Skocz do zawartości

Dakar 2012


Jumpman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 516
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W motosporcie zawsze będzie pole do popisów sędziowskich bo trudno wymagać aby z pierwszej piątki rozbierali cały samochód. Nie wiemy jak feralny system był zamontowany - tzn. czy był widoczny czy nie. Tłumaczenie Gordona, że od dawna z tym jeździ nie jest do końca jasne bo nie oznacza, że jeździł z czymś co jest legalne.

Jak chcą aby było równiej to niech zrobią puchar na Dakarze gdzie producent X zrobi ileś aut i przed startem będzie losowanie :) Dodatkowo przed każdym odcinkiem losowo wymienią się ECU aby nie było, że ktoś tajniakiem sobie mapę inną wgrał :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr Hołek nie jest mechanikiem, komisarzem, sędziom... nie musi wypowiadać się precyzyjnie w sprawach technicznych. Jest sportowcem i jeżeli czuje lub widział (bo tam był na miejscu), że któryś zawodnik oszukuje to może o tym mówić. Na bank by nie mówił gdyby nie wiedział, że tak jest bo mógłby zostać pozwany przez Gordona :wink:

 

Ja też nie jestem mechanikiem, komisarzem itd ale zawsze myślałem, że jak jest zwężka to nie po to, aby ktoś za nią podpinał jebitny kompresor który w kilka sekund jest w stanie napompować 4 jebitne opony.

 

 

A poza tym na tym forum nie wolno pisać źle o: Papieżu, Colinie, Małyszu i ... Hołowczycu

Takie niepisane zasady, zapamiętaj sobie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na koniec wyszło po naszemu : pokłócić się :roll: :(

 

Kurcze, nikt, ja napewno nie, nie chce sie klocic.

 

Ale poco odrazu wycieczki osobiste?

Jak ktos ma opinie to niech;

- albo napisze ze to jest tylko jego opinia

- albo jak ma cos na poparcie to niech to przedstawi.

 

Tylko niech to cos bedzie wytlumaczalnym i wytrzymujacym probe kontrargumentu konkretem, a nie jakies bleble Pana Hołowczyca.

 

PS. Aby nie bylo ze Gordon jest moim idolem to;

Uwazam ze jego pojazd nie powinien startowac w tej samej kategorii co mini.

 

Prawdopodobnie bylo tak - nikt nie myslal ze on moze miec jakiekolwiek szanse wiec nie zwracano uwagi na to co ma pod maska. Zrobil sie grozny to przystawiono lupke i ........ Nikt ze strony Gordona nie partycypuje finansowo w imprezie tak jak BMW, wiec sie szuka dziury w calym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, akurat w przypadku sprawy z Gordonem, nie ma sie do czego przyczepic, jesli chodzi o postepowanie sedziow (ich motywacja to inna sprawa - tej nie komentuje). Badanie techniczne przed impreza sportowa nie jest za zwyczaj bardzo szczegolowe. Trudno przebadac od srubki do srubki kilkadziesiat samochodow, tak jak to ma miejsce w RSMP, a co dopiero na Dakarze, gdzie tych pojazdow jest kilkaset :idea: Tym bardziej, ze wiele z nich, a wlasciwie znaczna wiekszosc, to prototypy, w przypadku ktorych sedziowie poniekad musza troche "ufac" konstruktorom i jedyne rzeczy, ktore moga obiektywnie sprawdzic to np. zwezka, skok zawieszenia itd itp Ale nawet jakbys wzial najlepszego mechanika Subaru, to ciezko by mu bylo odnalezc jakiegos ukrytego "bubla" w, dajmy na to, Rolls-Royce.

 

Normalnym tez jest, ze ktorys z zawodnikow moze zlozyc na innego zawodnika protest (patrz: RSMP 2011 Solowow i Kajtek). Sedziowe wtedy musza zareagowac i zbadac samochod oprotestowanego.

 

Rowniez normalnym jest, ze po zawodach bardzo dokladnie bada sie pierwsza trojke oraz wylosowanych kilku innych zawodnikow - byc moze na Dakarze robi sie takie badania rowniez w trakcie trwania imprezy, ze wzgledu na jej dlugosc. Do tej pory Gordon jakos nie byl az taki szybki jak w tym roku, wiec juz samo to jest wystarczajacym powodem, zeby wzbudzic podejrzenia, ale nawet gdyby wierzyc w jego uczciwosc, to najszybszych sie po prostu dokladniej sprawdza.

