AdaSch Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 co za różnica 3k czy 3,3k? czyżby kalkulacja zrąbana? o już się cieszyłem -- 12 sie 2010, 14:27 -- no dobrze to co jeszcze się wymienia po za tłokami, panewkami i pierścieniami? uszczelniacze zaworów? przypominam, że bez usługi -- 12 sie 2010, 14:30 -- no dobra, ale co mojemu silnikowi jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 no dobra, ale co mojemu silnikowi jest? i to jest ciekawsze niż dlaczego masz taką śmieszną wycenę a na ile wycenili zdiagnozowanie silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 nie wiem, ale głośno licząc rbg w aso to nie wiem 150pln? praca od 8 do np 12 czyli 450 pln wychodzi a może i więcej ale z tego co sobie policzyłem w głowie, to chyba w kalkulacje brakuje 1000-1500 pln czyli koszt cześci powinien być około 4500pln przy czym u mnie to minus vat i jeszcze w koszty oczywiście wkurzające, ale na 80% nie będzie to konieczne. W ASO Koper też kazali "jeździć i nie szukać dziury w całym" no ale tam nie udało się załomotać. Jak na złość -- 12 sie 2010, 14:50 -- a może mam 30% zniżki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 tutaj jest filmik, chodzi o ten niski pogłos z jakby waleniem http://www.youtube.com/watch?v=L7yv0zCyO68 Zostawiając arytmetykę nieco , to dźwięk jest naprawdę dziwny i w rzeczy samej niepokojący. Oczywiście nie mam pojęcia co to , ale jak już dojdziesz źródła i prawdy to daj znać co to u licha było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 ZTCW koszt rgb to 200 PLN (brutto) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 ok, a teraz dane pomocnicze do mojego problemu po włączeniu zimnego silnika kręci się z prędkością około 1500rpm wtedy kiedy mają się dziać te dziwne dźwięki, kiedy delikatne kliknę na gaz obroty SPADAJĄ do 1200rpm i auto wydaje właśnie taki dźwięk. Przekroczę 2krpm to go już na zawsze nie ma. Kiedy auto jednak nie ma ochoty łomotać i kiedy na zimnym dodaje delikatnie gazu prawie nic się nie dzieje i szybko wskakuje na 2krpm. takie zachowanie może świadczyć o mieszance paliwa czyli lambda, przepływomierzu lub co najbardziej podejrzewam, przycinający się TGV, za mało powietrza idzie w garnek i ten dźwięk to np. dopalanego paliwa w kolektorze. Nie wiem jak ten TGV działa. Być może z secondaru air pump. a być może nie zależnie i cały czas. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 ok, a teraz dane pomocnicze do mojego problemu po włączeniu zimnego silnika kręci się z prędkością około 1500rpm wtedy kiedy mają się dziać te dziwne dźwięki, kiedy delikatne kliknę na gaz obroty SPADAJĄ do 1200rpm i auto wydaje właśnie taki dźwięk. Przekroczę 2krpm to go już na zawsze nie ma. Kiedy auto jednak nie ma ochoty łomotać i kiedy na zimnym dodaje delikatnie gazu prawie nic się nie dzieje i szybko wskakuje na 2krpm. takie zachowanie może świadczyć o mieszance paliwa czyli lambda, przepływomierzu lub co najbardziej podejrzewam, przycinający się TGV, za mało powietrza idzie w garnek i ten dźwięk to np. dopalanego paliwa w kolektorze. Nie wiem jak ten TGV działa. Być może z secondaru air pump. a być może nie zależnie i cały czas. Pozdrawiam a weź sie nie cackaj i odłącz brutalnie na kilka dni wtyczke od air pump , check sie wyswietli ale sie nie przejmuj, mozesz tez odpiac za kilka dni wtyczki od tgv, jak zobaczysz że po odlaczeniu pompy jest to samo :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 a weź sie nie cackaj i odłącz brutalnie na kilka dni wtyczke od air pump , check sie wyswietli ale sie nie przejmuj, mozesz tez odpiac za kilka dni wtyczki od tgv, jak zobaczysz że po odlaczeniu pompy jest to samo Wiesz, to naprawdę niezły pomysł. Faktycznie mogę jeździć z celem. Czy zawory od air pump są w stanie spoczynku otwarte czy zamknięte? to samo dotyczy TGV Poproszę Admina aby moim imieniu pomuka koledze carfitowi dołożył niekiedy proste rozwiązania są absolutnie najlepsze i chyba to może pomóc znaleźć winnego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Zawory od air pump są w stanie spoczynku otwarte czy zamknięte AIR PUMP sie wogóle nie przejmuj, z