Skocz do zawartości

Dakar 2012


Jumpman

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 516
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

No ciekawe. Pan Holowczyc wie ze Gordon oszukal ale nie wie jak.

Powazny czlowiek wstydzil by sie publicznie takie brednie gadac.

 

..... ze moze, gaz, ze powietrze z opon zwieksza moc silnika..... jak ktos umie fajera krecic to niech sprawy techniczne innym zostawi.

Trzeba sie zastanowic ile powietrza moze sie zmiescic w oponie a ile potrzeba by doladowac silnik....

 

Pojazd Gordona od kilku lat nikomu nie przeszkadzal az nagle....... dziecinada, zmiana regul w czasie trwania zawodow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No ciekawe. Pan Holowczyc wie ze Gordon oszukal ale nie wie jak.

Powazny czlowiek wstydzil by sie publicznie takie brednie gadac.

 

..... ze moze, gaz, ze powietrze z opon zwieksza moc silnika..... jak ktos umie fajera krecic to niech sprawy techniczne innym zostawi.

Trzeba sie zastanowic ile powietrza moze sie zmiescic w oponie a ile potrzeba by doladowac silnik....

 

Pojazd Gordona od kilku lat nikomu nie przeszkadzal az nagle....... dziecinada, zmiana regul w czasie trwania zawodow.

Wiesz więcej od nas o aucie Gordona, że tak piszesz?

Rozmawiałeś z komisarzami? Może Gordon Ci tłumaczył zasady działania tego systemu? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz więcej od nas o aucie Gordona, że tak piszesz?

Rozmawiałeś z komisarzami? Może Gordon Ci tłumaczył zasady działania tego systemu? :roll:

 

Wyglada na to ze wiem wiecej.

 

Jesli Ty swoja wiedze opierasz na bzdurach jakie wygaduje Pan Hołowczyc w tym wywiadzie to nie mamy o czym rozmawiac.

 

Nie zastanawia Cie dlaczego "tajemniczy system" w pojezdzie Gordona wczesniej nie przeszkadzal nikomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała sprawa śmierdzi i tyle. Tzn. może i Gordon jeździł wcześniej z takim samym systemem, który mógł umknąć uwadze komisarzy. Nie chodzi tu o system pompowania kół a o jego pewien fragment, który został w tym roku, jak donoszą komentatorzy, przypadkowo odkryty.

Otóż jak to bywa codziennie na Dakarze FIA + organizator poszli sprawdzić zgodność z regulaminem kilku aut i sprawdzali u Gordona prawidłowość zwężki w układzie dolotowym. Po demontażu ( na zgaszonym silniku ) okazało się, że coś ciągle dmucha w kolektor ( za zwężką ). Był to przewód, który łączył z jakiegoś powodu system pompowania kół z kolektorem. Stwierdzili, że to niedozwolone i zdyskwalifikowali.

Gordon potem demonstrował działanie systemu, ale moim zdaniem bardziej sprawę zaciemnił niż wyjaśnił. Oto co zrobił:

Na samochodzie Nassera ( w sumie bardziej wiarygodnie by było na swoim ) uruchomił silnik, zasłonił zwężkę i za chwilę silnik zgasł. Wniosek Gordona: nie dmucha wystarczająco aby podtrzymać pracę silnika więc nie ma sprawy.

Następnie poczynił to samo ze spuszczonym powietrzem z kół i znów silnik zgasł. Wniosek Gordona: jak wyżej.

Następnie (ciągle z zakrytą rurą kolektora ssącego) zdjął wspomniany przewód. Silnik zmniejszył obroty, ale ciągle pracował.

 

Nie do końca kumam co prezentował Gordon. Jak było dojście powietrza za zwężką to trzeba było komisyjnie do tajnego przewodu podłączyć manometr, uruchomić silnik, włączyć pompowanie kół i odczytać ciśnienie z manometru.

Z drugiej strony jeśli pompowane było powietrze za zwężkę to niezależnie jak mało go było niwelowało to koncepcję samej zwężki. Sprawa mocno interpretacyjna. Mogli odpuścić Gordonowi ? Mogli. Mogli się przyczepić ? Mogli.

