mazzurek Opublikowano 7 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Dobre, u mnie na korzyść benzyniaka mogą zadecydować czerwone wskaźniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zakaven Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Jeden lubi ogórki drugi ogrodnika córki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gentile Opublikowano 11 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2011 Średnie zużycie paliwa zima 9,5-10,5Średnie zużycie paliwa lato 8,3-8,8 Ciekawe, MY 06 spala spokojnie 10,6 litra z przewagą trasy 70/30, przy jeździe kapeluszniczej(lato). Fakt, ze moc ma wiekszą bo 158 KM ale różnica 8 kucy nie powinna dawac takich efektów w postaci spalnia wyższego o 2 litry. A w danych producent podaje bajki o średnim spalaniu 7,7 litra (nowy model), tyle co przednionapędowa, lzejsza o pół tony honda civic 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Homar7 Opublikowano 13 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2011 Ciekawe, MY 06 spala spokojnie 10,6 litra z przewagą trasy 70/30, przy jeździe kapeluszniczej(lato). Fakt, ze moc ma wiekszą bo 158 KM ale różnica 8 kucy nie powinna dawac takich efektów w postaci spalnia wyższego o 2 litry. Potwierdzam dla MY 10, trasa w obie strony ponad 500 km, zwykła krajówka parę prostych , trochę miasta, dużo wsi. Prędkość od 70 do 130. Podobne warunki jak u kolegi wyżej. Spalanie według kompa 8.8 , według kalkulatora przy tankowaniu 8,77. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 A może Koleżeństwo Forumowicze podpowiedzą, gdzie można odbyć jazdę próbną Foresterem MY'11 2.0 benzyną, bo w moim mieście pracownik salonu oznajmił, iż brak decyzji szefostwa, czy wogóle pozostawić jakieś auto na prezentacyjne. Troche to dziwne, bo kupować auto za ponad 100 tys. to (przepraszam za trywialne porównanie) jak lizać cukierek przez papierek. Z gory dzięki za informacje, pozdrawiam Wszystkich ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 23 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 A może Koleżeństwo Forumowicze podpowiedzą, gdzie można odbyć jazdę próbną Foresterem MY'11 2.0 benzyną, bo w moim mieście pracownik salonu oznajmił, iż brak decyzji szefostwa, czy wogóle pozostawić jakieś auto na prezentacyjne. Troche to dziwne, bo kupować auto za ponad 100 tys. to (przepraszam za trywialne porównanie) jak lizać cukierek przez papierek. Z gory dzięki za informacje, pozdrawiam Wszystkich ! http://www.subaru.pl/docs/demo.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 1 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 Prośba do użytkowników benzynowych Foresterów MY '11 - napiszcie proszę, jak się Wam auta sprawują (ew. awaryjność, zużycie paliwa etc.). Jak czytam o tych wszystkich niedoróbkach, to nie mogę się zdecydować, czy zamawiać auto. Pozdrawiam wszystkich ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 @mazzurek przejedź się Outbackiem w dyszlu bo to naprawdę ciekawe auto szczególnie jeśli sporo tras jeździ. Sporo ludzi jeździ dieslami i nic się złego nie dzieje jak to w życiu różnie bywa:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferster Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Też dołożę kamyczek. Jeździłem dieslami i bardzo je chwalę. Jednak kiedy przesiadłem się na subaru nie interesują mnie . Jeżeli ekonomicznie wychodzi podobnie, a jest to dla ciebie wazne, to możesz w przyszłości pomysleć o instalacji na muchozol. Ekonomicznie bezkonkurencyjne, a jeździ się podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 wolnossacy silnik benzynowy sie popsul?Nie, 2,5 Turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gąsior Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Złoszczę się strasznie jak widzę ile chłepcze. Ale jak znów zatankuje pod korek, to cieszę się jak dziecko Robię ok 20kkm rocznie i nie chcę żadnego klekota! