Skocz do zawartości

Subaru WRX STI MY15


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

@Izotom

 

Jednostka napędowa była poddawana modernizacji.Doszedł AVCS na zaworach wydechowych a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu. Może inne turbo to nie jest modyfikacja samego silnika jednakże jest ona mocno z nim związana. Wiele jestostek silnikowych miewało historię produkcji 20-30 letnią wraz z późniejszymi zmianami.Jednakże nie poprawia to image firmy klepanie 10 lat jednostki silnikowej w topowym modelu. Takie BMW M3 w tym czasie stosowało kilka jednostek.A technologia idzie do przodu.Dobrze by było zobaczyć jakąś jednostkę trwała a jednak innowacyjną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky BMW w modelach M jeszcze w latach 90 mialo silnik który wywodzil się z lat 70 i byl stodowany i jako R6 lub jego skrócona wersja R4 w M3.Jezeli cos jest dobre nie ma sensu zmieniać i rozwija się aż osiągniesz limity wtedy zaczynasz myslec od nowa i tak zrobili i R6 > V8 , V10 > R6 biturbo / V8 biturbo.

Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo że koncerny zarabiaja na modelach popularnych a auta tego typu to jeźdźca reklama możliwość technologicznych firmy. Gdzieś kiedys czytałem np: dla BMW każdy model typu seria 7, M5 i takie tam wynalazki to strata która wyrownuja seria 1, 3, 5 dlatego mogą sobie na nie pozwolić.

To gdzieś kiedyś pisali nieprawdę ;)

 

Każdy model BMW musi na siebie zarabiać, taka maja strategie. Jesli business case nie jest pozytywny, to anuluje sie projekt i nie wprowadza auta do sprzedaży. Wyjątki są bardzo sporadyczne i dotyczą jedynie samochodów, ktore maja tez inny cel (np zmianę image marki). Troche na ten temat wiem bo sie tym zajmuje ;)

 

I podejrzewam ze w większości innych firm jest podobnie, nawet Ferrari.

 

 

A o EJ25 można powtarzać te sama opinie albo w końcu uwierzyć statystykom ze awaryjnosc zniknęła. W końcu jak sie wprowadza jakiś silnik to tez trzeba byc konsekwentnym. Lepiej go poprawić niz porzucić bo to sie tez wiąże z kosztami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Than_Junior, zgadzam się w 100% z Twoją wypowiedzią.  Dotyczy to praktycznie każdej branży: przekonstruowanie / zmiana istniejącego już modelu/typu jest zawsze bardziej korzystne finansowo, niż stworzenie nowego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu.

 

W STI nie jest na twin scrolu.

 

 

Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka.

 

Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno o 2,5L nie można powiedzieć ,że jest udany. Chodzi tu głównie o pękającą tuleje cylindra,tudzież tłok.Od 6-cylindrowej rzędówki BMW dzieli go galaktyczna przepaść wytrzymałóściowa.

Gdzieś czytałem ,że MY15 ma mieć w serii turbinę z TS , jeśli to nie jest prawda to naprawdę kicha i stagnacja w zakresie napędu i naprawdę powinni gonić z FA20 turbo.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu się naczytałeś...  :facepalm:

 

Wymyśliłem Ci podpis. Może się przydać. 

 

"Klepie tylko to co słyszałem/przeczytałem nie biorę odpowiedzialności za to co mówię/piszę, powyższe stwierdzenia nie są poparte własnym doświadczeniem ani znajomością spraw, o których mówię/piszę."

 

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu.

 

W STI nie jest na twin scrolu.

 

 

Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka.

 

Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza.

 

Czyli 2,5T ma taką samą awaryjność jak wolnossące 2.0? Albo nawet 2.0T? No bez jaj :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno o 2,5L nie można powiedzieć ,że jest udany. Chodzi tu głównie o pękającą tuleje cylindra,tudzież tłok.

