Skocz do zawartości

Pasek rozrządu pofrunął


bohun

Rekomendowane odpowiedzi

Apropo rozrzadu... od dawna ciekawi mnie dlaczego Subrau w modelach EU przewiduje wymiane paska co 105 tkm, a w modelach US co 105 tml. Jakos opowiesci ze w USA jezdzi sie inaczej do mnie nie trafiaja...

 

jezdzi - u nas masz czeste wyprzedzania, zmiany predkosci obrotowej silnika sa przez to czeste, szybko, wolno itp. W USA z reguly ruch odbywa sie badzo plynnie i spokojnie, pasek pracuje sobie w sielskich warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak nic dałem ciała z tą pompą a sam się jeszcze o to szanowne forum pytałem ale zdania były podzielone. Cóż, we wtorek zostawiam auto i zapytam jaki koszt jest teraz, żeby wymienić pompę wody. Niby aso ją sprawdzało, i niby jest dobra....ale i tak dałem ciała.

 

może potraktują to jakoś ulgowo.

 

Dałeś ciała. Nijak nie da się sprawdzić czy łożyska na rolkach, pompie i napinaczu wytrzymają kolejne 100 kkm. Sam pasek także nie daje wyraźnych oznak zużycia i wyciągnięty z auta często wygląda prawie jak nowy. Sam kosz wymiany rozrzadu jest na tyle znaczny, a przewidywania co do przebiegu kolejnych 100 kkm łożyskowanych elementów tak ograniczone, że po prostu nie opłaca sie takie ryzyko, bo albo nic sie nie stanie, albo puści na przykład pompa (bez konsekwencji dla silnika, ale robisz znowu rozrząd = kasa), albo zatrą się łożyka i masz sieczkę w silniku = duża kasa.

Mechanik, u którego serwisowałem przez wiele lat Cifa od razu doradzał wymiane pompy, bo twierdził, że bardzo często zdarzało się, że po wymianie paska zaczynała gwizdać lub puszczały uszczelniacze. I robota od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę i napinacz zostawia się na ogół, o czym już pisałem, z pozornej oszczędności, bo są nawet w zamienniku - najdroższe. A z praktyki powiem, że najczęściej z wszystkich elementów rozrządu pada rolka zębata, chyba jeszcze nie spotkałem po rozebraniu nie gwiżdżącej, w silnikach, gdzie inne rolki i pompy były ciche i nie miały luzów. Wygląda na to, że to ona jest najbardziej obciążona, albo najgorszej jakości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że ostatnio taniej zakupiłem pompę w ASO niż kosztowałby mnie zamiennik SKF-a w dużej hurtowni motoryzacyjnej...

Bo ta z SKF'u lepsza jest... :twisted:

 

Lepsza nie lepsza.... a gdzie tu zasada :tanszy zmiennik" :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta rolka zębata to jest jedna z rolek którą wymieniłem czy ta rolka zębata to ta akurat na pompie.

w ASO mi powiedzieli dzisiaj, że pad pompy w 2.5t to jet ogromna rzadkość.

 

Pozdrawiam

To jest rolka, którą wymieniłeś :D

 

BTW

pompa AISIN'a np., do którego nie mam zastrzeżeń nawiasem mówiąc, kosztuje do 150 zł. Pompa wody w ogóle jest urządzeniem prostym jak przysłowiowa budowa cepa, ale jest TYLKO jakimś tam trybikiem, mechanizmem, który może ulec awarii, a skutki są wiadome... Niestety rozrząd w subaru jest tak zbudowany, że ten cholerny pasek napędza też cholerną pompę i IMSO powinno się ją wymieniać także, jak każdą inną rolkę. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że ostatnio taniej zakupiłem pompę w ASO niż kosztowałby mnie zamiennik SKF-a w dużej hurtowni motoryzacyjnej...

Bo ta z SKF'u lepsza jest... :twisted:

 

Lepsza nie lepsza.... a gdzie tu zasada :tańszy zmiennik" :/

Od dawna nie obowiązuje... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ta rolka zębata to jest jedna z rolek którą wymieniłem czy ta rolka zębata to ta akurat na pompie.

w ASO mi powiedzieli dzisiaj, że pad pompy w 2.5t to jet ogromna rzadkość.

 

Pozdrawiam

bo jak padnie to raczej luczie korzystaja z uslug innych warsztatow ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nic dałem ciała z tą pompą a sam się jeszcze o to szanowne forum pytałem ale zdania były podzielone. Cóż, we wtorek zostawiam auto i zapytam jaki koszt jest teraz, żeby wymienić pompę wody. Niby aso ją sprawdzało, i niby jest dobra....ale i tak dałem ciała.

 

może potraktują to jakoś ulgowo.

