Skocz do zawartości

silnik padł panewki itd, itd


Tourism

Rekomendowane odpowiedzi

co za różnica 3k czy 3,3k?

 

czyżby kalkulacja zrąbana? o już się cieszyłem

 

-- 12 sie 2010, 14:27 --

 

no dobrze to co jeszcze się wymienia po za tłokami, panewkami i pierścieniami?

 

uszczelniacze zaworów?

 

przypominam, że bez usługi

 

-- 12 sie 2010, 14:30 --

 

no dobra, ale co mojemu silnikowi jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 330
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie wiem, ale głośno licząc

 

rbg w aso to nie wiem 150pln? praca od 8 do np 12

 

czyli 450 pln wychodzi a może i więcej

 

ale z tego co sobie policzyłem w głowie, to chyba w kalkulacje brakuje 1000-1500 pln

 

czyli koszt cześci powinien być około 4500pln przy czym u mnie to minus vat i jeszcze w koszty

 

oczywiście wkurzające, ale na 80% nie będzie to konieczne. W ASO Koper też kazali "jeździć i nie szukać dziury w całym" no ale tam nie udało się załomotać. Jak na złość

 

-- 12 sie 2010, 14:50 --

 

a może mam 30% zniżki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest filmik, chodzi o ten niski pogłos z jakby waleniem

 

http://www.youtube.com/watch?v=L7yv0zCyO68

 

Zostawiając arytmetykę nieco :mrgreen: , to dźwięk jest naprawdę dziwny i w rzeczy samej niepokojący.

Oczywiście nie mam pojęcia co to :lol: , ale jak już dojdziesz źródła i prawdy to daj znać co to u licha było :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a teraz dane pomocnicze do mojego problemu

 

po włączeniu zimnego silnika kręci się z prędkością około 1500rpm

 

wtedy kiedy mają się dziać te dziwne dźwięki, kiedy delikatne kliknę na gaz obroty SPADAJĄ do 1200rpm i auto wydaje właśnie taki dźwięk. Przekroczę 2krpm to go już na zawsze nie ma. Kiedy auto jednak nie ma ochoty łomotać i kiedy na zimnym dodaje delikatnie gazu prawie nic się nie dzieje i szybko wskakuje na 2krpm.

 

takie zachowanie może świadczyć o mieszance paliwa czyli lambda, przepływomierzu lub co najbardziej podejrzewam, przycinający się TGV, za mało powietrza idzie w garnek i ten dźwięk to np. dopalanego paliwa w kolektorze. Nie wiem jak ten TGV działa. Być może z secondaru air pump. a być może nie zależnie i cały czas.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, a teraz dane pomocnicze do mojego problemu

 

po włączeniu zimnego silnika kręci się z prędkością około 1500rpm

 

wtedy kiedy mają się dziać te dziwne dźwięki, kiedy delikatne kliknę na gaz obroty SPADAJĄ do 1200rpm i auto wydaje właśnie taki dźwięk. Przekroczę 2krpm to go już na zawsze nie ma. Kiedy auto jednak nie ma ochoty łomotać i kiedy na zimnym dodaje delikatnie gazu prawie nic się nie dzieje i szybko wskakuje na 2krpm.

 

takie zachowanie może świadczyć o mieszance paliwa czyli lambda, przepływomierzu lub co najbardziej podejrzewam, przycinający się TGV, za mało powietrza idzie w garnek i ten dźwięk to np. dopalanego paliwa w kolektorze. Nie wiem jak ten TGV działa. Być może z secondaru air pump. a być może nie zależnie i cały czas.

 

Pozdrawiam

 

a weź sie nie cackaj i odłącz brutalnie na kilka dni wtyczke od air pump , check sie wyswietli ale sie nie przejmuj, mozesz tez odpiac za kilka dni wtyczki od tgv, jak zobaczysz że po odlaczeniu pompy jest to samo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź sie nie cackaj i odłącz brutalnie na kilka dni wtyczke od air pump , check sie wyswietli ale sie nie przejmuj, mozesz tez odpiac za kilka dni wtyczki od tgv, jak zobaczysz że po odlaczeniu pompy jest to samo

 

 

Wiesz, to naprawdę niezły pomysł. Faktycznie mogę jeździć z celem. Czy zawory od air pump są w stanie spoczynku otwarte czy zamknięte? to samo dotyczy TGV

