Skocz do zawartości

GC8 + DCCD +...


grygo

Rekomendowane odpowiedzi

Zalozmy sobie sytuacje, ze ma byc zbudowany pojezdzawkowoz/rajdowka. Wspomniane auto ma charakteryzowac kilka rzeczy: ma byc w budzie GC8, ma byc LHD, ma posiadac DCCD oraz homologowana klatke (fajnie jakby mialo deske po lifcie 98-00). Ktora z zaprezentowanych przeze mnie opcji jest (generalnie) najlepsza, ktora najtansza a ktora cechuje najlepszy stosunek cena/jakosc (o ile mozna taka segregacje przeprowadzic) jakie sa generalnie plusy i minusy kazdej z mozliwosci. Zalozmy, ze budzet jest w stanie "zaspokoic" kazda z ponizej zaprezentowanych opcji. Chcialbym aby osoby zorientowane w temacie podrzucily swoje opinie, fajnie gdyby wypowiedzialy sie tez osoby, ktore przechodzily przez podobne projekty.

 

1. kupno oryginalu Type RA/R, przekladka + wspawanie klatki

 

2. budowa na podstawie zdrowego GTka LHDa, znalezienie calego zestawu DCCD i "wszczepienie" go + wspawanie klatki

 

3. kupno zbudowanej rajdowki z klatka w przyzwoitym stanie bez DCCD np. jak to http://moto.allegro.pl/przygotowana-do- ... 43342.html oraz doposazenie w aktywny dyfer

 

4. kupno przelozonego Type RA/R + wspawanie klatki

 

Kilka pytan pomocniczych:

 

Jak sie ma DCCD do pozniejszej, potencjalnej wymiany na skrzynie klowa? Podejrzewam, ze jesli bedzie to sam wklad to nie bedzie wiekszych problemow.

 

Sam klowy wklad w seryjnej obudowie da rade przy ekstremalnych obciazeniach czy lepiej jest wlozyc kompletna skrzynie zbudowana od podstaw?

 

Auto ma byc budowane z zalozeniami pelnej zgodnosci z homologacja (niekoniecznie wszystko w jednym czasie, ale etapami)

 

Mam nadzieje, ze temat Was zaciekawi i skloni do dyskusji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja bym kupil oryginal i dokonal przekladki. Wtedy sam wiesz co jest robione na biezaco. Poznajesz auto od podstaw. Mimo, ze bedzie to auto do sportu, mozesz trafic na zle przelozony egzemplarz, ktory golym okiem bedzie wygladal idealnie. Wowczas koszty Ci diametralnie wzrosna. To moja opinia akurat, specem nie jestem, ale jedna przekladke juz mam za soba i robilem wszystko tak jak chcialem zeby bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej kupicv padnietego GTka ze zdrowa blacha i do tego zestawu przeszczepic motor i napedy z new age ?

polecam takie rozwiazanie... :mrgreen:

 

rozwiazanie generalnie nie jest zle tylko pozostaje kwestia homologacji. nie pamietam czy w Nce homologowana byla skrzynia 6MT oraz jak jest z poszczegolnymi przelozeniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie jakby mialo deske po lifcie 98-00

 

Grygo naprawdę uważasz, że jest coś łądniejszego od tej deski?

 

web.jpg?ver=12714522900001

 

A co do tematu, to skoro z tej zdrowej bazy jaką jest "zdrowy GT-ek" wszytsko (silnik, skrzynia, napęd, zawias) jest do śmietnika, to równie dobrze można by budować takie auto na zdrowej budzie GL-a (o ile takie istnieją :mrgreen: ). Dlatego czy nie lepiej poszukać jakiegoś RA (nawt ze zdechniętym motrem) gdzie chociaż mamy tą lżejszą budę, zamknięty blok i skrzynie z DCCD. A jak się poszuka to i za dychę takie auto można już wyrwać :wink:

 

-- 24 kwi 2012, o 22:41 --

 

Nce homologowana byla skrzynia 6MT oraz jak jest z poszczegolnymi przelozeniami

 

w N-ce jezdziła chyba seryjna 5-ka skrzynia, a w A-grupie 6 kłowa by Prodrive i nic innego :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie jakby mialo deske po lifcie 98-00

 

Grygo naprawdę uważasz, że jest coś łądniejszego od tej deski?

 

web.jpg?ver=12714522900001

 

?troszzku odpustowa ... ale w sumie, niech będzie.

Nie mam już siły się z Tobą kłocić.

Niech więc będzie. trudno. zgoda?

 

 

 

 

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagnie oj ciagnie, ale poki co to sa odlegle marzenia. jednak jestem z takich ludzi, ktorzy wola miec wszystko dobrze przygotowane, poki co jest etap spokojnego ukladania tego pomyslu w glowie ;)

 

No i moze ktos podpowie cos w temacie ponizszych pytan pomocniczych?

 

Jak sie ma DCCD do pozniejszej, potencjalnej wymiany na skrzynie klowa? Podejrzewam, ze jesli bedzie to sam wklad to nie bedzie wiekszych problemow.

