bohun Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Foryś ma 155 000km. Przy 100kkm robiony duży przegląd i wymieniony pasek na Mitsuboshi. S-turbo, podkręcony do 250KM... automat, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia aż tak dużego ? Wczoraj w trasie, przy wyprzedaniu(!) nagle silnik zgasł. Jakoś dokończyłem manewr.. siłą inercji.. i wylądowałem na poboczu, bez hamulców, bez wspomagania. Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. KU**** mać. Samochodzik stoi w serwisie teraz i czeka na oględziny. Zdarzyło się komuś taka przygoda przy takim przebiegu paska - 50 000km ? Wszystko w autku bardzo regularnie serwisowane, dbam o każdy szczegół.. a tu taka niespodzianka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Współczuję. Mojemu ojcu poleciał pasek po dwóch tysiącach od wymiany. Okazało się, że rolka prowadząca była wadliwa. Serwis wymienił całość łącznie z głowicą na swój koszt w ramach gwarancji. Nie był to subarak ale byłem w szoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 ... Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. ... Chwilka, pasek rozrządu jest pod obudową. Nie było jej, czy pękła że pasek się na silniku znalazł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohun Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 obudowa pękła i górą pasek wyleciał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Mogę się mylić, bo aż takim fachowcem nie jestem , ale jeżeli zwiększyłeś moc w S-turbo ze 170 do 250KM (tj. o 47% - szacun :wink: ), to NA PEWNO musiałeś też zwiększyć ciśnienie doładowania (pewnie powyżej 1 bar?), co z kolei zwiększa ciśnienie w cylidrze, a większe ciśnienie w cylidrze powoduje, że trzeba użyć większej siły by "wcisnąć" zawór do środka, co powoduje zwiększone obciążenie paska rozrządu, obliczonego jednak na 170 kucy... Szczerze Ci życzę żeby skończyło się tylko na pogiętych zaworach... Bo o ile dobrze zrozumiałem silnik w S-turbo jest kolizyjny... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 zwiększone obciążenie paska rozrządu, obliczonego jednak na 170 kucy... Nie wiem, czy jakimś rozwiązaniem nie byłoby zastosowanie paska i innych elementów z GT-ka czy WRX-a, seryjnie 218 konnego, o ile w ogóle się czymś te elementy różnią? Ktoś z fachowców praktyków może by się wypowiedział... ? Szczerze Ci życzę żeby skończyło się tylko na pogiętych zaworach... Bo o ile dobrze zrozumiałem silnik w S-turbo jest kolizyjny... :? Ano jest... i w S-Turbo, i GT-ku, i WRX... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 zwiększone obciążenie paska rozrządu, obliczonego jednak na 170 kucy... Nie wiem, czy jakimś rozwiązaniem nie byłoby zastosowanie paska i innych elementów z GT-ka czy WRX-a, seryjnie 218 konnego, o ile w ogóle się czymś te elementy różnią? Ktoś z fachowców praktyków może by się wypowiedział... ? Ja nie fachowiec, ale pasek jest ten sam w GT, WRX, S-Turbo, XT, STI. Przynajmniej patrząc po tym co oferują sklepy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Dokładnie, pasek jest ten sam, pompa, napinacz i rolki też, tak w Foresterze S-Turbo ze 170HP, jak i w STI 305HP w serii, awaria mogła być spowodowana pozostawieniem starej pompy, napinacza albo rolki, bo te na ogół są w stanie przeżyć dwa paski...po prostu albo błędna weryfikacja przy ostatniej naprawie, błędny montaż albo po prostu pech.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Dokładnie, pasek jest ten sam, pompa, napinacz i rolki też, tak w Foresterze S-Turbo ze 170HP, jak i w STI 305HP w serii, awaria mogła być spowodowana pozostawieniem starej pompy, napinacza albo rolki, bo te na ogół są w stanie przeżyć dwa paski...po prostu albo błędna weryfikacja przy ostatniej naprawie, błędny montaż albo po prostu pech.... łeee, a taką ładną teorię zbudowałem... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Teoria jest gicio.... dlaczego łeeee.... a może to naprzykład łasice zeżarły/nadżarły pasek ? ? ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Foryś ma 155 000km. Przy 100kkm robiony duży przegląd i wymieniony pasek na Mitsuboshi. S-turbo, podkręcony do 250KM... automat, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia aż tak dużego ?Wczoraj w trasie, przy wyprzedaniu(!) nagle silnik zgasł. Jakoś dokończyłem manewr.. siłą inercji.. i wylądowałem na poboczu, bez hamulców, bez wspomagania. Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. KU**** mać. Samochodzik stoi w serwisie teraz i czeka na oględziny. Zdarzyło się komuś taka przygoda przy takim przebiegu paska - 50 000km ? Wszystko w autku bardzo regularnie serwisowane, dbam o każdy szczegół.. a tu taka niespodzianka. wprawdzie nie forester tylko matiz: 20kkm, 2 lata po (prawdopodobnej) wymianie... tez w czasie jazdy i to nie przy wyprzedzaniu tylko w czasie jazdy ze stala predkoscia... takze wspolczuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Oj Szczere współczucia Chyba nie ma bardziej wrednej usterki, która często nie daje wcześniejszych objawów (chyba, że ktoś co chwilę ogląda rozrząd). Przyjrzałeś się może paskowi? Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się, że pasek na rozrządzie jest najmniej awaryjnym elementem. Siada albo jakaś rolka, pompa, napinacz i wtedy coś się blokuje. W mojej pracy (części samochodowe) często przychodzą ze zużytymi paskami i w zasadzie nie różnią się od nowych poza wygładzoną powierzchnią od rolek, w przeciwieństwie do wielorowkowych. Tak czy owak Życzę Ci aby Forek jak najłagodniej przeszedł zawał swojego serca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Foryś ma 155 000km. Przy 100kkm robiony duży przegląd i wymieniony pasek na Mitsuboshi. S-turbo, podkręcony do 250KM... automat, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia aż tak dużego ?Wczoraj w trasie, przy wyprzedaniu(!) nagle silnik zgasł. Jakoś dokończyłem manewr.. siłą inercji.. i wylądowałem na poboczu, bez hamulców, bez wspomagania. Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. KU**** mać. Samochodzik stoi w serwisie teraz i czeka na oględziny. Zdarzyło się komuś taka przygoda przy takim przebiegu paska - 50 000km ? Wszystko w autku bardzo regularnie serwisowane, dbam o każdy szczegół.. a tu taka niespodzianka. Podaj trochę więcej szczegółów. Czy przy 100.000 wymieniałeś kompletny rozrząd, czy tylko pasek ? Jak tylko pasek, no to przykro i ze smutkiem ale płacisz frycowe, jak kompletny rozrząd to udaj się do warsztatu, gdzie to było robione i zgłoś problem. Szczerze współczuję Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Foryś ma 155 000km. Przy 100kkm robiony duży przegląd i wymieniony pasek na Mitsuboshi. S-turbo, podkręcony do 250KM... automat, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia aż tak dużego ?Wczoraj w trasie, przy wyprzedaniu(!) nagle silnik zgasł. Jakoś dokończyłem manewr.. siłą inercji.. i wylądowałem na poboczu, bez hamulców, bez wspomagania. Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. KU**** mać. Samochodzik stoi w serwisie teraz i czeka na oględziny. Zdarzyło się komuś taka przygoda przy takim przebiegu paska - 50 000km ? Wszystko w autku bardzo regularnie serwisowane, dbam o każdy szczegół.. a tu taka niespodzianka. sprawdź czy pierscien oporowy na wałku rozrządu nie pękł i nie zablokował choć na chwile wałka , a wtedy pasek rozrywa w szczępy. Jak jest pasek stary, wadliwy, to najpierw , pierwsze zęby z paska sie "golą", jak jest urwany nagle jak by go ktoś z dwóch stron ciągnął , to przeważnie przyczyną zatarta rolka, pompa, albo coś wałkami rozrz. lub z silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Foryś ma 155 000km. Przy 100kkm robiony duży przegląd i wymieniony pasek na Mitsuboshi. S-turbo, podkręcony do 250KM... automat, ale to chyba nie powinno mieć znaczenia aż tak dużego ?Wczoraj w trasie, przy wyprzedaniu(!) nagle silnik zgasł. Jakoś dokończyłem manewr.. siłą inercji.. i wylądowałem na poboczu, bez hamulców, bez wspomagania. Otwieram maskę i widzę strzępy paska rozrządu na silniku. KU**** mać. Samochodzik stoi w serwisie teraz i czeka na oględziny. Zdarzyło się komuś taka