Skocz do zawartości

Zastąpienie samopoziomujących amortyzatorów Forester 03-08


Niedźwiedź

Rekomendowane odpowiedzi

Z tym "starym" to bym nie przesadzał, skoro miał ponad 80% sprawności. Z wpisu Herostratesa można raczej wnioskować, że wcześniej padł tylko jeden z SLS-ów, albo z różnorakich przyczyn (uszkodzenie mechaniczne, kolizja itd.) zachodziła koniecznosć jego przedwczesnej wymiany. Jak moje podały to miały po niecałe 30% i wtedy oczywiście należało wymienić obydwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy i Koleżanki. Jako, że po 254k km padł lewy SLS razem z kumplem podjąłem się wymiany obu na zestaw Kyb wcześniej opisany (dzięki Kamaryn za instruktaż  ;) ). Oczywiście oryginały wraz ze sprężynami zachowałem, bo nie wyglądają tragicznie :P

Jakiś czas i parę "Tigerków" później efekt wygląda tak, jak na załączonych poniżej zdjęciach. Czy na Wasze oko (wiem,wiem - na oko to chłop w szpitalu umarł) jest ok? W bagażniku leżą jeszcze stare graty tzn. SLSy ze sprężynami, klucze i wszystko dodatkowo dociążone potężną dawką "NOS" w liczbie 49l ;)

post-6466-0-24102600-1402426067_thumb.jpg

post-6466-0-18304800-1402426154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmierzysz to pewnie wyjdzie tył 1-1,5 cm niżej niż przód. U mnie tak było. 

 

Dokładnie tak wyszło. Generalnie może to efekt placebo, ale lepiej prowadzi mi się Forestera. Oczywiście dzisiaj pro forma ustawiana była zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy. Przy przebiegu 180 000 padł mi lewy SLS, buda opadła. Zakupiłem amortyzatory Daichi, sprężyny Kayaba RC 6431, Osłony Kayaba 910046. Poduszki zostały - były w bardzo dobrym stanie. Wymiana nie była trudna. Tak jak pisał Balcerek, trochę ciężko jest dokręcić śrubę 21 przy mocowaniu górnym amora, bo jest bardzo ciasno - zastosowałem podkładkę 2mm i poszło, ale trzeba mieć nasadkę 21 mm z cienkimi ściankami i ściągacze. Przy pełnej butli LPG 54 l, 20 l benzyny w zbiorniku i trochę gratów w bagażniku lewy wyszedł 426, prawy 436 mm, od środka koła. Przód mam 426 i 425 mm. Zawieszenie wyraźnie sztywniejsze niż na sprawnych SLS-ach, W porównaniu z padającymi SLS-ami to nie ma porównania :). Jadę teraz na wakacje, będą trzy rowery na dachu i zapakowany bagażnik - dam znać, jak to działa. Zmieściłem się w 850 PLN z robocizną.

Edytowane przez pionio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zmieściłem się w 850 PLN z robocizną.
  :wacko: 

Szczęściarz :P 850 kosztowały mnie same amorki ;) Robocizny nie liczę, bo robione samemu.

Zapomniałem u siebie dodać, że oczywiście oprócz "podtlenku" Forek ma zalany full bak Pb. Moim zdaniem jest ok. Autko trzyma poziom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daichi 140 PLN/szt  w zwykłym sklepie motoryzacyjnym (alternatywa - 720 PLN 2 Kayaby z przesyłką - Allegro), sprężyny i odboje 464 PLN komplet z Allegro z przesyłką. Wybrałem wersję "budżetową" :)

Edytowane przez pionio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem już po wymianie padniętych SLS-ów na zestaw, amory Kayaba i spręzyny Kayaba plus dystanse 1cm.

Tył i przód są na tym samym poziomie, auto prowadzi się zdecydowanie dużo lepiej niż na zużytych SLS-ach.

 

Tak było na SLS

post-16836-0-46997900-1402684533_thumb.jpg

 

Tak po wymianie

post-16836-0-87558100-1402684592_thumb.jpg

 

post-16836-0-54670900-1402684635_thumb.jpg

 

Dodam tylko żę mam zamontowany hak.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro takiego dystansu nie ma w ASO to chyba nie zlamiesz regulaminu forum jesli podasz namiary na producenta na lamach forum


Cos mnie tknelo i zmierzylem wysokosc forka na kazdym z "biegunow" - wysokosc od ziemi do blotnika po osi kola i przod oraz prawy tyl zatrzymaly sie na wysokosci 74,5-75cm ale lewy tyl stoi na poziomie 73-73,5cm czyli jakies 1,5-2cm nizej niz reszta. Pomiar robiony oczywiscie na wylaczonym silniku (ostatnio jezdzilem wczoraj). Czy wysokosc mojego forka kwalifikuje amorkow do wymiany czy na razie moge jezdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Posiadam Forka model 2.0 XT 177km. Około 3 lata temu wymieniłem amorki na kayaba 334344/334345.

Aktualnie jestem na etapie wymiany sprężyn Orientujecie się może czy do w/w amorków będą pasowały sprężyny kayaba rc6431??

Teoretycznie producent podaje zastosowanie w wersjach 2.0 125km i 2.5 211km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Posiadam Forka model 2.0 XT 177km. Około 3 lata temu wymieniłem amorki na kayaba 334344/334345.

Aktualnie jestem na etapie wymiany sprężyn Orientujecie się może czy do w/w amorków będą pasowały sprężyny kayaba rc6431??

Teoretycznie producent podaje zastosowanie w wersjach 2.0 125km i 2.5 211km.

Najpierw przeczytaj temat... Jest wcześniej mowa o tych sprężynach. Wystarczyło cofnąć jedną stronę ;) Odpowiadając - będą pasowały.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...