Skocz do zawartości

silnik padł panewki itd, itd


Tourism

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli sugerujesz profilaktykę uszczelki w 2.5t? Pytam poważnie, bo tyle co się na ten temat na forum naczytałem to chyba dla świętego spokoju jestem w stanie to zrobić nawet profilaktycznie...

Pzdr!

Nie no szkoda kasy na taką profilaktykę, jak nic się nie dzieje to jeździć .... aż się zadzieje. I wtedy dopiero zaatakować coby mieć święty spokój później. Adash jak widzisz zrobił 120 tysi i nic. Ale on jeździ do 2 tys obr i bije rekordy niskiego spalania i słabego smarowania to może przez to :mrgreen: jeszcze mu się nie wy... zepsuło.

 

-- 30 gru 2010, o 00:37 --

 

Nie wiem czy ARP to konieczność.

Pewnie że nie. Ori też są spoko.

Usłyszałem kiedyś takie info od dobrego i sprawdzonego źródła które zakłada te szpilki dosłownie w setkach egzemplarzy przy najróżniejszych projektach, że tak naprawdę dobre szpilki ARP robi jedynie na indywidualne zamówienia, a to co jest w serii to jest ... takie tam. Ale ja mam z nimi jak najlepsze doświadczenia i złego słowa nie powiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej,

dzięki za odp.

Od wczoraj mam chyba niestety zaostrzenie psychozy o nazwie "uszczelka" :)

Po powrocie z dłuższej trasy, dzisiaj rano sprawdziłem poziom płynu w tym zbiorniczku po lewej stronie, jest go mniej, może tak z 1.5-2cm poniżej tego odkręcanego korka.

Natomiast w wyrównawczym jest ciut ponad max.

Poza tym zadnych innych objawów, wskazówka temp. ani drgnie po rozgrzaniu, ciepełko z nawiewów itd.

Coś się dzieje, czy to tylko moje urojenia i halucynacje? :)

 

Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jakiś mechanior mówił mi, że właśnie w tym zbiorniczku trzeba sprawdzać poziom płynu, a nie w wyrównawczym. Tylko ile go tam ma być, pod korek? Czy dopuszczalne są właśnie jakieś wahania? Bo wcześniej było go więcej, pod korek.

 

Ehhh, od tego czytania forum o uszczelkach itp. to chyba trzeba się będzie przeleczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja w sumie też nasłuchuje ciągle panewki

 

 

ja to już nawet ze dwa razy byłem przekonany, że już ją słyszę :twisted:

 

 

Podobne objawy obserwuje się u osób czytujących fora o tematyce zdrowotnej (wyszykują u siebie dolegliwości opisywanych przez innych).

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przymierzam się do remontu swojego silnika i zastanawiałem się nad przeszczepieniem części z STI też my06

 

okazuje się, że nie ma co przeszczepiać, bo mój forek ma serducho takie jak ma STI :shock: :shock: :shock:

 

inne są głowice (zmienne fazy na dolocie i wylocie)

 

panewki fxt sti

12209AA360

wał fxt sti

12200AA370

pierścienie FXT STI

12033AB340

korby FXT STI

12100AA181

tłoki FXT STI

12006AC390

STI 12006AC400

fxt 12006AC400 STD GRADE "B" Destination code: EK, ER, KA '04, April — '05, May

fxt 12006AD210 STD GRADE"A" '05, March — '06, May

blok FXT STI

11008AA950

uszczelka głowicy FXT STI

11044AA670

uszczelniacz zaworów FXT STI

13207AA120

13211AA110

prowadnice zaworów FXT STI

13213AA120

13212AA130

zawory

13202AA570

13201AA371

pompa oleju FXT STI

15010AA280 '05, March — '06, May

15010AA300 '06, May — '07, May

 

Czyli nie mam co założyć lepszego OEM :shock: Nie rozumem tylko tych tłoków. Czym się różnią "A" od "B"

 

Oczywiście to moja przymiarka, bo po otwarciu spec oceni co nadaje się na pamiątkę a co na pamiątkowy obraz trójwymiarowy na ścianie garage :mrgreen:

 

no i wychodzi na to, że mój forek to prawie STI :mrgreen:

 

oglądałem ten "legendarny" blok ej207

w sumie to półzamknięcie jest podobne co jest w moim. jedyna różnica w grubości ścianek tulei, reszta taka sama :P

 

ej207

blokej207.jpg

ej255

IMAGE_188.jpg

 

wczoraj na spocie kolega kropkowicz posłuchał sobie moich łomotów i uważa, że pochodzą z układu korbowego. Czyli czym szybciej się go otworzy tym lepiej :!:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazuje się, że nie ma co przeszczepiać, bo mój forek ma serducho takie jak ma STI :shock: :shock: :shock:

 

 

dokładnie tak jest :D

 

Czym się różnią "A" od "B"

 

tj. tzw. gradacja , są dwie przy nominale A i B aby sie dowiedziec jaką masz, na każdej połowce bloku masz zaznaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy co mu jest :| ale się cieszę, że wkrótce będzie "odświerzony" i ciekawe czy wyjdzie co ny było

w przyszłym tyg mam przegląd na 120kkm. Zaleję 300v ze względu na duże ilości molly ktróre przy ew przytarciach mogą pomóc. Może przytarcia są na wałkach głowicy??