 

Sam klowy wklad w seryjnej obudowie da rade przy ekstremalnych obciazeniach czy lepiej jest wlozyc kompletna skrzynie zbudowana od podstaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i moze ktos podpowie cos w temacie ponizszych pytan pomocniczych?

 

może pytaj bezpośrednio forumowych motaczy, którzy przechodzili kły, np. Gracu, Kruk(?), Mati(?), Czarny (jeśli jeszcze jest na forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...tak tak Evo- srewo. Wyleczylem sie z tej furmanki jak na kazdych(doslownie kazdych) zawodach były klopoty z dyframi w tych samochodach(u różnych kierowców).

Jak nie AYAC się gotował, to wyleciał z zaczepów itd.....

 

Jesli EVo to tylko na pasywach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie wiele mają forumowicze do powiedzenia w tym temacie, bo oczywiście od panewki i skrzyni to wszyscy eksperci, ale żeby coś nie było przerabiane na forum to nie ma mądrego :mrgreen:

 

Myślę, że najwięcej w temacie miałby do powiedzenia Maras ale dopóki wszystko jest w fazie planów, testów, eksperymentów to ze zrozumiałych powodów radzić niczego nie bedzie chciał :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Ja bym w pierwszej kolejności kupił homologację i na jej podstawie budował auto + przepisy RSMP.

Jakiś czas temu jeden z forumowiczów pytał o tego typu sprawy - nie można ścigać się RSMP z napędami new age!

IMHO najlepszą opcją będzie JDM! Da się kupić mało zardzewiały egzemplarz, mocniejsze napędy (łatwiej sprzedać niż GT) lżejsza buda!

Budując rajdówkę musisz rozebrać do gołego więc moim zdaniem nie jest problemem zrobić przekładkę.

Osobiście brałbym pod uwagę tylko przedlifty :) Najładniejsza deska i Hołkowy klimat :P

Nie kupowałbym gotowego auta ponieważ dużo fajniej i solidniej zrobisz sobie sam - chyba że jesteś druciarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druciarzem nie jestem, ale mnie budowa aut srednio podnieca. Produkt finalny jest tym czego oczekuje, skladanie srubka po srubce nie jest celem samym w sobie. Wiadomo, ze sa rozne egzemplarze, zbudowane przez roznych ludzi, trafiaja sie tez te dobre i wlasnie takich aut nie dyskwalifikowalbym. Kupno homologacji oczywiscie to podstawa, jakis czas temu juz ja sobie przegladalem ;)

 

PS evo nie biore pod uwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja szukałbym budy/egzemplarza z zajechanym silnikiem type r/ra, przełożył, od razu wspawał klatkę, a silnik zbudował od podstaw. Oczywiście wszystko zgodnie z homologacją.

Generalnie w takim samochodzie nie ma miejsca na półśrodki i trzeba wiedzieć co się ma, a do tego najlepsza droga jest jak się wszystko zrobi od podstaw samemu.

 

Ewentualnie można poszukać już zbudowanego takiego samochodu ale zbudowanego przez jakąś porządną firmę, która się pod tym wszystkim podpisze, a nie przez "kogoś tam" do zawodów "dookoła trzepaka" bo w tym drugim przypadku i tak nie wiadomo do końca co się kupiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, fajnie prawicie tylko chyba ktoś zapomniał ile to będzie kosztowało (zakładam że nie budujemy "druta")..... Autko przygotowane do sportu zgodnie z homologacją...... lepiej zapoznaj się z homologacją i policz wszystko dobrze na papierze zanim wystartujesz. Tak chyba będzie najlepiej.

Zastanawia mnie jeszcze czy przekładka jest zgodna z homologacją ale skoro Hołek jeździł takim autem to chyba OK.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie auto musi byc LHD, jestem polakiem i jezdze odpowiednia strona jezdni ;) a co do homologacji to tak jak pisalem wszystko chcialbym robic sukcesywnie. poza tym nie widze jakichs wielkich roznic w kosztach budowy rajdowki GC8 a budowy rajdowki GC8 z homologacja przy zalozeniu, ze wszystko jest robione dla siebie i musi byc top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym nie widze jakichs wielkich roznic w kosztach budowy rajdowki GC8 a budowy rajdowki GC8 z homologacja

 

 

eeeee, no chyba nie do końca...

wg mnie homologacja kosztuje trochę więcej, bo budując rajdówke bez homo mozesz włożyć graty bezpieczne, mocne, ale dowolne. Homo ztcw mocno ogranicza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie auto musi byc LHD, jestem polakiem i jezdze odpowiednia strona jezdni ;) a co do homologacji to tak jak pisalem wszystko chcialbym robic sukcesywnie. poza tym nie widze jakichs wielkich roznic w kosztach budowy rajdowki GC8 a budowy rajdowki GC8 z homologacja przy zalozeniu, ze wszystko jest robione dla siebie i musi byc top.

 

Budowanie samochodu wg homologacji jest o wiele kosztowniejsze niż budowa auta nie patrząc się na homologację...

Wiem bo takie auto buduję aktualnie. Na samym ręcznym masz 5k różnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...