Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, ewemarkam napisał:
10 minut temu, RoadRunner napisał:
Łańcuchy może nie są słabe ale pracują w dość trudnych warunkach. Szczególnie mtb. Poza piachem i błotem dochodzi jeszcze praca na skosie w napędach 1x11/12. Nie wiem na ile ma to sens, ale pisze się, że w takich napędach to zmiana łańcucha przy 0.5 co stawia dość wąski margines pracy jak nówka ma około 0.25 :). Jak ktoś tygodniowo robi 100km to przynajmniej 5 łańcuchów mu pójdzie na rok. Dla mnie to paranoja, dlatego następny rower robię na pasku i Rolhoffie.

Zastanawia mnie ten rolhoff. Na ile to się ma do zwykłego napędu w rowerze. Na moje warunki "górskie" pewnie by brakło przełożenia.

Rozpiętość jest niższa niż przy 1:11/12 więc jak korzystasz z największych zębatek to raczej nie. Ale gravel już jak najbardziej. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, RoadRunner napisał:

Łańcuchy może nie są słabe ale pracują w dość trudnych warunkach. Szczególnie mtb. Poza piachem i błotem dochodzi jeszcze praca na skosie w napędach 1x11/12. Nie wiem na ile ma to sens, ale pisze się, że w takich napędach to zmiana łańcucha przy 0.5 co stawia dość wąski margines pracy jak nówka ma około 0.25 :)


Właśnie dowiodłem, że MTB z napędem 2x11 używane jak MTB a nie bulwarówka nie daje rady z wymianą przy 0.75. Po wymianie całego napędu sprobuję z 'trzema łańcuchami'. Przy moich przebiegach to będzie oznaczać wymianę łańcucha dwa razy w sezonie. No ale jeśli dzięki temu przedłużę żywot tarcz dwukrotnie to zabawa się opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest w garażu, cieszę jak murzyn bateryjką ;)  RS6 musiał opuścić garaż bo nie jest godzien :biglol:

 

IMG_8269.jpg

Edytowane przez carfit
  • Super! 6
  • Haha 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Knurek1111 napisał:

Właśnie dowiodłem, że MTB z napędem 2x11 używane jak MTB a nie bulwarówka nie daje rady z wymianą przy 0.75. Po wymianie całego napędu sprobuję z 'trzema łańcuchami'.

Po ilu km masz 0.75 ? 

Ja w gravelu mam pomiędzy 0.50 a 0.75 przy 1700km i dzisiaj zmieniłem. Kaseta ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Knurek1111 napisał:

Właśnie dowiodłem, że MTB z napędem 2x11 używane jak MTB a nie bulwarówka nie daje rady z wymianą przy 0.75. Po wymianie całego napędu sprobuję z 'trzema łańcuchami'.

Polecam zapoznac sie z metoda dzialania miernika do lancucha ;)

W skrocie powiem, ze lancuch w napedzie 11 i 12 biegowym powinno sie wymienic przy 0.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amatorskie porównanie ciśnienia w oponach. jeździłem na 6.0 wynik wczorajszy, identyczna trasa dom vs knajpa gdzie jadę na obiad, identyczne warunki , bezwietrznie, dziś ciśnienie 9.5  bar , wiem za duże ale to w ramach testów. 

 

IMG_8271.PNG

IMG_8272 (1).PNG

IMG_8270 (1).PNG

IMG_8270.PNG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RoadRunner napisał:

Po ilu km masz 0.75 ? 

Ja w gravelu mam pomiędzy 0.50 a 0.75 przy 1700km i dzisiaj zmieniłem. Kaseta ok.


1800km. Sprawdzałem przymiarem co ok. 150km

 

51 minut temu, pajac_am napisał:

Polecam zapoznac sie z metoda dzialania miernika do lancucha ;)

W skrocie powiem, ze lancuch w napedzie 11 i 12 biegowym powinno sie wymienic przy 0.5.


Czyli? Czy też to wszystkie wnioski z dyskusji? ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Knurek1111 napisał:

No ale jeśli dzięki temu przedłużę żywot tarcz dwukrotnie to zabawa się opłaci.

To ile na tej zabawie zaoszczędzisz?

2 godziny temu, pajac_am napisał:

W skrocie powiem, ze lancuch w napedzie 11 i 12 biegowym powinno sie wymienic przy 0.5.

