Skocz do zawartości

SUBARU XV


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

do MECHANIK i pozostali: witajcie

Cześć! :)

 

 

Jeszcze jedno - KTOŚ WSPOMNIAŁ O NOWEJ WERSJI - modelu XV w połowie przyszłego roku? Jakieś przecieki?

To ja napisałem, daje linka:

http://www.autonews.com/article/20140825/OEM04/308259973/subaru-moves-to-1-platform-new-generation-of-engine-technology

 

(...)'XV Crosstrek: The five-door XV Crosstrek will be freshened in mid-2015 for the 2016 model year. The Impreza-based crossover will be redesigned in 2018'(...)

 

Lifting spodziewany w połowie 2015 (sygnowany jako model my2016), nowa generacja w 2018.

Co do fotek w kamuflażu to jeszcze ich w necie nie wyszperałem ;)

 

 

 

Pani nie chce zejść poniżej 101 tyś zł za Comforta

Z tego samego powodu Forka nie kupiłem u siebie ale w Warszawie :) Podzwoń, popytaj.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

To ja napisałem, daje linka: http://www.autonews....gine-technology

Eh, ci dziennikarze :)

7 miejscowy van dla USA bazujący na Exiga ? Gdyż Tribeca miała mało miejsca w 3-cim rzędzie foteli ? 

Wystarczy spojrzeć na wymiary Exigi ( będącej w sprzedaży już od kilku lat ) aby wiedzieć, że to nonsens.

Tribeca w porównaniu z Exiga jest ... ogromna :)

 

Z tej perspektywy traktuję także resztę publikowanych "rewelacji"  z pewną rezerwą. 

 

Jeżeli nawet pojawią się jakieś modyfikacje XV ( zazwyczaj tak właśnie jest 2 lata po wprowadzeniu samochodu do sprzedaży ) , to będą nieznaczne. Gdyby było coś większego, już by importerów z tematem i szczegółami zaznajomili, a to nie miało miejsca.

 

Pozdrowienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm..., jestem pod wrażeniem - nieźli z Was szperacze internetowi - a ja myślałem że już wszystko o XV wiem... :-) człowiek uczy się przez całe życie... pozdrawiam i dziękuję za rady wszystkim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatne zmiany  w xv zostaly wprowadzone w modelach my 2014

http://www.autoexpress.co.uk/subaru/85675/subaru-xv-updated-2014

jestem ciekaw czy cos jeszcze zmienia w modelu 2015.

P.s jezeli wypuszcza takiego nowego XV ( tylko ze z listewkami ochronnymi i podniesionego w stosunku do serii)

http://www.carscoops.com/2014/03/new-2015-subaru-wrx-sti-illustrated-as.html

to ja juz dzisiaj wpisuje sie na liste chetnych ( niestety sti w sedanie jest dla mnie po prostu niepraktyczne )

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma fabryczne relingi na dachu

kierunkowskazy boczne nie w lusterkach tylko w błotniku (w EU tak mają wersje Active)

być może - na co wskazuje brak spryskiwaczy - ma też halogenowe a nie ksenonowe świtała "krótkie"

 

subaru_xv_1.6i_cvt_active_2013_28.jpg

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wczoraj wersją exclusive z benzynowym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Auto odebrałem bardzo pozytywnie. Nie rozpatrywałem tego auta pod kątem silnikowym  bo musi być diesel.  Co jest dla mnie istotne: bardzo dobra pozycja za kierownicą, dobry fotel. Bardzo dobra widoczność. Precyzja prowadzenia - wg mnie bardzo fajnie. Na moje potrzeby wielkość bagażnika i wnętrza jest wystarczająca.

Jazda po bocznych ulicach i prędkości dochodzące do 90 km/h oraz troszkę wertepów.

 

Muszę  pojeździć dieslem, mam nadzieję, że jutro będzie okazja. 

Przy okazji pytanie do Dyrekcji - sprawdzałem, być może niedokładnie ale nie ma chyba w Polsce auta z silnikiem diesla w wersji exclusive dostępnego obecnie? Wiem, że są takie auta na rynku niemieckim. Czy istnieje opcja ściągnięcia stamtąd takiej wersji i zakup przez SIP czy trzeba robić prywatny import? Jak wtedy z gwarancją ?

 

PS. Niestety w nowym Foresterze nie czułem się za dobrze - fotele i pozycja za kierownicą nie dla mnie.

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z ciekawości: - czemu "musi być diesel" ? - co Cie skłania ku najwyższej wersji wyposażenia ?

1. bo umowa z firmą dla której pracuję tak stanowi że kolejne auto jakie sobie wybiorę musi być z silnikiem diesla mimo iż ostatnie 4 lata zrobiłem tylko 90 k km  (księgowi źle patrzą na spalanie rzędu 12l/100 km z silnika 1.8 TSI + DSG jaki mam obecnie do dyspozycji)

2. Budżet mam to czemu nie? Nie jest bez wad ale i tak będę modził (w ramach oczywiście gwarancji) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Muszę pojeździć dieslem, mam nadzieję, że jutro będzie okazja.


Jest spora szansa, że już od środy przyszłego tygodnia będzie możliwa jazda próbna modelem XV Boxer Diesel w opcji wyposażeniowej Exclusive. Celem umówienia wizyty proszę o kontakt na PW.

 

 

Przy okazji pytanie do Dyrekcji - sprawdzałem, być może niedokładnie ale nie ma chyba w Polsce auta z silnikiem diesla w wersji exclusive dostępnego obecnie?

