Skocz do zawartości

dolewki oleju w BOXER diesel?


JarekWWY

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych forumowiczów, jestem właśnie nowym posiadaczem Imprezy diesel, przebieg ok.3200 km...

zwracam się do Was z prośbą o udzielenie informacji jak wyglada zużycie oleju silnikowego w boxer dieslu, czy wogóle występuje to zjawisko w Waszych Subarynkach? w bagażniku fabryka z góry zafundowała flachę oliwy na dolewki, czy to mówi samo za siebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

w bagażniku fabryka z góry zafundowała flachę oliwy na dolewki, czy to mówi samo za siebie:)

 

Chyba za bardzo się tym przejąłeś :mrgreen:

 

U mnie w Legacy benzynie też od nowości była była dolewka w bagażniku i pomimo tego, że przy zakupie ostrzegano mnie o takiej możliwości, jak dotąd (32 000 km) pomiędzy planowymi wymianami oleju nie było potrzeby jej użycia :wink:

 

Co zaś się tyczy tematu - podobnie w Foresterze dieslu (tylko tam na razie przebieg nieco mniejszy - 11 000 km) :cool:

 

Wyglada na to, że takie problemy to tylko w turbo benzynach :wink:

Nie zauważyłem, żeby ktoś na forum narzekał na zużycie oleju w dieslu, ale nie wykluczam, że coś mogło mi umknąć :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontaktowalem się z ASO (z kilkoma, żeby potwierdzić tę informację niezależnie z kilku źródel) tam powiedzieli mi, że boxer diesle biorą i to jest regula potwierdzona praktyką, skala wcinania oleju jest oczywiście wprost proporcjonalna do stylu jazdy ale waha się w przedziale od 0,2l do nawet 1,5l!!!/1000km :neutral:

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 9:06 am ]

moja Imprezka natomiast raz wskazala na bagnecie, że zużyla troszkę oliwki (ok.3-4 mm na bagnecie) by następnego dnia po przejechaniu 50 km wrócić do poprzedniego stanu :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszlym roku o tej porze pojechalem praktycznie nowym Legacy z dieslem pod maska do Austrii.

Zuzycie oleju zadne, a w samochodzie 4 osoby i trumna na dachu i jechalem jak droga pozwalala czyli nie emerycko. W bagazniku przewidziany firmowo na dolewki w pieknym opakowaniu Castrol SLX Longlife III 5W-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontaktowalem się z ASO (z kilkoma, żeby potwierdzić tę informację niezależnie z kilku źródel) tam powiedzieli mi, że boxer diesle biorą i to jest regula potwierdzona praktyką, skala wcinania oleju jest oczywiście wprost proporcjonalna do stylu jazdy ale waha się w przedziale od 0,2l do nawet 1,5l!!!/1000km :neutral:

 

Moja praktyka na razie nie potwierdza tej reguły, albo jestem wyjątkiem potwierdzającym regułę :razz: :mrgreen:

 

I żeby nie było, ani ja, ani żona nie jesteśmy zwolennikami jazdy o kropelce :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w bagażniku fabryka z góry zafundowała flachę oliwy na dolewki, czy to mówi samo za siebie:)

Decyzja o dodawaniu 1l oleju do nowych samochodow podjeta zostala jak pamietam 5/6 :?: lat temu ( brak diesla w ofercie :idea: ) i wiazala sie ze zmiana przebiegu do pierwszego przegladu z 12.5 tys do 15 tys km.Jednoczesnie zniesiono obowiazek pierwszej wym. oleju 2-3 tys km.Wychodzac na przeciw klientom by nie szukali/pytali jaki olej kupic i gdzie i o jakich parametrach SIP podjal ta "podejrzaną decyzję". :mrgreen::mrgreen: ..

kontaktowalem się z ASO (z kilkoma, żeby potwierdzić tę informację niezależnie z kilku źródel) tam powiedzieli mi, że boxer diesle biorą i to jest regula potwierdzona praktyką, skala wcinania oleju jest oczywiście wprost proporcjonalna do stylu jazdy ale waha się w przedziale od 0,2l do nawet 1,5l!!!/1000km

Jeżeli , kolego , nie jest to wytworem Twojej fantazji to bardzo prosze o podanie które to ASO , takich nieprawdziwych , w/g , mnie informacji udzielają :!: zadzwonie i sam zapytam :grin: Nigdy w moim ASO nie spotkałem sie z informacja o zużywajacych :!: olej silnikach 2.0 D a troche ich z róznym przebiegiem ( ponad 100 tys równiez ) codziennie serwisuję...

