Skocz do zawartości

Przewaga napędu Subaru w zimie.


DarekJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pytanie wydawałoby się z tych zaczepnych, ale nie taka moja intencja. :)

Subaru jeżdżę od miesiąca. Wcześniej były auta z napędem na jedno kółko, raz prawe raz lewe.:wink: Dawniej była to tylna oś (maluch), później przednia (Ople).

Kierowcą jestem takim sobie, ale w poprzednich autach wiedziałem że jak zaczyna mnie wyprzedzać z lewa lub prawa tył mojego auta, to mam kręcić kierownicą w tym samym kierunku, a nie przeciwnym. :D

Domyślam się, że powyższym przypadku w Forku, czyli aucie gdzie ciągle napędzają mnie cztery kółka, a nie jedno, mam czynić identycznie. Zastanawiam się jednak co daje nam, kierowcom Subaru przewagę nad autami jednoosiowymi. Dlaczego jadąc Subaru mam wierzyć, że pojadę po zaśnieżonej drodze 10-20km/h szybciej niż inni i nie wpadnę przy tym w poślizg.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlaczego jadąc Subaru mam wierzyć, że pojadę po zaśnieżonej drodze 10-20km/h szybciej niż inni i nie wpadnę przy tym w poślizg.

 

A za to jaki poślizg... :twisted::twisted::twisted:

O przyjemności wyciągania się z tego poślizgu gazem nie wspomnę. :P:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Forku, czyli aucie gdzie ciągle napędzają mnie cztery kółka
Sam blokady zakładałeś, bo fabryka takiego komfortu nie daje.
Zastanawiam się jednak co daje nam, kierowcom Subaru przewagę nad autami jednoosiowymi. Dlaczego jadąc Subaru mam wierzyć, że pojadę po zaśnieżonej drodze 10-20km/h szybciej niż inni i nie wpadnę przy tym w poślizg.
To że moc auta jest rozłożona i masz mniejszy zryw z podłożem+silnik nisko osadzony daje fajne trzymanie :D.Po za tym nikt nie napisał że nie wpadniesz w poślizg tylko że jest mniejsze prawdopodobieństwo wpadnięcia no i ewentualnie jest łatwiej go na prostą wyprowadzić.

Poszukaj w wyszukiwarce sporo tego było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jednak co daje nam, kierowcom Subaru przewagę nad autami jednoosiowymi

 

Miałem w życiu kilka aut z jednych byłem bardziej zadowolony z innych mniej. Poprzednia Mazda 6 prawie spełniała moje oczekiwania ale niestety w bardzo przykrych okolicznościach zakończyła swój żywot. Po przesiadce do Legacy przez jakiś czas nie mogłem się przyzwyczaić ale po ostatnich opadach śniegu banan nie schodzi mi z twarzy a radość z zakupu auta rozpiera mnie od stóp do głowy :mrgreen: Co nam daje napęd na 4 koła szczególnie w wydaniu Subaru:

1. Nie mielisz kołami na śniegu tylko wyrywasz do przodu ku zdziwieniu innych

2. Zrób kilka kółek na ośnieżonym placu a zobaczysz jak posłusznie auto podąża za przednimi kołami, bardziej kierujesz gazem niż kierownicą.

3. Dużo łatwiej wdrapać się na oblodzony krawężnik

Generalnie napęd na 4 koła (w wersji SUBARU nie jakieś tam dołączane po 5sek. mielenia kołami wynalazki) to bajka w takich warunkach i polecam każdemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego jadąc Subaru mam wierzyć, że pojadę po zaśnieżonej drodze 10-20km/h szybciej niż inni i nie wpadnę przy tym w poślizg.

 

 

Masz nie wierzyć, bo to nie ma nic wspólnego z prawdą.

 

Szczególnie, że wystarczy, że masz marne opony zimowe i cała korzyść z czteornapędu idzie się grzmocić.

 

Owoc666 - dlaczego twierdzisz, że to nie ma NIC wspólnego z prawdą? Trochę ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to ja na Octavię założę opony z kolcami, a Ty se jedź swoim subarakiem i zobaczymy jak to będzie :mrgreen: .

 

Ale ty głupi jesteś :mrgreen:.

 

A ja na swoją imprezę też założę kolce i to długie, a na dokładkę jeszcze do asfaltu przyczepię elektromagnesy, do imprezy też, i będzie za MAGLEV robiła - taka będzie przyklejona do drogi :roll: :mrgreen:.

 

O oponach sam napisałem - pytam o Twoje twierdzenie w warunkach porównywalności pozostałych elementów samochodu (opony, masa, systemy elektroniczne, lub ich brak itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O oponach sam napisałem - pytam o Twoje twierdzenie w warunkach porównywalności pozostałych elementów samochodu (opony, masa, systemy elektroniczne, lub ich brak itp.)

