Skocz do zawartości

O rowerach


Niuniek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Michał W. napisał:

Kilka lat temu jak jeszcze mieszkałem w bloku i potrzebowałem kompaktową (składaną) platformę na dwa rowery to model BC-60


Też rozważałem ten model ale po oględzinach  i porównaniu odniosłem wrażenie, że jest mało stabilny, dlatego, że składany (pomysł super).

Ostatecznie kupiłem thule na 3 rowery, potem dokupiłem przystawkę na czwarty i jestem bardzo zadowolony. Tłukę intensywnie piąty sezon - zero problemów.

Na zdjęciu akurat w konfiguracji na 3 rowery.

 

87D6510B-53CF-455D-8030-0A468EC8A939.jpeg

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, spawalniczy napisał:


Też rozważałem ten model ale po oględzinach  i porównaniu odniosłem wrażenie, że jest mało stabilny, dlatego, że składany (pomysł super).

Ostatecznie kupiłem thule na 3 rowery, potem dokupiłem przystawkę na czwarty i jestem bardzo zadowolony. Tłukę intensywnie piąty sezon - zero problemów.

Mój egzemplarz Westfalia oceniam bardzo dobrze, żadnych problemów ze stabilnością nie zauważyłem a kupowałem go w 2013 roku więc może w późniejszym modelu coś poszło nie tak.

Swoją platformę odebrałem od kuriera dzień przed wyjazdem do Włoch i bez dokładniejszych oględzin zamontowałem i po sprawdzeniu czy wszystko się dobrze trzyma ruszyłem w trasę. Platforma była do tego stopnia stabilna a ja spóźniony, że gnałem z nią i rowerami przez Niemcy kilka godzin z prędkością 160-180 km/h. Na noclegu w trasie we Włoszech okazało się że trudniej się rowery ściągają ale działo więc kontynuowałem podróż a po powrocie odesłałem do serwisu. Ci długo nie mogli dojść co jest nie tak aż w końcu przysłali mi nową, którą rozpakowałem dopiero na kolejne wakacje i spostrzegłem na niej tabliczkę znamionową informującą, że maksymalna dopuszczalna prędkość to 130 km/h. :facepalm:

Od tamtej pory działa bez problemów. :)

B9B4AF49-4368-496D-8617-11736A313DDA.jpeg

7DF033A5-5103-4F58-BB83-C3935B2C6BCB.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy bagażnik rowerowy jaki powstał w historii (moim zdaniem ;)) zrobił Opel i bardzo żałuję, że takie rozwiązania się nie rozpowszechniły na innych producentów jak i w Oplu chyba już nie ma. Miałem taką piękną Corsę od 2008 roku i mimo małych rozmiarów przemierzaliśmy nią z żoną Europę w różne strony, najczęściej z rowerami i to było to. :thumbup: Żadnych haków, trzymania gdzieś platformy jak nie używasz, organizowania trzeciej tablicy rejestracyjnej, masz zawsze przy sobie i jak potrzebujesz to w 3 min. rozkładasz i w kolejne 3 zapinasz rower. :wub:

Jest też na nim mój stary Trek, którym jeździłem kilkanaście lat a kupowany był w poprzednim wieku. :P

 

image.thumb.jpeg.8ee91f052719d57b41e3f08cc79bdd70.jpegP6280059.JPG

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam reklamę tego bagażnika. Pewnie ksiegowi wyliczyli że parę marek można zaoszczędzić. Miałem Corse poprzedni model 1.4 16v 90 koni Ale to szlo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

24 minuty temu, Gazik napisał:

Pamiętam reklamę tego bagażnika. Pewnie ksiegowi wyliczyli że parę marek można zaoszczędzić.emoji6.png Miałem Corse poprzedni model 1.4 16v 90 koni Ale to szloemoji6.png

Ta ze zdjęcia to właśnie taka wersja, wtedy to była najmocniejsza oferowana benzyna oprócz OPC i samo auto wydawało mi się maszyną marzeń. :wub:

Szło całkiem dobrze a nawet jakoś dawało radę (miejscami na drugim biegu ;)) na alpejskich serpentynach z dwoma rowerami, pełnym bagażnikiem i gratami kempingowymi na tylnej kanapie (namiot, śpiwory, materace, składane krzesła i stół, parasol, lodówka i nie wiadomo co jeszcze :upside-down-face_1f643-small:) na dwudziestodniową wyprawę po Europie dla pary.

