Skocz do zawartości

Moduł świateł dziennych


subarutux

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to zgodne z prawem w przypadku jazdy w dzień przy dobrej widoczności. W przypadku pogorszenia widoczności, jazdy w tunelu itp. musisz włączyć (lub robi to za ciebie tryb auto) światła mijania wraz z tylnymi pozycyjnymi, oświetleniem tablicy rej. itp.

Zwróć uwagę nawet na nowe autobusy - jeżdżą na dziennych bez włączonej reszty świateł (tył + pomarańczowe boczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam ,może wiecie, w Legacy czy jeśli ustawię światła w trybie "auto" to dzienne będą się świaciły do zmroku a potem automatycznie włączą się mijania? byłoby miło 8)

 

Tak właśnie się stanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zgodne z prawem w przypadku jazdy w dzień przy dobrej widoczności. W przypadku pogorszenia widoczności, jazdy w tunelu itp. musisz włączyć (lub robi to za ciebie tryb auto) światła mijania wraz z tylnymi pozycyjnymi, oświetleniem tablicy rej. itp.

Zwróć uwagę nawet na nowe autobusy - jeżdżą na dziennych bez włączonej reszty świateł (tył + pomarańczowe boczne).

 

Tak chyba nie dokonca to jest zgodne z prawem, poniewaz reflektory nadal nie maja oznaczenia, ze sa przystosowane do swiatel dziennych, wiec takowych uzywac nei mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, jest na to homologacja.

 

"Minister Infrastruktury napisał(a):

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można, jest na to homologacja.

 

"Minister Infrastruktury napisał(a):

Zawiadomienie dotyczące udzielenia homologacji

(....)

Nr homologacji: E20 10R-03 2703

1. Marka (nazwa handlowa producenta): QUASAR

2. Typ i ogólny opis handlowy:

Typ: CLM02-CAN

Krótki opis: (...) Urządzenie może być wykorzystywane do: (...) obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych

 

ale to nie zmienia przepisow i nie powoduje zmiany homologacji refletora. Moduly xenonow H7 tez maja homologacje - mozna sobie ladnie mieszkanie oswielic :wink: , ale po zamontowanie w reflektorze H7 staja sie nielegalne.

 

Szkoda, ze sie oficjalnie SIP nie wypowiedzial czemu zrezygnowal z instalacji tych modulow :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z POLICJĄ i wszystko jest O.K.

 

Policja nie jest wyznacznikiem prawa.

 

Podobnie kiedys ignorowali kwestie dokladanych xenonow a teraz za to scigaja i zabieja DR.

Oczywiscie moduly DRL nie sa grozne tj dokladane xenony, chodzi jedynei o zgodnosc z prawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech każdy robi , co chce. Ja mam moduł i nie mam żadnych problemów. Może ta dyskusja nie jest wcale potrzebna.

 

Ja też mam od kilku miesięcy moduł i narazie żadnych problemów :) Ustrojstwo działa znakomicie a policja nie zwraca uwagi na takie rozwiązanie :) Jeśli ktoś ma obawy to niech zainwestuje w oryginalne LED-y w zderzaku albo całkiem da spokój ze światłami dziennymi i już :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drodze nr 4 co dziesiąty samochód używa takiego rozwiązania. Nikt się nie czepia, ani policja, ani diagności.

Ministerstwo jasno wypowiedziało się w świadectwie homologacji: skoro "Urządzenie może być wykorzystywane do obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych", to znaczy, że można używać świateł długich jako dziennych.

 

Zapewne dzielący tu włos na czworo nie biorą pod uwagę faktu, że oznaczenie na reflektorze jest wymagane w przypadku ODDZIELNEGO reflektora lub światła.

 

O ile wiem, ASO instalują nadal te moduły. Brak zainteresowania nimi wynika prawdopodobnie z zaporowej ceny montażu (podobnie jak w przypadku zaporowej ceny tej choinkowej listewki wbudowywanej w zderzak). Prawdopodobnie jutro będę w ASO w Rzeszowie, to mogę zapytać, co słychać w tej materii. Wspomniana w innych wątkach firma ESSA w Rzeszowie oferuje kilka takich rozwiązań do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drodze nr 4 co dziesiąty samochód używa takiego rozwiązania. Nikt się nie czepia, ani policja, ani diagności.

Ministerstwo jasno wypowiedziało się w świadectwie homologacji: skoro "Urządzenie może być wykorzystywane do obniżania jasności świateł drogowych w celu wykorzystywania ich jako świateł dziennych", to znaczy, że można używać świateł długich jako dziennych.

 

tj i jasno wypowiedzialo sie jakie oznaczenia powinny byc na reflektorze. Podobnie jest jak przytaczanym przykladem "xenonow" z allegro, kupuje z super piapierkiem homologacyjnym wstawiasz sobie zamiast H7 i ... wystarczy bardziej rozgarniety patrol policji zeby stracic DR a papirek niby jest, podobbnie keidy bylo z glosnymi tlumikami, przyciemnianiem szyb, itd

 

Zapewne dzielący tu włos na czworo nie biorą pod uwagę faktu, że oznaczenie na reflektorze jest wymagane w przypadku ODDZIELNEGO reflektora lub światła.

Jakeigo odzielnego :shock: ?

zobacz sobie co maja auta na reflektorach, ktore maja fabrycznie zintegrowane swiatal dzienne.

 

O ile wiem, ASO instalują nadal te moduły. Brak zainteresowania nimi wynika prawdopodobnie z zaporowej ceny montażu (podobnie jak w przypadku zaporowej ceny tej choinkowej listewki wbudowywanej w zderzak). Prawdopodobnie jutro będę w ASO w Rzeszowie, to mogę zapytać, co słychać w tej materii. Wspomniana w innych wątkach firma ESSA w Rzeszowie oferuje kilka takich rozwiązań do wyboru.

 

Moeg sie mylic, ale gdzie czytalem na tymze forum,ze ASO(rozumiane jako jednostka SIP) juz nie wstawia tychze modulow, jedynie jako oddzielne lampy. Takze nie doczekalem sie odpowiedzie z SIP nt legalnosci takei instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takze nie doczekalem sie odpowiedzie z SIP nt legalnosci takei instalacji.

 

Policja mówi że takie rozwiązanie jest OK więc przyjmuję że instalacja jest legalna przynajmniej teraz bo co będzie za miesiąc ,rok i poźniej to nikt nie wie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takze nie doczekalem sie odpowiedzie z SIP nt legalnosci takei instalacji.

 

Policja mówi że takie rozwiązanie jest OK więc przyjmuję że instalacja jest legalna przynajmniej teraz bo co będzie za miesiąc ,rok i poźniej to nikt nie wie :idea:

 

To ja bym to wzial na pismie :mrgreen:. Poza tym to zdanie jednego patrolu a nie Policji jako takiej.

Kiedys policja dokladane "xenony" tez akceptowala (wtedy scigali za niebieskei LEDy m.in na wycieraczkach) a teraz za to sciga ..

 

-- 20 mar 2012, o 15:23 --

 

Takze nie doczekalem sie odpowiedzie z SIP nt legalnosci takei instalacji.

 

chyba była odpowiedz Dyrekcji w odpowiednim wątku.... :roll: .

 

byla ale nie wiadomo czy dotyczyla ona modulu jako adaptacji lamp glownych czy modulu rozumianego jako dolozenie oddzielnych swiatel DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...