 

Poproszę Admina aby moim imieniu pomuka koledze carfitowi dołożył :mrgreen:

 

niekiedy proste rozwiązania są absolutnie najlepsze i chyba to może pomóc znaleźć winnego.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory od air pump są w stanie spoczynku otwarte czy zamknięte

AIR PUMP sie wogóle nie przejmuj, z TGV bywa róznie, lepiej odepnij na ciepłym silniku

 

P.S. Na pomukach mi naprawde nie zalezy :roll: , ale dziękuję :D są inni co je lubią :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No to dalsza część zagadki, i być może nawet domyślam się rozwiązania - oczywiście strzelam

 

kilka faktów

 

1 dżwięk jest mocno tłumikowo kolektorowy,

2 kiedy już jest po lekkim kliknięciu na gaz obroty spadają a nie rosną

3 Afr w moim aucie jest zawsze przelany przy przyspieszaniu - lambda czyta afr 11,14

4 po kliknięciu tego gazu podczas łomotania silnik bardzo nie równo pracuje, wręcz przerywa

5 po depnięciu na luzie i puszczeniu gazu w rurze wydechowej słuchać takie pojedyncze PYK 2 -3 razy

6 po resecie auta, trzeba auto przegonić aby silnik robił bum,bum,bum,bum,bum,bum, bo inaczej pracuje nierówno bum,bum,bum,PYK,bum,bum,bum,PYK,bum,bum,bum,bum,bum,bum,bum,PYK dokładnie tak robi podczas łomotu ale na wyższych obrotach, do przygazowania to już ładnie pracuje

7 Z auta po stronie kierowcy słychać cykanie - pytałem o to i to wtrysk - ale dlaczego jeden

8 Po skopaniu silnika :twisted:, to cykanie jest zdecydowanie ostrzejsze, po przestygnięciu nawet podczas pracy wraca do normy cichszego cykania. wg mne jest na 4 cylindze - najbliżej kierowcy

9 Na hamowni mi jako jedynemu afr wychodzi bardzo nisko, poniżej 10 i 9 a inni mają około 12 na tej samej hamowni w stosunku do innych podobnych silników

10 kiedy się przygazowyje tak aby silnik falował pomiędzy 1,5krpm a 2krpm to jest dosyć podobny dźwięk do łomotania

11 log 4 bieg od 1500 rpm do prawie końca https://spreadsheets.google.com/ccc?key ... l=pl#gid=0

afr niski, a druga sonda daje info, że jest bogato

12 Tumble Valve Position Sensor Left (V)jest inny z lewej i prawej strony

 

 

i teraz mój domysł

czy to może lać wtrysk? a po przygazowaniu coś tam mu się przestawia? kidy na początku silnik pracuje resztki paliwa dopalają się w kolektorze i wydają dziwne dźwięki

 

i jeżeli to jest wtrysk to jakie koszty mnie czekają?

 

Pozdrawiam

 

-- 29 sie 2010, 10:32 --

 

no to już wiadomo co

 

"Konkurs na magika naprawiającego auto przez YT oficjalnie wygrał Pan Andrzej Koper.

 

Łomoty dochodzą z katalizatora za turbo ale nie wiadomo czy pierwszy czy drugi ale to nie jest teraz najważniejsze

 

Coś jest nie teges, po podczas łomotania wypadają zapłony na różnych losowych cylindrach. Na tyle rzadko, że cel się nie włącza. po przekroczeniu 2k nie wypadają ale wypadają jak się przygazuje i puści się gaz, na losowych cylindrach. Po podłączeniu kompa nie ma się do czego przyczepić. ASO zaciągnie języka i będzie kombinować za 2 tyg.

 

Wszystkim dziękuję za pomoc.

 

p.s.

łomotanie to efekt dźwiękowy i chyba konsekwencją zalewanego silnika. Do wymiany będzie łomotać, ale problemem są wypadające zapłony."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

o tutaj się nie pochwaliłem ale do rzeczy

 

po pierwsze łomocze 3 wkład karalizatora, który prawdopodobnie wprowadzał fałszywe knocki

 

auto obecnie jest w ASO na testową podmianę

 

po drugie, silnik został dokładnie sprawdzony pod względem ciśnienia w cylindrach - byłem i widziałem jak to się robi. Każdy cylinder ma identyczną wartość na po 3 obrocie ponad 9 tych jednostek ale nie wiem jakich.

