Jump to content

przemo

Nowy
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

12 Dobry

About przemo

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..
  • Birthday 07/25/1971

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Katowice
  • Auto
    Forester 2.0 2007
  • Zainteresowania
    zwyczajne - plejady, U2 i Genesis

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mam to samo uczucie - wiosną zmieniałem samochód i bardzo chciało nam się kupić OBK. Fakt , były możliwości negocjacji ceny ale (zdaję sobie sprawę , że niektórzy na forum mnie zbanują) wygrał Tiguan. Owszem jest trochę za ciężki i trochę za wysoki , na celowniku chciałem nową Octavię Scout niestety będzie pewnie dopiero na wiosnę 2021, natomiast VW z Subaru wygrało w: 1. opcjach finansowania , kwotach wykupu na koniec leasingu i opcjach zawartych w czynszu 2. pakietach serwisowych 3. prozaicznej dziurze na narty - wierzcie mi, że gdyby OBK miał tę dziurę w tylnej kanapie to moż
  2. W 2003 o ile dobrze pamiętam kupiłem Octavię kombi 4x4 na haldexie. Audi miało Torsen (stały jak w Subaru) , VW i Skoda miały Haldex (dołączany). W 2007 przesiadłem się do Forestera. Jak się przesiadłem z ośki na Skodę to było wow (chociaż ten pierwszy Haldex był nieprzewidywalny w zakrętach (ESP nie miałem)), jak się przesiadłem ze Skody do Foresia znowu było wow. Teraz mam wrażenie, że wszystko jeździ podobnie. PS Prześwit jest pojęciem względnym - jest prześwit między osiami, kąty rampowe itp. OBK jest wyższy od Alltracka, to widać, ale z Tiguanem prześwitem są identyczne (20cm).
  3. Przy DCC ustawionym w tryb Sport ciężko Paska wygiąć Ogólnie to duże i długie pojazdy, Przy zachowaniu zdrowego rozsądku na zakrętach oba będą podobnie stabilne. Potwierdzam jednakowoż, że w zakrętach przy podobnej prędkości linia jazdy Subaru na gazie lub po odjęciu gazu jest bardziej naturalna / neutralna (czuję się subiektywnie bardziej w torze jazdy) niż w Passacie. Dużo zmienia we wrażeniach Lane Assist ale to już temat na inny wątek.
  4. Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, każdy ma prawo jeździć czym chce. Jednak porównywać należy podobne rzeczy, Tuareg waży 2 tony, Forester 1,5. Zawsze znajdzie się ekstremalne warunki, gdzie jeden samochód da radę, inne nie. Testowałem Forestera w różnych warunkach, czasami nie mogłem uwierzyć, że ten samochód tyle potrafi. Jednak na codzień nie szaleję po błotach i żwirowniach więc wybieram rozwiązania na codzień. O ile wiem (mogę się mylić) Q3 nie ma trybu Offroad który mają Alltrack i Tiguan. Zmienia on mocno charakterystykę pracy skrzyni i napędu. Jak będę w Twoich rewirach i wyrazi
  5. Z własnego doświadczenia - szybciej zapachniało w Foresiu niż w VW. Może w OBK jest inaczej.
  6. Postanowiłem dołożyć swoje 3 grosze (3 eurocenty jak kto woli). Otóż przez ponad 2,5 roku jeździłem Passatem B8 2.0 TDI 190KM 4motion. Samochód musiałem oddać i zacząłem szukać czegoś na zamianę. Żeby nie było - przez 14 lat drugim/pierwszym samochodem w rodzinie był Forester NA 2.0 XC SPE rocznik 2006. Mam więc możliwość porównania "codziennego", bez teoretyzowania. Pomimo pojawiającej się na tym forum niechęci do VAG życzę wszystkim firmom samochodowym aby dały radę zrobić silnik podobny jak w Passacie. 190KM , 400 Nm , ciągnie jak smok niezależnie jaka góra, spalanie w trasie nig
  7. Cześć zdjęcia w załączeniu, w powiększeniu powinno być widać. Być może uszczelka półokrągła byłaby lepsza (tyle , że czarnej nie widziałem w Casto) - moim zdaniem jednak płaska lepiej wchodzi.
