Skocz do zawartości

Brak mocy - dziura w gazie


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli pomogło zdjęcie klem, to znaczy, że nie udało im się poprawnie zaktualizować softu. Proponuję powtóreczkę :wink: . Bo ten problem powtarzał się tylko przy sofcie. U mnie wgrywali 3 razy i do tej pory spokój :cool:

 

Nie załamujcie mnie... SIP nie potrafi wgrać softu??? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewen, też mi się problem "odnowił" po około pół roku :evil:

 

Do mojego modelu nowszego softu już nie ma, ale pomogło odpięcie akumulatora na minimum 10 min.

Tak też polecono mi zrobić na przyszłość, jeżeli problem znów się pojawi.

(Podobno komputer zbiera sobie jakieś tam kody błędów i jak nagromadzi mu się dostatecznie dużo to głupieje - reset pomaga).

 

Dowiedziałem się przy okazji, że SIP nie refunduje już ASO jakichkolwiek działań związanych z likwidacją w/w problemu :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się przy okazji, że SIP nie refunduje już ASO jakichkolwiek działań związanych z likwidacją w/w problemu :sad:

 

No pewnie :!: Przecież to jest naturalny proces zachodzący we wszystkich samochodach.......................................................Subaru... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie ten problem występuje w Legacy 2,0 MY05, niestety pojawia się z większą częstotliwością bo czasem nawet co 200km, samo odłączenie akumulatora nie pomaga, ale zgodnie ze wskazówką bardzo sympatycznego Pana z Serwisu Dawoj w Łomiankach, którego serdecznie pozdrawiam, po odłączeniu na 5 min aku, trzeba wykonać pewien trick- 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon a za 4 zapalić silnik-

po takim czymś problem znika momentalnie :) przynajmniej u mnie/

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

u mnie też wgrano nowy soft w lipcu ( Forester 2005, 2.0, 156km , 88 kkm) i jak na razie spokój, ale czasami go przymula, jeżdzę na 95 z BP, non stop stąd to raczej nie wina benzyny...

 

Proponowałbym u wszystkich u których występuje "turbo dziura bez turbo" wgranie softu.

 

A tak na marginesie czytając ten watek widzę dużą szanse na specjalizacje w mechanice -"zaklinacz subaru", paździoch ma palić i jeździć, a tu wychodzi, że jest to wręcz auto specjalnej troski :twisted:

 

Drogi pamiętniku jest 17 05 2012 :)

 

Ha przejechałem już 117 tys i problem wrócił, znowu turobdziura, pora się wybrać na nowe oprogramowanie i czyszcenie przepustnicy i przepływki...

ciekawe, że dziury nie ma w czasie jazdy z redukto...

czyli czyszcenie starczyło na 30 tys km, trochę maławo...

 

Pozdrawiam

tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia pomaga tylko lepsze paliwo. Też nie mogłom sobie poradzić z tym problemem - klemy, resety, softy, w pewnym momencie przestało nawet pomagać upalanie na torze i ... Pb 98 pomogło od ręki i nie ma problemu!!!

Od czasu do czasu tankuje 95-tkę ale raczej staram się jeździć na 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to fakt z tym paliwem dzisiaj np zalałem vervy i gdzie ostatnio np na 3 biegu do przerywnika jechał 125km/h tak dzisiaj po zalaniu lepszym paliwem 140/h no i lepiej się zbiera do tych 3000 obrotów! sprawdzę z tą bateryjka jeszcze. chyba wszystko ma wpływ na to jak auto jedzie. a paliwo przedewszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć,

 

mam forestera 2.0, rocznik 2007, 77k przejechane i ostatnio tez cos takiego zauważyłem: miedzy 2 a 2,5k obrotów idzie mułowato, a jak tylko przekroczy 2,5 dostaje kopa. Zwróciłem na to uwagę jak wskazówka paliwa zaczęła dochodzić do "E". Wczoraj zatankowałem do pełna i problem zniknął. Wychodziło by na to, że paliwo robi różnicę - zobaczę co się będzie działo jak znowu bak się wypróżni. Poprzednim razem paliwo było 95 ze statoil, a teraz jest 95 z orlenu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
AlaskaMan, pojeździj trochę i zobacz. Przy wgrywaniu nowego softu jest reset ecu, który zawsze daje dobre rezultaty , ale działa tylko na chwilę.