Draństwem było by to, że komisarze wiedzieli o tym przewodzie od kilku Dakarów i dopiero teraz sprawę wyciągnęli.

Nie wiem jak wygląda BT na Dakarze, tzn. jak szczegółowe jest, ale te które ja widziałem przy okazji rajdów zbyt szczegółowe nie były i można było czegoś nie zauważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoadRunner - to trochę wyjaśnia tą dziwną sprawę

 

Wyglada na to ze wiem wiecej.

Tak, zauważyłem już w kilku wątkach, że przeważnie wiesz wszystko najlepiej :roll:

 

Jesli Ty swoja wiedze opierasz na bzdurach jakie wygaduje Pan Hołowczyc w tym wywiadzie to nie mamy o czym rozmawiac.

 

A na czym Ty opierasz swoją wiedze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprowadzaj sprawy quadów i Gordona do wspólnego mianownika, to ze Łoker i reszta startowali na silnikach motocyklowych rok temu jest wiadomością ogólnodostępną dla każdego obserwatora, a auta Gordona z przed roku już nie zobaczymy i się nie dowiemy czy miał czy nie miał. Może miał i nikt nie zwrócił na to uwagi ? Myślisz ,że nigdy nikomu się nie udało czegoś "przemycić" ?

 

Ani ja ani Ty regulaminów nie czytaliśmy, ani nie widzieliśmy sprzętów obecnych i tych z przed roku. FIA wyjaśni sprawę i do czasu wyjaśnienia sprawy nie ma co bić piany. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RoadRunner - to trochę wyjaśnia tą dziwną sprawę

 

Wyglada na to ze wiem wiecej.

Tak, zauważyłem już w kilku wątkach, że przeważnie wiesz wszystko najlepiej :roll:

 

Jesli Ty swoja wiedze opierasz na bzdurach jakie wygaduje Pan Hołowczyc w tym wywiadzie to nie mamy o czym rozmawiac.

 

A na czym Ty opierasz swoją wiedze?

 

Chcesz personalnie? to prosze.

Jesli Cie boli ze ktos wie a Ty nie, albo ma swoje zdanie a Ty nie, to polecam udac sie na odpowiedni doksztalt i tez bedziesz wiedzial.

 

Wiedze opieram na tym co przeczytalem w roznych miejscach.

Na znajomosci pryncypiow dzialania mechanizmow.

 

I gledzenie Pana Hołowczyca uwazam za dziecinade.

To ze bedzie dmuchal w trabke swoich sponsorow jest oczywiste, ale przygotowal by sie do tego jakos sensownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz personalnie? to prosze.

Jesli Cie boli ze ktos wie a Ty nie, albo ma swoje zdanie a Ty nie, .

Gdzie piszę, że mnie boli, że nie wiem?

 

Wiedze opieram na tym co przeczytalem w roznych miejscach.

Na znajomosci pryncypiow dzialania mechanizmow..

To podziel się tą wiedzą. Jak dla mnie narazie nic konkretnego nie powiedziałeś żeby udowdnić, że:

 

 

I gledzenie Pana Hołowczyca uwazam za dziecinade.

To ze bedzie dmuchal w trabke swoich sponsorow jest oczywiste, ale przygotowal by sie do tego jakos sensownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to za rurki i doloty za zwężką, nie ważne czy coś daje czy nie i jakie ciśnienie, jeśli regulamin na to nie pozwala to jest nie legalne i nie ma o czym dyskutować.

 

Zasmarkanym obowiazkiem sedziow jest to sprawdzic przed zawodami a nie dopiero jak sie okazuje ze wytypowany zwyciezca moze miec klopoty.

 

Stronnictwo tych calych komisarzy jest widoczne golym okiem.

Faworytowi wolno prawie rozjechac motocykliste.

Zaloga Kamaza za cos podobnego dostaje kare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zasmarkanym obowiazkiem sedziow jest to sprawdzic przed zawodami a nie dopiero jak sie okazuje ze wytypowany zwyciezca moze miec klopoty.