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Masz racje Gasior, ja tez leje benzyne i placze przy kasie ale gdy juz nim jade to banan powraca na usta! Downsizing'owi i normie euro5 mowimy NIE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 4 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2012 Witajcie. Nie chce zakładać nowego tematu ale czy może ktoś mi poradzić co będzie lepsze w Foresterze diesel czy benzyna. Ile kosztują Was przeglądy i czy faktycznie benzyna pali 15litrów? :shock: Dziękuję Serdecznie za pomoc bo w przeciągu tygodnia dwóch chciałbym zakupić takie auto. Nowe salonowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Witam Wszystkich,po okresie przymierzania się - outback vs forester - wszystko wskazuje na forestera. Ale mam teraz ostatni (mam nadzieję) dylemat. Dostępny jest nowy silnik benzynowy - z opisów wynika, że oszczędniejszy. Czy ktoś z forumowiczów nabył może takowego i ma praktyczne doświadczenia. Chodzi mi głównie o spalanie - ja robię ok 30 tys rocznie, 90% to trasa, drogi raczej średniej jakości - więc się toczę 100-120 km/h. Aktualnym autem 1.8 benz spalam ok 6,8-7l przy spokojnej i płynnej jeżdzie. Zrobiłem kalkulację na szybko diesel vs benzyna i wyszło mi porównywalnie po ok 150 tys. - ale może benz w praktyce pali dużo więcej niż podają w specyfikacji? Czy są jakieś inne przewagi niż cena, i ew. brak problemów z DPF-em? Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam, Mazzurek Witam. Ja zakupiłem nowego forestera z salonu 2.0 benzyna - skrzynia at. Potrzebuję auto do pracy - roczny przebieg to ok 25-7 kkm. Na trasie ( przykładowo) z Poznania do Warszawy spala z 3 osobami i bagażem ok 9,7-10l/100km mniej nie spada. Jak sam jadę to spala 9,2l/100km - zaznaczam spokojna jazda stale 120kmh ale też klima chodzi non-stop i mam automat. W mieście przy spokojnej jeździe ( jedna osoba) spala też ok 9,2l/100km ale czasem szczególnie zimą i gdy jest śnieg to i 11l/100km. Przewaga to automat - nie chodzi mi o osiągi a wygodę. W terenie i mieście nie spalisz sprzęgła - ale też znajomy ma forestera 2.0D i 140kkm i nic też mu się nie dzieje. Wszystko zależy od stylu jazdy. Zimą silnik nie terkocze i zawsze odpala Wada to brak " Kurnika" na masce. Przejechałem przez 7 miesięcy 15500km i jestem bardzo zadowolony. Pozdrawiam -- Pn mar 05, 2012 9:00 am -- Witajcie. Nie chce zakładać nowego tematu ale czy może ktoś mi poradzić co będzie lepsze w Foresterze diesel czy benzyna.Ile kosztują Was przeglądy i czy faktycznie benzyna pali 15litrów? :shock: Dziękuję Serdecznie za pomoc bo w przeciągu tygodnia dwóch chciałbym zakupić takie auto. Nowe salonowe. Mam salonowy samochód nowy silnik benzynowy 2.0 at i nigdy nie spalił mi 15l/100. Spalanie to między 9.2 a 11,5l/100km. Przeglądy kosztują tyle ile jest podane na stronie subaru. Przegląd zerowy ok 650zł brutto, przegląd po 15kkm ok 1490zł brutto itd. Polecam to auto do spokojnej jazdy czy to na śnieg czy szuter czy błoto czy góry - wszędzie jedzie równo i bezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Trzeba wziąć też pod uwagę że automat sam w sobie zawsze spali więcej. A ktoś jeszcze może coś doradzić?Jazdę testową miałem całkiem sympatyczną ale dieslem i sprzedawca zachwalał diesla. Ten wlot do kolektora ma zajebisty urok w tym pojeździe. Właściwie to pieniężnego problemu nie bo za benzynę mam zapłacić 108 tyś a za diesla 121 oczywiście po za skórą której nie chciałem jest to full opcja. Cały szkopuł który jest bardziej awaryjny i którego mam się wystrzegać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Chodzi mi głównie o spalanie - ja robię ok 30 tys rocznie, 90% to trasa, drogi raczej średniej jakości - więc się toczę 100-120 km/h. Wyłacznie diesel , szybszy , malo pali , cichszy....i ma wlot na masce.... :wink: Cały szkopuł który jest bardziej awaryjny i którego mam się wystrzegać. nie ma takiej klasyfikacji......i jeden i drugi jest ok.......jak bym mial wybierać to wylacznie diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barney Opublikowano 5 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2012 Wyłacznie diesel , szybszy , malo pali , cichszy....i ma wlot na masce.... :wink: Diesel cichszy od benzyny? Trochę dziwne bo wątki "zetorowo-klekotowe" są dość powszechne tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Diesel cichszy od benzyny?Trochę dziwne bo wątki "zetorowo-klekotowe" są dość powszechne tutaj. zdecydowanie jadac 100/120 km/godz ...o szybszej jezdzie nie wspomnę...