 

Niedźwiedź, muszę przyznać że dla nowego posiadacza wymarzonego (nie boję się tego słowa użyć :lol: ) auta, to nie jest budująca wiadomość. Możesz napisać po jakim przebiegu lub czasie może pojawić się "nawrót przypadłości"?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszysykich forumowiczow. mam problem, jestem wlascicielem subaru legacy 2,0 165KM 2006r od 3 miesiecy . Mam przejechane 1110000km. i wymienilem caly rozrzad, i wlasnie zaczal sie problem. Spadek mocy, przerywanie i szarpanie na wolnych obrotach. u mechanika zostal ponownie sprawdzony caly rozrzad i okazalo sie ze jest wszystko ok. Moj bardzo dobry mechanik stwierdzil ze byl pewny rozrzadu ale chcial mi udowodnic i ponownie zdemontowal wentylatory chlodnicy i pokrywy rozrzadu. Wszystko bylo ok, punkty pokrywaly sie. Zresetowl komputer i wszystko bylo ok. po tygodniu jazdy problem znow powrocil, brak mocy przy 100k/h na 5biegu, przerywanie na niskich obrotach, praktycznie 0 przyspieszenia i mocy. Korzystajac z porady mojego mechanika, zresetowalem komputer- odlaczylem akumulator na 10 min i znow jest wszystko ok. Ale pamietajac pierwsze i drugie zdarzenie, dzialy sie one po wlaczeniu tempomatu a potem po wylaczeniu. Faktycznie taki reset pomaga ale to powinno byc przy kierownicy bo odlaczanie akumulatora to troche jest uciazliwe. Pytam sie i prosze o porade jaka moze byc tego przyczyna i jak ja mozna usunac, czy faktycznie musi byc wgrany nowy soft do komputera, Prosze o porade. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszek 37l, mam tę samą wersję silnika.

Nowy soft, czyszczenie przepustnicy, itp. nie pomaga. Tylko odpięcie aku.

Najlepsze rozwiązanie, to faktycznie przycisk "reset" w kabinie :roll: (taką radę otrzymałem też w ASO :lol: ).

 

Mam przejechane 1110000km

Zacny wynik... :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam nie 1110000 tylko 111000

 

-- Cz gru 15, 2011 12:30 am --

 

Witam ponownie. Powyzej opisalem moja usterke. probowalem roznych opci aby ja zlikwidowac i udalo sie bez pomcy mechanika. Od kad nie uzywam tempmatu auto chodzi super, i wtym samym czasie zmienilem paliwo z 98 na 95 ale to chyba chodzilo bardziej o tempomat, teraz auto chodzi super, zadnych szarpan, spadkow obrotow i gasniecia przy dojezdzaniu do skrzyzowania i jak narazie bez resetowania poprzez odlaczania akumulatra. Teraz zbiera na kadym biegu nie zaleznie jaki jest . Pewnie sproboje wlaczyc tempomat aby sie upewnic czy faktycznie tego jest wina, jesli tak to nie bede uzywal tempomatu bo w sumie wole sobie sam regolowc predkosc. Pozdrawiam Wszystkich. :mrgreen: :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Na wstępie dzięki za wskazówki w powyższym wątku. Jednak w moim wypadku reset za pomocą klem nie sprawdził się 30 godzin i nic.

 

Pomocnym manewrem w moim przypadku był zakup OBD2 ELM327 (kupiłem gadget na bluetootha).

Po podłączeniu program nie wskazał żadnych błędów, mimo to skorzystałem z opcji wykasuj błędy:

- natychmiast męczący spadek mocy (szarpanie pojazdu) ustało.

- dodatkowo dzięki programowi na Androida "Torque" można cieszyć się rozbudowanym komputerem pokładowym.

 

Mam nadzieje, że rozwiązanie za pomocą OBD2 będzie pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

A ja w piątek nagle dostałem taki objaw - Legacy 2.0 N/A. 

Muli przy 2.300-3.300 obr/min.

Rozłączyłem klemy na 2 dni (bo tak się akurat złożyło :) ) i wszystko wróciło do normy. 
 

PS. przyznam, że nie akceptuję i nie rozumiem jak można akceptować takie zachowanie samochodu? "Ten typ tak ma.." o NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążyłem ten problem rok temu nawet chyba założyłem osobny wątek, było mnóstwo rad, przepisów

i sprzeczek ale po kolei.

Robiłem:

Odłączałem aku na 10min - pomogło raz na 2 tygodnie drugi raz na półtora miesiąca

Dolewałem STP + najlepsze paliwo + reset - pomogło na miesiac około

Czyściłem przepustnice (bez potrzeby bo była czysta) - nic nie pomogło

Różne mieszanki i kombinacje paliwa STP i resetu i Bóg wie co jeszcze robiłem - nie pomagało na dłużej nić miesiąc

Dostałem nawet od kolegi na forum tego FIXa - nie zdążyłem go podłaczyć bo problem rozwiązałem

W Lublinie w Kas Car odrazu po przedstawieniu objawów wiedzieli co zrobić, wgrali nowy soft i od roku mam spokój.

Radzę pojechać do warsztatu który ma choć trochę pojęcia o marce (sam odwiedziłem może 8 miejskich mechaników- nie polecam)

i na ten problem w tym modelu pomaga wgranie softu. Polecam Lubelski Kas-Car.

Bez urazy dla niektórych forumowiczów, ale wcale nie trzeba jechać do Dzierżoniowa jak mi zostało to sugerowane nie raz. Nie każdy będzie

jechał pół polski żeby soft wgrac.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...