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ani u nas , nigdy nikt nie podawał takich informacji, zalecamy regularne sprawdzanie oleju przy każdym silniku :).

Nasze 2.0 D nie biorą oleju w zauważalnych ilościach, nie potrzeba dolewek...

Każdy silnik spalinowy zużywa olej tak w roli przypomnienia chodzi zazwyczaj ile:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że moje zapytanko wywolalo troszkę poruszenia ze strony Szanownych Oficjalnych Przedstawicieli, mam nadzieję nie zostalo ono zakwalifikowane do kategorii tych "niewygodnych" :smile:

Intencją moją bylo tylko i wylącznie uzyskanie szczerych i rzetelnych informacji ew. porad od bardziej obeznanych z tematem Szanownych Forumowiczów :smile:

Jak wyżej wspomnialem jestem nowicjuszem w Tym Szacownym Gronie i chcialbym poprostu dowiedzieć się troszkę o charakterku i zwyczajach mojego śpiewającego ropnym terkotem blaszanego maleństwa... :smile:

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 11:50 am ]

Widzę, że moje zapytanko wywolalo troszkę poruszenia ze strony Szanownych Oficjalnych Przedstawicieli, mam nadzieję nie zostalo ono zakwalifikowane do kategorii tych "niewygodnych" :smile:

Intencją moją bylo tylko i wylącznie uzyskanie szczerych i rzetelnych informacji ew. porad od bardziej obeznanych z tematem Szanownych Forumowiczów :smile:

Jak wyżej wspomnialem jestem nowicjuszem w Tym Szacownym Gronie i chcialbym poprostu dowiedzieć się troszkę o charakterku i zwyczajach mojego śpiewającego ropnym terkotem blaszanego maleństwa... :smile:

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 11:58 am ]

Natomiast odnośnie moich informacji uzyskanych w ASO, to moge powiedzić tylko tyle, że uzyskalem je w 3 różnych ASO a to co zamieścilem w swojej wypowiedzi jest zbiorczym zestawieniem uzyskanych opinii :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrazenie , że odpowiedz : silniki 2.0 D zuzywaja duze ilosci oleju :idea: dalaby koledze wieksza satysfakcję..... :mrgreen: :mrgreen:

AK

 

Na to wygląda :mrgreen:

 

Szkoda, że kolega nie chce napisać, z których to ASO posiada takie informacje :neutral:

Może to nie były ASO Subaru :idea: :?: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz przeciwnie!!! moim absolutnym marzeniem byloby, aby moja Impreza 2.0d nie zużywala ani grama oliwy, jednakże wiem, iż w realnym świcie, na tym "padole placzu" :wink: jest to marzenie niestety nie do spelnienia :smile:,

chodzi mi tylko o wymainę wiedzy z ludźmi o wiele bogatszymi ode mnie w doświadczenia:)

w żadnym wypadku nie jest moim zamiarem na forum podważać dobre imię marki Subaru, pragnę jedynie się troszkę więcej o tych autkach dowiedzieć od osób, których staż malżeński z Subaru jest dluższy :smile:

 

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 1:24 pm ]

co do ASO powiem tylko, że szukalem najbliżej jak tylko moglem :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Legacy ma w tej chwili 19 kkm i jak na razie nie zauważyłem aby konsumował olej.

 

Czy Prezent w postaci butelki oleum był/jest standardową praktyką? Kupując auto w ubiegłym roku nie dostałem takiego prezentu od dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Legacy ma w tej chwili 19 kkm i jak na razie nie zauważyłem aby konsumował olej.

 

Czy Prezent w postaci butelki oleum był/jest standardową praktyką? Kupując auto w ubiegłym roku nie dostałem takiego prezentu od dealera.