TGV bywa róznie, lepiej odepnij na ciepłym silniku P.S. Na pomukach mi naprawde nie zalezy :roll: , ale dziękuję są inni co je lubią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 No to dalsza część zagadki, i być może nawet domyślam się rozwiązania - oczywiście strzelam kilka faktów 1 dżwięk jest mocno tłumikowo kolektorowy, 2 kiedy już jest po lekkim kliknięciu na gaz obroty spadają a nie rosną 3 Afr w moim aucie jest zawsze przelany przy przyspieszaniu - lambda czyta afr 11,14 4 po kliknięciu tego gazu podczas łomotania silnik bardzo nie równo pracuje, wręcz przerywa 5 po depnięciu na luzie i puszczeniu gazu w rurze wydechowej słuchać takie pojedyncze PYK 2 -3 razy 6 po resecie auta, trzeba auto przegonić aby silnik robił bum,bum,bum,bum,bum,bum, bo inaczej pracuje nierówno bum,bum,bum,PYK,bum,bum,bum,PYK,bum,bum,bum,bum,bum,bum,bum,PYK dokładnie tak robi podczas łomotu ale na wyższych obrotach, do przygazowania to już ładnie pracuje 7 Z auta po stronie kierowcy słychać cykanie - pytałem o to i to wtrysk - ale dlaczego jeden 8 Po skopaniu silnika , to cykanie jest zdecydowanie ostrzejsze, po przestygnięciu nawet podczas pracy wraca do normy cichszego cykania. wg mne jest na 4 cylindze - najbliżej kierowcy 9 Na hamowni mi jako jedynemu afr wychodzi bardzo nisko, poniżej 10 i 9 a inni mają około 12 na tej samej hamowni w stosunku do innych podobnych silników 10 kiedy się przygazowyje tak aby silnik falował pomiędzy 1,5krpm a 2krpm to jest dosyć podobny dźwięk do łomotania 11 log 4 bieg od 1500 rpm do prawie końca https://spreadsheets.google.com/ccc?key ... l=pl#gid=0 afr niski, a druga sonda daje info, że jest bogato 12 Tumble Valve Position Sensor Left (V)jest inny z lewej i prawej strony i teraz mój domysł czy to może lać wtrysk? a po przygazowaniu coś tam mu się przestawia? kidy na początku silnik pracuje resztki paliwa dopalają się w kolektorze i wydają dziwne dźwięki i jeżeli to jest wtrysk to jakie koszty mnie czekają? Pozdrawiam -- 29 sie 2010, 10:32 -- no to już wiadomo co "Konkurs na magika naprawiającego auto przez YT oficjalnie wygrał Pan Andrzej Koper. Łomoty dochodzą z katalizatora za turbo ale nie wiadomo czy pierwszy czy drugi ale to nie jest teraz najważniejsze Coś jest nie teges, po podczas łomotania wypadają zapłony na różnych losowych cylindrach. Na tyle rzadko, że cel się nie włącza. po przekroczeniu 2k nie wypadają ale wypadają jak się przygazuje i puści się gaz, na losowych cylindrach. Po podłączeniu kompa nie ma się do czego przyczepić. ASO zaciągnie języka i będzie kombinować za 2 tyg. Wszystkim dziękuję za pomoc. p.s. łomotanie to efekt dźwiękowy i chyba konsekwencją zalewanego silnika. Do wymiany będzie łomotać, ale problemem są wypadające zapłony." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 AdaSch, 2 tygodnie minely. Nadawaj co tam u ciebie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 o tutaj się nie pochwaliłem ale do rzeczy po pierwsze łomocze 3 wkład karalizatora, który prawdopodobnie wprowadzał fałszywe knocki auto obecnie jest w ASO na testową podmianę po drugie, silnik został dokładnie sprawdzony pod względem ciśnienia w cylindrach - byłem i widziałem jak to się robi. Każdy cylinder ma identyczną wartość na po 3 obrocie ponad 9 tych jednostek ale nie wiem jakich. świece stare i nowe wyglądają ślicznie, nic nie wskazuje na palenie oleju Po tym jak poskładali auto do kupy odnoszę wrażenie, że znacznie lepiej jeździ - podejrzenie padło na jakąś kostkę lub wiązkę którą trzeba było odłączyć na potrzeby wymiany rozrządu i itp. Kolega Kropkowicz porobił logi i wszystko wygląda na cacy. knocki są tylko przy delikatnej jeździe pomiędzy 1800 a 2500 rpm i przepustnicy otwartej na 11-19% (wtedy łomocze cata). Przy pełnym bucie generalnie panuje zgodność z odczytów z mapami. Brak missfire po wyminie cata, ponownie na logowanie i jak nie będzie knocków to pierwszy sukces. ASO jutro też sprawdzi te missfire. Generalnie odetchnęłam, aso sprawdziło stuki ew panewek - nie występują, inne stuki też nie występją hałasy silnika naturalne. Wszystko testowane na semi wodzie czyli eco-nergy 5w30 A5 świerzo po płukance silnika. