Skocz do zawartości

Stzrzał


sorcerer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, z uwagi że mam turbo pytam tutaj.

 

Startując mocno ze świateł (Legacy 2.5T 05), zdarza mi się, że na pierwszym i drugim biegu kiedy dokręcę silnik do około 6000k obrotów (mocne obciążenie), nagle coś jakby strzał z rury ( mocna utrata mocy - tak jakby silnik przestał się kręcić na ułamek sekundy), po czym po chwili zapinam kolejny bieg i jest ok.

Może ktoś się spotkał, jakaś podpowiedz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podczepię się pod ten temat bo sprawa również dotyczy strzałów i ognia :)

Forek S-turbo AT, wydech przelot z backboxem prodrive.

Kiedy przyspieszam mocno i przy wyższych obrotach zdejmę nogę z gazu z wydechu słychać strzał i często pojawia się kula ognia :mrgreen:

Czy tak ma być? Mam nadzieję, że tak bo lubię ten dźwięk i efekty wizualne szczególnie wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak było zaraz po remapie to jest ok. Jeśli nie było i się zrobiło to może np. oznaczać jakąś drobną nieszczelność dolotu, przelewanie i stąd strzały i marchewy ale może też być wiele innych przyczyn i trzeba by sprawdzić AFR i logi i wtedy sprawa się wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym i drugim biegu kiedy dokręcę silnik do około 6000k obrotów (mocne obciążenie), nagle coś jakby strzał z rury

 

 

- łut, łut, łut...

- kto tam?

- odcinka

 

:mrgreen:

 

sorcerer, podjedź do kogos kto ogarnia Subaraki, najlepiej ASO i niech sprawdzą, seria nie powinna strzelac z wydechu za często...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie fisiuj Marko, bo są przecież na tym świecie kraje, w których NIEZBĘDNE jest pisanie na worku, że nie jest zabawką, a na lusterku, że pokazuje to co jest za tobą... ;)

 

Jak ktoś nieczęsto upala - może się zdziwić nawet ogranicznikiem... A skoro się dziwi - ja bym nie usuwał, bo mogą być kłopoty. Nie każdy ma kontrolkę jak w STi... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję się podpiąć. U mnie wydech 3,5", jakiś BOV HKS, kiedyś był FMIC, jest dany TMIC, przy przyspieszaniu z 3-4tys rpm, na czwartym biegu przy ok 5tys. rpm występuje nagłe szarpnięcie, pojawia się dziura w przyspieszeniu na około sekundę.

Przy stopniowym dodawaniu gazu i do połowy słychać jedynie "kichnięcie"/lekkie przydławienie się i jedzie dalej.

Efekt nie występuje przy dynamicznym przyspieszaniu zaczynając od niższych biegów, jednak tutaj zauważam także coś niepokojącego, wahanie się ciśnienia doładowania. Przy bucie ładowanie idzie na 1.5 bara spada na bar i tak się buja między 1-1.4 bara :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję się podpiąć. U mnie wydech 3,5", jakiś BOV HKS, kiedyś był FMIC, jest dany TMIC, przy przyspieszaniu z 3-4tys rpm, na czwartym biegu przy ok 5tys. rpm występuje nagłe szarpnięcie, pojawia się dziura w przyspieszeniu na około sekundę.

Przy stopniowym dodawaniu gazu i do połowy słychać jedynie "kichnięcie"/lekkie przydławienie się i jedzie dalej.

Efekt nie występuje przy dynamicznym przyspieszaniu zaczynając od niższych biegów, jednak tutaj zauważam także coś niepokojącego, wahanie się ciśnienia doładowania. Przy bucie ładowanie idzie na 1.5 bara spada na bar i tak się buja między 1-1.4 bara :(

 

chyba troche sporo Ci dmucha.. .?

to odciecie to nie jest przypadkiem boost cut ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to STI ver3 limited 280KM.

Nie wiadomo nic na temat historii tuningowej auta co do remapu.

Znalazłem w necie foto tej imprezy jak była wystawiona wcześniej na aukcji, jak w tej z której kupiłem.

No i wcześniej ewidentnie był FMIC, teraz jest podgnieciony TMIC

ECU JDM, wygląda na seryjne, bez udziwnień, wiec raczej remapu nie było nigdy.

Dlaczego taki wydech... no po prostu jest :mrgreen: Choć i tak inny jak był w "aukcji I". Widać ewidentnie jak jedno mocowanie wydechu nie zgrywa się z tym przy karoserii, brak kata, na końcu tłumik przelotowy rynna :mrgreen:

 

Co do pompowania turbiny, nie wiem ile w serii ma to pompować, jest jak pisałem 1-1.5bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wcześniej ewidentnie był FMIC, teraz jest podgnieciony TMIC

Nie wyobrażam sobie żeby zmieniać FMIC na TMIC i odwrotnie bez remapu.

ECU JDM, wygląda na seryjne, bez udziwnień, wiec raczej remapu nie było nigdy.

Po wyglądzie ECU raczej trudno ocenić czy był remap czy nie :roll:

Dlaczego taki wydech... no po prostu jest :mrgreen: Choć i tak inny jak był w "aukcji I". Widać ewidentnie jak jedno mocowanie wydechu nie zgrywa się z tym przy karoserii, brak kata, na końcu tłumik przelotowy rynna :mrgreen:

 

Widzę że niezły bajzel jest w tym aucie, boost nie powinien tak skakać...ogólnie auto wymaga gruntownej diagnostyki bo z Twojego opisu wnioskuję że wiele jest tam do zrobienia. Jedź z tym do kogoś kto wie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawide-GP napisał(a):

ECU JDM, wygląda na seryjne, bez udziwnień, wiec raczej remapu nie było nigdy.

 

Po wyglądzie ECU raczej trudno ocenić czy był remap czy nie :roll:

 

Kruk - ale seryjne ecu w tym modelu nie jest remapowalne, jak zapewne w sumie pamietasz, wiec po prostu, albo bylo dlubane i bylo inne ecu i poszlo na sprzedaz (pewnie tak wlasnie bylo), albo ktos po prostu cos sobie narzezbil.

Ale jesli byl fmic itp. to pewnie i remap byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...