 

25 minut temu, antikos napisał:

miałem podobnego treka ale 810 już z amortyzatorem, Brat ma podbnego ale trekinga, do dziś stoi w piwnicy 

Jak kupowałem to jeszcze nie było wersji z amorkiem ale i tak nie było mnie na nią stać. Pózniej pojawiły się te same modele po lifcie w innych kolorach i właśnie z amorkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś używa bagażnika rowerowego na dach z mocowaniem za koło, i jak się to sprawdza? Jak ze stabilnością. Zastanawiam się czy faktycznie lepiej coś takiego do carbonowej ramy, czy z mocowaniem do ramy i jakieś nakładki do ram carbonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Patryk Andrzej napisał:

wydaje mi sie ze całkiem niedawno widziałem astre J z takim bagażnikiem  :hmm: :)

 

o zdaje mi sie że dobrze widziałem ;] 

P1380080_8085.jpg

 

a internety wypluwają że do opla adama tez takie były 

To świetnie, szkoda że Subaru takich nie robi.

Szczerze polecam każdemu rowerzyście ten patent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę inaczej wygląda, ale mój ma już 5 lat. Co do idei tak.

A jak to wygląda z mocowaniem paskami rowerów o różnej wielkości koł. Np 29 i 24 całe. Jak wrzucam na dach to na każdym uchwycie reguluje rozstaw a w tym jak dobrze widzę to wysuwają się na 3 szynach jednoczesnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gazik napisał:


A jak to wygląda z mocowaniem paskami rowerów o różnej wielkości koł. Np 29 i 24 całe. Jak wrzucam na dach to na każdym uchwycie reguluje rozstaw a w tym jak dobrze widzę to wysuwają się na 3 szynach jednoczesnie

Te rynienki chwytające koła są na tyle długie, że możesz na nich postawić rower z małymi i dużymi oraz wąskimi i szerokimi kołami i oponami. A paski spinające wychylają się w każdą stronę i nie ma żadnego problemu ze spięciem różnych rozmiarów. Przynajmniej tak miałem w Oplu i mam w Westfalii, w Thule jak widzę wygląda to podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Michał W. napisał:

Te rynienki chwytające koła są na tyle długie, że możesz na nich postawić rower z małymi i dużymi oraz wąskimi i szerokimi kołami i oponami. A paski spinające wychylają się w każdą stronę i nie ma żadnego problemu ze spięciem różnych rozmiarów.


Dokładnie tak. Ponadto każdy rower przed zamocowaniem można przesuwać o około 10 centymetrów wzdłuż rynny tak, żeby przyjąć optymalną pozycję względem drugiego roweru.

Mój model, to VeloCompact 927.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś doświadczenie z bagażnikiem Uebler ? Np. https://www.strefakierowcy.pl/63311,uebler-i31.html
Składa się chyba jeszcze lepiej niż Thule i waży 6 kg mniej.

Wygrał w teście ADAC - dzisiaj cały dzień kopię w necie za bagażnikami


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 .

Znalazlem jeszcze Thule velocompact 926, Atera Strada M3, i wersja budżetowa aguri active bike. W tym roku miałem kumulację wydatków rowerowych ( wymiana 2 rowerów dla dzieci, a teraz hak + platforma więc kombinuje czy da się taniej) chociaż wiem że czasami wychodzi drozej

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Patryk Andrzej napisał:

wydaje mi sie ze całkiem niedawno widziałem astre J z takim bagażnikiem  :hmm: :)

 

o zdaje mi sie że dobrze widziałem ;] 

P1380080_8085.jpg

 

a internety wypluwają że do opla adama tez takie były 

i Opel Mokka

 

mokka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...