 

Ot i wsio.

 

Z wywiadu z Holkiem wynika, ze sedziowie byli 100% przekonani, ze ten system jest nielegalny. Wiec byc moze kryje sie za tym troche wiecej niz tylko wezyk?

 

Moja opinia jest taka: zwezka ma ograniczac doplyw powietrza do komory silnikowej. Jakiekolwiek jej obejscie jest niezgodne z regulaminem, kropka. Nieistotne czy dawalo mu to 300 koni, dwa konie czy nawet zmniejszalo moc maksymalna. Jest nielegalne i tyle.

I jesli sedziowie uznaja, ze jest nielegalne to nalezy mu sie dyskwalifikacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr, akurat w przypadku sprawy z Gordonem, nie ma sie do czego przyczepic, jesli chodzi o postepowanie sedziow (ich motywacja to inna sprawa - tej nie komentuje). Badanie techniczne przed impreza sportowa nie jest za zwyczaj bardzo szczegolowe. Trudno przebadac od srubki do srubki kilkadziesiat samochodow, tak jak to ma miejsce w RSMP, a co dopiero na Dakarze, gdzie tych pojazdow jest kilkaset :idea: Tym bardziej, ze wiele z nich, a wlasciwie znaczna wiekszosc, to prototypy, w przypadku ktorych sedziowie poniekad musza troche "ufac" konstruktorom i jedyne rzeczy, ktore moga obiektywnie sprawdzic to np. zwezka, skok zawieszenia itd itp Ale nawet jakbys wzial najlepszego mechanika Subaru, to ciezko by mu bylo odnalezc jakiegos ukrytego "bubla" w, dajmy na to, Rolls-Royce.

 

Normalnym tez jest, ze ktorys z zawodnikow moze zlozyc na innego zawodnika protest (patrz: RSMP 2011 Solowow i Kajtek). Sedziowe wtedy musza zareagowac i zbadac samochod oprotestowanego.

 

Rowniez normalnym jest, ze po zawodach bardzo dokladnie bada sie pierwsza trojke oraz wylosowanych kilku innych zawodnikow - byc moze na Dakarze robi sie takie badania rowniez w trakcie trwania imprezy, ze wzgledu na jej dlugosc. Do tej pory Gordon jakos nie byl az taki szybki jak w tym roku, wiec juz samo to jest wystarczajacym powodem, zeby wzbudzic podejrzenia, ale nawet gdyby wierzyc w jego uczciwosc, to najszybszych sie po prostu dokladniej sprawdza.

 

Ot i wsio.

 

Z wywiadu z Holkiem wynika, ze sedziowie byli 100% przekonani, ze ten system jest nielegalny. Wiec byc moze kryje sie za tym troche wiecej niz tylko wezyk?

 

Moja opinia jest taka: zwezka ma ograniczac doplyw powietrza do komory silnikowej. Jakiekolwiek jej obejscie jest niezgodne z regulaminem, kropka. Nieistotne czy dawalo mu to 300 koni, dwa konie czy nawet zmniejszalo moc maksymalna. Jest nielegalne i tyle.

I jesli sedziowie uznaja, ze jest nielegalne to nalezy mu sie dyskwalifikacja.

 

Nic dodać nic ująć.

Mimo że kibicowałem Gordonowi, dyskwalifikacja niestety mu się należy.

Podobnie jak w w przypadku dopingu,najmniejsze ślady niedozwolonych środków w organizmie i out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr Hołek nie jest mechanikiem, komisarzem, sędziom...

 

 

Jak nie jest to nie powinien sie tak autorytatywnie wypowiadac o czyms o czym zielonego pojecia nie ma, bo tylko z siebie glupka robi.

 

Poza tym, znowu stracil w moich oczach. Kierowca rajdowy powinien miec pojecie o tym co sie pod maska dzieje....

Jak nie ma to wychodza takie kwiatki.

Albo takie jak na filmiku z kabiny, bodaj Malysza. Auto lezy na boku, silnik klekoce bez oleju i dopiero pilot upomina kierowce,

"zgas, zgas..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, znowu stracil w moich oczach. Kierowca rajdowy powinien miec pojecie o tym co sie pod maska dzieje....