  8. Dzień dobry wszystkim Patent z uszczelką działa ! Po 10 latach wreszcie mogę posłuchać muzyki zamiast gwizdu drzwi. Dzięki wszystkim za podpowiedzi , zdjęcia i motywację. Koszty: uszczelka czarna Casto - 6m za 14 PLN - czarna płaska (jak widać mam nadzieję na zdjęciach) pasuje lepiej (moim zdaniem wizualnie) niż półkolista brązowa (czarnych nie widziałem) lub nie daj Boże biała. dużo mydła żeby domyć ręce i palce po wieloletnim brudzie z uszczelek około 40 min łącznie na przednie lewe i prawe drzwi. Wykonanie - podkleiłem nie tylko okolice trójkąta ale dałem
  9. ja będę w serwisie za ok tydzien - może dwa , dam znać. Pompik dzięki, że ciągniesz temat. Też bym chciał mieć to już z głowy ale trzeba jeszcze pocierpieć. jak na razie diamond zdobywa mistrza w "klemowaniu", ja też działam w tej kwestii
  10. Cześć daleki jestem od namawiania do Maxi Cosi - dziś wybór tak szeroki że każdy znajdzie coś dla siebie. Poza tym Maxi Cosi to praca a Forek to po godzinach najważniejsze jest dopasowanie fotelika do konkretnego modelu samochodu. Isofix sie sprawdza bo daje pewność prawidłowego montażu - fotel na pasy wymaga trochę więcej gimnastyki. Nie mamy problemu z naszymi fotelikami w Subaru. Jeśli potrzebujesz "indywidualnej" porady , zapraszam na PW tak aby dobrać fotelik pod Twoje dziecko (doradzić łatwiej jak znam grupę wiekową). Pozdrowienia Są foteliki RWF (montowane tyłem) z klasy 9-
  11. W kontekście mojego wpisu na pierwszej stronie niniejszego wątku zarzuca mi Pan powyższym twierdzeniem kłamstwo. Może mi się zdarzyć popełnić błąd - errare humanum est. Może się zdarzyć, że na pytanie nie odpowiem ( na przykład gdy po prostu nie wolno mi tego uczynić nie łamiąc zasad koncernowych - confidential clause ). Natomiast w ciągu minionych 13 lat na Forum nie zdarzyło mi się kłamać. Wobec powyższego stanu rzeczy daję za powyższe twierdzenie Pańskiej wypowiedzi minus sugerując jednocześnie koncentrację na merytoryce zamiast gołosłownego szkalowania, nie przystającego do poziomu
  12. Gratuluję Kolegom cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do otrzymania odpowiedzi. Wątków w tej sprawie na Forum było kilka, jeśli nie kilkanaście. Mam takie deja vu czytając historie takie jak moja. Mój Forester 2006 miał i ma dalej te same objawy. Resetów kompa , czyszczenia przepustnicy było już dużo - wpisy w książce gwarancyjnej plus kilka niewpisanych (serwis robił wszystko żeby nie wpisać wady , która "w kółko" sie powtarza - pewnie bali sie tematów związanych z niezgodnością towaru z umową). Spalanie - grubo ponad 10 litrów na trasie przy prędkościach rzędu 100-110 km/h max , w mieśc
  13. Cała przyjemność po naszej stronie , wózek wprawdzie bez stałego 4x4 ale wiem że sie sprawdził. Mieć możliwość pożyczyć wózek tym co potrzebują - bezcenne
  14. Ok ja pomogę. Tak się składa że mam przyjemność pracować w firmie odpowiedzialnej za dystrybucję w Polsce marki Maxi Cosi. Nie traktujcie tego jako reklamy konkretnego fotelika lub ogólnie naszych produktów bo nie o to mi chodzi. Postaram sie wytłumaczyć prostymi słowami to zagadnienie. zacznijmy od tego żę rozróżniamy montaż fotelików wg 1. isofix - czyli znormalizowane kotwy mocujące 2. na pasy bezpieczeństwa w samochodzie oraz 1. przodem do kierunku jazdy 2. tyłem do kierunku jazdy na temat montażu fotelików na pasy mogę napisać w oddzielnym poście bo skupimy sie tu na Isofix
  15. Napisałem że serwis zalecił kasowanie błędu. Nie stosowałem żadnej metody forumowej. Może czas najwyższy aby SIP i Dział Techniczny uzgodnili co jest przyczyną tej wady ponieważ mnóstwo ludzi skarży sie na forum na problemy z mocą w zakresie obrotów do 3000 tys a kontrolka check engine ma z tym związek. Wszedłem na ten wątek po 4 latach ale niewiele się zmieniło wystarczy poczytać posty
×
×
  • Create New...