Skocz do zawartości

CB radio, a subaru?


BEHEMOT

Rekomendowane odpowiedzi

ja w weekend bede robil solidna traske i interesuje mnie gdzie najlepiej wrzucic antenke, aby odbior i nadawanie bylo najlepsze. preferujecie dach czy tylna klape? moj zestawik to metrowa antenka hustler + uniden 520 ;)

 

Najlepszy odbiór masz na dachu-środek, tylko skocz do strojenia.

Mi się tak nie podoba więc woziłem na klapie przed spojlerem, ale antenkę miałem >1,5m ;p

 

Oczywiście z fizyki wynika,że najlepszy punkt to środek dachu.Ale przy konkretnym sprzecie może i być boczek dachu a klapa też jest OK.

Magnesówek można nie stroić,są wystrojone fabryczne.Ale nastepną antenkę kupię dokręcaną bo to wygoda.A tak guma spod magnesu się przeciera i rysuje lakiej albo trzeba coś podkładać.

Latałem i 160-170 i antena się nie zsuwała.

Polecam długie anteny.Radyjko przy oszczędnościach można kupić gorsze. Ale jak kupicie zestaw Presidenta (ja mam Jonny II) to i tak Wam się zwróci :grin:

 

A inne korzyści jak informacja o korkach,poszukiwanie adresu itp. - bezcenne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam długie anteny.Radyjko przy oszczędnościach można kupić gorsze.

 

 

tak wlasnie zrobilem, dobra antena, duzy magnes a samo radio kupilem tanie i szczerze dziala calkiem fajnie, przynajmniej w porownaniu do drozszych radyjek z krotszymi antenami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flinston, faktycznie miejsce idealnie pasuje . Wystarczy usunac popielniczke.

 

lemon prince, mam wyprowadzony dodatkowy glosnik - podwieszony pod schowkiem od strony pasazera. Slychac bardzo wyraznie :)

A wydech... a jakis taki odetkany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak to wyglada u mnie:

pumex1, weszło samo czy musiałeś jednak coś podszlifować w plastikach?

Pytam bo u mnie był uniden 520 po poprzednim właścicielu, a że bez popielniczki nie da rady to założyłem spowrotem - no i już nie wygląda jak w oryginale :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inquiz, poza w sumie kosmetycznym wylamaniem kawalka plastiku na koncu popielniczki (czego i taknie widac), to reszta polega na odkreceniu paru srubek i dosc spokojnym wsunieciu radia we wneke. Pod spodem jest komp od poduszek powietrznych - wiec stres lekki jest :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co komuś się zsunęła powyżej 200? :shock:

U mnie jest tylko efekt wpadania w rezonans przy 190/200. Dlatego nigdy tyle nie jeżdżę :grin:

 

Pamiętam, że raz w trasie cichociemna vectra miała trudne życie, bo dokładnie namierzona dostawała od wszystkich na radiu dokładną ocenę swojej pracy.

Wiadomo, że najlepiej jest prowokować delikwenta np. napadając na tył i długimi żeby przyspieszył i zjechał na prawy a wtedy bomba... :evil:

 

Dla mnie to czysta prowokacja policyjna a ta jest dozwolona tylko w określonych warunkach...

Na ale to wschód wkońcu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X,

Magnesówek można nie stroić,są wystrojone fabryczne

 

Mylisz się przyjacielu. Która fabryka stroi Ci antenę na Subaru :?:

Antenę należy zestroić za każdym razem jak zmienia się położenie.

Dobry odbiór i nadawanie jest zależne od właściwie zestrojonej anteny, wystarczy że przesuniesz w tył dachu a już straci SWR-a

Fakt -środek dachu to najlepsze miejsce bo dach tworzy przeciwwagi. Ale też jest narażona na "poślizgi"podczas szybkiej jazdy. Dlatego magnesówki zazwyczaj są przyklejane w tylnej części dachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X,
Magnesówek można nie stroić,są wystrojone fabryczne

 

Mylisz się przyjacielu. Która fabryka stroi Ci antenę na Subaru :?:

Antenę należy zestroić za każdym razem jak zmienia się położenie.

Dobry odbiór i nadawanie jest zależne od właściwie zestrojonej anteny, wystarczy że przesuniesz w tył dachu a już straci SWR-a

Fakt -środek dachu to najlepsze miejsce bo dach tworzy przeciwwagi. Ale też jest narażona na "poślizgi"podczas szybkiej jazdy. Dlatego magnesówki zazwyczaj są przyklejane w tylnej części dachu

 

Strojenie anteny z tego jak ja to zrozumiałem jest to dopasowanie jesj długości.Fala radiowa używana w CB ma okresloną długość a antena musi mieć długość będąca zwielokrotnieniem długości fali (ważna też długość kabla). Kiedy przykręcisz antenkę jak w TIRze to dworzy ona pewien zestaw wraz z nadwoziem , stąd pomiary , stąd strojenie. Magnesówka jest odizolowana od nadwozia , jest dostrojona fabrycznie i można sobie odpuścić strojenia. No chyba,że się jest perfekcjonistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacky X,

No chyba,że się jest perfekcjonistą.

 

To ja tym razem rozumuję że jeśli nie zestroisz anteny będziesz nadawał i odbierał mając SWR-a na poziomie poniżej 1.0 a max 1.3. Gratuluję anteny.

Co do trucków weź pod uwagę wysokość pojazdu i polskie realia (mosty, wiadukty itp. A zresztą co ma zestaw trucka do dobrego zestrojenia. Przecież naczepa nie tworzy przeciwwagi bo niby jak.

Poczytaj fora o tematyce cb to się dowiesz pewnych rzeczy.

Proponuję zacząć o SWR i nośnej :!:

 

gimof,

Dobry dowcip

 

Też się uśmiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak jest z używaniem CB poza Polską? (Niemcy, Austria, Włochy). Ma to sens czy lepiej ściągnąć antenę na granicy?

Zakładam, że Niecmów po radiu nie zrozumiem. Bardziej liczę na "naszych", ale nie wiem czy ich koncentracja na drogach do kurortów narciarskich jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mandatach czytalem na jamims forum CB, po prostu u nich sa otwarte inne czestotliwosci. Genralnie uzywaja polowek w modulacji FM - ja raz jechalem ale jeszcze z prostym radiem wlasnie tylko do rozmowy z kolega i nikt sie nie czepial - no kilka razy bylo slychac po polsku z snatdardowa kultura jak u nas na 19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docurobei, Musisz mieć radio wyposażone w FM oraz możliwość przechodzenia w 0 lub 5-tki. A swoją drogą lepiej nie rozmawiaj u niemców jak masz radio podkręcone czyli więcej niż 4 W. A i w krytycznych sytuacjach woź ze sobą swiadectwo homologacji ( może być ksero ,niektórzy policaje mogą pytać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docurobei, Musisz mieć radio wyposażone w FM oraz możliwość przechodzenia w 0 lub 5-tki.

Mam Harry II i były tam opcje konfiguracji na różne kraje, więc sprawdzę w instrukcji. Dzięki.

 

A i w krytycznych sytuacjach woź ze sobą swiadectwo homologacji ( może być ksero ,niektórzy policaje mogą pytać)

I tak wożę świadectwo w PL, żeby nie marudzili.

 

28 kanał poza granicami rządzi.

Czyli odpowiednikiem 19-ki w PL jest 28 poza PL?

A polscy TIRowcy? Na jakich gadają za granicą? Bo pewnie po polsku nawiją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...