TOMA52 Opublikowano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 11 godzin temu, Matthew1990 napisał: 2600 za cały zestaw (amortyzatory,sprężyny, mocowania , osłony , gumy i odboje) plus robocizna ? Chyba raczej za 2 gołe amortyzatory, prawda @raveout ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raveout Opublikowano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2020 A trzeba wymieniać mocowania, osłony, gumy i odboje? Szczerze mówiąc nie wiem, ale 2600 to cena jaką podało mi ASO Koper za wymianę SLS wraz z robocizną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Czytam ten wątek od początku - choć przyznam, że jeszcze nie przebrnąłem przez wszystkie 48 stron ;-) i już głupieję ... zdecydowałem się jedna wymienić slsy na Kayaby (i amortyzatory i sprężyny - tylko tył), ale gubię się już w tym który dokładnie to ma być nr części. Myślałem, że po prostu kupię komplet od Tomasza ale widzę na jego stronie, że do końca miesiąca jest na urlopie ... nie chcę wtopić i kupoić jakiś za krótkich albo za słabych sprężyn. Zależy mi żeby jak najbardziej było zbliżone do serii (szczególnie jeśli chodzi o trzymanie drogi - oczywiście może być lepiej) Forek XT z 2006 roku - bez gazu, hak jest (ale odpinany i używany z częstotliwością raz na 5 lat) , jeżdżę najczęściej w 2 osoby - więc tył jest raczej "lekki" Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ? Jeśli macie sprawdzony sklep tym lepiej ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulbit Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 16 minut temu, vonda napisał: Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ? Ja w swoim SG 2007 158KM zakładałem dokładnie takie części: - AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER PR - 334344 - AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER LE - 334345 - ODBOJ/OSLONA AMORTYZATORA - TYL SUBARU - KYB 910046 - SPREZYNA ZAWIESZENIA TYL SUBARU - KYB RC6431 Z tego co wiem, jest to zestaw najbardziej zbliżony do fabryki. Mimo, że mam butlę z gazem nie zakładałem mocniejszych sprężyn i jest ok (ale zwykle nie jeżdżę mocno załadowany). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, kulbit napisał: Ja w swoim SG 2007 158KM zakładałem dokładnie takie części: - AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER PR - 334344 - AMORTYZATOR SUBARU T. FORESTER LE - 334345 - ODBOJ/OSLONA AMORTYZATORA - TYL SUBARU - KYB 910046 - SPREZYNA ZAWIESZENIA TYL SUBARU - KYB RC6431 Z tego co wiem, jest to zestaw najbardziej zbliżony do fabryki. Mimo, że mam butlę z gazem nie zakładałem mocniejszych sprężyn i jest ok (ale zwykle nie jeżdżę mocno załadowany). dzięki wielkie ! taki zestaw jak podałeś wyszedł mi 950 z wysyłką (zakładając, że w zestawie odbojów jest komplet na obie strony bo tego nie wiem) ... aż dziwnie tanio ;-) czy te sprężyny nie są za "cienkie" - podają 13,5 mm grubość drutu - myślałem, że będą sporo grubsze niż te OEMowe skoro tam amortyzator sporo odciąża. ale może inna stal, inny "zwój" ? Ktoś potwierdzi, że to własnie TEN, jedynie słuszny zestaw ? ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ? Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? Edytowane 10 Sierpnia 2020 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 27 minut temu, vonda napisał: Możecie podpowiedzieć jakie dokładnie kupić amortyzatory i sprężyny ? Jeśli macie sprawdzony sklep tym lepiej ;-) U siebie w XT mam kompletne kolumny (przód i tył) Peddersa. Wg mnie brak różnicy w stosunku do serii. Występuję dwa modele pod LPG: PEDDERSSGLPG i bez LPG: 808473L Na tył mam założone pod LPG mimo braku LPG, a na przód 1cm podkładki i kolumny 808472R. Takie zestawienie daje lift 1cm z przodu i 1,5cm z tyłu. Przetestowane