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Pytanie: co to są knocki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Pytanie: co to są knocki? Stuki, oznaki spalania stukowego. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Przy pełnym bucie generalnie panuje zgodność z odczytów z mapami. Brak missfire przy pelnym bucie nie dziala knock sensor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Pytanie: co to są knocki? Stuki, oznaki spalania stukowego. Pozdrawiam Grzegorz Rozumiem i dzięki Teraz nieco laicko: czy np. paliwo 98 i sprawny czujnik spalania stukowego nie powinny zabezpieczać przed tym zjawiskiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 przy pelnym bucie nie dziala knock sensor. jesteś pewny? wg mnie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 zabezpieczac wlasciwie tak, ale dopiero po wykryciu spalania stukowego. ECU podejmuje wtedy akcje zwiazane z ujemna korekta zaplonu. Akcja moze byc dorazna (chwilowa korekta) lub trwala (modyfikacja IAM). Przy poprawnej mapie zaplonu i dobrym paliwie spalanie stukowe nie powinno wystepowac - ale wiele zalezy od poprawnosci dzialania kilku czujnikow. Ogolnie rzecz biorac wystepuje problem kompromisu - agresywna mapa to lepsze osiagi, ale wieksze prawdopodobienstwo wystapienia detonacji. Tak mi sie wydaje. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Teraz nieco laicko: czy np. paliwo 98 i sprawny czujnik spalania stukowego nie powinny zabezpieczać przed tym zjawiskiem? Troszkę pomieszane. Generalnie, ECU posiada mechanizm przeciwdziałający utrzymywania się zjawiska spalania stukowego poprzez cofanie zapłonu (efekt dla kierowcy taki, że auto jakby się przestało dynamicznie odpychać). Samo paliwo 98 i sprawny czujnik zapobiega utrzymywania się zjawiska spalania stukowego, natomiast nie będąc czarodziejem nie zapobiega powstawania efektu. A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej. tego nie wiedziałem :shock: :shock: :shock: i gdybym mógł to przyznał bym Ci pomuka Pozdrawiam edit, jak stoję lub jadę w korkach tem w dolocie to 71ctC :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 jesteś pewny? wg mnie działa. wg mnie nie dziala, sensor powyzej 5-6k nie slyszy juz stukania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 5-6k a to może i tak, miłem na myśli przedizął 3,5-do 6k przy czym najekszą pracę wykonuje pomiędzy 3,5 a 5 a tutaj knocków nie ma. Pozdrawam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej. tego nie wiedziałem :shock: :shock: :shock: i gdybym mógł to przyznał bym Ci pomuka Pozdrawiam edit, jak stoję lub jadę w korkach tem w dolocie to 71ctC :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: serio nie wiedziałeś? a żeśmy tyle o CAIu rozmawiali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 No tak, ale nie wiedziałem że to ma wpływ na knocki. Na pracę silnika napewno, bo to mocno czuć ale, żeby to było niebezpieczne dla silnika :?: :wink: Musimy coś zrobić aby w forku mieć porządny CAI W micrze było tak i w ogóle nie było problemu z temp na dolocie, w chwilę moment była niewiele wyższa niż na zewnątrz. Trzeba przeglądnąć net, może ktoś coś fajnego wymyślił bez wywalania tłumika szmerów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Teraz nieco laicko: czy np. paliwo 98 i sprawny czujnik spalania stukowego nie powinny zabezpieczać przed tym zjawiskiem? Troszkę pomieszane. Generalnie, ECU posiada mechanizm przeciwdziałający utrzymywania się zjawiska spalania stukowego poprzez cofanie zapłonu (efekt dla kierowcy taki, że auto jakby się przestało dynamicznie odpychać). Samo paliwo 98 i sprawny czujnik zapobiega utrzymywania się zjawiska spalania stukowego, natomiast nie będąc czarodziejem nie zapobiega powstawania efektu. A spalanie stukowe może powstawać np. w skutek zbyt gorącego powietrza w dolocie (dlatego przestrzega się przed pełnym butem od razu, po na przykład staniu w korkach, w gorące dni). Przyczyn może być znacznie więcej. Pozdrawiam Grzegorz To lubię, krótko i na temat THX Grześ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się