Poczytaj o historii startów Hołka w Dakarze i o tym co naprawił SAM w czasie tych startów.

Wydaje mi się, że ma pojęcie o mechanice.

PS.

To jest moje subiektywne zdanie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A poza tym na tym forum nie wolno pisać źle o: Papieżu, Colinie, Małyszu i ... Hołowczycu

Takie niepisane zasady, zapamiętaj sobie :wink:

 

Aaaaa, to inna inszosc.

Nie wiedzialem ze to jest kolko paska klinowego z samochodu Pana Hołowczyca.

 

-- Śr sty 18, 2012 3:58 pm --

 

Poczytaj o historii startów Hołka w Dakarze i o tym co naprawił SAM w czasie tych startów.

Wydaje mi się, że ma pojęcie o mechanice.

PS.

To jest moje subiektywne zdanie :twisted:

 

I opowiada takie dyrdymalki?

 

"rozmawialismy z komisarzami technicznymi, byl to specjalnie skonstruowany system ktory z opony, mowia niektorzy ze powietrze, nawet inni ze gaz odpowiedni, ktory zwieksza moc, lecialo to sobie do silnika, " :shock:

- To jest fakt. :P

 

Przepraszam, to jest jakas farsa.

Ja rozumiem, ze trzeba lapac punkty na nastepny rajd, ale troszke godnosci osobistej by sie przydalo.

- a to jest moje osobiste zdanie

 

-- Śr sty 18, 2012 4:01 pm --

 

 

Przez moment myslalem ze czerwone strzaleczki sam dorobiles.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie ze sobie nagrabilem. :oops:

Moze mala proba rechabilitacji. W razie potrzeby zloze samokrytyke. :cry: (mlodzi pewnie nie rozumieja)

 

Mysle ze odkrywca ukrytego systemu zasluguje na cos co przejdzie do historii.

Moze by tak nielegalny system z pojazdu Gordona nazwac imieniem odwaznego demaskatora/odkrywcy.

 

Sami zobaczcie. Na tym zdjeciu wyraznie widac jak odpowiedni gas, moze powietrze ze specjanie skonstruowanego systemu leci do silnika. Az woda na okolo bulgoce.

"specjalnie skonstruowany system ktory z opony, mowia niektorzy ze powietrze, nawet inni ze gaz odpowiedni, ktory zwieksza moc, lecialo to sobie do silnika, "

 

http://www.ewrc.cz/ewrc/image_browse.php?id=76986

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr ale o co Tobie chodzi bo sie gubie? O to, że Gordon stosował niedozwolone systemy a źli Francuzi go na tym złapali, czy o to, że malo elokwentny Hołek, przed setkami dziennikarzy, po paru godzinach podróży, nieprecyzyjnie wypowiedział sie o diwajsach jakie sobie Gordon namodził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Premo: Dokładnie.

@TyrTyr: Hołek wypowiadał się tak aby przeciętny słuchacz zajarzył piąte przez dziesiąte o co chodzi.

Jakby Hołek powiedział, np. coś w stylu: "kompresor układu pompowania kół miał połączenie do kolektora ssącego za zwężką."

Pewnie Ty byłbyś bardziej zadowolony natomiast większość zdecydowana by nie miała w ogóle pojęcia o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr ale o co Tobie chodzi bo sie gubie? O to, że Gordon stosował niedozwolone systemy a źli Francuzi go na tym złapali, czy o to, że malo elokwentny Hołek, przed setkami dziennikarzy, po paru godzinach podróży, nieprecyzyjnie wypowiedział sie o diwajsach jakie sobie Gordon namodził?

 

O co chodzi? O elementarna uczciwosc i odrobine powsciagliwosci.

 

Tak jak jest teraz to wyglada jak za starych "dobrych" czasow kiedy niemiec z DDR musial byc lepszy od niemca z RFN.

A nad nimi musial gorowac kolchoznik z jedynie slusznego systemu.

Jesli przypadkiem wance sie cos omsknelo to winna byla zgnilo imperialistyczna reka dzialajaca z pod plaszczyka i cala prasa, dzinnnikarze, zawodnicy BARDZO DOBRZE O TYM WIEDZIELI.