na Subariadzie w Rumunii i Subariadzie w Gruzji Tak to wygląda czarny- Pedders, srebrny- seria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 8 minut temu, Daniel Janus napisał: U siebie w XT mam kompletne kolumny (przód i tył) Peddersa. Wg mnie brak różnicy w stosunku do serii. Występuję dwa modele pod LPG: PEDDERSSGLPG i bez LPG: 808473L Na tył mam założone pod LPG mimo braku LPG, a na przód 1cm podkładki i kolumny 808472R. Takie zestawienie daje lift 1cm z przodu i 1,5cm z tyłu. Przetestowane na Subariadzie w Rumunii i Subariadzie w Gruzji Tak to wygląda czarny- Pedders, srebrny- seria dzięki ale rzadko bywam autem w terenie, bardziej mi zależy na jak najlepszym trzymaniu auta na drodze. taki lekki lift wygląda fajnie i na pewno jest przydatny ale nie dla mnie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulbit Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 4 godziny temu, vonda napisał: ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ? Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? Co do osłon i odbojów mechanik powiedział, żeby je kupić (w sumie nieduży koszt patrząc na całość). Te gumy pod sprężyny zostały stare, choć nie były w idealnym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 (edytowane) 4 godziny temu, vonda napisał: dzięki wielkie ! taki zestaw jak podałeś wyszedł mi 950 z wysyłką (zakładając, że w zestawie odbojów jest komplet na obie strony bo tego nie wiem) ... aż dziwnie tanio ;-) czy te sprężyny nie są za "cienkie" - podają 13,5 mm grubość drutu - myślałem, że będą sporo grubsze niż te OEMowe skoro tam amortyzator sporo odciąża. ale może inna stal, inny "zwój" ? Ktoś potwierdzi, że to własnie TEN, jedynie słuszny zestaw ? ps osłona / odboje są zawsze potrzebne ? - te oryginalne nie podejdą czy po prostu należy je wymienić przy zmianie amortyzatora ? Nie trzeba jakiś podkładek pod sprężynę albo co ? Ponoć konieczna jest do wymiany - zawsze ? - guma pod sprężyny - ta na której opiera się sprężyna w kielichu amortyzatora ? Da się ją gdzieś kupić on-line czy tylko OEM ? Czy każdy średnio rozgarnięty mechanik sobie poradzi czy trzeba coś rzeźbić albo na coś zwrócić szczególną uwagę ? Sprawdź jak wyglądają górne gumowe poduszki amortyzatora, bo jak będziesz miał już wszystko rozbebeszone to szkoda wkładać nowych sprężyn i amorów pod stare, sparciałe poduchy, z tym że koszt jednej, z Kyaby to 150zł Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu, miałem jakieś no name'y i była różnica w grubości tłoka, na korzyść Kyaby, zaletą jest też, że tłok zakończony jest gniazdem na imbus, co bardzo ułatwia późniejszy demontaż górnej poduszki z amortyzatora w stosunku do tłoka zakończonego prostokątem, do którego trzeba mieć specjalny klucz. Edytowane 10 Sierpnia 2020 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, kulbit napisał: Co do osłon i odbojów mechanik powiedział, żeby je kupić (w sumie nieduży koszt patrząc na całość). Te gumy pod sprężyny zostały stare, choć nie były w idealnym stanie. dzięki za informacje. Zamówiłem też osłony i odboje. Godzinę temu, yaroz napisał: Sprawdź jak wyglądają górne gumowe poduszki amortyzatora, bo jak będziesz miał już wszystko rozbebeszone to szkoda wkładać nowych sprężyn i amorów pod stare, sparciałe poduchy, z tym że koszt jednej, z Kyaby to 150zł Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu, miałem jakieś no name'y i była różnica w grubości tłoka, na korzyść Kyaby, zaletą jest też, że tłok zakończony jest gniazdem na imbus, co bardzo ułatwia późniejszy demontaż górnej poduszki z amortyzatora w stosunku do tłoka zakończonego prostokątem, do którego trzeba mieć specjalny klucz. w sklepie w którym zamawiałem nie mieli tych gum. W sumie to ani tych ani tych na których się opiera sprężyna na amortyzatorze. Będę jednak wymieniał u mechanika który się zajmuje Subaru wiec jak by co to może będzie miał na stanie. ps to takie: https://motostacja.com/p/KYB-SM5422 ? https://www.ucando.pl/p/mocowanie-amortyzatora-kyb-sm5422/N-U14C022D839-1180?