Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Daroot napisał(a):

Karbon również bardzo dobrze się naprawia. Tylko nie w domu i nie spawarką :D 

No teoretycznie masz racje... choc z oplacalnoscia takiej naprawy moze byc roznie.  Do tego rowniez dochodzi problem z jakoscia naprawy - bo sa takie zaklady co potrafia naprawic rame tak by byla jak nowa a nie tylko wygladala jak nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.09.2023 o 13:36, Eryk napisał(a):

No i do tego te absurdalne ceny

Ja bardziej bym się bał, że mimo takiej ceny dostanę gniota. Nie mówię o tej konkretnej marce, ale ktokolwiek robi ramę którą można nazwać "tytanową" od razu winduje w kosmos cenę. Kiedyś myślałem, że tytan to tytan i tyle, ale poczytałem i okazuje się, że są różne typy: te najgorsze niewiele odbiegają od ALU. Dodatkowo aby użytkownik czuł się lepiej mając 200 g mniej robi się cieniowanie a tym samym potencjalnie kolejny słabszy punkt.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, RoadRunner napisał(a):

Ja bardziej bym się bał, że mimo takiej ceny dostanę gniota. Nie mówię o tej konkretnej marce, ale ktokolwiek robi ramę którą można nazwać "tytanową" od razu winduje w kosmos cenę. Kiedyś myślałem, że tytan to tytan i tyle, ale poczytałem i okazuje się, że są różne typy: te najgorsze niewiele odbiegają od ALU. Dodatkowo aby użytkownik czuł się lepiej mając 200 g mniej robi się cieniowanie a tym samym potencjalnie kolejny słabszy punkt.

Absolutnie masz racje.  Dlatego odradzalbym ramy tytanowe w okazyjnych cenach od niewiadomo jakich producentow.  

Tak naprawde kazda rama moze peknac nawet Moots czy Litespeed, ale chodzi o to jakie jest prawdopodobienatwo, no i gwarancja.  Ja zawsze patrze na spawy jesli sa takie jak w ramie moots czy No22 to jest mozna byc w miare spokojnym.  Cieniowanie w Ti nie jest robione tak czesto jak w stali czy alu bo tytan jest ciezki w obrobce.  Natomiast sporo sie widzi kawalkow ramy co sa drukowane w 3D.

 

No i wlasnie ta chora cena... Placisz tyle za marke czy za material, robocizne i zysk?  No i w dzisiejszych czasach nie jest to takie jasne.  Mimo wszystko Ti bedzie trwalszy od karbonu bo jest bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne.

 

 

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/21/2023 at 1:36 PM, Eryk said:

Imo wszystko zalezy od tego czy te ramy pekaja w tym samym miejscu czy w roznych miejscach, bo to ma znaczenie.  Jesli w tym samym to ewidentnie wada konstrukcyjna, jesli w roznych to albo wina materialu albo wykonania.  Generalnie - rame stalowa mozna naprawic, tylko powinien to zrobic ktos kto sie na tym zna.

 

W Carbonowych Rondo Ruut i HVRT pękały na potęgę rury podsiodłowe, także uznałbym to za wadę konstrukcyjną. Poprawiono to, ale nie jestem w stanie określić od którego rocznika ten problem totalnie zniknął.

 

 

Stalowe ramy można naprawić, ale z tego co rozmawiałem z wykonawcami, punktowe spawanie pęknięcia załatwia temat na krótki czas, zazwyczaj pęknięcie pojawi się obok. Preferowana metoda to wymiana danej rurki stalowej i łączenie tak jak było w oryginale (spawanie lub lutowanie). 
 

Sam nigdy nie musiałem naprawiać karbonu, ale są w Polsce dwie firmy którym nie bałbym się zaufać - widziałem naprawiane przez nich obręcze i ramy, zrobione na najwyższym poziomie i przejechały jeszcze kilka sezonów bez uszczerbku. Choć rzeczywiście gdy rozważałem naprawdę korby X01, cena naprawy była zbliżona do zakupu nowej, więc odpuściłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja córka od nowego sezonu przesiada się z Woom 4 na Seeker 24 od Early Rider i szukam błotników do nowego roweru. Nie mogę nic znaleźć dedykowanego do mtb na kołach 24. Te co widziałem 24-26 to wydają się być za duże na 24. Znacie coś godnego polecenia?


A przy okazji to niebieski Woom 4 idzie wiosną na sprzedaż we Wrocławiu, jeśli szukacie takiego to piszcie na priv.

IMG_0054.jpeg

 

IMG_0104.jpeg

 

IMG_0052.jpeg

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Knurek1111 napisał(a):

Może ktoś sztycę regulowaną potrzebuje?

Założyłbym do siebie ale też siodło mam za nisko ;)

Bardzo fajna i do 130kg;) ale dla mnie też zbyt długa a do tego za mała średnica na rurę podsiodłową.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Daroot napisał(a):

Skok 6cm? Do czego to się może przydać? 