 

świece stare i nowe wyglądają ślicznie, nic nie wskazuje na palenie oleju

 

Po tym jak poskładali auto do kupy odnoszę wrażenie, że znacznie lepiej jeździ - podejrzenie padło na jakąś kostkę lub wiązkę którą trzeba było odłączyć na potrzeby wymiany rozrządu i itp.

 

Kolega Kropkowicz porobił logi i wszystko wygląda na cacy. knocki są tylko przy delikatnej jeździe pomiędzy 1800 a 2500 rpm i przepustnicy otwartej na 11-19% (wtedy łomocze cata). Przy pełnym bucie generalnie panuje zgodność z odczytów z mapami. Brak missfire

 

po wyminie cata, ponownie na logowanie i jak nie będzie knocków to pierwszy sukces. ASO jutro też sprawdzi te missfire.

Generalnie odetchnęłam, aso sprawdziło stuki ew panewek - nie występują, inne stuki też nie występją hałasy silnika naturalne. Wszystko testowane na semi wodzie czyli eco-nergy 5w30 A5 świerzo po płukance silnika.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabezpieczac wlasciwie tak, ale dopiero po wykryciu spalania stukowego. ECU podejmuje wtedy akcje zwiazane z ujemna korekta zaplonu. Akcja moze byc dorazna (chwilowa korekta) lub trwala (modyfikacja IAM). Przy poprawnej mapie zaplonu i dobrym paliwie spalanie stukowe nie powinno wystepowac - ale wiele zalezy od poprawnosci dzialania kilku czujnikow.

 

Ogolnie rzecz biorac wystepuje problem kompromisu - agresywna mapa to lepsze osiagi, ale wieksze prawdopodobienstwo wystapienia detonacji.

 

Tak mi sie wydaje.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nieco laicko: czy np. paliwo 98 i sprawny czujnik spalania stukowego nie powinny zabezpieczać przed tym zjawiskiem?

 

Troszkę pomieszane. Generalnie, ECU posiada mechanizm przeciwdziałający utrzymywania się zjawiska spalania stukowego poprzez cofanie zapłonu (efekt dla kierowcy taki, że auto jakby się przestało dynamicznie odpychać). Samo paliwo 98 i sprawny czujnik zapobiega utrzymywania się zjawiska spalania stukowego, natomiast nie będąc czarodziejem nie zapobiega powstawania efektu. A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej.

 

tego nie wiedziałem :shock: :shock: :shock: i gdybym mógł to przyznał bym Ci pomuka

 

Pozdrawiam

 

edit, jak stoję lub jadę w korkach tem w dolocie to 71ctC :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej.

 

tego nie wiedziałem :shock: :shock: :shock: i gdybym mógł to przyznał bym Ci pomuka

 

Pozdrawiam

 

edit, jak stoję lub jadę w korkach tem w dolocie to 71ctC :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

serio nie wiedziałeś? a żeśmy tyle o CAIu rozmawiali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale nie wiedziałem że to ma wpływ na knocki. Na pracę silnika napewno, bo to mocno czuć ale, żeby to było niebezpieczne dla silnika :?: :wink:

 

Musimy coś zrobić aby w forku mieć porządny CAI

 

W micrze było tak

 

ResizeofIMGP5475.jpg

 

i w ogóle nie było problemu z temp na dolocie, w chwilę moment była niewiele wyższa niż na zewnątrz.

 

Trzeba przeglądnąć net, może ktoś coś fajnego wymyślił bez wywalania tłumika szmerów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nieco laicko: czy np. paliwo 98 i sprawny czujnik spalania stukowego nie powinny zabezpieczać przed tym zjawiskiem?

 

Troszkę pomieszane. Generalnie, ECU posiada mechanizm przeciwdziałający utrzymywania się zjawiska spalania stukowego poprzez cofanie zapłonu (efekt dla kierowcy taki, że auto jakby się przestało dynamicznie odpychać). Samo paliwo 98 i sprawny czujnik zapobiega utrzymywania się zjawiska spalania stukowego, natomiast nie będąc czarodziejem nie zapobiega powstawania efektu. A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

To lubię, krótko i na temat :mrgreen: THX Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...