vonda Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 dzięki - teraz wszystko jasne ;-) krótko mówiąc - aby w XT było realnie lepiej to tanio nie będzie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Ponoć nie ma szału pomiędzy heblami WRX a STI...już lepiej do WRX zapodać coś z Porsche lub dużego VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Późniejsze Forki XT mają już tarcze 294mm i tutaj można iść w zacisk od WRX, ale szału dalej nie będzie. ja właśnie u siebie wymieniałem i jest... szał , w porównaniu do serii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 A wiecie co... Ja to podsumuję tak - jeśli komuś w Foresterze nie wystarczy 2-toczek na tarczy 294, to raczej pomylił samochody Oczywiście nie dotyczy to regularnie przegrzewających klocki, płyn i tarcze. Ale oni to raczej powinni zastanowić się nad zmianą stylu jazdy i/lub właśnie samochodu. A poza tym więcej zyskać można na oponach (nie tylko na hamowaniu)... Nawet w kontekście STI wielokrotnie widziałem pytania o "plastikowe" opony, które cały zysk ze "wspaniałych" hamulców zjedzą natychmiast. Poza tym - hamowanie jest nieuzasadnione ekonomicznie. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 mnie tak naprawdę interesuje tzw. "hamowanie awaryjne" w nieprzewidzianych sytuacjach ... stąd dopytywałem się o działanie na zimno ... Opony kupiłem najlepsze jakie znalazłem ... i jestem zadowolony, choć płakać się chce jak widzę jak szybko znikają ;-)) ale wciąż mi serce podchodzi do gardła jak ktoś przede mną zaczyna nagle hamować (zdążę, nie zdąże, zdążę ...;-)) ... a głupio jechać wciąż w takiej odległości od poprzedzającego (w tzw. ciągu/kolumnie samochodów), że mnie ciągle ktoś wyprzedza - bo "jest miejsce" ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Nie patrz na radio w takim razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Późniejsze Forki XT mają już tarcze 294mm i tutaj można iść w zacisk od WRX, ale szału dalej nie będzie. ja właśnie u siebie wymieniałem i jest... szał , w porównaniu do serii Na co wymieniłeś :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 fabryczne zaciski , na WRX tył mi przód tył i przód tarcza DBA, klocki przód Hawk+, tył HPS teraz auto zaczyna hamować , jak zaczną się sportowe ambicie i zrobię remap, założę Brembo - chociaż przy profili opony 225/50 nie wiele może być lepiej... dziwię się że przy gabarytach XT oraz jego mocy i osiągach, Subaru zastosowało "zwykłe" hamulce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Czyli jak rozumiem przesiadłeś się z dwutłoczków na 294mm na czterotłoczki (i z tyłu z jednotłoczków na dwutłoczki)? Jednocześnie zmieniając klocki/tarcze. Czyli nie masz bezpośredniego porównania dwu<->czterotłoczek, tylko porównanie "zwykły"<->"usportowiony" klocek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 ja się już dawno przesiadłem z 2-tłoczków (294) na 4-tłoczki (294) , szału nie ma, może troszkę lepiej. lepsze hamowanie w codziennej jeździe pojawiło się po założeniu nowych tarcz (dba) i klocków (omp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 No, Forek ma już założone: - tarcze gładkie Brembo (09.5674.24) - 170 zł / szt., - klocki Ferodo DS Performance (FDS1327) - 303 zł komplet na przód. I zgodnie z tym co zostało tutaj powiedziane, nie zaczął od tego stawać dęba , ale różnica jest ZAUWAŻALNA - tak "na oko" jest jakieś 10-15% skuteczniej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 kurcze, taniocha. tyle że 276 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 ano taniocha, ale też orgazmu nie ma z polepszenia hamowania chociaż na pewno czuję się teraz trochę pewniej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 z ciekawości, czemu nie poszedłeś drogą zmiany jarzma i przejścia na rozmiar tarczy 293? koszty czy coś jeszcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Po