 

Sprawdź pod podłogą bagażnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Obcnie moja Impreza 2.0d ma przejechane prawie 7000 km i niestety nie potwierdza tej pięknej, potwierdzanej powyżej zasady, ciągnie olej i wymaga regularnych dolewek:) A jest to rzekomo nowy samochód... Nie jest to też chyba spowodowane moimi błędami eksploatacyjnymi, bo jeżdzę spokojnie z przepisowymi prędkościami. Czytając wcześniejsze opinie, dochodzę do wniosku, że albo mam pecha albo trafiłem na trefny egzemplarz ...albo mam do czynienia z literaturą piekną czystej formy:) Szkoda tylko, że człowiek kupując budę za prawie 100 ciężko zarobionych kawałków, kupuje sobie problem:) Pozdrawiam Wszystkich Tych, których boxer diesle nie biorą oleju ni joty i zycze im żeby im go jeszcze przybywało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcnie moja Impreza 2.0d ma przejechane prawie 7000 km i niestety nie potwierdza tej pięknej, potwierdzanej powyżej zasady, ciągnie olej i wymaga regularnych dolewek:) A jest to rzekomo nowy samochód... Nie jest to też chyba spowodowane moimi błędami eksploatacyjnymi, bo jeżdzę spokojnie z przepisowymi prędkościami. Czytając wcześniejsze opinie, dochodzę do wniosku, że albo mam pecha albo trafiłem na trefny egzemplarz ...albo mam do czynienia z literaturą piekną czystej formy:) Szkoda tylko, że człowiek kupując budę za prawie 100 ciężko zarobionych kawałków, kupuje sobie problem:) Pozdrawiam Wszystkich Tych, których boxer diesle nie biorą oleju ni joty i zycze im żeby im go jeszcze przybywało

 

Naprawde nie ma sie o co ciskać :idea: ze wydałeś 100k i musisz dolewać olej co jakiś czas, mój klient kupił sobie Lambo Murcielago, za 2melony, i też dolewa olej, ojciec tego klienta ma Maybacha , i tez u mnie regularnie kupuje olej na dolewke, i jakoś z tego powodu nie pisze donosów do Brukseli :twisted: :roll:

Ot tak to już jest , że nowoczesne samochody potrzebują tego i owego , i trzeba sie z tym pogodzić :idea: . Przede wszystkim klienci mają z tym problem , jak ich poprzednie auto, nie brało oleju, bo albo miało 70KM :grin: albo zwyczajnie ich silnik był tak skonstruowany że nie brał i tyle. Moje AUDI tez bierze 2 l na 12,5 tys, km i jakoś z tego powodu nie ubolewam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie neguję faktu, iż samochód może brać olej zgodnie ze swoja naturą ale chyba mam prawo o tym wiedzieć kiedy kupuję budę, dopóki nie wyłozyłem jeszcze kapusty , a nie dpoiero jak mnie złapią to dopiero prawda wychodzi na światło dzienne i dostajesz problemy w pakiecie:)

a co do furek ganiających na 70 KM, myslę, że co z tego że boxer diesel ma ich 150 jak i tak kiedy się nim jedzie szybciej niż 120-130 to buczy jak by miał polecieć w kosmos:) te konie to papier i tylko papier, obiecanka, co do której kiedy podejmujesz ryzyko by sprawdzić ją w realu to cie zimny pot oblewa od wrażeń dźwiękowych i ewentualnych skutków twojej śmiałości:)

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 11:21 pm ]

ropniaczki chocby nie wiem ile kucyków im zapisali w danych technicznych najlepiej czuja się przy prędkościach niezbyt dużo odbiegajacych od 100, potem to juz jest zażynanie woła:)

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 11:24 pm ]

a wracaja do zużycia oleju, niech robia takie silniki Które maja pojemnośc dostosowana do mocy i nie będzie problemu a nie bawia sie w jakieś oszustwa w stylu downsize'ingu i innych bajek dla frajerów

 

[ Dodano: Czw Lut 25, 2010 11:42 pm ]

Gwoli ścisłości, mam w domu jeszcze dwa okazy jeżzące na ON, BMW 525d i Qashqai 2.0 dci, tak problem zużycia oleju nie istnieje, od wymiany do wymiany trzymaja równo stan bez żadnych widocznych dla oka odchyleń, dlatego przepraszam ale coś z tym Subaru jest nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego przepraszam ale coś z tym Subaru jest nie tak...

