skwaro Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 W wersji turbo nie trzeba wyjmować ECU, wystarczy się podpiąć interfejsem Tactrix i wyłączyć błędy. ECU się wyjmuje tylko w wersji bez doładowania i to zupełnie inna bajka. Jeżeli masz wersję z turbo i ktoś Ci wyjmował ECU do tej operacji to naciągnął Cię na kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siodemka Opublikowano 26 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 A jak się programuje takie ECU z wersji n/a ?Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 11 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2019 Podpowie ktoś, który zawór jest oznaczony jako bank 1, a który bank 2 ? Druga rzecz, przy której się ostatnio zatrzymałem to wyjęcie tej śmiesznej blaszki po rozpołowieniu zaworu. To trzeba po prostu podważyć ? Mój zawór sporadycznie się zacina więc licze, że po czyszczeniu i rozruszaniu posłuży jeszcze jakiś czas. Pompę rozebrałem i o dziwo w środku nie ma najmniejszych śladów dziejącego się zła. Nawet dopatrzyłem się filtra powietrza w obudowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bulion Opublikowano 12 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2019 Ta blaszka przykręcona jest do podstawy która wykonana jest z jakiegoś tworzywa odpornego na wysoką temperaturę. Musisz podważyć całą tę podstawę, ale ostrożnie bo pod nią jest uszczelka gumowa (przy składaniu daje w kość, ciężko ją prawidłowo ułożyć i następnie dobrze złożyć obie części zaworu). Który zawór jest który, niestety nie wiem. Do czyszczenia najlepszy jest jakiś szpraj do EGR. Pozdrawiam Bulion 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 12 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2019 1 godzinę temu, bulion napisał: Musisz podważyć całą tę podstawę, ale ostrożnie bo pod nią jest uszczelka gumowa (przy składaniu daje w kość, ciężko ją prawidłowo ułożyć i następnie dobrze złożyć obie części zaworu). No właśnie ta uszczelka wstrzymała mnie przed próbą podważenia w obawie o uszkodzenie. No, ale chyba nie mam wyjścia. Dzięki za podpowiedź. W weekend siadam ponownie do tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Chrościcki Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał: Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Odświeżam temat bo mam kilka pytań. Zrobiłem tak jak powyżej, błąd się już nie pojawia Ale pompa wyje niemiłosiernie po uruchomieniu silnika, więc odłączyłem od niej wtyczkę, nie uruchamia się jest ok. Zastanawiam się czy jest sens zamontować zaślepki w bloku, czy zostawić tak jak jest, wszystko. Jak robiliście ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 (edytowane) Wywaliłem ostatnio te wszystkie eko wspomagacze przy remoncie po UPG jak ktoś chce zestaw z Forester SG 2007 2.5XT bądź zawory to piszcie.Wszystko sprawne Edytowane 14 Kwietnia 2020 przez Adaśko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kroljulian Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Panowie mam szybkie pytanie na temat tego obiegu wtórnego. Z racji kosztów naprawy tego systemu (padnieta pompa i oba zawory) od kilku miesięcy kasuję sobie tego checka raz na tydzień czy dwa przy pomocy najtańszej wtyczki obd na bluetooth i wszystko gra, żadnych skutków ubocznych nie odczuwam. Czy mogę poprostu wymontować cały ten układ i zaślepić te miejsca wyciętą blachą? Chciałbym wyrzucić te wszystkie graty spod maski i nadal kasować błąd co jakiś czas. Mam gdzie to wyciąć plazmą więc z kształtem blaszek nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Jeżeli kasujesz błąd i przez pewien okres czasu jest ok tzn. że system działa. Możliwe, że od czasu do czasu zacina się zawór. Sam tak miałem. Jak wymontujesz wszystko to Check się zapali na stałe i go nie skasujesz. W modelach turbo jest możliwość wyłączenia tego w sterowniku. W wolnossących jest z tym gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon7ice Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 W dniu 22.05.2016 o 19:49, joki199 napisał: Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon7ice Opublikowano 14 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2020 Dzięki chłopie jesteś wielki naprawiłem w końcu ten cholerny zawór wszystko działa nic się nie świeci na desce i nie mryga w końcu może pojeżdżę na tempomacie, jeszcze raz wielkie dzięki pozdrawiam (a naprawiłem manualną dwu litrową jednostkę nie zaturbioną 2005 po lift forka tak dla info) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sammyPL Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 Witam, U mnie problem z błędem P0410 - kasowanie błędu a po 2-3 dniach na nowo mruga Cruise - tempomat nie działa. Dziś był demontaż pompy, sucho w miarę czysto lekki pyłek, po podłączeniu pod prostownik pompa działa. Demontując pompę zauważyłem że pod nią wiele suchych liści itp. Zauważyłem że pompa bierze powietrze właśnie z dołu raczej nie było obiegu powietrza. Czy taka sytuacja mogła powodować błąd P410? Forester SG 2.0 2005 Pozdrawiam Sławek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 Godzinę temu, sammyPL napisał: Czy taka sytuacja mogła powodować błąd P410? Jest tylko ten błąd ? Bo to wskazuje usterkę całego systemu, ale nie precyzuje, który z podzespołów nie działa. Te liście nie mają znaczenia. U mnie też były. Jeżeli pompa sprawna to za problemy odpowiada któryś z dwóch zaworów. Ale OBD powinno sygnalizować gdzie leży usterka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sammyPL Opublikowano 18 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2020 (edytowane) był problem opisany przez kolegę Joki199. Zastosowałem powyższe rozwiązanie z potencjometrem i wcześniejszy błąd P2433 znikł + wymiana pierwszej sondy lambda. Teraz zmagam się z P0410, który wskazuje mi OBDII i szukając rozwiązań wszędzie trafiam na pompę. No i ten migający Cruise oraz niedziałający przez to tempomat. Edit: Dziś na zimnym pompa załączyła się na ok 8-10s, brak błędu kontrolka Cruise nie miga. zapewne to pozorna radość. Edytowane 19 Listopada 2020 przez sammyPL update 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hawk84 Opublikowano 17 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2021 W dniu 15.04.2016 o 19:12, joki199 napisał: Witam wszystkich Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection). Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy. oto wskazówki do pozbycia się problemu: 1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską. 2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski) Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia. 3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski) - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ, - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia) - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru, - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać, - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω) - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ) W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat) Jeśli ktoś ma zamiar pozbyć się tego ekoustrojstwa, to polecam poniższe zaślepki, u mnie wraz z patentem kolegi Joki199 rozwiązane zostały problemy z migającym CRUISEM i błędami tego szajsu. Wszystko usunięte i Forek szybszy, bo jakieś dwa kilo lżejszy https://tafmet.pl/zaslepki-pompy-powietrza-wtornego/553-4-mm-zaslepki-z-uszczelkami-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-dla-silnikow-benzynowych-subaru-5902553473704.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reader Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2021 Zastosowanie rezystorów niestety uniemożliwia ECU odczyty z czujnika ciśnienia atmosferycznego a co za tym idzie, ECU nie może kompensować zmian wysokości/ciśnienia. Aby pozostawić funkcjonalność sensora konieczny jest emulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benek96 Opublikowano 6 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2021 Cześć. Sorry może nie doczytałem ale chciałem się Was dopytać w jakiej pozycji mam zostawić zawór jeżeli zawór padł i nie chce się otwierać ani zamykać. Chcę go rozebrać oczyścić i złożyć aby po prostu był. W jakiej pozycji go zostawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 domyślnie są zamknięte i wg mnie trzyma je sprężyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wysiolbnix Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 Panowie mam Legacy 2.0 Automat i mam ten sam problem z SIG , czytam różne tematy i pytanie co najlepiej zrobić ? Wyrzucić cały ten system zaślepiając otwory ? Bo juz zgłupiałem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 To i ja zawitam do klubu po dwóch dniach od skasowania błędu pojawia się ponownie, próbować reanimować te zawory i pompę czy pozbywać się a może wykasować z ECU powiadamianie o tym bo u mnie turbo i chyba tak się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 2 minuty temu, ipsx82 napisał: To i ja zawitam do klubu po dwóch dniach od skasowania błędu pojawia się ponownie, próbować reanimować te zawory i pompę czy pozbywać się a może wykasować z ECU powiadamianie o tym bo u mnie turbo i chyba tak się da. Wykasować w ECU, w turbo bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reader Opublikowano 3 Lipca 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2021 W dniu 15.06.2021 o 21:33, wysiolbnix napisał: Panowie mam Legacy 2.0 Automat i mam ten sam problem z SIG , czytam różne tematy i pytanie co najlepiej zrobić ? Wyrzucić cały ten system zaślepiając otwory ? Bo juz zgłupiałem . Najlepiej to przywrócić pełną sprawność. Przy uszkodzonych zaworach trzeba zaślepiać otwory w głowicach. W wersji bez turbo, zawór z czujnikiem ciśnienia należy zostawić wpięty w wiązkę gdyż ECU z niego korzysta. I do tego jeszcze emulator aby błędów nie zgłaszał. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostatni Mohikanin Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Ja jeździłem cztery lata Legasiem z uszkodzoną pompą, w końcu mi się znudziło i pompa została zneutralizowana Do tego mulenie zlikwidowane, coś pięknego. Cała operacja trwała jakieś 30 minut, koszt 1200 zeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucha1984 Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 W dniu 13.04.2020 o 13:18, Michał Chrościcki napisał: Odświeżam temat bo mam kilka pytań. Zrobiłem tak jak powyżej, błąd się już nie pojawia Ale pompa wyje niemiłosiernie po uruchomieniu silnika, więc odłączyłem od niej wtyczkę, nie uruchamia się jest ok. Zastanawiam się czy jest sens zamontować zaślepki w bloku, czy zostawić tak jak jest, wszystko. Jak robiliście ? Gdzie się znajduje bezpiecznik pompy wtórnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 W dniu 3.07.2021 o 19:42, Reader napisał: Przy uszkodzonych zaworach trzeba zaślepiać otwory w głowicach. W wersji bez turbo, zawór z czujnikiem ciśnienia należy zostawić wpięty w wiązkę gdyż ECU z niego korzysta. I do tego jeszcze emulator aby błędów nie zgłaszał. Gdzie kupić taki emulator? Cena? Jakiś link poproszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się