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed&?utm_source=CENEO&utm_medium=CPC&utm_campaign=Regular_Listing&cr_cid=252151809 niby ten sam nr części a wygląda inaczej ;-) Edytowane 10 Sierpnia 2020 przez vonda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 (edytowane) 11 godzin temu, vonda napisał: dzięki za informacje. Zamówiłem też osłony i odboje. w sklepie w którym zamawiałem nie mieli tych gum. W sumie to ani tych ani tych na których się opiera sprężyna na amortyzatorze. Będę jednak wymieniał u mechanika który się zajmuje Subaru wiec jak by co to może będzie miał na stanie. ps to takie: https://motostacja.com/p/KYB-SM5422 ? https://www.ucando.pl/p/mocowanie-amortyzatora-kyb-sm5422/N-U14C022D839-1180?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed?utm_source=Ceneo&utm_medium=CPC&utm_campaign=product_feed&?utm_source=CENEO&utm_medium=CPC&utm_campaign=Regular_Listing&cr_cid=252151809 niby ten sam nr części a wygląda inaczej ;-) To jest to samo tylko na jednym jest pokazana oddzielnie część gumowa i metalowa. Edytowane 11 Sierpnia 2020 przez yaroz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 7 godzin temu, yaroz napisał: To jest to samo tylko na jednym jest pokazana oddzielnie część gumowa i metalowa. sprawdziłem, po oczyszczeniu z błota wydawało się strasznie popękane - ale z jednej strony, z drugiej czysta guma. Zdziwiło mnie to i okazuje się, że ta guma (widoczna bez demontażu) jest / była pokryta jakimś lakierem (?) który popękał - pod nim guma "jak nowa" - i teraz nie wiem czy kupować nowe części czy jest ok ;-) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Jak wygląda ok to chyba nie ma co inwestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 2 godziny temu, yaroz napisał: Jak wygląda ok to chyba nie ma co inwestować. zastanawia mnie tylko ta "powłoka" - po co to było ? może bez niej guma szybko się zdegraduje ? to tak bardziej z ciekawości ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 34 minuty temu, vonda napisał: zastanawia mnie tylko ta "powłoka" - po co to było ? może bez niej guma szybko się zdegraduje ? to tak bardziej z ciekawości ... A może ktoś robił nadkola i lakier poleciał lub woskiem zabezpieczał nadkole i polecialo na gumę, nie wiem, ja jak wymieniałem sprężyny z tyłu to nie zauważyłem na tych poduszkach gumowych czegoś takiego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 (edytowane) W dniu 11.08.2020 o 20:50, yaroz napisał: A może ktoś robił nadkola i lakier poleciał lub woskiem zabezpieczał nadkole i polecialo na gumę, nie wiem, ja jak wymieniałem sprężyny z tyłu to nie zauważyłem na tych poduszkach gumowych czegoś takiego. ooo, to jest trop ! miałem robione zabezpieczenie antykorozyjne (choć nadkoli nie uratowało - rdzewieją) i faktycznie gość wspominał, że nadkola to tylko jakimś woskiem/żywicą może potraktować. Dzięki - rozwiązałeś mój dylemat ;-) edit: dziękuję za pomoc. Autko stoi już na nowym komplecie (tył) KYB. Wysokości ok, jeździ póki co lepiej niż na "siadniętych" i wylanych (1 szt.) amortyzatorach SLS. (co oczywiste ;-). Do nowych nie mam porównania "na bieżąco" - choć o ile pamiętam to jak były sprawne były bardzo ok. No i oczywiście jeszcze za krótko jeżdżę na KYB żeby wypowiadać się wiążąco ale nie odczuwam negatywnego wpływu. Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez vonda aktualizacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Pawluczuk Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 Czesc, Subaru 2007 rocznik po lifcie, zaczal mi lekko cieknac z tylu prawy amortyzator, jeszcze wysoko stoi. Myslicie ze oplaca sie wymienic tylko ten jeden amorek na uzywke czy to raczej bez sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 4 godziny temu, Rafał Pawluczuk napisał: Czesc, Subaru 2007 rocznik po lifcie, zaczal mi lekko cieknac z tylu prawy amortyzator, jeszcze wysoko stoi. Myslicie ze oplaca sie wymienic tylko ten jeden amorek na uzywke czy to raczej bez sensu? Amortyzatory, klocki, tarcze hamulcowe wymienia się parami. Te rzeczy mają wpływ na bezpieczeństwo twoje i innych na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulbit Opublikowano 17 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2020 5 godzin temu, Rafał Pawluczuk napisał: Czesc, Subaru 2007 rocznik po lifcie, zaczal mi lekko cieknac z tylu prawy amortyzator, jeszcze wysoko stoi. Myslicie ze oplaca sie wymienic tylko ten jeden amorek na uzywke czy to raczej bez sensu? Moim zdaniem nie ma co pakować się w używkę. Ja ze swoim lekko cieknącym jeździłem chyba z rok zanim zaczął lekko siadać. Potem wymieniłem obydwa na KYB. Koszt wymiany, to mniej więcej połowa oryginałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) Pisze i tu, żeby ktoś miał do wglądu, jak się ma sprawa z konwersją. Sls-y u mnie wytrzymały ok 100tys. Zmieniłem na zestaw kompletny kayaba składający się z odbojów i osłon, górnych mocowań (poduszek), amortyzatorów, sprężyn HD - RA6028. Na początku trochę się glowilem żeby nie było za twardo na tych sprężynach i za wysoko, po montażu, strach zajrzał w oczy ale tylko zaraz po opuszczeniu z kobyłek. Po przejechaniu kilku kilometrów, jest super wysokość jaka chciałem, mam LPG i kiedyś hak też będzie. Komfort o dziwo lepszy niż sls. Wysokość przed to ok 40cm, po zmianie ok 45-46cm. Poniżej zdjęcia przed i po (przejechane parę km). Edytowane 7 Marca 2021 przez aplam13 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 1 godzinę temu, aplam13 napisał: Pisze i tu, żeby ktoś miał do wglądu, jak się ma sprawa z konwersją. Sls-y u mnie wytrzymały ok 100tys. Zmieniłem na zestaw kompletny kayaba składający się z odbojów i osłon, górnych mocowań (poduszek), amortyzatorów, sprężyn HD - RA6028. Na początku trochę się glowilem żeby nie było za twardo na tych sprężynach i za wysoko, po montażu, strach zajrzał w oczy ale tylko zaraz po opuszczeniu z kobyłek. Po przejechaniu kilku kilometrów, jest super wysokość jaka chciałem, mam LPG i kiedyś hak też będzie. Komfort o dziwo lepszy niż sls. Wysokość przed to ok 40cm, po zmianie ok 45-46cm. Poniżej zdjęcia przed i po (przejechane parę km). Na przód też można takie twardsze kupić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Godzinę temu, Kiwi 4ester napisał: Na przód też można takie twardsze kupić? Z kayaby nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 50 minut temu, aplam13 napisał: Z kayaby nie znalazłem A jakiekolwiek mocniejsze na przód są? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aplam13 Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 3 godziny temu, mattipk napisał: A jakiekolwiek mocniejsze na przód są? Muszę poszukać w robocie w katalogach, na wymiary popatrzeć, ale boję się że przód będzie taki sam jak seria. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) Nie wiem jak u was ale ja na przednie sprężyny nie narzekam, mam chyba oryginalne (z oznaczeniami kropkowymi) i są tak twarde, że przy zmianie amortyzatorów z biedą sciagaczami je ścisnąłem i założyłem na nowe amortyzatory ( ile to wtedy łaciny poleciało ) Edytowane 7 Marca 2021 przez yaroz 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się