No właśnie pisząc zbyt długa też miałem na myśli że po opuszczeniu będzie zbyt dużo jej nadal wystawać. Może do jakiegoś gravela to wystarczy, nie znam się na gravelach, wiem tylko ze dużo denerwujących osobników na nich jeździ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adamW202 napisał(a):

No właśnie pisząc zbyt długa też miałem na myśli że po opuszczeniu będzie zbyt dużo jej nadal wystawać. Może do jakiegoś gravela to wystarczy, nie znam się na gravelach, wiem tylko ze dużo denerwujących osobników na nich jeździ :mrgreen:


Do XC 6cm wystarczy zupełnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, adamW202 napisał(a):

Tak czy siak, fajna jest.


Jedyna wada to wymóg wystawania sztycy z rury na min. 19cm (żeby górna część mogła zjechać na dół). Poza tym same zalety i podobno serwis robi się samemu prawie gołymi rękami ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomislaw538158391 napisał(a):

co zrobic zeby cisnienie nie puszczalo? singiel 27.5. dobijam na twardo (4-5 bara?) i po pierwszej przejazdce spada do nizszego poziomu juz sie utrzymujac. jakies specjalne detki? wentyle mam samochodowe. 

Warto wyciagnac detke napompowac i sprawdzic pod woda czy gdzies powietrze nie ucieka - czasem detka jest nieszczelna od nowosci.  Jak jest dziura to albo latka albo lepszej jakosci nowa detka.  Warto tez sprawdzic czy nie ma kolca w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę pornu rowerowego :)

 

Właśnie sobie zdałem sprawę jaki stary jestem. Latało się takim Attitude w brązowym malowaniu za nastolata. Napatrzyć się nie mogłem na tę ramę :)

A potem Panasonica mc 5500 w takim malowaniu miałem:  xt/lx cantilevery. Zjeździłem go do zera :)panasonic-mc-5500-26-1990-upcycling.jpeg.2c390dcfa4e1265ea7561349c920175c.jpeg

Edytowane przez eurojanek
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eurojanek napisał(a):

Trochę pornu rowerowego :)

 

Właśnie sobie zdałem sprawę jaki stary jestem. Latało się takim Attitude w brązowym malowaniu za nastolata. Napatrzyć się nie mogłem na tę ramę :)

A potem Panasonica mc 5500 w takim malowaniu miałem:  xt/lx cantilevery. Zjeździłem go do zera :)panasonic-mc-5500-26-1990-upcycling.jpeg.2c390dcfa4e1265ea7561349c920175c.jpeg

Widzialem ta kolekcje Kleinow juz kiedys... prawie szkoda ze nie jezdza ale z drugiej strony czesci do nich jest coraz mniej.  David Arthur ma jeszcze wideo na YT z wizyty u innego kolekcjonera z bardziej zroznicowana kolekcja.

Moje rowery stale mi przypominaja jaki jestem stary... ale tez przypominaja niesamowite przygody w roznych pieknych miejscach... takze to takie wehikuly czasu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RoadRunner napisał(a):

Kojarzy ktoś niemieckie rowery Rose ? https://www.rosebikes.pl/ 

Powiem, że wyglądają fajnie i ceny sensowne - przynajmniej nie tak odjechane jak w Treku.

Nie miałem ale kumpel Niemiec z Niemiec :) twierdzi, że bdb jakość i że firma z kilkudziesięcioletnią historią. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Eryk napisał(a):

Warto wyciagnac detke napompowac i sprawdzic pod woda czy gdzies powietrze nie ucieka - czasem detka jest nieszczelna od nowosci.  Jak jest dziura to albo latka albo lepszej jakosci nowa detka.  Warto tez sprawdzic czy nie ma kolca w oponie.

no chyba tak zrobie. detki sa w miare nowe ale opony byly dziurawione szklem wiele razy.  wymienie caly komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Było o fakapach, no to Shimano postanowiło przebić wszystkich. 2,8 mln korb może się rozkleić 

https://www.bikeradar.com/features/opinion/shimano-crankset-recall-analysis/

 

Problem znany od okolo 11 lat, i dopiero teraz akcja... takze nie fajnie.  Ale niestety w branzy rowerowej tak jest, ze jak jest problem to najczesciej producent na niego nie reaguje w sposob adekwatny.  Przyklad korb Shimano Durace i Ultegra jest o tyle skomplikowany ze te korby rozklejaly sie najczesciej w miejscach gdzie jest sporo wilgoci... W sumie korby MTB tez byly klejone a tego problemu nie bylo... Tak czy inaczej wtopa na calego.  

 

Pisalem kiedys tutaj o wtopie DT Swiss ze sprzegielkiem EXP, i I9 z marnymi lozyskami i oskami... ale takich historyjek jest wiecej tyle ze najczesciej sprawa nie jest tak naglasniana bo dotyczy waskiej grupy zapalencow rowerowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozgladam się za ramą HT by była w stanie przyjąć koła 29"x3.0", standard osi 12x148 Boost, jak by mogła przyjąć jeszcze przednią przerzutkę to w ogóle było by bosko. Wiem, że Trek Stache by się wpisywał prawie idealnie w moje kryteria ale dostać ramę tego modelu graniczy chyba z cudem (przedniej przerzutki też raczej by nie przyjął). Pojedyńcze sztuki na OLX widuję czasem ale tylko w całości. Marin Pine Mountain 2 chyba też by się w to wpisywał ale to samo co z Trekiem :( Nie znam wiecej modeli tego typu. Ma ktoś z Was jakieś pomysły? 

Edytowane przez adamW202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...