 

To raczej nie tylko przywara 2,5-litrówki, a raczej wsszytkich silników turbo w Subaru ale oczywiście mówimy o skrajnościach. W moim WRX'01 padła panewka przy 150 tys km. No i co? Taki świetny ten silnik EJ20? Wydaje mi się, że 2,5-litrówka jest przeciętną, jeśli chodzi o awaryjność, jednostką napędową i w skali awaryjności mieści się w klasie jakości dla Subaru. Najczęściej słyszymy o padakach i tylko o tym pisze się na Forum i tylko to nam się "podoba", a dużo samochód Subaru jeździ latami bez problemów. Proponuję troszkę więcej rozsądku i logiki: Subaru też nie pchałoby się w totalny szajs, jakim miałby być silnik 2,5 litra, bo, jak już napisałem, nie mieliby już komu sprzedawać. Ekonomia, Panowie, ekonomia. Oni to produkują bo chcą mieć z tego kasę, a nie upadłość firmy.

 

 

a w MY15 montuje się turbo na twin scrolu.

 

W STI nie jest na twin scrolu.

 

 

Problem z STI jest taki że wszyscy wiedza że EJ25 nigdy udany nie był a oni dalej go tluka.

 

Hola, hola, a ską wiesz, że nie był udany? Tylko od tych, których dotknęło nieszczęście? Myślę, że nie odstaje on od innych silników Subaru jesli chodzi o awaryjność. Jego wadą może być to, że faktycznie mało uwagi przywiązuje się do jego rozwoju. Jakiś cel w tym jest ale nie potrafię go odnaleźć i to chyba nam wszystkim przeszkadza.

 

Czyli 2,5T ma taką samą awaryjność jak wolnossące 2.0? Albo nawet 2.0T? No bez jaj :facepalm:

 

Napisałeś co chciałeś napisać. Oczywiście, chce mieć Waść spokój, kup se wolnegossaka. 2.0T też ma różne bolączki, już też nie raz, nie dwa ściągało się auto z autostrady z wypalonym tłokiem itp rzeczy. A i wolnegossaka by się znalazło z jakimś zatartym silnikiem. Spokojnie, naprawdę bez fatalizmu proszę.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izotom, zgadzam sie w większości, ale nie do końca z tym, ze go nie rozwijają - w końcu w MY15 spełnia EURO6 ;)

 

te cwaniaczki z Japonii cały czas cos dlubia i dlubia, a to zmienia śrubkę, a to zmienia stop z którego jest zrobiony blok...? No i owszem, pierwsze roczniki były bardziej awaryjne od późniejszych. Zła fama oczywiście poszła w świat bo ci, których to dotknęło, wylewali swoje żale w internecie (ach co by to było 30 lat temu, gdy nie było for i fejsów itp? Nikt by nie wiedział o żadnych awariach chyba ze producent publicznie ogłasza akcje serwisowa).

 

A najcześciej i z największym uporem dziś o tej rzekomo katastrofalnej jakości piszą ci..... którzy nawet nigdy STI nie posiadali :rolleyes:

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Izotom, zgadzam sie w większości, ale nie do końca z tym, ze go nie rozwijają - w końcu w MY15 spełnia EURO6 ;)

 

No tak. Na pewno są jakieś zmiany i to nawet mogą być istotniejsze niż turbo twin scrolowe ale dla malkontenta i ignoranta z tego Forum są bez znaczenia. Więc już Tobie współczuje :biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ten EJ25 jest taki przestarzały i awaryjny, to mam nadzieję, że akurat w Twoim egzemplarzu ujawnią się wszystkie jego wady. Ty się zdenerwujesz, sprzedasz Subaru, kupisz Skodę czy tam inne beemwiu, zrezygnujesz z pisania pierdół na tym forum i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie. Ech, marzenia... Może chociaż zacznij się udzielać na jakimś innym forum np. poświęconym medycynie, na której znasz się tak samo dobrze jak na motoryzacji, czemu dałeś swego czasu wyraz w wątku o wypadku RK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...