 

dogadali się z producentami oleju :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

to tak jak google i reklamy po boku :mrgreen:

google dostaje kasę o reklamodawców, być może fhi też dostaje kasę od producentów oliwek :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

tak na poważnie

dziwi mnie to, ze ten sam silnik chleje jak i nie chleje oleju. Zrozumiałe by było pomiędzy różnymi silnikami były różnice, ale w obrębie danego modelu?

 

ale co tam się stresujesz, kumpel bma bravo 1.6 i świeciła mu się kontrolka od oleju więc uznał, że jedzie na rezerwie olejowej. Przejechał tak 60km, poszedł i kupił litr, i zgasła więc jeździ dalej. Oczywiście bagnet suchy. Co ciekawe silnik działa i nie wydaje, żadnych dziwnych dźwięków. Jak go postraszyłem to obiecał, że kupi 5 litrów i będzie dolewać po litrze aby się dowiedzieć ile oleju potrzebuje :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mojego raz dolałem oleju. Zmierzyłem i wyszło na bagnecie min. dolałem 0.5 litra pojeździłem zmierzyłem i wyszło ponad max. okazało się że samochód był przechylony przy pierwszym pomiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okazało się że samochód był przechylony przy pierwszym pomiarze.
Boxery są bardzo czułe na najróżniejszego rodzaju (nawet niewielkie) nierówności przy sprawdzaniu oleju. Radzę, zawsze upewnić się, że podłoże jest tak równe jak to tylko możliwe ;) Wiem z doświadczenia :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do mojego ej25 ver EU, poprzedni wlaściciel lał M1 5w50 - brał ok 0,5 - 1l na ok 5-7tys km - odkupiłem go przy przebiegu 22tys km, uprzedzony o tym fakcie kontrolowałem stan regularnie, faktycznie brał podawane ilości - od momentu przejscia na Motul-a 15w50 problem sie zmarginalizował i bierze sladowe ilości tego zacnego płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe dlaczego,

 

przy rozgrzanym silniku oba mają podobną gęstość :idea:

 

Boxery są bardzo czułe na najróżniejszego rodzaju (nawet niewielkie) nierówności przy sprawdzaniu oleju.

Potwierdzam, ale w manualu nie napisali jak mierzyć tzn zimny czy ciepły, jak ciepły to po ilu minutach po wyłączeniu itp, szczegóły

 

2.5t forkowym oleju jest 4litry (lub 4,3 dokładnie nie wiem) ale na pewno pomiędzy min a max jest 1l i rozkłada się to na 35mm pomiędzy otworami. Każdy mm oznacza 28,5ml :mrgreen: Warto to sobie pomierzyć :mrgreen: wtedy dużo łatwiej szacować ile dolać/ile bierze

 

ja mogę dodać, że 5w30 znika mi szybciej(3l/15000km) niż 5w40(2l/15000km), a zmieszany motul 300v 5w40 zmieszany z m1 5w50 wcale nie znika :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiędzy min a max jest 1l i rozkłada się to na 35mm pomiędzy otworami. Każdy mm oznacza 28,5ml Warto to sobie pomierzyć wtedy dużo łatwiej szacować ile dolać/ile bierze

a zweryfikowałeś te obliczenia w praktyce tj. podczas dolewania :idea: :?: będzie tak jak piszesz ale tylko pod warunkiem równego naczynia o prostych pionowych ściankach.. a jeśli ze wzrostem poziomu zmienia się powierzchnia płaszczyzny naczynia o nieregularnym kształcie to może być różnie z tymi kolejnymi mm.. :wink:

 

ja mogę dodać, że 5w30 znika mi szybciej(3l/15000km) niż 5w40(2l/15000km), a zmieszany motul 300v 5w40 zmieszany z m1 5w50 wcale nie znika

latem i zimą to zużycie wygląda podobnie :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...