pierwsze koszty - na jarzma trzeba by dołożyć ~550 zł czyli prawie drugie tyle. A poza tym to Forek jest generalnie na sprzedaż i nie chcę przesadzać, chociaż z drugiej strony wiadomo jak to jest z subaru - jakoś mi tak smutno jak pomyślę, że mam się go pozbyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 550 to chyba nówki. ja kupiłem całe zaciski za 350. same jarzma pewnie można by dorwać za 100-150 zł. ale ok, dzięki, już wszystko jasne - myślałem, że może znalazłeś jakieś minusy w przejściu na 294, poza kosztami, które niewątpliwie są wyższe (sama cena tarcz czy klocków). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Witam tez zastanawiam sie nad upgratem hamulcow w legacy mam tarcze 276 tragedi nie ma ale po przesiadce z Clio sporta nie ufam im. W foresterze 2.5 N.A. mam z kolei seryjne 294 i hamuje jeszcze gorzej od legaca. Srednica kola robi swoje. Foresterem jezdze sporadycznie ale do legaca planuje jarzma pod 294 ( tarcze nowe leza w garazu kilka kpl. na zapas do forka wiec brakuje mi tylko jarzm ) Ciekawe jaka bedzie roznica?. Docelowo na lato kpl 294 na zime drugi kpl 276 na kola 15" P.S. kupie jarzma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 po przejściu z 2 na 4-tłoczki w WRX-ie - zdecydowanie nieopłacalna wymiana. nie zgadzam się, w 4pot jest więcej klocków do wyboru, 2pot na tył to tarcza 290 mm wentylowana i zdecydowanie czuć różnicę. dla mnie największy problem to syfienie się klocków i spadek wydajności hamowania na ferodo premier. Głównie wynika to z tego, że tarcze często mają nalot. Plusem premierów to chyba cena i niekrzywienie tarcz. Dyskusja się zaczęła od Forka S-turbo, a ten ma tarcze 277mm Po zmianie jarzma jak napisał Carfit można wsadzić tarczę 294mm i na to lepsze klocki. Efekt w stosunku do ceny jest więcej niż zadowalający. dokładnie, ja swój zestaw sprzedałem i customer był bardzo zadowolony z seryjnych gratów z fxt my06 czyli 294 plus 266mm tył vs s-turbo to jednak duża różnica. Aha, rozwiązanie by Carfit wg mnie jest najbardziej optymalne Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 294 plus 266mm tył vs s-turbo to jednak duża różnica różnica jest tylko na przodzie. S-Turbo ma już z tyłu 266. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Po pierwsze koszty - na jarzma trzeba by dołożyć ~550 zł czyli prawie drugie tyle. 550 to chyba nówki. ja kupiłem całe zaciski za 350. same jarzma pewnie można by dorwać za 100-150 zł. No ja na The Forum kupiłem za 350 tarcze 294 mm (nacinane i nawiercane) + zaciski (dwutłoczki) z jarzmami + klocki (starczyły spokojnie na jeden sezon ostrej jazdy) + zaciski na tył + przesyłka. Poprawa w porównaniu do fabrycznej 277 znaczna, zwłaszcza przy kilku hamowaniach pod rząd 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 okazje się zdarzają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Haze Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 No ja na The Forum kupiłem za 350 tarcze 294 mm (nacinane i nawiercane) + zaciski (dwutłoczki) z jarzmami + klocki (starczyły spokojnie na jeden sezon ostrej jazdy) + zaciski na tył + przesyłka. 350 zł za to wszystko? To była jakaś akcja charytatywna? Też bym tak chciał ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 14 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 Plusem premierów to chyba cena i niekrzywienie tarcz. Cena może tak, ale z tym niekrzywieniem to się nie zgadzam. Przynajmniej ze zwykłymi brembulcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 leon rozwiń temat bo już miałem "kup teraz" klikać i ręka mi zadrżała :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 A co tu rozwijać. Zrobiło się chińskie 8 z tarcz i już. Do tego nie hamowały. Później na OEM tarczy i klockach było już OK, mimo że wolniej nie jeździłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się