 

Pozdrawiam

 

Nie panikuj , pompy w 8 przypadkach na 10 wytrzymują 200 tys. i wiecej . Jezeli cos sie z nia dzieje to zaczyna puszczac uszczelniacz i pokapuje płyn chlodzacy , widac na dolnej cześci obudowy rozrzadu. ( wyłapią przy przegladzie ) O zatartej pompie w bezwypadkowych autach nie słyszałem ale nawet jak łozysko by sie zacieralo to słychać , podobnie jak rolki do wymiany tez słuchać

AK

ps.ale jak ma Cie to męczyc to wymień..... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj , pompy w 8 przypadkach na 10 wytrzymują 200 tys. i wiecej .

ps.ale jak ma Cie to męczyc to wymień..... :mrgreen:

 

No chyba, że np. AdaSch trafi na te pozostałe 2 na 10... :twisted: Czego oczywiście nie życzę nikomu.

Panie Andrzeju, a wy jak podchodzicie to wymiany pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No chyba, że np. AdaSch trafi na te pozostałe 2 na 10... :twisted: Czego oczywiście nie życzę nikomu.

Panie Andrzeju, a wy jak podchodzicie to wymiany pompy?

 

Mialem napisac 1 na 10 puszcza uszczelniacz.....

Na pytanie tel. podajemy cene z pompa i bez mowiac , że pompe spr. czy nie podcieka ( widac ) , jak chodzi rolka , przy wymianie i wtedy decyzja. Ale u mnie sa to w duzej cześci auta serwisowane w aso wiec przebieg zawsze jest prawdziwy. Płyn chlodzacy tej samej marki wiec jest latwiej....Firmy wymieniaja calosc , osoby prywatne roznie ale to jest zrozumiale ( cena ) ostatnio jakies dobre ceny mam ( w zalenosci od modelu od 1400 do 1800 komplet wymiana 1 zł ) pompa decyzja przy wymianie ale najcześciej zostaje.....

AK

ps.jak klient wroci po jakims czasie z ta pompą ( pamietam dwa przypadki ) to wym. gratis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu wymieniałem rozrząd to z pompą zmieściłem się w 1K. Wymiana samodzielna. Wszystkie części made in japan. jak mam mieć pretensję to kogokolwiek to wole mieć do siebie. Najbliższe ASO ode mnie to 130 km a na miejscu nie mam na tyle zaufanego warsztatu co bym oddał subarynę. rolki faktycznie były już do wymiany, ale pompa jeszcze świetnie się zachowywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.jak klient wroci po jakims czasie z ta pompą ( pamietam dwa przypadki ) to wym. gratis

 

jak dla mnie ASO pierwsza klasa z takim podejściem. Szkoda, że tak daleko :?

 

we wtorek zostawiam auto do upadłego aby znaleźli co łomocze (po odłączeniu na dłużej akumulatora nie łomocze :D cuda się tam u mnie dzieją)

 

będę się głośno śmiał jak się okaże, że to pompa wody łomocze ale to chyba nie możliwe.

 

wstawiłem nowy śliczny akumulator i po odpaleniu nic nie łomotało. dodaje delikatnie gazu a silnik trzyma stałe obroty (1500), w pewnym momencie nagle zaczynają rosnąć i wskakują na 1700 rpm i 0 problemów z łomotaniem

 

potem wizyta u klienta, wsiadam, odpalam cisza, silnik pracuje normalnie 1500 rpm, dodaje gazy obroty spadają i zaczyna łomotać zbliżam się do 1800 nagle zmiana dźwięku silnika (jak by coś się zamknęło) i nic nie łomocze. Zauważyłem że jak przygazuję przed 2000 rpm to też jakby coś podobnie łomotało i łomocze tylko kiedy silnik przyspiesza bo przy wskoczeniu na obroty jest normalnie i od razu odpuszczam - amplituda 1800 2200 rpm.

 

przy 3k tego nie ma.

 

fachowcy obecnie są na szkoleniu, mam nadzieję, że zapytają o mój problem. Jak nie rozwiążą problemu - nie odbieram auta :D

 

wracając do pompy

Panie Andrzeju, we wtorek pomęczę ASO i zobaczymy czy podtrzymają decyzję - to jest dla mnie kwestia gwarancji jak coś się jednak stanie z silnikiem jak w głównym temacie. Jeżeli ASO jest gwarantem to ok, jezeli gwarantuje, że tylko pasek i rolki są ok, a nie wymieniona pompa "może się zepsuć" i jak padnie to ja pokrywam koszty nowego silnika. bo to popa spowodowała destrukcję silnika.

Ciekaw czy ASO ma wypracowane stanowisko w tej sprawie. Gwarancja na rok nie jest żadnym zabezpieczeniem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie to ciekawe, że i mnie i Bohunowi rozrząd wymieniał ten sam serwis i po przejechaniu około 50 tysi oba paski i silniki poszły w piz ... no tam gdzie poszedł cały misterny plan Siary i senatora Lipskiego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na marginesie to ciekawe, że i mnie i Bohunowi rozrząd wymieniał ten sam serwis i po przejechaniu około 50 tysi oba paski i silniki poszły w piz ... no tam gdzie poszedł cały misterny plan Siary i senatora Lipskiego ;)

No to może jednak kwestia serwisu a nie paska. Choć przypadki się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...