Skocz do zawartości

Subaru XV [GP+GT] (MY12=>MY17+MY18=>MY22)


giepa

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

byc moze bedzie wersja X-XV (z inaczej wyprofilowanym przednim zderzakiem - jak kiedys w Tiguanach bylo ;) )

Powinni moim zdaniem zmniejszyć ten gigantyczny przedni zwis. Liczyłem że w tej generacji to sie zmieni.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.11.2017 o 09:25, Michał Krupa napisał:

u nas premiera chyba jeszcze w tym miesiącu więc pewnie już niedługo się pojawią :-)

 

Są.

Byłem, macałem, siedziałem, przymierzałem i.....jak dla mnie Subaru nr 1. No sorry taki mamy klimat.

 

Pojazd jest bardzo zgrabny, proporcjonalny, masywny mimo niewielkich rozmiarów. Wygląda charakternie, zadziornie, łobuzersko.

W środku czuć i widać postęp, materiały bardzo dobrej jakości, ciekawe przeszycia.

Miejsca dla pasażerów od groma (jak na taki samochód), wygodna pozycja za kierownicą, jeden z najlepszych foteli dla kierowcy (z Subaru).

 

Trochę szkoda, że nie ma bagażnika.

 

Zaryzykuję tezę, że w tą stroną winien pójść Leśnik. Gdyby XV miał z 10 cm. więcej dla bagażnika (450-500l) to pojazd zyskałby na funkcjonalności, a proporcje by się nie zachwiały.

 

Jestem, w każdym bądź razie, pod wrażeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre. :rolleyes:

 

Tak sobie "pacze i pacze" i wychodzi mi, że nowy XV ma:

Rozstaw osi 2665 mm to o 25 mm więcej niże Forester.

Długość całkowitą 4465 mm to tylko 145 mm mniej niż Forester

Wysokość 1615 mm (licząc z relingami) to 120 mm mniej niż Forester (z relingami).

Masę własną 1439-1462 kg, to ok. 100 kg mniej niże Forester, który ma 1519-1570 kg (w obu wypadkach zależy to od wyposażenia, wziąłem do porównanie 2.0 benzyna i przy Foresterze CVT)

Rozstaw kół przednich 1550 mm to o 5 mm więcej niż Forester

Prześwit 221 mm to o 1 mm więcej niż Forester

Kąt natarcia/zejścia 18/29, Forester 23/25

Zbiornik paliw 63 l, to o 3 l. więcej niże Forester.

 

I co z tego porównania wynika (poza tym, że XV to fajny skurczybyk)?

1. może się prowadzić jeszcze stabilniej niż Forester (niższy, lżejszy, większy rozstaw osi i kół przednich).

2. może od niego mniej palić (przy silniku 2.0 benzyna i CVT)

3. z pkt. 2 i z faktu większego zbiornika może wynikać większy zasięg,

4. o 1 mm spada prawdopodobieństwo zawadzenia o krawężnik, tudzież o konar drzewa....:lol:

5. lepiej pod górę wjeżdżać Foresterem a zjeżdżać XV....:rolleyes:

Edytowane przez Rok z Bagien
  • Super! 1
  • Dzięki! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok z Bagien - sympatyczne porównanie. Teraz, od 3 lat XV 2.0 CVT, poprzednio przez 4 lata Forester 2.0D - oczywiście manual.  W XV jakoś mi tak przyjemniej  jeździ, ale to chyba głównie sprawa automatu, benzyny, cichszy....no, zużycie paliwa w Forku było zdecydowanie zadowalające.  

Edytowane przez Robgas44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem jak nowy XV będzie przyspieszał w porównaniu do OBK 2,5i. Patrząc na film Raju'a z Impreza 2,0 dla mnie wyglada to wystarczająco dobrze. Czekam na jazdę próbna nowym XV i jeśli będzie jak wygląda to pożegnam się z Volvo i będą 2 Subaru w domu :) i jeszcze trochę pieniędzy zostanie po tej operacji. Wnętrze wcale nie wyglada dużo gorzej niż dużo droższe Volvo, jedno czego będzie brak to pamięci ustawień foteli...

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dziś przyjemność uczestniczyć w prezentacji nowego XV i IMPREZY zorganizowanej na Zamku Królewskim w Niepołomicach oraz na MOTO PARK KRAKÓW.

SIP wraz z SJS przygotowali bardzo fajną (nomen omen) imprezę.

Oba auta wypadły naprawdę bardzo dobrze. Przejazd na prawym fotelu z Wojtkiem Chuchałą za kierownicą nowej IMPREZY pokazał, że auto nawet mocno :drool: przyciśnięte prowadzi się stabilnie. Bardzo mi się podobało zachowanie skrzyni, która (oczywiście w trybie manualnym) nie próbowała się wtrącać pomimo, że silnik pracował w szerokim ;) zakresie obrotów.

Jadąc do Niepołomic nastawiałem się przede wszystkim na sprawdzenie nowego XV. Próba "offroad'owa" była fajnie przygotowana - tu bawiłem się najlepiej :D.  Tryb X-Mode sprawiał, że nowy XV nie ustępował mojemu Foresterowi (manual) zdolnością pokonywania i wygrzebywania się z błocka z jakim najczęściej mam do czynienia (place budów).