przygoda przy takim przebiegu paska - 50 000km ? Wszystko w autku bardzo regularnie serwisowane, dbam o każdy szczegół.. a tu taka niespodzianka. Podaj trochę więcej szczegółów. Czy przy 100.000 wymieniałeś kompletny rozrząd, czy tylko pasek ? Jak tylko pasek, no to przykro i ze smutkiem ale płacisz frycowe, jak kompletny rozrząd to udaj się do warsztatu, gdzie to było robione i zgłoś problem. Szczerze współczuję Pozdrawiam Grzegorz rzeczywiscie to dobry pomysł, jak wymieniałeś w solidnym serwisie, to oni powinni wiedzieć co robić , aby naprawa była gwarancyjna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 sprawdź czy pierscien oporowy na wałku rozrządu nie pękł i nie zablokował choć na chwile wałka , a wtedy pasek rozrywa w szczępy. Jak jest pasek stary, wadliwy, to najpierw , pierwsze zęby z paska sie "golą", jak jest urwany nagle jak by go ktoś z dwóch stron ciągnął , to przeważnie przyczyną zatarta rolka, pompa, albo coś wałkami rozrz. lub z silnikiem Jak tak czytam to aż mnie ciary przechodzą, że jednak do Ciebie dojechałem a jedynym paskiem, który pękł podczas podróży to wyłącznie pasek alternator-klima. Uff, głupi to ma zawsze farta :shock: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ironmzes Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 U mnie kiedyś w Asterce podczas wyprzedzania na autobanie V= 140 Z glowicy to prawie nic nie zostało ale tłoki całe. Obyś miał tylko zawory pogięte - trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Teoria jest gicio.... dlaczego łeeee.... a może to naprzykład łasice zeżarły/nadżarły pasek ? ? ? A to dziękuję bardzo... Natomiast przyczyną może być faktycznie pech, po prostu pasek miał wadę i trzasnął. Czytałem onegdaj, że nawet nowy pasek wymieniony z wszystkimi elementami dodatkowymi strzelał po kilku tysiącach i takie rzeczy to nie tylko w erze... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohun Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Mam werdykt. Pogiętych kilka zaworów. Remont silnika mnie czeka i kilka tysięcy z kieszeni mniej. Przy 100kkm był wymieniony kompletny rozrząd, teraz mechanik przepatrzył wszystko i powiedział że pasek musiał był wadliwy.. wszystkie rolki bardzo ładnie się kręciły, pompa też była wymieniana przy 100kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Mam werdykt. Pogiętych kilka zaworów. Remont silnika mnie czeka i kilka tysięcy z kieszeni mniej.Przy 100kkm był wymieniony kompletny rozrząd, teraz mechanik przepatrzył wszystko i powiedział że pasek musiał był wadliwy.. wszystkie rolki bardzo ładnie się kręciły, pompa też była wymieniana przy 100kkm. Shit... Wałki, głowice na pewno ok? Raz jeszcze SHIT, jak pech to pech... BTW bohun Jaki to był w ogóle pasek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Nie fajnie.... współczuje. Dobrze, że po zgaśnięciu silnika udało Ci się bezpiecznie zatrzymać.... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bohun Opublikowano 29 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 pasek był firmy Mitsuboshi W serwisie mówią że nie polecają tych pasków, komuś tam innemu strzelił po 80kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 pasek był firmy MitsuboshiW serwisie mówią że nie polecają tych pasków, komuś tam innemu strzelił po 80kkm. Kurde, a to nie są przypadkiem paski na 1. montaż? No bo chyba nie INA? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 edit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 pasek był firmy MitsuboshiW serwisie mówią że nie polecają tych pasków, komuś tam innemu strzelił po 80kkm. Kurde, a to nie są przypadkiem paski na 1. montaż? No bo chyba nie INA? :shock: INA nie robi pasków tylko zestawy rozrządu, a w środku albo Gates (znośne), Dayco (gorsze od Gatesa) albo Contitecha co chyba jest najlepsze z tej trójki. Sam mam Contiego i jest made in germany. Co do Mitsuboshi to chyba jest to rodowita Japonia i nie słyszałem złego słowa o tych paskach. Nie mam pojęcia z czyjej fabryki są paski OEM Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się