Jump to content

Moduł świateł dziennych


subarutux
 Share

Recommended Posts

W ASO zaproponowano mi moduł do świateł dziennych, jako alternatywę do koszmarnie wyglądających i kosztujących świateł dziennych, o których była mowa gdzie indziej. Moduł ten ma tak działać, że po włączeniu zapłonu zaświecają się halogeny ze znacznie zmniejszoną mocą, pozostałe światła oczywiście wygaszone. Inną możliwością jest zaświecanie świateł długich z połową czy jedną trzecią mocy, jeśli ktoś nie ma / nie chce halogenów. Pan w ASO mówił, że właśnie zamontowali coś takiego w innym Foresterze, ale ów pojechał do domu na krótko przed moim przybyciem.

 

Przy okazji w nocy ma działać doświetlanie zakrętów, ew. oświetlanie drogi do domu. :wink:

 

Chciałbym zapytać, czy ktoś ma doświadczenia z takim ustrojstwem. I co się dzieje podczas podróży w normalnych krajach, gdzie w dzień się jeździ bez świateł. Nie wiem, czy można to jakoś wyłączać, żeby nie świeciło niepotrzebnie?

Link to comment
Share on other sites

Czyli chcą Ci zamontować to co w poprzednim Forku US było w standardzie.
Właśnie tak mi się wydawało, że gdzieś o tym słyszałem.
Dla mnie genialne rozwiązanie, bez diod bez bajerów.
Właśnie. A jak tam było: czy przyciemniały się halogeny, czy zwykłe? I czy dało się to wyłączyć na stałe?

 

w którym ASO?
W Rzeszowie. Ale skoro tam jest, to pewnie gdzie indziej też.
Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie dzienne w moim OBK (US) i to jest super sprawa! Bez wiochy i diodowych mrygadełek. Gdyby był jeszcze zmierzchowy czujnik światła to byłby komplet :)

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzaliście, czy tylne lampy wtedy świecą? U mnie w pozycji "0" świeci przód, ale z tyłu nic. Nie wiem, czy polskie przepisy pozwalają na akie światła dzienne.

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzaliście, czy tylne lampy wtedy świecą? U mnie w pozycji "0" świeci przód, ale z tyłu nic. Nie wiem, czy polskie przepisy pozwalają na akie światła dzienne.

Tylne nie świecą i zgodnie z przepisami tak ma być. To są właśnie światła dzienne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja sobie założyłem taki moduł świateł dziennych wraz z doświetlaniem zakrętów w Wa-wie. Doświetlanie realizowane jest halogenami tylko w czasie świecenia świateł mijania, jak się wyłączy ręcznie mijania, to same zaświecają się dzienne o obniżonej mocy (do wyboru w halogenach lub drogowych). Rozwiązanie fajne, bo tańsze od led i nie szpeci bryki. Na początku miałem wątpliwości co do przepisów, ale okazało się że producent dołącza do urządzenia wyciąg z homologacji z ministerstwa mówiący o dokładnie takim przeznaczeniu, w razie czego wożę go w samochodzie... :o

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny i użyteczny temat.

 

Sumarycznie zadam kilka pytań:

- czy moduł jest uniwersalny, czy dedykowany do konkretnego modelu?

- czy jest dużo modyfikacji elektrycznych (dużo "grzebania" w aucie, gdyż tego nie lubię)?

- jaki jest koszt?

- w jakich autach montowaliście (ja akurat potrzebowałbym w Legacy)?

- czy podczas jazdy na światłach dziennych spryskiwacze ksenonów działają?

 

W zimie, w związku z włączonymi światłami mijania zużywam często 1-2 litry płynu na 100/km !

Link to comment
Share on other sites

Pardon,

ale chciałbyś mieć działające spryskiwanie xenonów , tzn. zamierzałbyś ich użyć jako dziennych???

Była mowa o obniżeniu mocy żarówek do ok.30%, a w xenonach ..... przypuszczam, że wątpię...

Optymalnie dają "osłabione" długie długie, bo i kierunek słuszny i lokalizacja, no i nie trzeba robić żadnej dłubaczki

Ile za to ustrojstwo trzeba dać, w SIP-owym sklepie są tylko te lampeczki diodowe

wiesles ile to Cię kosztowało i czy mówisz o montażu w ASO ?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pardon,

ale chciałbyś mieć działające spryskiwanie xenonów , tzn. zamierzałbyś ich użyć jako dziennych???

Była mowa o obniżeniu mocy żarówek do ok.30%, a w xenonach ..... przypuszczam, że wątpię...