Tak jak pisałem już wcześniej na forum, z zewnątrz a zwłaszcza wewnątrz nowy XV i IMPREZA bardzo mi się podobają. Fani gadżetów i elektroniki też nie powinni narzekać - pod tym względem też jest bardzo dobrze. XV w najwyższej wersji wyposażenia to kawała solidnego samochodu. Wnętrze jest dobrze wyciszone, fotele (jak dla mnie) wygodne. Materiały we wnętrzu są super.

Można było też przetestować skuteczność systemu EyeSight. W mojej ocenie to naprawdę działa B).

Podsumowując - chcę XV Exclusive+, koniecznie pomarańczowe :D

Poniżej kilka fotek.

 

2017-11-21_xv+impreza_01.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_02.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_03.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_04.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_05.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_06.jpg

 

2017-11-21_xv+impreza_07.jpg

Edytowane przez Michał Krupa
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, peteres napisał:

Na drugim zdjeciu twardy dowod na to, ze jest szmatka:yahoo:

tak bym się nie cieszył bo to już raczej nie jest szmatka. To solidny kawałek skóropodobnego czegos -przynajmniej tak wygląda na zdjęciach. W każdym razie jest postęp jeżeli chodzi o wnętrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szmatki - potwierdzam, bo dotykałem. To nie jest już szmatka - nie dość, że przymocowana od góry i dołu (prawdziwa szmatka to taka jakby kotara dodatkowo rozchylona na dole), to jeszcze z porządnego materiału. Z klasyki zostaną już chyba tylko przyciski ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

5 minutes ago, KGSub said:

To nie jest już szmatka

No to sprawe zakupu trzeba jeszcze raz przemyslec....

 

Zastanawia mnie jedno. W necie sa testy XV pokazujace ponad 12 s do 100. W Imprezie z takim samym zespolem napedowym jest ponad 9 s (jest filmik w poscie o Imprezie 2018). Czy to znaczy, ze zmieniono soft na Europe i jest lepiej tez w XV? Chyba roznica w masie pomiedzy Impreza i XV (ok. 60 kg na niekorzysc XV) nie robi az takiej roznicy w przyspieszeniu?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, peteres napisał:

Zastanawia mnie jedno. W necie sa testy XV pokazujace ponad 12 s do 100. W Imprezie z takim samym zespolem napedowym jest ponad 9 s (jest filmik w poscie o Imprezie 2018)

Większość testów przyspieszeń  przeprowadzanych jest za pomocą akcelerometrów typu racelogic, qstarz itp. działają one na  gps'ie. Prawdziwe 100km/h to okolice 110km/h licznikowych, więc pomiar przyspieszenia do 100km/h licznikowych jest  nieprawdziwy. W te 9 sek do 100km/h uwierzę jak np Zachar weźmie do testów impreze/XV i zmierzy racelogic'em tak jak robi to z każdym autem które testuje.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, Karas said:

Większość testów przyspieszeń  przeprowadzanych jest za pomocą akcelerometrów typu racelogic, qstarz itp. działają one na  gps'ie. Prawdziwe 100km/h to okolice 110km/h licznikowych, więc pomiar przyspieszenia do 100km/h licznikowych jest  nieprawdziwy. W te 9 sek do 100km/h uwierzę jak np Zachar weźmie do testów impreze/XV i zmierzy racelogic'em tak jak robi to z każdym autem które testuje.

OK, ale mi nie chodzi o aptekarskie wyliczenie co do miejsca po przecinku. Na filmikach z testami na jutubie widac przeciez licznik i mozna mniej wiecej zmierzyc sekundy. Zreszta nie sadze aby przejscie ze 100 do 110 zajmowalo ok. 3 sekundy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
6 godzin temu, peteres napisał:

Czy to znaczy, ze zmieniono soft na Europe

Soft dla EU jest zwykle inny. Dotyczy to też sterowania skrzynią ( w USA "miękkie" przyspieszanie i zmiana przełożeń ma większe znaczenie, niż cyferki 0-100, a raczej 0-60 ).

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, Dyrekcja said:

Soft dla EU jest zwykle inny. Dotyczy to też sterowania skrzynią ( w USA "miękkie" przyspieszanie i zmiana przełożeń ma większe znaczenie, niż cyferki 0-100, a raczej 0-60 ).

 

Pozdrowienia 

Dziękuję za potwierdzenie. Tak przypuszczałem, że coś na rzeczy musi być, bo różnice w przyspieszeniu widoczne. Na pewno zachęca to do przetestowania...

 

2 hours ago, Karas said:

wpisz w YT subaru impreza 2017 acceleration. Są filmiki możesz sobie oszacować ile trwa rozpędzenie imprezy ze 100 do 110km/h

Proszę bardzo (od 1:10)

 

 

Wyraźnie widać, że od 100 do 110 zajmuje mniej niż 3 sekundy. Ale to wersja kanadyjska (chyba) Zgodnie z tym co pisze Dyrekcja, i widać na pierwszych filmikach, u nas może być tylko lepiej.

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przyspieszenie od 80 - 120 zostało zmierzone na poziomie 8,1 s

Zakładając przyspieszenie liniowe oznacza to na pokonanie każdych + 10 km/godz ok 2 s.

Należy zauważyć, że - jak widać na nagraniu - rozpoczęcie przyspieszania odbywa się bez wcześniejszej redukcji przełożeń. To oznacza, że świadomy kierowca ( tu: używający łopatek i redukujący przełożenia przed wyprzedzaniem ) może jeszcze trochę z tych 8s  "urwać".

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...