna z najszybszych seryjnych lodówek na kołach i wypić musi :)

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pałowaniu to F XT tak jak i każde inne 2.0T czy 2,5T wciągnie tyle ile mu wlejesz. F XT to jedna z najszybszych seryjnych lodówek na kołach i wypić musi

 

Ale mowa była o prędkości przepisowej + 10%, a tak się nie da spalić 15 l, chyba że poruszasz się po mieście tylko na dwójce. Jakoś nie wyobrażam sobie skakania z pasa na pas i pałowania od świateł do świateł mając dwójke dzieci na pokładzie, bo taka jazda szybko się kończy obrzyganiem kanapy. Wiem bo to przerabiałem z jednym dzieckiem. Pomijam juz fakt włączenia się alarmu siedzącego na fotelu obok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeśli ktoś się pyta o zakup mało oszczędnych i niemłodych samochodów i pierwsze co robi to się pyta ile kosztuje serwisowanie i czy da się zamontować LPG to wniosek jest jeden.

 

Kolego z tym wysuwaniem pochopnych wniosków bym się trochę wstrzymał. Tak jak piszą inni nie ma obowiązku serwisowania auta w ASO (nie tylko sami macherzy są w ASO - z mojego doświadczenia wręcz przeciwnie), a o LPG chyba szkoda rozszerzać temat, bo zawsze się znajdą ludzie myślący, że gaz to tylko do zapalniczek.

 

nie 'jakiegoś', tylko bierz H6. szkoda życia na inne ;)

 

i chyba tak zrobię ... :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z tym wysuwaniem pochopnych wniosków bym się trochę wstrzymał. Tak jak piszą inni nie ma obowiązku serwisowania auta w ASO (nie tylko sami macherzy są w ASO - z mojego doświadczenia wręcz przeciwnie), a o LPG chyba szkoda rozszerzać temat, bo zawsze się znajdą ludzie myślący, że gaz to tylko do zapalniczek.

 

Hmm, ci inni od ASO to akurat m.in. ja. A o LPG nikt nie napisał nic złego, więc to ty wyciągasz pochopne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ci inni od ASO to akurat m.in. ja

 

czyli co tylko ASO a "was" omijać szerokim łukiem jeżeli chodzi o subaru ??????

 

A o LPG nikt nie napisał nic złego, więc to ty wyciągasz pochopne wnioski.

 

chodziło mi tylko o to, że nie lubią gazu ludzie, którzy mają/mieli spartolone instalacje przez "fachmanów" i teraz narzekają. Moje każde dotychczasowe auto (a było ich kilka) miało LPG i wszystko ładnie i pięknie chodziło (a zrobiłem ładnych parę kilometrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mowa była o prędkości przepisowej + 10%, a tak się nie da spalić 15 l, chyba że poruszasz się po mieście tylko na dwójce. Jakoś nie wyobrażam sobie skakania z pasa na pas i pałowania od świateł do świateł mając dwójke dzieci na pokładzie, bo taka jazda szybko się kończy obrzyganiem kanapy. Wiem bo to przerabiałem z jednym dzieckiem. Pomijam juz fakt włączenia się alarmu siedzącego na fotelu obok.

Nie każdy ma tak czuły alarm na prawym fotelu, nie wszystkie dzieci rzygają. Są ludzie co lubią szybko startować i nie przekraczać ograniczeń prędkości, więc te 15l wcale takie nierealne nie jest. Oczywiście jeden zrobi 12 inny 17 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co tylko ASO a "was" omijać szerokim łukiem jeżeli chodzi o subaru ??????

 

Jacy was? To ja pisałem że nie ma sensu serwisować tak starego auta w ASO. A w okolicach Warszawy jest sporo serwisów Subaru (nie ASO) potrafiących dobrze zająć się autem.

A gaz mnie ani ziębi, ani grzeje. Tylko wyskakiwanie z tekstem chcę szybkie Subaru, ile kosztuje serwis i czy da się zagazować sugeruje jedno: mam kasę na auto, na utrzymanie gorzej. I dlatego pojawiło się kilka głosów że to nie jest marka budżetowa. A czy brałeś pod uwagę znacznie częstszą wymianę opon, tarcz i klocków? Jak jeździłem wozidełkiem kompaktowym 125 KM i to w automacie to opona prędzej wymagała wymiany ze starości, a Forester niszczy opony dosyć szybko i to cztery, a nie z przodu. To samo masz klockami czy tarczami. Wymiana rozrządu również kosztuje 3-4 razy więcej niż w zwykłym aucie. Tylny jeden amortyzator samopoziomujący do XT to koszt rzędu 1500-1700 zł (tak było do tej pory) lub przeróbka za sprężyny i zwykłe amory, ale to też nie jest tanie.

 

nie wszystkie dzieci rzygają.

 

Niektóre w końcu się przełamują :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w okolicach Warszawy jest sporo serwisów Subaru (nie ASO) potrafiących dobrze zająć się autem.

 

mam nadzieję, że nie tylko w okolicach Warszawy ....

 

A czy brałeś pod uwagę znacznie częstszą wymianę opon, tarcz i klocków?

 

nic się nie bój - do tej pory jeździłem paroma "sprzetami" w stylu 4x4, GTI lub podobnymi i wiem co to częste wymiany opon, klocków itp - oby tylko takie wymiany były .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było sobie zawczasu lepiej określić kryteria wyboru

 

Ten z boku to pikuś w porównaniu z jej starszą wersją zasiadającą czasem z tyłu :biglol:

Ale paradoksalnie jak sama zasiada za kierownicą to już lubi przycisnąć, szczególnie że wcześniej jeździła potworami mającymi ok. 80 KM.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o LPG nikt nie napisał nic złego, więc to ty wyciągasz pochopne wnioski.

 

chodziło mi tylko o to, że nie lubią gazu ludzie, którzy mają/mieli spartolone instalacje przez "fachmanów" i teraz narzekają. Moje każde dotychczasowe auto (a było ich kilka) miało LPG i wszystko ładnie i pięknie chodziło (a zrobiłem ładnych parę kilometrów).

Poczytaj jeszcze forum. H6 jest raczej niepolecane pod gaz, nawet przez fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...