 

 

No to jaka przewaga Subaru?

 

Możesz szybciej odjechać z zakrętu, ale wjechać z taką samą prędkością.

 

 

Na śniegu ten środek ciężkości niski środek ciężkości można sobie wsadzić ;)

 

PS. Te nowe ESP naprawdę działają. I jak ktoś nie umie się poskładać do zakrętu, to szybciej przejedzie na włączonych systemach, niż bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis jadac do pracy sporo drog bialych i oczywiscie przyciskalem odrobine zeby zobaczyc co sie dzieje jak jest za duzo rpm. ESP pacyfikuje, na codzien chyba bardzo przyzwoicie. Do zabawy (jak znajde miejsce) na bank wylacze.

W korku ludziki jechaly dzis 20km/h ja nawet poprzednia galaktyka na zimowkach bym jechal szybciej wiec frustracja spora. Jak tylko pojawil sie 2 pas pozwolilem sobie towarzystwo porzegnac.

 

Podsumowujac: o ile do przodu jedzie piknie to hamowanie bedzie tak samo beznadziejne i nalezy o tym pamietac. To juz wytestowalem na swierzym sniegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarekJ: zapraszam w Bieszczady. Przekonasz się organoleptycznie. Np. do Wetliny - w Starym Siole jest dzielnica zwana potocznie Manhattanem; jej manhattanowość objawia się m.in. tym, że są tam prawie wszędzie drogi asfaltowe. Ale w zimie jest tam piękny ubity śnieg. No i jedynymi samochodami, które tam mogą jeździć bez łańcuchów są Subaraki. I to nie ważne, czy pod górę, czy z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie, że wystarczy, że masz marne opony zimowe i cała korzyść z czteornapędu idzie się grzmocić.

 

Chyba te moje zimówki nie są zbyt dobre, bo samochód ma tendencje do podsterowności :?

Z chęcią zapisałbym się do SJS na trening :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nikt nie wspomniał o tym, że jadąc normalnie bez szaleństw w zakręcie auto trzyma się lepiej drogi niż ośka.

Na plus napędu subaru:

- ruszanie z miejsca o czym było już wspomniane,

- hamowanie silnikiem uważam, że też lepsze jak w ośce po odpuszczeniu gazu na biegu auto lepiej zwalnia,

- jadąc w zakręcie na biegu bez gazu auto równomiernie zwalnia, a obroty kół pilnowane są przez obroty silnika przez co lepiej trzyma w zakręcie i lepiej można je kontrolować. W ośce np. przód napęd silnik pilnuje/trzyma tylko przednią oś, a tył robi co chce. Bardzo często jest, że w takiej sytuacji odpuszczonym gazie na zakręcie auto idzie bokiem, tylne koła tracą przyczepność(sprawdzone w Hondzie crx :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie, że wystarczy, że masz marne opony zimowe i cała korzyść z czteornapędu idzie się grzmocić.

 

Chyba te moje zimówki nie są zbyt dobre, bo samochód ma tendencje do podsterowności :?

Z chęcią zapisałbym się do SJS na trening :P

 

podsterownosc to norma w "otwartym" czteropedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było na Forum ale warto raz jeszcze ->

w tym kontekście to jeszcze nowszy filmik

 

W temacie - AWD na śliskim IMHO przy niesprawnym kierowniku może okazać się bardziej niebezpieczne niż FWD => bo AWD jest na wejściu w zakręt pod- a na wyjściu nadsterowne.

PS. Te nowe ESP naprawdę działają. I jak ktoś nie umie się poskładać do zakrętu, to szybciej przejedzie na włączonych systemach, niż bez.

Dokładnie. Ogromna przewaga AWD jest podczas ruszania (nawet przy wszystkich kontrolach trakcji, bo nic nie zastąpi dwóch dodatkowych odpychających kół), ale jak już taka ośka z "systemami" ruszy - to naprawdę daje to radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- jadąc w zakręcie na biegu bez gazu auto równomiernie zwalnia, a obroty kół pilnowane są przez obroty silnika przez co lepiej trzyma w zakręcie i lepiej można je kontrolować

 

 

Zawsze mi się wydawało, że koła w zakręcie trzymają opony :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie, że wystarczy, że masz marne opony zimowe i cała korzyść z czteornapędu idzie się grzmocić.

 

Chyba te moje zimówki nie są zbyt dobre, bo samochód ma tendencje do podsterowności :?

Z chęcią zapisałbym się do SJS na trening :P

 

podsterownosc to norma w "otwartym" czteropedzie.

 

podsterowność to norma jak się napada zakręt z gazem do podłogi :twisted:

 

DarekJ co z tego, że wpadniesz :P jak zaraz wyjdziesz 8) a później będziesz to robił celowo :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...