 

awaria najwidoczniej bardzo niestandardowa, po popukuje głucho przed 2k rpm bez obciążeń od 60kkm, (wtedy niumen mi powiedział, że to jest "dziwne") a nawet nie wiem kiedy się zaczęło, łomocze zaraz po odpaleniu (plus delikatne dodanie gazu na 1700 rpm) pod 25kkm :shock: i teoretycznie dawno powinien się już totalnie zepsuć a trzyma się dobrze, przyspiesza jak wrx, mało pali, i dobrze wgniata.

 

zakładam, że przy takim remoncie warto założyć nowy pasek rozrządu. No i przy okazji wymienię tą przeklętą pompę wody której nie wymieniłem bo "nie trzeba" :|

 

 

Pozdrawiam

p.s.

będę się głośno śmiał przez łzy jak winnym się okaże pompa wody. Podcza łomotania nie ma źródła na silniku - info z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleję 300v ze względu na duże ilości molly

 

No, rozsądny chłop ;-)

 

A bebechy silnika masz faktycznie zacne. Reasumując, z powyższego wynika, iż Forki MY06 2,5T EU, współdzielą graty z STi. No to jestem naprawdę mocno zaskoczony ale skoro nawet Edwin to potwierdza, to posypuję łeb popiołem, że się wcześniej tak napinałem, że to raczej WRXowy otwarty blok. Gut !

 

8)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co z tego ze te silniki są podobne. I tak trzeba robić i tak :cry: Tak więc to tylko kolejne potwierdzenie że nawet nie katowany silnik jak u Adasha niestety nie potrafi znieść stutysięcznych przebiegów bezawaryjnie :| I to przecież silnik który był zadbany.

 

-- 7 sty 2011, o 11:18 --

 

AdaSch, podkręć go przed remontem na 1.4 bara, może wyjdzie co jest nie tak :lol:

 

:lol::lol::lol:

to co nie tak na pewno wyjdzie bokiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy niumen mi powiedział, że to jest "dziwne"

 

A wtedy to AdaSch stwierdził, że "nie nie, tak ma być, był w ASO i potwierdzili, z resztą słyszał inne 2.5 i tak samo pukało". :mrgreen:

 

Strasznie się uwziąłeś na swój silnik, jak coś puka przez 5sek na zimnym i przez milion km nic się nie zmienia, a silnik dalej pracuje jak nowy to po co go "odswieżać"? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleję 300v ze względu na duże ilości molly

 

No, rozsądny chłop ;-)

 

A bebechy silnika masz faktycznie zacne. Reasumując, z powyższego wynika, iż Forki MY06 2,5T EU, współdzielą graty z STi. No to jestem naprawdę mocno zaskoczony ale skoro nawet Edwin to potwierdza, to posypuję łeb popiołem, że się wcześniej tak napinałem, że to raczej WRXowy otwarty blok. Gut !

 

8)

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

jakbys czytal poznanska strone to bys wiedzial :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtedy to AdaSch stwierdził, że "nie nie, tak ma być, był w ASO i potwierdzili, z resztą słyszał inne 2.5 i tak samo pukało". :mrgreen:

 

Jesteś mi krewny :

a) klawiaturę ,

B) portki i koszul ,

c) robisz nową herbę....

 

...a poza tym you made my day :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy niumen mi powiedział, że to jest "dziwne"

 

A wtedy to AdaSch stwierdził, że "nie nie, tak ma być, był w ASO i potwierdzili, z resztą słyszał inne 2.5 i tak samo pukało". :mrgreen:

 

Strasznie się uwziąłeś na swój silnik, jak coś puka przez 5sek na zimnym i przez milion km nic się nie zmienia, a silnik dalej pracuje jak nowy to po co go "odswieżać"? :shock:

 

 

nie naprawiaj tego, co się nie zepsuło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - mówicie żeby nie naprawiać tego co nie zepsute. A co ja mam zrobić ?

Przy mrozach (im większy mróz tym bardziej słychać) coś mi delikatnie stuka na początku, dopoki się trochę nie rozgrzeje i bardziej stuka pod obciążeniem - czyli ruszam (nawet bez gazu) i słychać ten łomotek zdecydowanie głośniej. Przypomina to panewkę, silnik 2.0T, oleju nie bierze, parametry sprawdzane kompem ma ok. Teraz jak jest cieplej to chyba tego nie słychać. Przejmować się ? Jak dam do ASO to zrobią mi coś więcej poza posłuchaniem ? A może nawet nie posłuchają bo i tak pewnej diagnozy tą drogą nie postawią to nie wiem czy wypada żeby ASO zgadywało :). Zostawić jak jest i czekać czy coś się będzie działo ? Upierdliwe to nie jest, na włączonym radiu tego nie usłyszę :) ale z drugiej strony jeden silnik mi juz kiedyś padł to wrażliwy jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niumen, ale ja tu tylko w jednym momencie to slysze a u mnie łomocze sobie bez przerw. A ten dzwiek w 6 sekundzie to panewka ?

 

-- 7 sty 2011, o 13:54 --

 

Niedźwiedź, a co z nim ? Czy ASO jest w stanie mi stwierdzić że to ten piston czy raczej dla aso to tez będzie zgadywanka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten dzwiek w 6 sekundzie to panewka

 

Tak, delikatnie złuszczona. Można tego nie wychwycić i jeździć długo, aż się panewka nie obróci i nie zrobi śmietnika z wału i korby. Jeśli u Ciebie dźwięk jest trochę inny i klepie dłużej to raczej piston slap aka poranny diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...