Dyrekcją nie jestem ale odpowiem - samochody są dostępne praktycznie "od ręki" :-)

Pozdrawiam


 

z ciekawości: - czemu "musi być diesel" ? - co Cie skłania ku najwyższej wersji wyposażenia ?

1. bo umowa z firmą dla której pracuję tak stanowi że kolejne auto jakie sobie wybiorę musi być z silnikiem diesla mimo iż ostatnie 4 lata zrobiłem tylko 90 k km  (księgowi źle patrzą na spalanie rzędu 12l/100 km z silnika 1.8 TSI + DSG jaki mam obecnie do dyspozycji)

2. Budżet mam to czemu nie? Nie jest bez wad ale i tak będę modził (w ramach oczywiście gwarancji) ;)

 

Boxer Diesel w modelu XV daje najwięcej frajdy z jazdy. Jeździ to i przy tym "nic" nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musi być z silnikiem diesla mimo iż ostatnie 4 lata zrobiłem tylko 90 k km  (księgowi źle patrzą na spalanie rzędu 12l/100 km z silnika 1.8 TSI + DSG jaki mam obecnie do dyspozycji)

 

 

diesel jest droższy o około 18 k PLN, jeśli nie będzie jeździł głównie w dłuższych trasach problemy z DPF murowanie a jego czyszczenie tez kosztuje

 

reguła długich tras nie jest tez pewna bo mojego właśnie "długa trasa" dobiła, zabił się brunatnym "syfem" co by wskazywało na niskiej jakości olej silnikowy 

zabawy z wymianami oleju, dla pewności filtra paliwa, czyszczeniem DPF kosztowały mnie extra prawie 2 k pln, to wszytko 2-2,5 tyś. km po przeglądzie w ASO

 

nie wiem jak używasz Octavie 1.8 TSI ale jeśli nią masz 12 to XV D będziesz miał 10 l/100 km

 

in total po 90 tys km okaże się, ze koszty użytkowania diesla będą większe jak benzyny 

 

zakładając tylko 1 k pln extra wydatków więcej rocznie dla diesla przez 4 lata + 16 k PLN różnica w zakupie (18 k PLN brutto - 50% VAT) = 20 k pln extra

to dodatkowe 22 zł/100 km eksploatacji 

 

dyskusyjna oszczędność

 

 

 

2. Budżet mam to czemu nie? Nie jest bez wad ale i tak będę modził (w ramach oczywiście gwarancji)

 

małe okienko dachowe, średniej jakości navi, "system bezkluczykowy" i elektryczny fotel kierowcy 

 

to chyba wszystkie różnice

 

jak się auto i tak "modzi" ta różnicę w cenie można wydać na lepsze aftermarketowe audio/navi, wygłuszenie itp.

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@raju i to mnie bardzo cieszy, umówię się na pewno :)

 

@ketivv cenne uwagi, dziękuję  ale z pewnymi rzeczami się nie dyskutuje i nie mam innych opcji.  Nie chcę tu robić off-topa ale XV na dziś wydaje mi się dużo lepszą opcją niż inne rozważane przeze mnie auta: Outlander, RAV4, CX-5.

Poza tym mam z tym autem związane plany podróżnicze i musi być takie a nie inne. Czymś na Plejady też trzeba pojechać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC_0365.JPG

przypadkiem trafiła mi się możliwość zrobienia takiego "porównania" Skoda Octavia III vs. Subaru XV

 

jako ciekawostka drzwi przednie jak i tylne w XV są dłuższe (tylko w jednym miejscu pod samą listwa okna tylne w Octavii są niewiele dłuższe jak w XV)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic specjalnego, chromy są czarne  ;)

Plastidip-em pomalowane są tylko elementy chromowe ale być może będzie zmiana na jakąś farbę strukturalna 

 

DSC_0331.JPGDSC_0309.JPG

 

niektóre XV Active w DE mają klamki wewnętrzne czarne a nie chromowane o ile gdzieś takowe upoluje to też będzie zmiana, ogólnie to zawsze staram się likwidować wszelkie chromy - takie "zboczenie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza moja myśl to tez był inny grill ale skoro celem jak dla mnie jest tylko eliminacja chromu to odezwało się moje skąpstwo  ;)

jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to z powodów czysto "estetycznych" jedyna zmiana w moim XV

 

fabryczny XV na zewnątrz jest dla mnie wręcz idealny jedyna mała wada był chromik na grillu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ketivv mody bardzo na plus! Zrobiłbym dokładnie tak samo, wszystkie chromowane ozdobniki w czarny kolor.

Jeszcze seryjne felgi dałbym do pomalowania tak by nie było tego obramowania srebrnego.Kolor felg - wiadomo, zależny od koloru nadwozia, ale pewnie jakiś czarny mat. A w ogóle to na lato bym sobie machnął jakieś fajne 18" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Przy okazji pytanie do Dyrekcji - sprawdzałem, być może niedokładnie ale nie ma chyba w Polsce auta z silnikiem diesla w wersji exclusive dostępnego obecnie? Wiem, że są takie auta na rynku niemieckim. Czy istnieje opcja ściągnięcia stamtąd takiej wersji i zakup przez SIP czy trzeba robić prywatny import? Jak wtedy z gwarancją ?

O ile rozumiem odpowiedź już została udzielona :

 

 

Dyrekcją nie jestem ale odpowiem - samochody są dostępne praktycznie "od ręki" :-)

Oczywiście jest to zależne od planowania konkretnego Dealera ...

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...