Zacznij nowy tydzień z nowym łańcuchem. :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Knurek1111 napisał:


1800km. Sprawdzałem przymiarem co ok. 150km

 


Czyli? Czy też to wszystkie wnioski z dyskusji? ;) 

Odnioslem wrazenie, ze jestes zdziwiony faktem, iz kaseta nie przyjmuje nowego lancucha gdy wymieniasz go dopiero przy 0.75

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pajac_am napisał:

Odnioslem wrazenie, ze jestes zdziwiony faktem, iz kaseta nie przyjmuje nowego lancucha gdy wymieniasz go dopiero przy 0.75


Bo jestem. Twoje 'w skrócie powiem' brzmiało jak obietnica dodatkowych informacji, w tym o zasadzie działania miernika do łańcucha.

 

9 godzin temu, Jaca68 napisał:

To ile na tej zabawie zaoszczędzisz?


Jakieś 300-400PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, pajac_am napisał:

Odnioslem wrazenie, ze jestes zdziwiony faktem, iz kaseta nie przyjmuje nowego lancucha gdy wymieniasz go dopiero przy 0.75

 

Zmieniałem kilkukrotnie przy 0.75 w 11 i 12 i nigdy nie było problemu z kasetą.  Miałem hipotezę, że kaseta w napędach 1x11/12 mniej dostaje w kość bo tam łańcuch pracuje na takich skosach, że zużywa się dość szybko no i przez to mniej czasu pracuje rozciągnięty.  Ale u @Knurek1111 kaseta padła szybko. Rozumiem, że mówimy o nowej kasecie, tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, carfit napisał:

No i jest w garażu, cieszę jak murzyn bateryjką ;)  RS6 musiał opuścić garaż bo nie jest godzien :biglol:

 

IMG_8269.jpg

Z ciekawości - weryfikowałeś wagę rzeczywistą nowego nabytku bez pedałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przymar napisał:

Z ciekawości - weryfikowałeś wagę rzeczywistą nowego nabytku bez pedałów?

jeszcze nie bo rower dotarł wieczorem a miałem akurat imprezę rodzinną i trochę % było ;), ale z ciekawości sprawdzę dziś, niestety u nas leje i dziś go chyba nie przetestuje :(

Aaaa i pytanie, profanować go stopką ? 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carfit a ja bym miał take pytanie, czy od razu zakładasz tego tuning boxa czy za jakiś czas?

Fajnie by było jak byś jakiś czas pojezdził bez niego, a załozyć dopiero po jakimś czasie

Chodzi o to aby zobaczyć jak to wpłynie na baterię

 

Przykładowo na serii zrobisz na jednym ładowaniu masz 130km, a na "boxie" zrobisz 80km, będzie to jakiś pogląd dla potomnych :) Ale fajnie bylo by to przetestować w rzeczywistości

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bikeman1 napisał:

@carfit a ja bym miał take pytanie, czy od razu zakładasz tego tuning boxa czy za jakiś czas?

Fajnie by było jak byś jakiś czas pojezdził bez niego, a załozyć dopiero po jakimś czasie

Chodzi o to aby zobaczyć jak to wpłynie na baterię

 

Przykładowo na serii zrobisz na jednym ładowaniu masz 130km, a na "boxie" zrobisz 80km, będzie to jakiś pogląd dla potomnych :) Ale fajnie bylo by to przetestować w rzeczywistości

dokładnie własnie mam taki zamiar, narazie nie zakładam chce sprawdzić "natural". Wiem już po KTM jaka jest różnica z chipem i bez, jak odblokowałem rower praktycznie w 100% jadę na programie Turbo czyli maksymalne wspomaganie, to wytrzymuje max 40 km w podobnych warunkach, bez chipa ok 100km. Tyle że jedziesz naprawdę szybko i to mi się bardzo podoba :) 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, RoadRunner napisał:

Zmieniałem kilkukrotnie przy 0.75 w 11 i 12 i nigdy nie było problemu z kasetą.  Miałem hipotezę, że kaseta w napędach 1x11/12 mniej dostaje w kość bo tam łańcuch pracuje na takich skosach, że zużywa się dość szybko no i przez to mniej czasu pracuje rozciągnięty.  Ale u @Knurek1111 kaseta padła szybko. Rozumiem, że mówimy o nowej kasecie, tak ?

 

Warto jeszcze mieć na uwadze, że większość tanich blaszek (przymiarów) to się nadaje co najwyżej do otwierania piwa.  Jeśli dodać do tego nieumiejętne stosowanie narzędzia, to różnicę między 0.5 a 0.7 może stanowić sam błąd pomiarowy...