 

Jak widać nie - Hołka też rozebrali po rajdzie ,a nie przed jak wygrał Baja w Rosji, tak samo Kajtka po Polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz personalnie? to prosze.

Jesli Cie boli ze ktos wie a Ty nie, albo ma swoje zdanie a Ty nie, .

Gdzie piszę, że mnie boli, że nie wiem?

 

Wiedze opieram na tym co przeczytalem w roznych miejscach.

Na znajomosci pryncypiow dzialania mechanizmow..

To podziel się tą wiedzą. Jak dla mnie narazie nic konkretnego nie powiedziałeś żeby udowdnić, że:

 

 

I gledzenie Pana Hołowczyca uwazam za dziecinade.

To ze bedzie dmuchal w trabke swoich sponsorow jest oczywiste, ale przygotowal by sie do tego jakos sensownie.

 

Boli Cie ze ja wiem. Przykro mi, masz problem. Sam sobie musisz z nim poradzic.

 

Chcesz pogadac rzeczowo z argumentami, to prosze.

 

Po pierwsze Pan Hołowczyc po szczeniacku pozwala sobie nazywac Gordona "smiesznym".

Po drugie;

"rozmawialismy z komisarzami technicznymi, byl to specjalnie skonstruowany system ktory z opony, mowia niektorzy ze powietrze, nawet inni ze gaz odpowiedni, ktory zwieksza moc, lecialo to sobie do silnika, "

 

Szalenie precyzyjna wiedza na temat tego co ma sie czelnosc nazywac "oszustwem".

 

Zakladam ze masz pojecie o tym jak dziala silnik.

Oszacuj sobie ile m^3 powietrza moze sie zmiescic w oponie a ile trzeba na doladowanie.

I pomysl jak laczac opony z silnikiem mozna wplynac na jego moc. (szkoda ze Pan Hołowczyc sie nie zastanowil/pomyslal)

 

Sprawdz tez jak szybko mozna wypuszczac powietrze z opony do atmosfery, a jak szybko pomagajac sobie podcisnieniem z kolektora ssacego.

Nie jest dla nikogo niespodzianka ze ograniczenie czasu regulacji cisnienia w oponach moze miec spory wplyw na to czy sie zakopiesz czy nie.

 

System w pojezdzie Gordona wlasnie cos takiego ma.

Nie dziwie sie jego frustracji, bo to on zostal oszukany przez organizatorow rajdu.

 

Prosze, teraz zaprezentuj fakty, techniczne detale pozwalajace nazwac Gordona oszustem.

 

-- Wt sty 17, 2012 11:01 pm --

 

Cała sprawa śmierdzi i tyle. Tzn. może i Gordon jeździł wcześniej z takim samym systemem, który mógł umknąć uwadze komisarzy. Nie chodzi tu o system pompowania kół a o jego pewien fragment, który został w tym roku, jak donoszą komentatorzy, przypadkowo odkryty.

 

Masz racje. Sprawa smierdzi i to bardzo.

Zwlaszcza kiedy sie patrzy na probe przejachania motocyklisty i brak reakcji sedziow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boli Cie ze ja wiem. Przykro mi, masz problem. Sam sobie musisz z nim poradzic.

 

Yyy ale o co chodzi? Masz jakiś problem z rozumieniem tego co czytasz? Czy napisałem, że mnie coś boli?

Gratuluję, że wiesz- fajnie jest dużo wiedzieć. Szczególnie w sprawie , która jeszcze nie została wyjaśniona :twisted:

 

 

Prosze, teraz zaprezentuj fakty, techniczne detale pozwalajace nazwac Gordona oszustem.

Nigdzie nie napisałem ( tu znowu kłania się czytanie ze zrozumieniem ) że Gordon jest winny/niewinny .

Napisałem tylko czy masz podstawy i wiedze, że tak lekko i łatwo przychodzi Ci obrażanie Hołka bo to mnie zdzwiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...