 

Wiedzieli tak dobrze jak wie Pan Hołowczyc ze Gordon oszukal.

Gucio wie. Jak by wiedzial to by cos z sensem powiedzial.

I nie tlumaczcie go zmeczeniem (nie wyglada na zmeczonego) czy checia wypowiedzi dla ludu. Bo to sa bzdury.

Powinien trzymac jezyk za zebami, pozostawic sprawe komisarzom, a nie robic z siebie, dla jednych gwiazde, dla innych posmiewisko.

 

Byc moze istotnie Gordon ma w pojezdzie cos niezgodnego z przepisami i dobrze ze go zdyskwalifikowano.

Nie wiem, tego i nie bede wiedzial zanim mi nikt nie powie co to bylo i dlaczego jest niezgodne.

Na dzien dzisiejszy;

Gordon mial system do zmiany cisnienia w oponach - legalny

Elementem tego systemu jest wspomaganie zmniejszania cisnienia opon za pomoca podcisnienia z silnika.

Czy takie rozwiazanie jest legalne na tym rajdzie czy nie, tego nie wiem.

Wiem natomiast ze nie podnosi mocy silnika (jak "sugeruje" K.H.). Pomaga jedynie szybciej wypuszczac powietrze z opon.

Jesli w przepisach byl/jest zapis ze wypuszczac powietrze z opon wolno tylko do atmosfery to OSZUKAL.

Jesli nie ma takiego zapisu, to zabojady leca sobie w czlona, i OSZUKALI Gordona.

Tylko po to by wygral Francuz.

Tak jak probowali robic wiele razy. Np. systematycznie probowali OSZUKAC Armstronga.

 

Przepraszam wszystkich kleczacych przed oltarzem kola zapasowego Hollllka.

Istotnie nie powinno sie szargac niczyich swietosci.

 

PS. Kiedys, kiedys paru wyznawcow Deyny, chcialo mnie lac bo zamiast Kazimierz powiedzialem lekcewazaco Kazik.... :oops:

Teraz wiem, ze jak religia to religia.... :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale Ty chyba jesteś jakiś nawiedzony :roll: :roll:

Jedziesz po Hołowczycu jakby co najmniej zwołał na Dakarze oficjalną konferencję prasową transmitowaną na cały świat i tam oskarżał Gordona. Powiedział swoje zdanie i tyle na ten temat. Wiemy już wszyscy że jesteś większym specem od motoryzacji od niego no i zapewne lepiej też od niego jeździsz. Daj sobie już na luz chłopie :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem, tego i nie bede wiedzial zanim mi nikt nie powie co to bylo i dlaczego jest niezgodne.

Na dzien dzisiejszy;

Gordon mial system do zmiany cisnienia w oponach - legalny

Elementem tego systemu jest wspomaganie zmniejszania cisnienia opon za pomoca podcisnienia z silnika.

Czy takie rozwiazanie jest legalne na tym rajdzie czy nie, tego nie wiem.

 

A mówiłeś , że wiesz :roll: bardzo się zawiodłem :lol:

Przepraszam wszystkich kleczacych przed oltarzem kola zapasowego Hollllka.

Istotnie nie powinno sie szargac niczyich swietosci.

 

http://oknotest.pl/images/obrazy-abc-ar ... -sensu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, sporo bicia piany. Ale nie zmienia to faktu, że jak Gordon odpiął "magiczny" przewód, to i tak odjechał reszcie na 15 minut. I chyba tu jest pies pogrzebany - przy nieobecności VW zespół Mini chyba liczył na brak prawdziwej konkurencji, a tu nagle okazało się, że amerykaniec w swojej śmiesznej wydumce jest szybszy od hiper-profi zespołu fabrycznego.

Gordon jeździ swoim Hummerem od 2006 roku, i dopóki auto się psuło, albo Robby regularnie dzwonił to nikt nie patrzył w jego kierunku poważnie. W tym roku właściwie wszystko zagrało, okazało się, że konstrukcja buggy lepiej spisuje się od 4x4, więc nagle zaczęły się żale że regulamin ma luki a potem, system stosowany od 5 lat stał się niezgodny z przepisami.

 

 

PS - nie jestem hejterem Hołka :lol: Jest członkiem zespołu, więc nie dziwie się, że w tej sprawie mówi to samo co reszta teamu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...