Optymalnie dają "osłabione" długie długie, bo i kierunek słuszny i lokalizacja, no i nie trzeba robić żadnej dłubaczki

Ile za to ustrojstwo trzeba dać, w SIP-owym sklepie są tylko te lampeczki diodowe

wiesles ile to Cię kosztowało i czy mówisz o montażu w ASO ?

W Subaru nie ma bi-ksenonów. Obniżenie mocy dotyczy świateł drogowych, czyli świateł zwykłych. Moduł jednak nie wyłącza działania spryskiwaczy, a byłoby to bardzo przydatne, zwłaszcza w zimie/wiosną gdy w dzień podczas chlapy, spryskiwacze zużywają niepotrzebnie duże ilości płynu.

Link to comment
Share on other sites

Zakładałem, że jest mowa o xenonach typowych, nawet nie wiedziałem, że są OBKi z bi-xenonami.

Miałem na myśli, że w xenonach nie da się zredukować "siły" ich świecenia, czyli modułu się nie zastosuje.

Ale faktycznie się zapędziłem, pytanie było trochę inne.

Czyli wracając do sedna sprawy

czy podczas jazdy na światłach dziennych spryskiwacze ksenonów działają
wydaje mi się, że działają.

W OBKu spryski są zabudowane w lampie, tzn. na jej dolnym brzegu, obawiam się, że nie koniecznie działają niezależnie ....

Ja w Foresterze pryskam kiedy chcę, ale spryskiwacz jest w zderzaku. Szybę pryskam naciskając włącznik krótko, a reflektory naciskając ten sam guzik dłużej.

Chyba dziennych można by nie spryskiwać, jeśli będą w miejscu drogowych i będą miały 30% mocy.

Chyba aż tak się nie oblodzą albo zapaprzą. Czasem można je przetrzeć i będzie OK.

Chyba... że się mylę :wink:

Link to comment
Share on other sites

wiesles, ile ten moduł kosztuje (całkowita cena - z montażem) ?

 

debtux, pewnie pisałeś o tym samym rozwiązaniu co wiesles, tak? . Nie wiesz czy to w każdym ASO w Polsce to oferują i ile kosztuje?

 

PZDR

Link to comment
Share on other sites

Więc tak:

 

http://www.quasarelectronics.pl/?co=products&m1=63&m2=24

 

Moduł kosztuje u producenta 300,- zł. Można go tam zamówić lub poprzez ASO.

Montaż w ASO ok. 400,- zł (podobno dużo z tym dłubania, trzeba się wpiąć w wiązkę, montaż trwa w Rzeszowie 2 godziny). Można go zamontować samodzielnie, jest jakaś instrukcja.

 

Moduł oferowany jest na pewno w Rzeszowie, pan z działu technicznego producenta mówił, że jest dostępny w ASO w Warszawie, ale nie pytałem w którym; przecież i tak nie pojadę. Prawdopodobnie można bez problemu zamówić za pośrednictwem każdego ASO; skoro już jakieś to oferuje, to na pewno inne też.

 

Pan z działu technicznego także mówił, że wycofują się z wersji z halogenami jako dziennymi i produkują teraz tylko wersję z długimi jako dziennymi. Działa to tak, że po uruchomieniu silnika po 5 sekundach zaświecają się reflektory z zmniejszoną jasnością, wszystkie inne światła są wygaszone. Ręczne włączenie świateł mijania lub długich powoduje przejście do normalnego oświetlenia.

 

Halogeny doświetlają zakręty w następujących warunkach:

- zaświecone światła mijania i

- prędkość poniżej 40 km/h i

- skręt powyżej 20 stopni.

 

Moduł można na stałe wyłączyć, przez podanie napięcia na któryś zacisk, nie starałem się tego zapamiętać, bo na razie jest to bezprzedmiotowe; w razie potrzeby trzeba jeszcze raz zapytać w dziale technicznym.

 

O spryskiwacz nie pytałem, rozmawiałem o tym zanim zadano tu to pytanie.

Link to comment
Share on other sites

W Subaru nie ma bi-ksenonów.

Zależy w którym. W moim OBK są.

 

są pseudo bixenony. Swiatlo drogowe jest na normalne żarówce halogenowej. Bixenon w tym modelu oznacza przesuwanie sie przyslony w soczewce swiatel mijania + halogenowa żarowka świateł drogowych.

Link to comment
Share on other sites

są pseudo bixenony. Swiatlo drogowe jest na normalne żarówce halogenowej. Bixenon w tym modelu oznacza przesuwanie sie przyslony w soczewce swiatel mijania + halogenowa żarowka świateł drogowych.

To jak działa właściwy bixenon?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...