 

Nie wiem jaki sprzęt ma @Knurek1111, ale nigdy nie widziałem sensu rotowania łańcuchami w napędzie 2x. Kasety XT wytrzymywały u mnie do 7000 km na jednym łańcuchu nawet w konfiguracji 1x przy agresywnej, siłowej jeździe dużego faceta, a przecież kosztują grosze. Ale tez jakość komponentów z tej samej grupy cały czas spada... Teraz mam 1x11 i 1x12 Srama i przy stosowaniu wysokich modeli kaset robi się już mały dramat. Koszty jak w STI ;) No i tu już raczej nie ma opcji jazd na kilka łańcuchów, tylko przy 0.5 wymiana na nowy łańcuch, a stary na złom. Chyba, żeby stosować trwalsze i nieporównywalnie droższe łańcuchy wysokich grup, ale finansowo na końcu pewnie wyjdzie podobnie.  

 

Trzeba niestety jeździć na możliwie miękkich przełożeniach i stosować możliwie jak największą tarczę z przodu, żeby ograniczyć zużycie tulei płytek i wycieranie rolek łańcucha w kontakcie między elementami napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RoadRunner tak, cały napęd jest OE.

 

W 7000 agresywnych kilometrów na napędzie  1x11 nie uwierzę. Raz w życiu zrobiłem właśnie 7000km na napędzie ale był to pancerny 3x8. Na 3x9 Deore XT wyciągałem max. 3000km. 


Tarcza 40T na kasecie (akurat aluminiowa) służy mi do trudnych technicznie (uskoki, kamienie i korzenie) podjazdów o nachyleniu powyżej 20%. W przeciwnym razie zrzucam na kolejne tarcze już stalowe. Może faktycznie przymiar mam słaby albo nie do końca dobrze go stosuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, tomek_z napisał:

Warto jeszcze mieć na uwadze, że większość tanich blaszek (przymiarów) to się nadaje co najwyżej do otwierania piwa.  Jeśli dodać do tego nieumiejętne stosowanie narzędzia, to różnicę między 0.5 a 0.7 może stanowić sam błąd pomiarowy...

Coś w tym może być. Mam klasyczną blaszkę 0.75/1.00 oraz parktoola taki wychylany co mierzy od 0 co 0,25. Różnica wskazań około 0.25 pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Aaaa i pytanie, profanować go stopką ? 

 

Potrzebujesz to załóż a nie patrz "co ludzie powiedzą". Rower w końcu ma Tobie służyć. Bo będzie jak z tabakierą ;)

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.09.2020 o 20:12, ewemarkam napisał:

Ja jestem :) Zapraszam

M.in dlatego też jedynie gdzie byłem to Srebrna Góra. Singli u nas od groma, oficjalnych jak i nie. Masz Szyndzielnie, Kozią i w zasadzie Magurke Wilkowicką (wilcze ścieżki), i pełno innych na TrailForks znajdziesz.

Wpadniecie na jeden dzień czy dwa? Jeśli dwa, to jeden warto poświęcić na Szyndzielnię, na kolejce jest karnet całodniowy, się względnie opłaca. Drugi dzień na Kozią, Na dole kozij są Bielskie Błonia, dobre burgery (BikeBar), piwo (Litovel) i zaplecze rowerowe. Mega długi flow, z Szyndzielni, RockAndRolla później kawałek podjazdu na Kozią i Twister na Błonia. Zobaczcie sobie na mapki. Po deszczu można jeździć śmiało, ścieżki są odwodnione dobrze. Czasem zdarzało mi się śmigać po deszczu. Ale jeśli chcecie pojeździć to raczej w tygodniu, w weekend jest masakra. 

 

No plan jest :D

 

Jedziemy prawdopodobnie w niedzielę ( 13.09 ) do Bielska - Białej ( będziemy obserwować pogodę, bo fajnie jakby dopisała )

 

Troszkę się obeznałem w tych trasach i już wiem o co tam chodzi https://endurotrails.pl/trasy/trasy-zielone

Na miejscu widzę ze jest również wypożyczalnia gdzie mają elektryki, więc na pewno jednego wypożyczymy na spólę do testów

 

 

@ewemarkam powiedz mi czy osoby z "dość mocnym obyciem z rowerem", ale nie żadni zawodowcy poradzą sobie na trasach zielonych i niebieskich? Bo na czerwone chyba już nie będziemy się wychylać...

 

 

 

 

1.jpg

Edytowane przez bikeman1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...