( obroty ) watki moze ze trzy są :roll: ..., ze niby jak zimny to glosny.....dla jednego tak dla innych nie...jak to diesel :wink: ale spalanie , przyspieszenia i cichy silnik ...nie ma porownania z benz. na korzysc diesla chyba , ze ktos mało jeżdzi to moze w AT , po miescie.....bym sie zatanawial......ale dynamika dla mnie jest wazniejsza...( dla mnie ) :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Trzeba wziąć też pod uwagę że automat sam w sobie zawsze spali więcej. A ktoś jeszcze może coś doradzić?Jazdę testową miałem całkiem sympatyczną ale dieslem i sprzedawca zachwalał diesla. Ten wlot do kolektora ma zajebisty urok w tym pojeździe. Właściwie to pieniężnego problemu nie bo za benzynę mam zapłacić 108 tyś a za diesla 121 oczywiście po za skórą której nie chciałem jest to full opcja. Cały szkopuł który jest bardziej awaryjny i którego mam się wystrzegać. Co do awaryjności to lepsze notowania ma benzyniak, skrzynia automatyczna również jest ok, w dieslu sprzęgło może paść, filter cząstek stałych i wtryski ( po przebiegu 150kkm). Ja wybrałem benzynę bo nie lubię diesla ale i to i to autko jest dobre - na trasach przy wyprzedzaniu diesel będzie lepszy ale benzyna at w mieście wygodniejsza Ale muszę przyznać że ten wlot powietrza na masce robi niesamowite wrażenie - coś za coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Jeździłem kiedyś golfem na pompowtryskach także jak usłyszałem tego diesla nawet zimnego stwierdziłem że jego praktycznie nie słychać. Chociaż ja te klekotowo-zetorowe klimaty lubiłem miało to swój specyficzny urok. Nieważne, nie pomagacie mi za bardzo w tej decyzji czy benzyna czy diesel. Powiedzmy że robię 3000 tyś miesięcznie cykl mieszany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecky12 Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 miałem podobny dylemat i zdecydowałem się na benzynę. nie żałuję. prawda jest taka,że i benzyna i diesel są ok. i oba modele mają plusy i minusy. tylko od oczekiwań konkretnego użytkownika zależy na co się zdecyduje. osobiście polecam benzynę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 tylko od oczekiwań konkretnego użytkownika zależy na co się zdecyduje. osobiście polecam benzynę Benzyna XV z 6MT .....lub AT..... :roll: ps. jednak czy For. czy XV to z dieslem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy_b Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Co do awaryjności to lepsze notowania ma benzyniak, Obecna benzyna 2.0 to zupełnie nowy silnik dostępny chyba dopiero jakieś pół roku. Nie mówię, że jest awaryjny. Po prostu na razie tego nie wiadomo. Za to ponoć lepiej jeździ i mniej pali od starego 2.0 Co do wyboru między dieslem i benzyną, to przy takich przebiegach i zdecydowanej przewadze jazdy poza miastem zgadzam się, że diesel jest zdecydowanie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryca Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Kupiłem Forestera z silnikiem FB20 na manualu w sierpniu zeszłego roku. Przejechałem 9,5tkm. Jazda spokojna miasto/trasa w stosunku 50/50. Komputer (nie kasowany od początku) pokazuje 8,8l/100km i jego wskazania pokrywają się z wyliczeniami z tankowania. Jeżdżę spokojnie, na trasie max. 110-120km/h. Dla mnie silnik jest bardzo elastyczny i nie trzeba często sięgać do lewarka. Przy wyprzedzaniu zawsze można zredukować bieg lub skorzystać z reduktora (moim zdaniem lepszy efekt). Póki co nic się nie popsuło i oby tak dalej. Też miałem dylemat czy kupić OBK czy Forestera. ale wybrałem Forysia i na razie nie żałuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryanek Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Heh, mam nawet taką możliwość że cena za benzynę i diesla będzie prawie taka sama Ktoś jeszcze ma argumentację bo mi sprzątną fury z przed nosa :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się